[MT GAZİANTEP ] Rumkale gezisi

Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
MT GAZİANTEP olarak bu haftaki gezizimizi ilimizin kuzey dogusunda bulunan yavuzeli ilcesine bagli rumkale idi cok şükür gezimizi kazasız belasız bitirdik(beni ari sokmasi hariç:pr::pr:) yine cok güzel bir gezi oldu geziye katılan tüm arkadaşlara burdan tekrar teşekür ederim....

RUMKALE HAKKINDA UFAK BİR BİLGİ
Rumkale’nin doğu ve batıdan olmak üzere iki ana giriş kapısı mevcuttur. Doğu girişi Fırat nehriyle, batı girişi ise Merzimen çayı üzerine kurulmuştu. Bugün sadece ayaklarının kalıntısı mevcut olan köprü, kara ile irtibatı sağlamaktaydı. Buradan patika yolla kalenin giriş kapısına çıkılmaktadır. Batı cephesinde yol üzerine 20m. aralıklarla 4 tane kule şeklinde kapı yapılarak savunma açısından büyük kolaylık sağlanmıştır. Batı surlarda kuzeyden itibaren birinci kapı dikdörtgen planlıdır. Nöldeke birinci kapının olduğu yerde bir türbe ve bir iskele olduğundan bahsetmiştir. İkinci kapı kareye yakın dikdörtgen planlı yarım daire şeklindedir. Üçünçü kapı tahrip olmuştur. Dördüncü kapı kare planlı haç tonozludur. Beşinci kapı kalenin Fırat’a bakan doğu cephesindedir. Dikdörtgen biçimli bu kapı, içte biri yuvarlak, diğeri sivri kemerli iki niş içine alınmıştır.
Hz. İsanın havarilerinden Johannes (Yuhanna) ‘in Roma döneminde Rumkale’yi mesken yaparak kayadan oyma bir odada incilin nüshalarını çoğalttığı rivayet edilir. 11. yüzyılda Rumkale Hromgla’ adıyla önemli bir konumdadır. 1113 te III. Grigoris Rumkale’yi Joscelin’in dul karısından satın almış, katolikosluk (başpiskoposluk) makamını buraya yerleştirmiştir. Şair aziz Nerses mezheplerin birleştirilmesi nedeniyle imparator elçileri, Kayşum ve Yakubi baş patrikler ile Rum kale’de toplantılar yapmıştır. 13. yüzyılda Rumkale’de bir çok Yakubi’nin olması sebebiyle Yakubi Patriği II. Ignace, Rumkale’de bir kilise yaptırmıştır. Sonraları kaleyi patriklik makamı olarak seçmiştir. 1279 da kaleyi kuşatan Memluklular bu aşamada kaleyi zaptedememişlerdir. Ancak Memluklu sultanı Melik el-Eşref 1292 de Rumkale’yi tekrar kuşatmış olup, Rumkale’nin fethi gerçekleşmiştir. Sultanın emriyle Suriye naibi Sancar Suca tarafından tamir ettirilen Rumkale, Kal’at el Müslimin adını almıştır. Daha sonraları ise Kale-i Zerrin (Altın Kale) olarak adlandırılmıştır. Rumkale Memluklular zamanında yeniden uç kalesi olarak kullanılmışsa da, eski parlak dönemini bir daha yaşayamamıştır.

Kaynak:http://www.yavuzeli.gov.tr


MT hazir yolacıkmak için

67102240ld5.jpg
[/URL][/IMG]

yollardayız.......




47643075qd6.jpg
[/URL][/IMG]

Yavuzeli ilcesinde cay molasi

31667678lm4.jpg
[/URL][/IMG][/IMG]


63854519ea5.jpg
[/URL][/IMG]

39699979bz8.jpg
[/URL][/IMG]

ve karşinizda o buyuleyici güzellik fırat ve rumkale

93083720ou0.jpg
[/URL][/IMG]

59921574fc8.jpg
[/URL][/IMG]

71854404nt8.jpg
[/URL][/IMG]

Teknedeyiz kendimize uygun bir yer arıyoruz yemek yemek için

10ba4.jpg
[/URL][/IMG]

ve o uygun yeri bulyoruz rahat yeri bulduk pınarda var yanımızda ohhh

11vr2.jpg
[/URL][/IMG]

yemek hazırlıgı kahvalti yapmamişiz zil çaliyor karnımıiz..:queen::queen::queen:

12fo6.jpg
[/URL][/IMG]

harun ateş yakmakla meşgul..yakabilirse tabi :p:p

13tf0.jpg
[/URL][/IMG]

14cv8.jpg
[/URL][/IMG]

cevreden bir kaç göruntü

15ri3.jpg
[/URL][/IMG]

16em7.jpg
[/URL][/IMG]

17oe2.jpg
[/URL][/IMG]

bu arada kebablar pişiyor

18ru8.jpg
[/URL][/IMG]

19mt9.jpg
[/URL][/IMG]

20re2.jpg
[/URL][/IMG]

bu bizim ali (ceyhun20) allahım esirgesin 1,92 boy 102 kilo düşmanına göster geri cekil..:cat::cat::cat: maşallah bin sefer

21ql4.jpg
[/URL][/IMG]

sofra hazir hucummmmmm:queen::queen::queen:

22uz0.jpg
[/URL][/IMG]

23na1.jpg
[/URL][/IMG]

yemekten sonra tekne turu

24vb3.jpg
[/URL][/IMG]

25hy4.jpg
[/URL][/IMG]

26zh2.jpg
[/URL][/IMG]


26zh2.jpg
[/URL][/IMG]

28em2.jpg
[/URL][/IMG]

29fz0.jpg
[/URL][/IMG]

30ye0.jpg
[/URL][/IMG]

31on1.jpg
[/URL][/IMG]

Ve yüzme vakti fırattın sularuna kendimizi birakıyoruz...s:queen::queen::queen:bu arkadaş hasan aramıza yeni katıldı tekrar hoşgeldin hasan aramıza..:rendeer::rendeer:

32sf1.jpg
[/URL][/IMG]

33xb4.jpg
[/URL][/IMG]

aha buda pis cınli gökhan (salton) suya can gelegi oldugu halde giremedi korktu korkak çinliiiii:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

34vu5.jpg
[/URL][/IMG]

35dv4.jpg
[/URL][/IMG]

Tekrar teknedeyız istikamet rum kale ama benın makinenin pili bitti bundan sonraki fotolar biraz bozuk tamda zamanında bitti piller oysa yeni almiştim bol bol pilleri aldıgım yerin kulaklarını cınlattım :pr::pr::pr:

36lg2.jpg
[/URL][/IMG][/IMG]

ve rumkale girişi

37rn3.jpg
[/URL][/IMG]

burasi rum kalenın üstu

38hz1.jpg
[/URL][/IMG]

39vf9.jpg
[/URL][/IMG]

url]


burasi kuyu arkadaşlar ilginç

41jk5.jpg
[/URL][/IMG]

kuyu girişi içeriye merdivenlerle inılıyor

42do7.jpg
[/URL]http://[/IMG]

43cb7.jpg
[/URL][/IMG]

44gf4.jpg
[/URL][/IMG]

45wn3.jpg
[/URL][/IMG]

46vd3.jpg
[/URL][/IMG]

47uc5.jpg
[/URL][/IMG]

kale üzerinden bir kaç foto

48ox9.jpg
[/URL][/IMG]

Gaziantep mt grubu

49ne6.jpg
[/URL][/IMG]

50ok4.jpg
[/URL][/IMG]

51fx8.jpg
[/URL]

bu fotograf makinesinin de pilleri bitti dönüş yolunu cekemedik ne diyelim saglık olsun ama en kısa zamanda buraya tekrar gelecegiz allah kısmet ederse

GAZİANTEP MT den sevgilerle...:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:

GÖRÜŞMEK ÜZERE.....
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Eyl 2006
Mesajlar
191
ilk yorum benden olsun bari:p Tek kelimeyle süper süper süper bi geziydi.Katılan arkadaşlara teşekkür ederim.En çokta işinden gücünden vakit ayırıp fotoları atan ali abiye teşekkürlerimi sunuyorum.ellerine saglık agam bu düşmana göster çek mevzusunu unutmadım.seninle bunu daha sonra hesaplaşacagız ali abi:p
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
aydemir abi ben bu sene açarsın diye düşünüyodum bu konuyu ama ummadığım kadar aceleci çıktın vallaha :p

G.Antep mt yine yapmış yapacağını helal olsun çok güzel bi gezi olmuş:rendeer: ( Acıktım yavvvv ):queen:
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
541
evet kazasız belasız hoş bir geziyi daha tamamladık Allah'a çok şükür.ama tekneden hiç memnun olmadım ben. Yüreğim ağzımda gittim hep. Aha şimdi alabora olduk olacağız derken, karaya ayak attığımda nerdeyse şükür namazı kılacaktım yahu.:pr:tüm bunlara rağmen neşemizi hiç bir şey bozamadı. Yollar mükemmeldi hele o virajlar,manzara. Katılan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Fotolar için zamanından fedakarlık yapan grup liderimiz ali abiye de buradan teşekkürl ediyorum
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
263
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Süper Ötesi Harika bir gezi oldu herşey mükemmeldi tabi ali abi senin için ayrı şeyler söyleyemiyecem eşek arısı sol omzundan vurdu abi seni..:p:p Benimde fırat'ın kenarındaki kayalar sudan çıkarken ayağımı kesti Fırat'ın suyu gerçekten çok tehlikeli ve çok sert bi suyu var 75 metre derinliğinde ama çok keyifliydi herşeye rağmen her ne kadar karnım doymasada kahvaltı yapmadan gittik hepimizde yahya sağolsun sayesinde karnım doymadı valla 1 ekmekle idare ettim üstüne üstlük yol yorgunluğu susuzluk sıkıntımızda oldu 10 kişi için 10 litre su aldık yanımıza Ordan Çinlinin birisi diyorki kim içecek abi o kadar suyu yaw fazla içemeyiz diyor birisi 15 tane ekmek fazla der bizi aç bırakır birisi su fazla der bizi susuz bırakır bundan sonra zaten suyumuda ekmeğimide yanımda getirecem valla dün kalenin tepesinde beynim sulandı susuzluktan 45 derece sıcaklık vardı herşey çok güzeldi bu saydığım bir 2 şey haricinde..Emeği Geçen herkese teşekkür ediyorum elinize kolunuza sağlık arkadaşlar..Başka gezilerde birlikte olmak dileğiyle görüşmek üzre...:cat::cat:

Not :Gökhan Hariç Pis çinli seni!!!...::dalga::::dalga::::dalga::
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
250
Güzel bir gezi olmuş, mekan çok güzelmiş..

Paylaşım için teşekkürler.
 
Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
1,164
aydemir elinize sağlık valla içim giderek baktım gezi resimlerine aynısın inşallah oraya geldiğimizdede yaparız hasan bu resimleri görmesin onda kale hastalığı var selamlar tüm arkadaşlara
 
Katılım
6 May 2007
Mesajlar
1,034
laaa yörüm ne kadar güzel bi gezi olmuş,Ali bu gezilerin altında sen varsın gibi görünüyot,tüm gaziantepli kardeşlerim emeğinize sağlık çok güzel bir gezi olmuş,,,,,,,,,,:cat:



amma antepe gelirssek okebaptan isterim,,,,,sonra bana yeriiiii demeyin
 
Katılım
4 Ağu 2007
Mesajlar
189
slm gercekten guzel bır gezı oldu herkese sımdıden tsklr helede tekne macerası yahya kardes korkma ya tıtanık battı senelerce fılmı nı yaptılar bızımkınıde yaparlardı en azından.......:):):) ınsallah en kısazamda yenısını pılanlarız ve yaparız manzara cok guzeldı ama bıtr sorun var suda benım ve harunun ayagı kesıldı ben dun pansuman yaptırdım donuste burdanda haruna gecmıs olsun dıleklerımı sunuyorum ............
 
Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
aydemir abi ben bu sene açarsın diye düşünüyodum bu konuyu ama ummadığım kadar aceleci çıktın vallaha :p

G.Antep mt yine yapmış yapacağını helal olsun çok güzel bi gezi olmuş:rendeer: ( Acıktım yavvvv ):queen:

hiç sorma iso o kadar işin arasında birde bununla uygraştım evet güzel gezi oldu sana gel dedım gelmedın kacırdın kebebleri iso kardeşim

çok güzel gezmişsiniz tebrikler , kebaplarda süper görünüyo :)

alakan için teşekürler arkadaşim

Güzel bir gezi olmuş, mekan çok güzelmiş..

Paylaşım için teşekkürler.

biz teşekür edriz murat kardeş

aydemir elinize sağlık valla içim giderek baktım gezi resimlerine aynısın inşallah oraya geldiğimizdede yaparız hasan bu resimleri görmesin onda kale hastalığı var selamlar tüm arkadaşlara

inşallah ahmet kardeşim sizin hakkınız gecti bize özellikle senın cok hakkın var bir an önce ödemeliyiz sen gel aynısın daha güzelini yaparım siz gelin yeterki

laaa yörüm ne kadar güzel bi gezi olmuş,Ali bu gezilerin altında sen varsın gibi görünüyot,tüm gaziantepli kardeşlerim emeğinize sağlık çok güzel bir gezi olmuş,,,,,,,,,,:cat:



amma antepe gelirssek okebaptan isterim,,,,,sonra bana yeriiiii demeyin

çağtay ne yapalım geziyoruz bu işler ekip işi
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
Gaziantep MT'ye tekrar helal olsun diyorum.iyi gezi,güzel resimler ve herzamanki gibi şahane kebab.hepinizin emeğine yüreğine sağlık.haaa bu arada benim motorun satış işini unutmadınız dimiiii?acil hayırlı haberlerinizi bekliyorum.sevgilerimle.
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
498
arkadaşlar böyle güzel bir gezi organizasyonunda bizlerde olmak isteriz.hepinize osmaniye-kadirli MT'den selamlar.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
wayyy ; nası göremedm fotoları :) Tebrikler ANTeP TM :) Sizi sewiyorum :) Bi gün ben de aranızda oLacağım :)
 
Katılım
19 May 2007
Mesajlar
1,302
komşu elerinize saglık güzel gezi ama kebaplar tatlınız kadar ilgimi çekmiyor
 
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
1,648
evet ya tek kelımeyle muhtsem gezı oldu bence daha coooook gezı yapıcak gazıantep mt.... burdan tum arkadaslara slm yahya yıne de senı allah korudu yaw yoksa kesın batardık : )))) hayır sana bır sey olmaz da olan alinin nolan kaskına olurdu malum Euro uzerınden satılıyor va bayagı euro yapıyor )))))
 
Katılım
4 Ağu 2007
Mesajlar
14
gerçekden güzel bir gezi oldu emegi geçen tüm arkadaşların eline koluna tekerine saglık.:cat:
 
Katılım
4 Ağu 2007
Mesajlar
189
mrb mt ya mutıs gezımızde ayagı kesılen ıkı arkadasımıza gecmıs olsun dıleklerımı ıletıyorum (harun &ve ben yanı) harun bu arada kanamaların hala suruyormu yanı sancın fılan varmı eger varsa yahyaı gonderelım gercı yahya sımdılık tıtanıgın sallanmasından mıdesı tutmustur ama neyse artık ıdare edeceksın kardes yaww ha bu arada senı yuzerken goremedım sadece kenarda dolasıyordun....ondada ayagını kestın helal sana nasıl becerdın..............neyse gecmıs olsun hııı untmadan cınlı madem yuzmesını bılmıyorsun can yelegı gıydırdık ama oda buyuk geldı kusura bakma artık ıdare edersın bır dahakı sefere soz senın vucuduna uygununu getırıcem alı abı sen masallah denız kızı gıbı yuzuyon yawwww ama bırde suya atlamasan bır atladın barajın yonudegıstı alım allah barajda ya su kalmasaydı ordakıler nerden ekmek yıyeceklerdı neyse allahtan onceden tedbırımızı aldıkta set yaptık kenarlara yoksa gerısını dusunemıyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
1,224
[Gaziantep MT]den yine birlik beraberlik ve dostluk kokan(Kebap kokusunu saymazsak:mrgreen:) bir gezi.Paylaşım için çok teşekkürler.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
263
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçmiş Olsun dileklerin için teşekkür ederim kardeşim....Kanama dün öğleden sonra durdu pansuman yaptırdım şu an çok ağrıyor doktor dikiş atacaktı izin vermedim şunu öğrendim abi bilmediğin yerde yüzmeyeceksin zaten senin dediğin gibi tam suya girecektim ayağım kesildi girmemle çıkmam bir oldu..Senin kanamaların ne oldu halen devam ediyormu senin ayakta gitti:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst