MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Lastiğin çabuk ısınıp ısınmaması kullanım açısından çok önemli. Örneğin kısa bir pistte yarışıyorsanız, lastiğin çabuk ısınması gerekir ki bir an önce yol tutsun. Oysa ki uzun pistlerde lastiğin çok çabuk ısınmasına gerek olmaz çünkü çabuk ısınan lastiğin ömrü uzun olmaz. Normal hayattan örnek verirsek, motoru işe giderken kullanıyorsanız sabah asfalt soğuk olur, lastiğin ısınması da zaman alır. Dolayısıyla 20-30 km lik mesafelerde lastik ısınmadığından tehlike söz konusudur. Yine diyeceğim gibi lastik ne amaç için kullanılacaksa ona uygun seçilmesi gerekir. Yumuşak lastikler kısa sürede ısınır, iyi yol tutar ama çabuk biter. Lastik sertleştikçe ömrü uzar ama ısınması için daha fazla zamana ihtiyaç vardır.
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Biz varız

Senle benden başka kimse yok galiba.
Edy de kayboldu bu aralar.
Yeni bir topic mi açsak acaba?
 
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
236
Racingciler bilgi verir misiniz?

Arkadaşlar selam.Gecenlerde bu racing kullanicıları yaptigi hız denemelerini kameraya çekip kaydetmişler internetten izledim.Hayret içinde kaldim.Abartısız bu araçlar 20-30 saniyede 250-300 km'lere cıkıyor goruntuler de.Şüphelenmemin sebebi ben arabayla 130-140 km ye çıkınca yoldaki kesik çizgiler nerdeyse kayboluyor ama 300 km ye çıkan goruntulerde bole bişey olmuyor gayet çizgiler sayılabiliyor.Bunlar gercek midir yoksa km saatlerinde oynama mi yapiyorlar?Bu nasıl bi güç bu nasil bi hiz?
 
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
974
Arkadaşım Saatte 300 Km Hızı ÖZel İmkanlar olmadan yapılması biraz Zor. video nun link ini verseydin birde biz göz atsaydık. o zaman düşüncelerimizi söylerdik
 
Katılım
4 Nis 2006
Mesajlar
288
saatte 300 km Basan bir çok race makina var ,
Yamha R1 , Hayabusa 1300R gibi
arabada 140 da Çizgiler kayboluyor diyorsun.. Tamam haklısın ama O senin gözünde öle oluyor...
fakat 300 basan adamın kamerasının görüntülerini izliyorsun sonuçta Çok farklı bu.
senin gözünün algılama hızı ile kameranınki bambaşka....
Cbr 600RR gibi makina 270 Görebiliorsa 1000 ve üstnü makinaları Hiç sölemiyorum..
 
Katılım
17 Eki 2006
Mesajlar
554
Valla 140 ta arabada çizgi kaybolsun de duydum ne görüm.Bakış açısıyla alakalı.İkisindede ortak noktadan bakarsanız sürati çözersiniz.
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
geldim arkadaşlar uzun zamandır yoktum. iş güç olunca. bıde bu havalarda motora binmekten biraz üşütmüşüm. motor sevdasından. lastik konusunda , bu havalarda soğuk lastiklerin farkını daha iyi anlıyorsunuz. asfalta kötü olunca motor hiç yol tutmuyor. devir yükseliyor ama motor hızlanmıyor bir türlü. keşke ülkemizin daha kaliteli ve yamasız asfaltı olsada yolların daha çok tadını çıkarsak. bu arada hız konusunu unuttum o motorlarla o hızı yapmak zor değil gercekten. kameralarda yavas gozukebılır o normaldır
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
SS kullananların uyanışı işteee :queen: :queen: :queen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bu arada @boy abi ve @edy ... görüşme düzenlesek diyorum tüm ss kullananlarla aramızda :silent: ..

Arkadaşlar bu arada bir motor tanıttım siz yokken :

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=26085



Parası olan biri alsa da beni de artçı olarak gezdirse :mrgreen: :mrgreen:
 
Son düzenleme:

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
agusta güzel, hoş ama biraz pahalı. ben bide bu ara kafama ducati 1098 taktım. güzel motor yapmışlar. ben yinede japon motorları üstüne motor tanımam. bu arada ,toplanırsak banada uyar. ocaktan sonra olur herhalde bu toplantı olayı. bende isterim sizlerle tanışmayı , okadar yazışıyoruz. senıde artıcı diye alırız ayıpsın . mv agustam yok ama R6 ile idare edersen alırız senıde
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
agusta güzel, hoş ama biraz pahalı. ben bide bu ara kafama ducati 1098 taktım. güzel motor yapmışlar. ben yinede japon motorları üstüne motor tanımam. bu arada ,toplanırsak banada uyar. ocaktan sonra olur herhalde bu toplantı olayı. bende isterim sizlerle tanışmayı , okadar yazışıyoruz. senıde artıcı diye alırız ayıpsın . mv agustam yok ama R6 ile idare edersen alırız senıde


Abi sorun olmaz yaa R6 augusta falan . Bende mobylette bile yok :mrgreen:

Neyse olacak bakalım bu yaza doğru ...

Bu arada Mehmet abiden ses çıkmadı görüşmeye sıcak bakmıyor herhalde :p
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
yeni bir konu benden. çelik fren hortumu hakkında bildiklerimizi paylaşalım. çelik hortumun diğerlerinden ne farkı vardır. faydası nedir?
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
Arkadaşım Saatte 300 Km Hızı ÖZel İmkanlar olmadan yapılması biraz Zor. video nun link ini verseydin birde biz göz atsaydık. o zaman düşüncelerimizi söylerdik


1000RR ve R1 stock iken yapabiliyor bu hızı :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .. Sadece bunlar değil kawasaki ve suzuki 1000cc hacimliler de yapıyor

600RR ile bile 270 civarı hızlar görülür ...

Ne özel imkanı ya :mrgreen:

yeni bir konu benden. çelik fren hortumu hakkında bildiklerimizi paylaşalım. çelik hortumun diğerlerinden ne farkı vardır. faydası nedir?

Abi herhalde frenleme süresini kısaltıyor ... Mesela 10 saniye ise 6.2 saniyeye kadar düşürüyor .. Ben böyle biliyorum

Bir de titanyum hortumlar var . Çelik kadar dayanıklı fakat %45 daha hafif

Ve ayrıca bunlar ısınmaya ve paslanmaya oldukça dirençli ... Fiyatları biraz duygusal fakat işe yarar :cat:
 
Son düzenleme:

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
ben R6 ile bursada 265 km/h gördüm daha giderdi ama trafiğe güvenemedim yavaşladım . hayatımda en yüksek 285 gördüm . özel imkana pek gerek yok aslında yol güzel olsun. bir çok 1000 cc motor 300 km/h görür.kameralara bakmayın onlar öyle gösterir.
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Saniyede 30

Günümüzde kullanılan kameralar en azından saniyede 30 kareden itibaren gösteriyor.
Tabii daha iyisi var.
İzlediğin kameralar muhtemelen profesyonel kameralar olmadığı için algı yanılması yaşıyorsun. Gözün saniyede algıladığı kare sayısı sanırım 300 bin civarında..
Fakat kesik çizgi olayına gelince...
Otoyolda 180 ile 200 km arası bir süratte, bırak kesik çizgilerin düz çizgi gibi görünmesini, motosiklet bana sanki gitmiyormuş gibi geliyor.
Pistte 240 ile 260 km arası süratte hız yaptığımın farkına varıyorum.
Şehir içinde 110-120 km sürata çıktığımda ise korkudan gazı kapatıyorum.
Motorun hızını hissetmen biraz da kullandığın kulvarla ilgili.
Bu arada saatte 300 km hız özel imkanlar yapılmazsa zor diye de bir görüş var.
90 lı modeller bile rahatlıkla 300km hızı görüyor. Özel imkana gerek yok.
Ama özel imkan olayı motosikletin kapasitesi ile alakalı olursa görüş doğrudur.
Örneğin benim motorum 285 km hızı buluyor. Ama ben aynı motorla 300 km hız yapmak istiyorsam özel imkanlara başvurmam gerekiyor.
Honda Cbr 600 270 km hız yapıyor diyen arkadaşlara da şunu söylemek istiyorum.
CBR, 270 km hızı hiç bir çaba göstermeden yapıyor.
Sürat amaçlı gaz açtığınızda ( bunu nasıl açıklayacağımı daha doğrusu nasıl düzgün açıklayacağımı bilemiyorum. Devir saatini düşürmeden vites değiştirme diyebiliriz.) daha yüksek süratlere çıkmak mümkün.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@sonofwind
Arkadaşlar selam.Gecenlerde bu racing kullanicıları yaptigi hız denemelerini kameraya çekip kaydetmişler internetten izledim.Hayret içinde kaldim.Abartısız bu araçlar 20-30 saniyede 250-300 km'lere cıkıyor goruntuler de.Şüphelenmemin sebebi ben arabayla 130-140 km ye çıkınca yoldaki kesik çizgiler nerdeyse kayboluyor ama 300 km ye çıkan goruntulerde bole bişey olmuyor gayet çizgiler sayılabiliyor.Bunlar gercek midir yoksa km saatlerinde oynama mi yapiyorlar?Bu nasıl bi güç bu nasil bi hiz?

20-30 sn mi? Sen iyi süre tutamamışsın. Benim motor 2.1 saniyede 100 km/h 16 saniyede 300 km/h görüyor. 30 saniye abartı bir süre. Arabayla 130-140 km/h ile giderken çizgiler yok oluyor demişsin de bence söylediklerin çok tutarsız arkadaşım. Yine benim motordan örnek vereyim, ben birinci vitesin sonunda 150 km/h görüyorum ama hala çizgiler yok olmuş durumda olmuyor. Ancak 250+ km/h süratlerde bu duygu yaşanıyor.

@edy
yeni bir konu benden. çelik fren hortumu hakkında bildiklerimizi paylaşalım. çelik hortumun diğerlerinden ne farkı vardır. faydası nedir?

Fren yapıldığında fren telinin içerisindeki yağ basıncı artar ve bu basınç arttıkça da fren telinde esnemeler olur. Bu esneme de frene daha sıkı basmanızı gerektirir, yani frenleme etkisi azalmış olur. Bunu önlemek amacıyla fren tellerini çelik fren hortumu setiyle değiştirebilirsiniz. %30 civarında etkisi olduğu söyleniyor.

@the_cayman
Bu arada @boy abi ve @edy ... görüşme düzenlesek diyorum tüm ss kullananlarla aramızda
Valla bana uyar, bu aralar çok yoğunum ama yılbaşından sonra bir buluşma düzenleyelim derim. Şöyle yağmurlu olmayan bir gün olursa iyi olur.
 

edy

Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,024
@edy


Fren yapıldığında fren telinin içerisindeki yağ basıncı artar ve bu basınç arttıkça da fren telinde esnemeler olur. Bu esneme de frene daha sıkı basmanızı gerektirir, yani frenleme etkisi azalmış olur. Bunu önlemek amacıyla fren tellerini çelik fren hortumu setiyle değiştirebilirsiniz. %30 civarında etkisi olduğu söyleniyor.

çok güzel açıklamışsın bunun üstüne yazı yazılmaz.
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
Bu arada özel imkan ve hızdan bahseden arkaşlar bir daha uğramamışlar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst