Muayeneye Kasksız / Vizörsüz Gitmeyin

Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Selamlar,

Geçtiğimiz muayeneye gittiğimde karşılaştığım bir durumu paylaşmak istedim.

Motoru muayene alanına teslim ederken, muayeneyi yapacak arkadaş kaskı da muayene alanındaki masaya bırakmamı istedi.
İlk önce anlam veremesem de sorgulamadım, bıraktım geçtim.
Park lambasının yanmamasından dolayı ağır kusurlu çıktı motorum ve muayeneden geçemedim. Bu arada kontağı açınca direkt olarak kısalar yanıyor ve park lambaları bir işe yaramıyor. Yani tek başına park lambalarını kullanamıyorum. Ama yine de muayeneden geçirmiyorlar, aklınızda olsun.

Asıl konu ise, muayene tekrarına gittiğimde karşılaştığım durum.
Muayeneye giden bir arkadaşa ağır kusurlu raporu verdiler, gerekçesi ise kaskının vizörü olmaması.
"Bir daha ki sefere vizörü takın yada vizörlü başka bir kaskla gelin" dediler.
Burada sanırım baktıkları durum yasal mevzuat. Yasal olarak, kasklarda dahili vizör yoksa koruyucu gözlük bulunması gerekiyor.
Özetle vizörü veya gözlüğü olmayan bir kaskla muayeneye giderseniz yada kasksız giderseniz muayeneden geçemezsiniz.

Not: Vizörsüz/gözlüksüz kask kullanırken takıntılı bir polis memuruna denk gelirseniz, bu sebepten rahatlıkla ceza kesebilir
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Selamlar,

Geçtiğimiz muayeneye gittiğimde karşılaştığım bir durumu paylaşmak istedim.

Motoru muayene alanına teslim ederken, muayeneyi yapacak arkadaş kaskı da muayene alanındaki masaya bırakmamı istedi.
İlk önce anlam veremesem de sorgulamadım, bıraktım geçtim.
Park lambasının yanmamasından dolayı ağır kusurlu çıktı motorum ve muayeneden geçemedim. Bu arada kontağı açınca direkt olarak kısalar yanıyor ve park lambaları bir işe yaramıyor. Yani tek başına park lambalarını kullanamıyorum. Ama yine de muayeneden geçirmiyorlar, aklınızda olsun.

Asıl konu ise, muayene tekrarına gittiğimde karşılaştığım durum.
Muayeneye giden bir arkadaşa ağır kusurlu raporu verdiler, gerekçesi ise kaskının vizörü olmaması.
"Bir daha ki sefere vizörü takın yada vizörlü başka bir kaskla gelin" dediler.
Burada sanırım baktıkları durum yasal mevzuat. Yasal olarak, kasklarda dahili vizör yoksa koruyucu gözlük bulunması gerekiyor.
Özetle vizörü veya gözlüğü olmayan bir kaskla muayeneye giderseniz yada kasksız giderseniz muayeneden geçemezsiniz.

Not: Vizörsüz/gözlüksüz kask kullanırken takıntılı bir polis memuruna denk gelirseniz, bu sebepten rahatlıkla ceza kesebilir

Bu durumda o taskafa kaskların hiç bir koruma sağlamadığı gibi hiç bir yasal mevzuata da girmediği aşikar olmuş oluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst