MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Arkadaşlar karbüratürlü Bandit 1200S'lerdeki check işleminin(şu km saati ve devir saati ibrelerinin sonuna kadar gidip gelmesi işlemi) amacı nedir. Enjeksiyonlu ve Abs'li motosikletlerde sistemin tanındıgını gösteriyor diyebiliriz fakat bu karbüratörlü Bandit 1200S'lerde ne abs var nede enjeksiyon:) Eee bu mereti neden yapmışlar peki. Sırf şekil olsun diye mi ?:)

46. sn
[yt]3QO2njuHgXc[/yt]
http://www.youtube.com/watch?v=3QO2njuHgXc
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
ultraukala

Hocam uzuldum yarisin bu sekilde gecmesine.
Yalniz olayi biraz daha acar misin ben tam anlamadim.
Kondisyonun mu zayif kaldi yoksa fiziksel olarak gucun mu yetmedi?
Bide motor disinda herhangi bi spor falan yapmiyo musun?
Kosu falan en azindan?Saglikli yasam?
Yoksa gittigi yere kadar tasisin bu vucut mantigi mi var sende de?


Bu arada yeni video atiyim
bende motoru saticam diye gidemez oldum
artik gazlamaya.
Anca bilgisayar basinda artik.

http://www.youtube.com/watch?v=yg8prYId2dQ

Biraz geç cevap veriyorum her defasında bişeler yazacak oluyorum kendime kızıp vazgeçiyorum..

Yıllarca lisanslı ve lisanssız spor yaptım...Taki son 3seneye kadar.Ve hep bi şekilde kurtardı o zamanlardan kalma kondisyonum gücüm beni.Lakin zaman geçtikçe artık kondisyon sıfıra inmeye başladı.Açıkçası fiziksel güç ve kondisyon koordine çalışır vücutta.İstediğin kadar güçlü ol kondisyonun yoksa eğer o gücün de önemi yoktur...

Yarış haftasonunda kötü bir cumartesi geçirmiştim.Sabah serbest antreman ve 1.-2. sıralama turlarında önümdekilerden bir türlü sıyrılıp süremi aşağı çekememiştim...Belirli bir hedef koyup da gittiydim yarışa süre bazında.Çok çok uzağında kalmıştım grid pozisyonumda.2.32 ile 19.sıradan start alacaktım...Ve o gece otele giderken ustamdan yemediğim azar kalmadı hayat standardım üzerine...Gece kendimi çok kurmuştum.Sabah çok güzel bir şekilde kahvaltı yaptım.Piste gidene kadar hiç konuşmadım.Sadece pazar sabah serbest antremanını düşünüyordum.İlk zil çaldığında pit alanında en öne çıktım ve beklemeye başladım yeşil ışığı.

Boy Mehmet Abi lastiklerim ısınana kadar arkamdan gel dedi.İçimden arkamda tutabildiğim kadar tutayım ardından takip etmeye başladım dedim.3.tura girdiğimizde MEhmet abi beni geçip takip etmemi söyledi.Başladım takibe bikaç viraj sonra pistten çıktım freni kaçırarak.Artık kollarım tamamıyla bitmeye başlamıştı...15dklık antremanın ardından ciddi anlamda kendimi tükenmiş hissediyordum.Yarışa 4saatten fazla vardı.Starta yakın tulumumu giyerken bacağıma kramp girmesiyle işin vehametinin farkına vardım.Ve starttın ardından zaten fodepar yapmış olarak kendimi çok kötü hissediyordum.Bir de kaslarımın beni yarı yolda bırakıyor olmasıyla yarışta resmen ben motoru deil motor beni kullanıyordu...Kazasız belasız bitirmiş olmam kesinlikle şanstı...Pistin dışına kaç sefer çıktığımı ve kaç sefer ön lastiği kitlediğimi hatırlamıyorum bile...
 
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
731
Mrb arkadaşlar yeni gsx-r kullanıcısı olaraktan müsade varsa bilgi edinme amaçlı bi kaç sorum olacaktı;

Boy 1.90, Kilo 85, motosiklet gsxr600 2006, ön arka takım lastik metzeler M5,

Genel cadde sokak kullanımı için;

-Lastik basınçlarım kaç psi olmalıdır benim için ideali olanı nedir? (şu anda service manuelde yazılı olan ön arka 36psi basılı).

-Yine bu kullanım için amortisör ayarlarım ne olmadır? (nette o kadar çok yorum yazı okudumki artık gözlerim kanlanmaya başladı kafamda bi okadar karıştı)

Şimdilik kafama takılanlar bunlar yardımcı olursanız gerçekten sevinirim :silent:
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
sanırım cüsse olarak pek ufak değilsin ,

öyleyse , bu dez avantaj oluyor mu ?

180boy 70kg pek de iri sayılmam...Kendim başlı başına bi dezavantaj olduğum için pek de kilo işlerine girmeye gerek yok henüz...Ki zaten 65kg ya inmem de pek zor olmaz =))

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------

Mrb arkadaşlar yeni gsx-r kullanıcısı olaraktan müsade varsa bilgi edinme amaçlı bi kaç sorum olacaktı;

Boy 1.90, Kilo 85, motosiklet gsxr600 2006, ön arka takım lastik metzeler M5,

Genel cadde sokak kullanımı için;

-Lastik basınçlarım kaç psi olmalıdır benim için ideali olanı nedir? (şu anda service manuelde yazılı olan ön arka 36psi basılı).

-Yine bu kullanım için amortisör ayarlarım ne olmadır? (nette o kadar çok yorum yazı okudumki artık gözlerim kanlanmaya başladı kafamda bi okadar karıştı)

Şimdilik kafama takılanlar bunlar yardımcı olursanız gerçekten sevinirim :silent:

Manuelde ön 36 arka 42 yazar...Yanlışın var sanırım ?

Ayrıca stock ayarların ile oynamamanı tavsiye ederim amortisörlerinin.Pek de sana yarayacak bişe çıkmaz ortaya...Olduğu gibi kullanman ideali.Bir tek kilona göre ön yükleme ayarı yapılabilir.Onu da uzman coq İlkay Abi açıklık getirecektir =)) Biraz araştırma yaparsan internette sen de bulabilirsin.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
180boy 70kg pek de iri sayılmam...Kendim başlı başına bi dezavantaj olduğum için pek de kilo işlerine girmeye gerek yok henüz...Ki zaten 65kg ya inmem de pek zor olmaz =))

Akın , senden 12 cm. uzun olmama rağmen o aralığa 45 kg. sığdırmışım :cherry:

resimde gördüğüm üzere motorun sanki küçük gelmiş gibi duruyor , geçenlerde kısa bir süreliğine 1000 rr 'ım oldu , binerken sanki ilk defa motora biniyormuş gibi zorlandım.

bu diğer 600 f , 600 rr , gsx r larda da aynı hissi uyandırıyor ,

aslında ulaşmak istediğim cevap şu , hani ayağı küçük olanlar futbolda iyidir derler ya , racing motorlarda profesyonel seviyeye ulaşmakta sürücünün fiziki ne derece etkili ,

motorunun küçük gelmesi yada motora büyük gelmen senide olumsuz etkiliyor mu ?
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Akın , senden 12 cm. uzun olmama rağmen o aralığa 45 kg. sığdırmışım :cherry:

resimde gördüğüm üzere motorun sanki küçük gelmiş gibi duruyor , geçenlerde kısa bir süreliğine 1000 rr 'ım oldu , binerken sanki ilk defa motora biniyormuş gibi zorlandım.

bu diğer 600 f , 600 rr , gsx r larda da aynı hissi uyandırıyor ,

aslında ulaşmak istediğim cevap şu , hani ayağı küçük olanlar futbolda iyidir derler ya , racing motorlarda profesyonel seviyeye ulaşmakta sürücünün fiziki ne derece etkili ,

motorunun küçük gelmesi yada motora büyük gelmen senide olumsuz etkiliyor mu ?

Kenan Sofuoğlu 174cm--68kg
Andrea Dovisiozo 180cm--68kg
Valentino Rossi 174cm--68kg
Casey Stoner 171cm--58kg
Jorge Lorenzo 170cm--55kg

Bir kaç güzel isim =)) Çok da uzaklarında sayılmam kg açısından =)) Keşke iş kiloya kalsa da ben -65in altına çok rahat inerim =))

600rr zaten çok güzel ölçülere sahip hafif bir motosiklet.Bir de o fotoğraf tam şiganın ortası yani pozisyondan dolayı sanırım birazcık önde kalmışım sanırım.Aslında Türkiye şampiyonasında boylarmış kilolarmış pek de önem arzedecek seviyede müsabakalar değiller...TAbii ki küçük sürücü aynı güçteki motorlar da 1adım ona çıkar hızlanmalarda...Ben de boydan dolayı frenlemede paraşüt etkisi yaratıyorum =))

Tabii ki fit bir vücuda sahip olmak demek kondisyonla doğru orantılı olduğundan kondisyonu kuvvetli birinin çok yüksek kilolarda olması pek söz konusu değil..Benim büyük bir kondüsyon ve fiziksel güç eksiğim var.Onları halledip önümüzdeki sene güzel bir sezon geçirmek istiyorum.Güzel de planlarımız var Mehmet abiyle bakalım.Eğer fiziksel açıdan kendimi güzel bir şekilde hazırlayabilirsem yeni sezona çok güzel olacak...Gerisi çorap söküğü gibi gelir diye tahmin ediyorum...En büyük hayalime ilk adımı atmışken elimdeki fırsatları değerlendirmek istiyorum.Büyük bir hata yaptım telafi etmem gerekecek.Bakalım hayırlısı...
 
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
1,026
Motosikleti
Cbr 650F
Andrea Dovisiozo 180cm--68kg
Samet Uzun 181 cm -- 69 kg

sanırım az biraz fazlam var o yüzden bu kadar ünlü olamadım :)
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
219
forumun bu başlığı uzun zamandır can çekişiyor. teknik bilgisi, pist tecrübesi ve neşeli üslubuyla "coq" dışında başlığı ayakta tutacak kimse kalmamış. 4 sene önce bu başlık altında tanıştığımız murat (aye), mehmet (boy), erdem (edy), hakkı (nemrut), cerrahi gibi babalar forumu bıraktı.

zamanında , bu kemik kadroyla , akşam TEM üstündeki bir benzincide buluşup ertesi sabah gün ışıyana kadar istanbul' u hallaç pamuğu gibi attığımız, hep beraber mehmet' i körfez pistinde desteklemeye gittiğimiz, hemen her hafta sonu sabahladığımız o naif dönemi sanırım bir daha yakalayamıycaz. açıkçası SS başlığının, forumun ve gerçek hayatın en aktif üyesi olan Murat' ı kaybettikten sonra benim de elim bir türlü klavyeye gitmedi. bu başlık sayesinde tanıştığım ve bana bu kadar yakın bir arkadaşımı kaybetmenin böyle bir etkisi oldu.

özetle bu başlık, "MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı", sanal ortamdaki bir oku-yaz başlığının ötesinde, bir çok katılımcısının hayatını ciddi anlamda değiştirme özelliğine sahip bir başlık oldu. inşallah yeniden eski ritmine döner.

ritmi yakalamak için bir başlangış yapalım daha doğrusu ultraukala' nın başlattığı Türkiye Pist Şampiyonası konusunu devam ettirelim.

ilk defa bu işe başlayan akın' ın ve benim yaşadıklarımızın SS sahibi/fanı olan arkadaşların özellikle Türkiye Pist Şampiyonasında yarışmayı düşünenlerin ilgisini çekeceğini düşünüyorum : )

şampiyona 4. ayağında edy ve nemrut' la beraber tecrübeli yarışçımız mehmet' e destek olmak ve ona padok' ta yardım etmek için istanbul park' a gittik, adam artık nasıl bir gaz verdiyse kendimi 5. ayakta sıralama turlarına katılırken buldum : )

hiç yoktan çıkan bu yarış gazıyla 1 hafta içinde bütün sıkıcı evrak işlerini halledip yarış lisansımı aldım. motoru da teknik kontrolden geçecek duruma getirdim. biricik aşkım eşimin de yarışa girmem için beni desteklemesiyle daha 2 hafta önce sabah 9 akşam 5 mongolite hayatı olan ben, taze yarışçı olma heyecanıyla yarış gününü beklemeye başladım. (tazelik yarış tecrübesizliğinden, yaştan değil : )

alttaki foto: 5. ayakta MT üyesi üç yarışçı: solumda akın, sağımda mehmet. 124 numara benim, 28 mehmet' in motorları.
Resim191.jpg


akın ' la o gün tanıştık, gözlerinin içi pırıl pırıl parlayan çok samimi bir arkadaşmış, istanbul' da oturmadığı ve SS buluşmalarımıza katılamayacağı için kendi adıma üzüldüm. bu ayakta mehmet 4. oldu, ben sadece antrenman ve sıralama turlarına katıldım, benim gibi ilk defa yarışa katılanlarınkiyle kıyasladığımda derecelerim iyiydi.
antrenman: 2:48,
birinci sıralama turu: 2:40, (38 kişi içinde 32.)

alttaki foto: 5sıralama turları sırasında motoron dergisi tarafından çekilen bir fotoğrafım :

bar_yar.jpg


ikinci sıralama turunda frenlerin doğru dürüst çalışmadığını görünce "çelik fren hortumu" nun detay bir aksesuar olmadığını, yarış motorunun olmazsa olmazlarından olduğunu anladım : ) Allah' tan Hakkı turlamaya çıkmadan hemen önce beni bu konuda uyarmıştı da frenler tutmayınca fazla paniklemedim. motoru yarışa sokabilmek için zorunlu geçilmesi gereken Teknik kontrolde çelik fren hortumunun zorunlu olmaması da şaşırtıcı bir şey...

bu arada tatil sabah uykusundan taviz vererek sabahın köründen geceye kadar bize destek olan Hakkı kardeşime teşekkür ederim. Allah razı olsun, hakkını helal et kardeşim. bu iş yalnız yapılmıyor arkadaşlar, sponsorunuz yoksa yanınızda Hakkı gibi size destek olan arkadaşlarınız olmalı.

sonuçta 2. sıralama turunda 2:30-2:35 hedeflerken frensiz olarak (şanzıman frenlemesi ile) 2:41 yaptım. federasyondan grid kağıdımı, cumartesi akşamı start' a hangi sırada (32.) başlayacağımı bildiren resmi belgeyi aldım. yarış günü (pazar sabahı) geldiğimde transponder' ın motorumdan söküldüğünü gördüm : ) türkiye pist yarışları tarihinde ilk defa olarak yarışa gireceklere adet sınırlaması koymuşlar, sadece sıralamada ilk 30' a girenler yarışa katılacakmış : ) bu karara itirazım olmasa da kararın verilme/açıklanma zamanına ciddi anlamda itirazım var : ) kararın kaçıncı sırada start alacağımı bildiren belgeden sonra değil, sıralama turlarından önce bildirilmesini tercih ederdim : ) neyse sonuçta mehmet'in ve erdem' in moral verme çabaları sonuçsuz kaldı ve keyfimi kaçmış, moralim tavan yapmış halde yarışanları seyrettim. yarış sırasında benim kategorimdeki bir arkadaş, malesef çelik fren hortumu olmaması sebebiyle frenlerinin tutmaması sonucu kaza yaptı, kendisine birşey olmadı. bol miktarda sarı bayraklık hafif kaza ve pistten çıkma olayından sonra kırmızı bayrak gerektiren ciddi bir kaza oldu. ismini öğrenemediğimiz bir arkadaşı ambulansla götürdüler. bir süre sonra arkadaşın beyin ölümünün gerçekleştiği haberi geldi. ben ertesi gün internette yaptığım bütün aramalarda bu haberi doğrulayamadım. herhalde kulaktan kulağa şişerek geçen balon bir haberdi...

alttaki foto: mehmet podyumu zorlarken:

Resim223.jpg


5. ayak sonunda akın mütevazi bir şekilde kendinden memnun olmasa da sadece 2 defa yarışan birisi olarak bence derecesini son derece hızlı geliştirdi. bende bir sonraki sezonun son yarışında (6. ayak) yarışabilmek ümidiyle kös kös eve döndüm : )

6. ayak resmi olarak bugün (15 ekim cumartesi) istanbul park' ta yapılan antrenman ve sıralama turlarıyla başladı. bu son ayağı ilginç kılan şey, tüm antrenman ve sıralama turlarının ağır yağmur altında ve yer yer göletler oluşan pistte yapılması. yarın da tüm gün yağış bekleniyor : ) http://www.tmf.org.tr/haber_detay.asp?haberID=114

yarın da (16 ekim pazar) Allah izin verirse yarış olacak. ilgisini çeken olursa bu son ayakla ilgili de yaşadıklarımı anlatabilirim. şimdilik bir kaç resim koyucam. aşağıdaki fotoğrafları çeken ve tüm gün boyunca bana destek olan, mekanikerliğimi, servisimi, lojistik desteğimi sağlayan erdem kardeşime teşekkür ederim. Allah razı olsun, hakkını helal et kardeşim.

alttaki fotolar: aşkımla birbirimize moral veriyoruz : )

2011-10-14140214.jpg


2011-10-14140039.jpg


alttaki fotolar: sıralama turları için piste çıkıyorum hayırlısıyla : )

2011-10-14134447.jpg


Picture007.jpg


alttaki foto: sağanak yağmur dinmeyeni dindiremedi : )

Picture016.jpg


arkadaşlar okunmayacak kadar uzun ve sıkıcı bir yazı oldu sanırım. artık meraklısına : )

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------

düzeltme: ilk fotoğrafta solumdaki mehmet, sağımdaki akın

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:40 ----------

düzeltme: ilk fotoğrafta solumdaki mehmet, sağımdaki akın
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Eh abicim veryansin etmissin ama sende bosladin burayi.
Nur içinde yatsin Murat sordugu sorularla burayi güzellestiren bir kardesimdi.
Hayatim boyunca yüzünü görmedigim bir adamin ölümü için,bu kadar üzülecegim,bu kadar aglayacagim,ölsem aklima gelmezdi.
Kisacasi benim de tadim kaçti.
Isin gerçegi Akin'a destek olmak için bakiyorum buraya.
Simdi bir de sen varsin, hosuma gitti.
Akin yarismayacak ama insallah sen pistten bize bir seyler aktarirsin.
Basarilar dilerim.
Keske bu kadar uzak olmask da sizin için yapabilecegim bir seyler olsa.:pale:
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
@dinmeyen
hocam sen yaz yine takipteyiz biz :)
Yarışa katılanlara yarışta başarılar dilerim.Yağmur olmasa bugün izlemeye gidicektim
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
219
Keske bu kadar uzak olmask da sizin için yapabilecegim bir seyler olsa.:pale:

sponsorluk kabul ediyoruz : ))

dostum bu iş sponsorsuz çok zor. fotoğraflar şık duruyo ama yaşanan tecrübe çok farklı. dün sıralama turları vardı. nakliye aracımız vs olmadığından evden piste sağanak yağmur altında motora binerek gittim. piste vardığımda iç çamaşırıma kadar sırılsıklam ıslanmıştım. o durumda sıralama turlarına katıldım. böyle olunca piste zaten diğerlerinden geride başlıyorsun. gün ortasında erdem yetişti imdadıma sağolsun kendi paltosunu verdi de hipotermiye yakalanmaktan kurtuldum.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
sponsorluk kabul ediyoruz : ))

dostum bu iş sponsorsuz çok zor. fotoğraflar şık duruyo ama yaşanan tecrübe çok farklı. dün sıralama turları vardı. nakliye aracımız vs olmadığından evden piste sağanak yağmur altında motora binerek gittim. piste vardığımda iç çamaşırıma kadar sırılsıklam ıslanmıştım. o durumda sıralama turlarına katıldım. böyle olunca piste zaten diğerlerinden geride başlıyorsun. gün ortasında erdem yetişti imdadıma sağolsun kendi paltosunu verdi de hipotermiye yakalanmaktan kurtuldum.

bu hobiyi resimlerden de olsa tam anlamıyla ve tadında yaşanan kişiler olduğunuzu görüp imrenmemek elde değil.
babası ile kortej gelen Erdem ile 2007 de tanışmıştık ancak bağlantı koptu :) paltosunu vermesi ise kendisinden beklenen senin içinde şık bir hareket olmuş :)

bu sponsor işini merak ettim , yıllık ihtiyaç yada sponsora düşen bedel yaklaşık nedir ? sponsor = sadece para mıdır ?
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
219
yıllık ihtiyaç miktarı ucu-bucağı olmayan bir konu arkadaşım. motorun olduğunu kabul edersek, motoru en düşük konfigürasyonla (yarış grenajı, çelik fren hortumu, tek parça tulum vs) hazırlayıp rutin bakım dışında sadece lastik değiştirerek yarışırsan, evden yarışa bizim gibi yarışacağın motora binerek gidersen ve hiç düşmezsen, sezonluk 10-12 bin tl' ye yarışabilirsin. bu rakam alt limit, bu miktarın üst limiti yok...
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
tamam alt limit aylık 1.000 TL diyelim , teknik destek takım taklavat vs. içinde mi peki ,

ayrıca sponsorun geri dönüşümü sadece yarıştığınız motorlar üzerindeki stickerlardan mı ibaret biraz açabilir misiniz ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst