muhabbet kuşu besleyenler...

Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
dün yavru bir muhabbet kuşu aldım ve odada uçabiliyor ama eve geldi geleli hiç ötmedi ve yem yemedi öğlece çubuğa tünedi duruyor yem yemiyor diye bende bisküviyi ıslattım ve verdim çok güzel yiyor bir zararı olabilirmi??
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Kuşu aldığın işyeri ile hemen görüş :) Her ne kadar pek mümkün gibi görünmese de, sana dalgınlıkla yanlış yem vermiş olabilir diyeceğim.
Muhabbet kuşuna salatalık, marul, erik :mrgreen:, yumurta ne versen mutlaka tadına bakar ama sürekli bunlarla beslenmemelidir tabii ki. Yem sorununa mutlaka satın aldığın yer ile görüşerek çözüm bulmalısın.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
benimki beslemenin ötesinde....45 tane kadar mevcut:)))
ufak çapli bir üretimhanem var,ekmek ve türevi yiyecekleri sürekli vermeyin.
 
Katılım
10 Haz 2011
Mesajlar
444
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hazır yeri gelmişken sorayım,benim kuşum vardı okadar sevdim besledim sıcak bir yuva verdim hayvan gitti kendi kendine yaklaşık 1 ay sonra öldü neden öldü ?
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
benimki beslemenin ötesinde....45 tane kadar mevcut:)))
ufak çapli bir üretimhanem var,ekmek ve türevi yiyecekleri sürekli vermeyin.
,


çoşkun abi senin evi bi göremedim gitti.. özellikle kuşların yuvasını merak ediyorum... gelirken elim boşgelmem ama bir türlü denk gelmedi...
 
Katılım
21 Haz 2011
Mesajlar
162
bendede var bitane 9 aylık daha 1,5 aylıkken aldım . ewe getirdim aynen dedigin gibi hic ötmedi hareketsiz durdu .el kola tepki vermiyordu . ben kör sandım ilk basta . hastadır dedim vs. vs cok konustum hakkında . ama bi süre sonra alısıyo ortama . kafesini insan boyu hizasında bi yere koy . sürekli ilgi göster .eline al sew geri koy . vs vs yem yemeye baslar yakında ama yinede bi git gösrer yemi yanlıs vermiş ola bilirler . catir catır konusuyor benimki şuanda . omuzumdan inmiyo :) MAŞALLAH :)

---------- Post added at 12:21 ---------- Previous post was at 12:17 ----------

haa birde aviastım ,avidiare ve vitamın al . hepsini birden kullanma . avidiareyi her su degiştirdiginde 5 damla damlar
aviastımı grip oluyolar burnu akıyo :) ozman 5 damla damlat . vitamınıde tüy dökme zamanında kullan . kum almayı unutma her yem degiştirdiginde yarım cay kasıgı kadar kum koy
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
ramazan güvercin yok artik...

efe tolga:bir çok sebebi olabiliyor cereyanda kalma,beslenme bozuklugu,asiri sicaklik ve kalp krizi bunlardan biri veya bir kaçi sebeb olmus olabilir.
misal kuslarin bulundugu ortami mantolama sonrasi siva ve boya yaptim.kokudan etkilenmemeri için 2 pencere açtim ve cereyan sonucu tamami ishal oldu.10 a yakin mubis öldü.digerlerinin tedavisine devam ediyorum
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
az önce dışarı masanın üzerine koydum elimden falan korkmuyor önüne yem döktüm yerden yemeye başladı elimden de yiyor ama olduğu yerde duruyor uçmuyor sanki uyuyacakmış gibi birde kuş sesi duyduğunda ötmeye başlıyor bu olanlar normalmi
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Bende bir ara beslemiştim. :) Marul,elma,havuç,kivi,armut,muz,çekirdek vs vs çok obur bir kuşum vardı. :p
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
492
dün yavru bir muhabbet kuşu aldım ve odada uçabiliyor ama eve geldi geleli hiç ötmedi ve yem yemedi öğlece çubuğa tünedi duruyor yem yemiyor diye bende bisküviyi ıslattım ve verdim çok güzel yiyor bir zararı olabilirmi??
hocam 20 yıldır aralıklarla besledim.en son geçen sene aldığım kuş çok zeki ve erkek çıktı.yanına gidip bir kelimeyi 10-15 dakika tekrarlarsan ertesi gün saydırmaya başlıyo.şimdi bu kuşlar ilk geldiklerinde hep böle olurlar yani hasta gibi cansız isteksiz.korkacak bişey yok zaten hasta olsalar hemen ölüyolar bi gün bile dayanmaz genelde.seninkisi fazla değil 2-3 gün sonra ortama alışır başlar şebekliklere.senin yapman gereken bu ilk bir iki gün ortama alışmasını beklemek.herkesin farklı bi alıştırma taktiği vardır ama ben kuşu alıştırırken fazla elime almadan sessiz bi odada omzuma koyar,sırtüstü yatıp üstümde dolaşmasını sağlarım ki hepsinde başarılı oldu bu taktik.sessiz bi oda olması önemli çünkü senin sesine alışıp güven duyuyo ondan sonra da ayrılmıyo zaten.konuşma olayına ise erken zamanı gelince belli eder zaten kuş
 
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
129
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ah kuşlara bi elleye bilsem alacamda elleyemiyom varmı bunun çaresi ??
 
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
583
arkadaşlar sizi tebrik ederim hayvan sevginizden dolayı. ama benim anlamadığım muhabbete kuşuna insan özelliklerini yüklemek için onları tek başına bırakılmasını anlamıyorum. doğada her varlık çift yaratılmıştır. gene ben onların gözünden sizin üzerinize bakış açısı yakalamak istiyorum.
hikayemiz şöyle başlıyor. hayvan sevgisi ile dolu bir uzaylı sizi bu dünyadan kaçırıyor. sizi tek başınıza bir kafese koyuyor. yem veriyor. size uzaylıca öğretmeye çalışıyor. sizden üzgün üzgün duruyorsunuz. canınız yemek yemek istemiyor. sevdiğinizi özlüyorsunuz. sonra uzaylı arkadaş bu işi bilenlere soruyor. yem verdim yemiyor. ötmüyor bir hastalığı mı var.
işte siz bu durumdasınız. kuşunuz insan gibi konuşsun insanları taklit etsin diye ona işkence yapıyorsunuz. size tavsiyem kuşunuz dişi ise erkek erkek ise dişi bir eş alınız. o zaman muhabbet şakıyacaktır. hemde hiç susmayacaktır.
sanırsam derdimi anlatabildim.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Benim en son beslediğim kuşlar çiftti.
Gerçek karı-kocaydılar.
Bir kavga ederlerdi, kopan cayırtıdan ben kafayı yerdim.
 

_w_

Katılım
31 May 2009
Mesajlar
615
benimde kuşum vardı 2 tane biri çok ödlekti zaten yaşlıydı hastalandı öldü :( . diğeri ise traji komik kuşun kafesini açık koymuşum kuş geziniyo evde sonra misafirler geldi. adamın biri kuşun üstüne oturdu :) kuş öldü... :(
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
arkadaşlar sizi tebrik ederim hayvan sevginizden dolayı. ama benim anlamadığım muhabbete kuşuna insan özelliklerini yüklemek için onları tek başına bırakılmasını anlamıyorum. doğada her varlık çift yaratılmıştır. gene ben onların gözünden sizin üzerinize bakış açısı yakalamak istiyorum.
hikayemiz şöyle başlıyor. hayvan sevgisi ile dolu bir uzaylı sizi bu dünyadan kaçırıyor. sizi tek başınıza bir kafese koyuyor. yem veriyor. size uzaylıca öğretmeye çalışıyor. sizden üzgün üzgün duruyorsunuz. canınız yemek yemek istemiyor. sevdiğinizi özlüyorsunuz. sonra uzaylı arkadaş bu işi bilenlere soruyor. yem verdim yemiyor. ötmüyor bir hastalığı mı var.
işte siz bu durumdasınız. kuşunuz insan gibi konuşsun insanları taklit etsin diye ona işkence yapıyorsunuz. size tavsiyem kuşunuz dişi ise erkek erkek ise dişi bir eş alınız. o zaman muhabbet şakıyacaktır. hemde hiç susmayacaktır.
sanırsam derdimi anlatabildim.

ehlileştirilen kuşlar daha yavruyken ayrıldığından kuş olduğunu unutuyor biz zaman sonra...kafese ayna bile koymazlar kendini görmesin diye.

aradan geçen 1- 2 yıl zarfında kuşunuza bir eş alırsınız ama büyük ihtimal eş almaz ve daha ileriye gidip diğer hayvanı öldürebilir.çünkü karşısındaki tamamen yabancı olduğu bir yaratıktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------

ah kuşlara bi elleye bilsem alacamda elleyemiyom varmı bunun çaresi ??

tavsiye etmiyorum zaten geçen bir tanesi resmen parmağımdan parça kopardı:pr:
 
Katılım
21 Haz 2011
Mesajlar
162
az önce dışarı masanın üzerine koydum elimden falan korkmuyor önüne yem döktüm yerden yemeye başladı elimden de yiyor ama olduğu yerde duruyor uçmuyor sanki uyuyacakmış gibi birde kuş sesi duyduğunda ötmeye başlıyor bu olanlar normalmi

ewet hocam cok cok normal .cünkü aldıgın yerde kuş sesleri duymaya alısık oldugu icin tek kaldı degişik ortama girdigi icin ötmüyor
alısacak yakında m.etme . bende senin gibi cok düşünüyodum ötsün etsin die şimdide sussun die rüşvet verecem nerdeyse . :)
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
bizimde bir muhabbet kuşumuz vardı Bıdık çok şirin ve akıllıydı,2 kere firar etti ama kafesini çok sevdigi için geri döndü,belki bizi sevdigi içinde olabilir tabiki :)
yavru iken almıştık onu çok çirkindi ayaklar paytak ama sonra çok yakışıklı olmuştu kerata :)
evin ileri gelen bireylerinden biri olmuştu zamanla,eee sevdirmesini biliyordu kendisini,ama yemek masasında hiç rahat vermiyordu,kim ne verse tadına bakıyordu
omuzdan omuza gezer dururdu evin içinde çok severdik ailecek onu ,sabahları bıcır bıcır öter bizi uyandırırdı :) 13 sene bizlere eşlik etti taki geçen seneye kadar ,sabah bakıyor hanım salondon ses gelmiyor ,bizim bıdık bizden ayrılmış meger :pale: beni aradı dedim ben görmiyeyim eve geldigimde sen kafesi filan kaldır dedim ortadan.1 sene oldu hayla masa üzerinde arar gözüm,ufak oglum diyor baba bir bıdık daha alalım diyor :) alması sorun degilde ayrılması insanı üzüyor sonuçta O da bir canlı hemde en güzelinden.
 
Katılım
21 Haz 2011
Mesajlar
162
bizimde bir muhabbet kuşumuz vardı Bıdık çok şirin ve akıllıydı,2 kere firar etti ama kafesini çok sevdigi için geri döndü,belki bizi sevdigi içinde olabilir tabiki :)
yavru iken almıştık onu çok çirkindi ayaklar paytak ama sonra çok yakışıklı olmuştu kerata :)
evin ileri gelen bireylerinden biri olmuştu zamanla,eee sevdirmesini biliyordu kendisini,ama yemek masasında hiç rahat vermiyordu,kim ne verse tadına bakıyordu
omuzdan omuza gezer dururdu evin içinde çok severdik ailecek onu ,sabahları bıcır bıcır öter bizi uyandırırdı :) 13 sene bizlere eşlik etti taki geçen seneye kadar ,sabah bakıyor hanım salondon ses gelmiyor ,bizim bıdık bizden ayrılmış meger :pale: beni aradı dedim ben görmiyeyim eve geldigimde sen kafesi filan kaldır dedim ortadan.1 sene oldu hayla masa üzerinde arar gözüm,ufak oglum diyor baba bir bıdık daha alalım diyor :) alması sorun degilde ayrılması insanı üzüyor sonuçta O da bir canlı hemde en güzelinden.

senin bıdıgın bi eşide bende hocam. hatda benle kavga bile ediyo bazen cok zewkli oluyo :) ewet kendilerini cok sewdiriyo keratalar . benimki daha bebiş 9 aylık
insallah seninki kadar cok yaşar
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
hikayemiz şöyle başlıyor. hayvan sevgisi ile dolu bir uzaylı sizi bu dünyadan kaçırıyor. sizi tek başınıza bir kafese koyuyor. yem veriyor. size uzaylıca öğretmeye çalışıyor. sizden üzgün üzgün duruyorsunuz. canınız yemek yemek istemiyor. sevdiğinizi özlüyorsunuz. sonra uzaylı arkadaş bu işi bilenlere soruyor. yem verdim yemiyor. ötmüyor bir hastalığı mı var.
.
Simdi bu uzayli bir Türk kaçirmis ve human shopda bir uzayli aileye satmis olsa ne olur?
Aklima hemen sunlar geldi.
Bizim Türk kafeste kara kara düsünüyor.

-Ulem kapattilar beni buraya habire marul yapragi verip duruyorlar, bari çigköfte olsaydi.
:)
Uzayli çocuk: Baba bu aldigimiz insan hiç ötmüyor,öyle suspus oturmus duruyor.
Uzayli baba: Belki yemini sevmemistir oglum,biraz peynir ver.
Türk: Ah ulan bi de raki olsaydi.
Uzayli çocuk:baba insan öttü.
Uzayli baba:bak simdi biraz eglenelimmi? insana benim içkimden verecem.
Kafesteki Türk içkiyi içer ve arya baslar:
Türk: yavri yavriii humaa kusu yükseklerdeeennn sesleeeeeenirrrrr.
Uzayli çocuk:Baba bu insan igrenç sesler çikariyor.
Uzayli baba:Merak etme oglum yakinda ben ona konusmayi ögretecem.
Türk:Sizin dilde nasil küfür ediliyor?:p
Devamini siz getirin.:cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst