MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
bu hafta yagmurlu olacak diyorlar gorkem.

@ aye,
tulumu fiyatları araştırıp ya buradan al ya yurt dışından. nerede uygunsa artık. tulumu alırken boy veya bana danışırsan iyi olur. çift parça tulum alırsan daha kullanışlı olur. şehir içinde de giyebilirsin çift parça tulumun ceket kısmını.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Abi iyide nasıl olcak ki o:silent:

Kilolarımız bedenlerimiz farklı, tulum bende tayt gibi durur kesin, balet gibi turlarım pistte :queen:
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
@ Marlboro Man,
bayagı bir terliyorsun abi.
hele ki bir de yarışırsan (aynı tempoyu tuttaracam diye) samimi söylüyorum tulumla duşa girmiş gibi oluyorsun.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
@Nemrut

Hocam sizinlede tanışamadık henüz ama adınız muhabbetlerde geçti, ilk fırsatta tanışmak isterim.

Tulum konusunda kafam karışık, yani sokakta giyemem gibime geliyor.

Pist işi de on yılda bir olacaksa, değer mi değmez mi bilemiyorum.

Boy istanbula dönsün de hep beraber oturur konuşuruz, beni tulum alma konusunda önce ikna etmeniz lazım.

İkna olursam size danışmadan tulumun t'sini almam zaten.:)
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
@ aYe,
dinmeyen çift parça tulum kullanıyor şehir içinde.
seninle de ilk fırsatta tanıştık zaten. :cherry:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Abi ben niye hatırlamıyorum ki:silent:

Alzheimer oldum kanımca, erken bunadım.:pr:

Hocam resmin var mı ki?:silent:

Yada bir şekilde hatırlat, kendimi kötü hissetmeye başladım:pr:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
aYe

Ne tulumu ya sen tulum hayatta giymezsin abi :p

Normalde de giyeceğin çift parça tulum al... Bizimkiler gibi deri ceket ve deri pantalonunu al , hem normalde hem pistte giyersin :wiinkk:
Bence sürekli piste çıkmayan biri için tulum çok gereksiz...


Işte bizim çift parça tulumlar... Hoş bende yarısı yok :p
FCL008_1200.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Efet görkemin ki yarısı tulumun ayrıca clover rc100 üst deri ve altına da gts slider'ı olan deri pantalonu alabilirsin...Bu ikili de güzel olur kanımca...Şehir içinde de kullanırsın...Ama havalandırmaları kaliteli bir tulum almanı tavsiye ederim.Uzun yollarda tulum şeklinde giyersin değer o zaman.Ama delikli modelleri mevcut onları araştır.Sora pişman olma...
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
Fren yaparken ve vites değiştirirken herkese 4 parmakla ön freni ve debriyajı sıkmaları söylenir. peki doğrusu öylemedir. ben debriyajı genelde 4 parmakla, ön frenide 2 parmakla sıkarım, bu şekilde daha rahat kullanıyorum. Frenleri 2 parmakla daha iyi hissediyorum. hatta supersport motorlar için daha kısa fren ve debriyaj manetleri satılıyor. yakında bende 1 adet almayıda düşünüyorum. üyesi olduğum bir kaç site hemen hemen herkes 2 parmak kullanıyormuş.
crgclutch90958bcxo4.jpg

By edy02 at 2007-09-03


Fren ve Debriyaj kullanırken hangi taktiği kullanıyorsunuz????

Debriyaj - Ön Fren
4-4
4-2
2-2
2-1
3-3
4-3
3-4
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
1,676
Bende debriyaj 4 parmak fren 2 parmak kullanıoyorum. BU şekilde alıştım daha rahat geliyor bana...
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Debriyajı 4 freni 2 parmakla kullanıyorum bende ama her dinledigim insan da bunun aslında zararlı oldugu yonunde. 2 parmakla yaptıgımız frenle 4 parmakla yaptıgımızdan daha etkisiz olabiliyor söylemleri var denedim aslında evet gerçekten 4 parmak kullanmak daha etkili ancak bende maalesef basta 2 parmakla alıstıgım icin degistirmek cok zor geliyor alısamıyorum.

@aYe

Abicim bende tulum pesinde cok dondum ama dun aksam
http://www.ozenmotor.com.tr/a.htm?resim=images/urunResimler/3_1_b.jpg
bunda karar kıldım gercekten mukemmel birşey ustunede benim, barısın ve gorkem kullandıgı mıontu caktımmı harbi cok güzel oluyor. Tulumun altındaki pantolunun yarısı astar. Dainese inkinde de aynı yani yagmur yedimmi direk sırılsıklamsın. Hem bu gosterdigim pantolon kadar asla ısıtmayacaktır kısın.
Ben sana bunu oneririm.
 
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
1,070
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben 3- 2 kullanıyorum burda yok nası olacak yanlış bi yöntemmi zrarı ne olaki..
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
219
Fren yaparken ve vites değiştirirken herkese 4 parmakla ön freni ve debriyajı sıkmaları söylenir. peki doğrusu öylemedir. ben debriyajı genelde 4 parmakla, ön frenide 2 parmakla sıkarım, bu şekilde daha rahat kullanıyorum. Frenleri 2 parmakla daha iyi hissediyorum. hatta supersport motorlar için daha kısa fren ve debriyaj manetleri satılıyor. yakında bende 1 adet almayıda düşünüyorum. üyesi olduğum bir kaç site hemen hemen herkes 2 parmak kullanıyormuş.


Fren ve Debriyaj kullanırken hangi taktiği kullanıyorsunuz????

Debriyaj - Ön Fren
4-4
4-2
2-2
2-1
3-3
4-3
3-4

ben 4-4 kullanıyorum.

Reşat Arbaş (Donald Duck) ın kitabında 4 parmak kullanın diyor.

California Superbike School eğitim DVD sinde Keith Code bu konudan bahsederken 2-3-4 parmak hiçbirinin yanlış olmadığını, kendini hangisinde iyi hissedersen onun doğru olduğunu anlatmış.

Debriyajı 4 freni 2 parmakla kullanıyorum bende ama her dinledigim insan da bunun aslında zararlı oldugu yonunde. 2 parmakla yaptıgımız frenle 4 parmakla yaptıgımızdan daha etkisiz olabiliyor söylemleri var denedim aslında evet gerçekten 4 parmak kullanmak daha etkili ancak bende maalesef basta 2 parmakla alıstıgım icin degistirmek cok zor geliyor alısamıyorum.

@aYe

Abicim bende tulum pesinde cok dondum ama dun aksam
http://www.ozenmotor.com.tr/a.htm?resim=images/urunResimler/3_1_b.jpg
bunda karar kıldım gercekten mukemmel birşey ustunede benim, barısın ve gorkem kullandıgı mıontu caktımmı harbi cok güzel oluyor. Tulumun altındaki pantolunun yarısı astar. Dainese inkinde de aynı yani yagmur yedimmi direk sırılsıklamsın. Hem bu gosterdigim pantolon kadar asla ısıtmayacaktır kısın.
Ben sana bunu oneririm.

Koruma giysisinin amacı koruma sağlamaktır (2x2=4). gerisi teferruattır.
önemli olan giysinin suya karşı değil asvalta karşı ne kadar dayanıklı olduğudur. deri mont ve pantolonlar sürtünmeye karşı etkili koruma sağlar. senin verdiğin resimdeki tür kıyafetler yerle temas anında paramparça olur. kısa bi sürede çıplak bacağın yere sürtünmeye başlayabilir. Erdem in montunun kaza sonrası resimlerini incele.

sudan, betondan korktuğundan daha fazla korkmuyorsan deri alacaksın babacan.


deri giysinin üzerine yağmurluk giyebilirsin.
 
Son düzenleme:

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
sana katılıyorum barış bende farklı kitaplarda farklı cevaplar aldım. yeni başlayanlar için herzaman 4-4 tekniği öğretiliyor bence bunun nedeni yeni başlayanlar fren yaparken gazdan parmakları çektirmek eğer 2 parmakla fren yapmaya çalışırlarsa diğer parmaklar hala gaz vermeye devam edebiliyor.. ama ileri düzey tekniklerde nasıl rahatsan öyle yap diyor, genelde yarışlarda fren yaparken 2 parmak kullanılıyor diğer parmaklar gazın üzerinde hazır bekliyor. ben sadece genelde herkes nasıl kullanıyor onu merak ettim. eğitim verirken ilginç sorular geliyor. 4 parmak kullanın diyorsun peki neden kısa manet satılıyor diyorlar. 2 parmak kullan diyorsun neden diğer kitaplar 4 diyor gibi sorular geliyor. ben her zaman yeni başlayanalara 4 parmak birden kullanın diye tavsiye ediyorum. ama ben 2 parmak kullanıyorum
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
219
ben fren ve debriyajı kullanmıyorken de parmaklarımı manetlerin üzerinde tutuyorum. bu alışkanlığımı değiştirsem mi diye düşünmüştüm. yarış resimlerine baktığımda gördüğüm pilotlar freni kullanmadıklarında manete dokunmuyolar, gaz kolunu avuçlarıyla kavrıyorlar.

benim mantığıma göre parmaklar sürekli manet de olunca acil bi durumda fren süresi hatırı sayılır ölçüde azalıyor. pistte önlerine aniden inek çıkması, kamyonun şerit değiştirmesi, yola çocuk fırlaması gibi endişeleri olmadığından, hangi düzlüğün kaçıncı metresinde frenlemeye başlayacakları planlı olduğundan o şekilde kullanıyo olabilirler. ama sokakta fren süresini kısalttığından benim teknik işe yarıyor.
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
ben fren ve debriyajı kullanmıyorken de parmaklarımı manetlerin üzerinde tutuyorum. bu alışkanlığımı değiştirsem mi diye düşünmüştüm. yarış resimlerine baktığımda gördüğüm pilotlar freni kullanmadıklarında manete dokunmuyolar, gaz kolunu avuçlarıyla kavrıyorlar.

benim mantığıma göre parmaklar sürekli manet de olunca acil bi durumda fren süresi hatırı sayılır ölçüde azalıyor. pistte önlerine aniden inek çıkması, kamyonun şerit değiştirmesi, yola çocuk fırlaması gibi endişeleri olmadığından, hangi düzlüğün kaçıncı metresinde frenlemeye başlayacakları planlı olduğundan o şekilde kullanıyo olabilirler. ama sokakta fren süresini kısalttığından benim teknik işe yarıyor.

o teknik kesinlikle işe yarıyor.zaten istanbulda trafikte parmakların frende hazır olmazsa kesin bir yere çıkarsın. yarış tekniği dediğin gibi farklı trafikte sağ kalabilmek için farklı. benimde elim her zaman fren ve debriyaja basmaya hazır vaziyette. istanbulda önüne her an bişey çıkabiliyor. o şekilde tutunca daha çabuk tepki verebiliyorsun.
 
Katılım
17 Eki 2006
Mesajlar
554
Barış
Elin manette olması ki fren için bişey demeyeceğim ama debriyaj için arabada ayağı devamlı üstünde tutup kullanmak gibi bişey bence.Ben elim debriyajda kullanmaktan vazgeçmek için çok çaba harcadım.Çünkü bende şöyle bir sorun oluyor.Ne zaman bir tehlike ile karşılaşsan el (yada beyin) hemen ikisinide sıkıyor.E şimdi düşünsene 120 ile yokuş aşağı gidiyorsun önüne inek çıktı...Ya debriyaja basarsan?Onun için ilk fren teorisini kendime öğretmeye çalışıyorum.Kendi araba kullanma tecrübemdende bu böyledir.Allah korusun çok kötü bir durumda debriyajla filan işiniz olmaz.İkisine aynı anda basın diye öğretirler.Hikaye.Adamın aklına debriyaj bile gelmez sıkıştımı.Sen bizlerden çok daha tecrübelisin debriyajla ilgili seninde görüşlerini almak isterim.
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
debriyaj sadece vites değiştirirken ve motor durmasına yakın kullanılmalı . önce fren sonra debriyaj kullanılmalı. önce debriyaj sonra fren yaparsan fren mesafesi uzar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst