MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
arkadaslar gecenlerde ızmıre gıttım bı mz vardı 125 lık 4 zamanlı 750 tl dıyodu 100 lıralık masrafla snelerce kullanılır ama 2004 den berı muayenesı ve sıgortası yapılmamıs ama vergılerı odenmıs szce uygunmu??
 
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
31
Arkadaşlar sanırım 2 ay önce hurdadan Mz 301 Sportstar aldığımı belirtmiştim. Motorun ilk hali ve son halini ile sizlerle paylaşacagımı söylemiştim kısmet oldu :)

Motorda yapılan işlemler:
-Silindir rektefesi yeni piston takıldı.
-Krank mili değişti.
-conta takımı krank bilyesi krank keçesi değişti.
-koltuk kılfı değişti.
Motorun hayırlı uğurlu olsun arkadaşım. Başına kaza bela gelmez umarım hiçbir zaman. Merak ettiğim bazı konular var benim.
Rektefesini nerde yaptırdın motorun, ne kadar işçilik, ne kadar parçalara verdin? Ve koltuk kılıfını nasıl onarttın?
Zannedersem benim motorumda rektefe istiyor ama, Yamaha bayisi 1200 TL masraf çıkardı bana ayak üstü sohbette. Ki bunun sadece 400ü parçalara gidiyor. Biraz canımı sıktı anlıyacağın bu kadar işçilik istenmesi.

Koltuk için yeni bir kılıf taktırırken, süngerini değiştirme-daha fahat bir şey gerçirtme şansımız oluyor mu, bilgin varmı bu konuda?

Tekrardan hayırlı olsun.
 
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
679
arkadaslar gecenlerde ızmıre gıttım bı mz vardı 125 lık 4 zamanlı 750 tl dıyodu 100 lıralık masrafla snelerce kullanılır ama 2004 den berı muayenesı ve sıgortası yapılmamıs ama vergılerı odenmıs szce uygunmu??

mz degildir oda yada birara çıkan mz kasasına toplanmış titan motorlular var onlardansa veya kanuninin seyhan 125lerindense salla mz le alakası yok
 
Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
arkadaslar gecenlerde ızmıre gıttım bı mz vardı 125 lık 4 zamanlı 750 tl dıyodu 100 lıralık masrafla snelerce kullanılır ama 2004 den berı muayenesı ve sıgortası yapılmamıs ama vergılerı odenmıs szce uygunmu??
almak istediğin MZ bu resimlerden hangisi kırmızı ve mavi olan RT125, yeşil olan 125SX , siyah olan 125SM
125sm.jpg

mz125sx011024.jpg

mzrt125red.jpg

nacaemuzs1.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:50 ----------

Enduro MZ GS 125 beim Novemberpokal 2010 http://www.youtube.com/watch?v=_Y9LLdXXrWI&feature=player_embedded
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
yok hayır bunlardan degil. motor 1997 model kanuni mz bıldıgın mz kasasında fakat tıtan motorlu 125 lık 24 bınde mz 125 sr sporstar modeli ama dedıgm gıbı muayene sıgorta yok. sıgortaya ceza odenmıyormus bıldıgım kadarıyla ama muaneye ceza odenıyomus 2004 ten bu yana kac para ceza olurkı?
 
Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
sanırım en az 300tl gibi bir para ödersin gibi geliyor ama sen yinede sor araştır seni yanıltmış olmak istemem
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
bıraz fazla oldu bunun malıyetı bana 1200 u gecer gıbı gelıyo. neyse benım 301 im bana yeterr :):)
 
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
679
sanırım en az 300tl gibi bir para ödersin gibi geliyor ama sen yinede sor araştır seni yanıltmış olmak istemem

ne 300ü 6 sene en az 500-600 en 3 yıl için 200 ödemiştim oda 2 yıl önce :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:22 ----------

bıraz fazla oldu bunun malıyetı bana 1200 u gecer gıbı gelıyo. neyse benım 301 im bana yeterr :):)


o motor anca bedava verilirse alınır dostum :)
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
22
Motorun hayırlı uğurlu olsun arkadaşım. Başına kaza bela gelmez umarım hiçbir zaman. Merak ettiğim bazı konular var benim.
Rektefesini nerde yaptırdın motorun, ne kadar işçilik, ne kadar parçalara verdin? Ve koltuk kılıfını nasıl onarttın?
Zannedersem benim motorumda rektefe istiyor ama, Yamaha bayisi 1200 TL masraf çıkardı bana ayak üstü sohbette. Ki bunun sadece 400ü parçalara gidiyor. Biraz canımı sıktı anlıyacağın bu kadar işçilik istenmesi.

Koltuk için yeni bir kılıf taktırırken, süngerini değiştirme-daha fahat bir şey gerçirtme şansımız oluyor mu, bilgin varmı bu konuda?

Tekrardan hayırlı olsun.

Allah razı olsun kardeşim. Silindir rektefesine 1200 Tl cıkarmaları anormal acaba servis olunca okadar fiyat cıkmıs olabilirmi diyecem ama cok fazla. Rektefe dediğimiz olan silindirin içi taşlanıyor piston büyütülüyor 1 numara yada nekadar taşlanırsa. Ben Konya'da yaptırdım tanıdık değildi yapan kişi yinede ortalama sıfır piston ve silindir rektefesi 100 Tlye mal oldu. Bana göre yine cok para :) Koltuk kılıfı hazır halde satılıyor ben sadece giydirdim 10 Tlye kılıf aldm süngeri zarar görmemişti. Ama döşemeci arkadaş var deri döşeyecek ozaman süngeride değiştiririm ortalama 40 Tl masraf cıkardı arkadas.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:29 ----------

jazeraa arkadaşım birde marş kolunun yayını değişseydin ya

Değiştirdim dostum resimleri çektiğimde sadece yürüyenini tamir etmiştim ufak tefek arızalar halen mevcuttu şuan marş kolu yayı düzeldi. Bindiğim başka bir motor var Mz'i boş kaldığım sıralar yavaş yavaş düzeltiyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:32 ----------

bide sol kapağı bi sprey boya alıp boyayaydın tam olurmuş :)

İnş. bir kaç güne yan kapaklar,egzoz, gösterge kutuları, far çemberi,amortisör yayları komple nikelajcı arkadaşa gidecek birde depoya yan grenajlara metaliğinden bir boya oh cillop :) Resimleri çekip sizinle paylaşırım. Saygılarımla...
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
arkadaslar gecenlerde ızmıre gıttım bı mz vardı 125 lık 4 zamanlı 750 tl dıyodu 100 lıralık masrafla snelerce kullanılır ama 2004 den berı muayenesı ve sıgortası yapılmamıs ama vergılerı odenmıs szce uygunmu??

dostum bende var o motordan 2000 model 125lik 4 zamanlı.

şase 251 mz şasesi,mekanik aksam ise honda titan ile birebir aynı.

tek bulunamayan parçası km redüktörü,2 zamanlı olan mzlerde sağda olan bu parça bu motorda solda olduğundan ters diş oluyor.bulamadığımız tek parça bu.

ybr ve cbf 150 ile hemen hemen aynı yakıt ve özelliklere sahip.

gayette sağlam makinadır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:22 ----------



Uploaded with ImageShack.us


motor şuan kuzende..

ybr ile olsun cbf ile olsun uzun km'li gezilerde beraberdik maşallah geri kalmadı şuana kadar
 
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
31
Allah razı olsun kardeşim. Silindir rektefesine 1200 Tl cıkarmaları anormal acaba servis olunca okadar fiyat cıkmıs olabilirmi diyecem ama cok fazla. Rektefe dediğimiz olan silindirin içi taşlanıyor piston büyütülüyor 1 numara yada nekadar taşlanırsa. Ben Konya'da yaptırdım tanıdık değildi yapan kişi yinede ortalama sıfır piston ve silindir rektefesi 100 Tlye mal oldu. Bana göre yine cok para :) Koltuk kılıfı hazır halde satılıyor ben sadece giydirdim 10 Tlye kılıf aldm süngeri zarar görmemişti. Ama döşemeci arkadaş var deri döşeyecek ozaman süngeride değiştiririm ortalama 40 Tl masraf cıkardı arkadas.
Bende CBF 250 varken Honda servisine ayar olmuştum, incik boncuk parçalara fahiş paralar istedikleri için, demekki hepsi birbirine benziyormuş. (CBF 250 gaz teli -iki tel- 100 tl idi, şimdi Yamaha tellerine bakıyorum 25 tl) İzmir'de bu işi düzgün yapan başka yerler vardır kesin, onları bi araştırmak gerekecek :)

Benim sele için de bi döşemeci bulayım o zaman, rahat bir şey uydurmak lazım.

Cevap için teşekkür ederim kardeşim.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
22
Bende CBF 250 varken Honda servisine ayar olmuştum, incik boncuk parçalara fahiş paralar istedikleri için, demekki hepsi birbirine benziyormuş. (CBF 250 gaz teli -iki tel- 100 tl idi, şimdi Yamaha tellerine bakıyorum 25 tl) İzmir'de bu işi düzgün yapan başka yerler vardır kesin, onları bi araştırmak gerekecek :)

Benim sele için de bi döşemeci bulayım o zaman, rahat bir şey uydurmak lazım.

Cevap için teşekkür ederim kardeşim.

est. kardeşim boynumuzun borcu cevaplamak. Oto döşemecilere bi uğra derim usta böyle böyle döşeme yaptıracam dersen yardımcı olurlar çünkü malzeme küçük ve kolay olduğundan işçilikte kolay olacaktır. Daha hoş görünür diye düşünüyorum.
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
dostum mz 125 sr lerde km reduktoru onden degılmı:silent: yoksa benmı yanlıs bılıyorum. bıde arkadanda olsa one tıtanınkı falan takılabılır en azından uydurulur yani dimi:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:05 ----------

evet tamda resımdekı motor :) ama benım nıyetlendıgım motor celık cantlıydı :bounce:
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
1
selam arkadaşlar. bende mz cilerin arasındayım. 97 model 251 aldım bana karbüretör ve şanzıman hakkında bilgi veririmisiniz. karbüratörüün kafa kısnmı değişiyormu yoksa ne tür karbüratör alayım vede şanzımanı ben nmi söksem bana yardımcı olun lütfen :
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
Üçgenvari piston ve rektefe olamayan motor :vankel.MZ in dizel ve vankel motor kullandığını ilk defa bu forumda öğrenmiş oldum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst