Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar. Aranıza yeni katılıyorum. Aslında motorumla ilgili bir poblem için
internette araştırma yaparken forumu gördüm. Böylee bir formun olmasına çok sevindim. Topicleri bayağı bir okudum çok bilgilendirici şeyler paylaşmışsınız.
Sorunum şu:
MZ 251 ETZ 92 model elektronik ateşlemeli motorum var. Daha alalı 7 ay falan oldu. Aldığımdan bu zamana kadar hemen hemen problemsiz bindim. Son zamanlarda ateşleme de sıkıntılar yaşamaya başladım. Mesela ilk çalıştırmada start alıyor fakat 20-30 sn sonra kendiliğinden stop ediyor. Uğraşıyorum çalışmıyor. Bujiyi filan kontrol ettiğimdeyse ateşlemenin olmadığını görüyorum( Bujiyi söküp kablosu takılı olduğu halde motorun gövdsinden şasi veriyorum ve start etdiğimde kıvılcım çıkmıyor). Ama bir süre sonra ( örneğin 1-2 saat) sonra çalıştırmaya kalktığımda çalıştığı oluyor. Hatta 1-2 gün sıkıntı olmadan bindiğim bile oluyor. Ancak durup dururken ikide bir ateşlemeyi kesiyor. Ne kadar soket, sigorta varsa elden geçirmeme rağmen bir türlü derdime çare bulamadım. Motru olan arkadağlarıma danıştığımdaysa; kimisi bobini değiştir dedi. Kimisi optik algılayıcın bozulmuştur dedi. Sizce ne yapmalıyım.
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar. Aranıza yeni katılıyorum. Aslında motorumla ilgili bir poblem için
internette araştırma yaparken forumu gördüm. Böylee bir formun olmasına çok sevindim. Topicleri bayağı bir okudum çok bilgilendirici şeyler paylaşmışsınız.
Sorunum şu:
MZ 251 ETZ 92 model elektronik ateşlemeli motorum var. Daha alalı 7 ay falan oldu. Aldığımdan bu zamana kadar hemen hemen problemsiz bindim. Son zamanlarda ateşleme de sıkıntılar yaşamaya başladım. Mesela ilk çalıştırmada start alıyor fakat 20-30 sn sonra kendiliğinden stop ediyor. Uğraşıyorum çalışmıyor. Bujiyi filan kontrol ettiğimdeyse ateşlemenin olmadığını görüyorum( Bujiyi söküp kablosu takılı olduğu halde motorun gövdsinden şasi veriyorum ve start etdiğimde kıvılcım çıkmıyor). Ama bir süre sonra ( örneğin 1-2 saat) sonra çalıştırmaya kalktığımda çalıştığı oluyor. Hatta 1-2 gün sıkıntı olmadan bindiğim bile oluyor. Ancak durup dururken ikide bir ateşlemeyi kesiyor. Ne kadar soket, sigorta varsa elden geçirmeme rağmen bir türlü derdime çare bulamadım. Motru olan arkadağlarıma danıştığımdaysa; kimisi bobini değiştir dedi. Kimisi optik algılayıcın bozulmuştur dedi. Sizce ne yapmalıyım.
alp_tunay Ustam!
Benim sıkıntım şu ki: Motor soğuk olduğu halde bile çalışmıyor çoğu zaman. Mesela ateşlemeyi kestiği zaman öyle olduğu gibi bırakıyorum. Aradan 3-4 saat geçiyor, çalıştırmayı deniyorum genellikle gene çalışmıyor.Bazen de çalışacağı tuttu mu canavar gibi çalışıyor. 1-2 gün biniyorum. Bir türlü anlam vereblmiş değilim.ale:
söztürk Bobinin arızalı olup olmadığını nasıl kontrol edebilirim. Elektrikten az çok bir şeyler anlarım. (Ölçü aletiyle mesela)???
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar. Aranıza yeni katılıyorum. Aslında motorumla ilgili bir poblem için
internette araştırma yaparken forumu gördüm. Böylee bir formun olmasına çok sevindim. Topicleri bayağı bir okudum çok bilgilendirici şeyler paylaşmışsınız.
Sorunum şu:
MZ 251 ETZ 92 model elektronik ateşlemeli motorum var. Daha alalı 7 ay falan oldu. Aldığımdan bu zamana kadar hemen hemen problemsiz bindim. Son zamanlarda ateşleme de sıkıntılar yaşamaya başladım. Mesela ilk çalıştırmada start alıyor fakat 20-30 sn sonra kendiliğinden stop ediyor. Uğraşıyorum çalışmıyor. Bujiyi filan kontrol ettiğimdeyse ateşlemenin olmadığını görüyorum( Bujiyi söküp kablosu takılı olduğu halde motorun gövdsinden şasi veriyorum ve start etdiğimde kıvılcım çıkmıyor). Ama bir süre sonra ( örneğin 1-2 saat) sonra çalıştırmaya kalktığımda çalıştığı oluyor. Hatta 1-2 gün sıkıntı olmadan bindiğim bile oluyor. Ancak durup dururken ikide bir ateşlemeyi kesiyor. Ne kadar soket, sigorta varsa elden geçirmeme rağmen bir türlü derdime çare bulamadım. Motru olan arkadağlarıma danıştığımdaysa; kimisi bobini değiştir dedi. Kimisi optik algılayıcın bozulmuştur dedi. Sizce ne yapmalıyım.
arkadaşlar benim motosiklette rolantide çalışırken çıt çıt çıt diye ses geliyor. gaz verince kesiyor. neden olabilir acaba:silent: .segmanlar diye aklımdan geçmiyor değil ama tam olarak bilemiyecem bilgisi olan yazarsa iyi olur:silent::silent:
ben motoruma fiat palio nun 4 tırnak bujisini taktım. fakat relantide bazen stop etmeye başladı bende tırnaklarını biraz kapttım (çok hassas bir şekilde yanlız biraz dikkat istiyor,bütün tırnakların aynı mesafede olmasına dikkat etmek lazım.) palio bujisi uzun olduğu için tornacıda 5 mm kalınlığında bir yüzük yaptırdım .silindir kapağında bujinin diş başlangıcı kapaktan aşağıya inmemesi gerekir .bu duruma dikkat ederseniz kaliteli 3 yada 4 tırnak farketmez kanımca hepsi olur. ben şu anda memnunum yaklaşık olrak 1000 km yapmışımdır .bir sorunum yok. tırnakları kapatınca stop etmede kesildi..