Motosikletli genci vuran polis: Görevimi yaptım

Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
346
gorevını yapan polıs memuru ,,
ıkı kısı kavga ederken neden gorevını yapmıyo,komsumun arabası 4 kere soyulurken neden gorevını yapmıyo.yurtta yasayan cocuklar semt halkına ıllahlah dedırtırken neden gorevını yapmıyo.hırsızlık ıhbarı verıpte neden 2 saat sonra gelıyo.hırsızı elımızle yakalayıp karakola teslım edıp 2 saat sonra neden serbest kalıyo.polis cevirmesınde dur ıhtarına uyman mercedes marka aracın arkasından neden kursun sıkılmıyo daha bır suru yazıcaklarım var ama .....
pekı bu kaçan kardesımız sankı nereye kacıcaktıkı sılah zoru ıle durduruldu....yazıklar olsun
yaa ateş düştüğü yeri yakarmış.
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Üzülüyorum...

Nurnberg mahkemelerini anlatan bir film seyretmiştim. Duruşmalara bir psikolog izleyici olarak katılıyordu. Yargılanan Nazi subaylarını ve ifadelerini inceliyordu. Amacı canavarca hisleri araştırmak, bu duygulara neyin sebep olduğunu bulmaktı.

Filmin sonunda bu psikoloğa soruyorlar, "Araştırmandan bir sonuç alabildin mi? Canavarlık nedir çözebildin mi?" ve o da diyor ki "Sanırım bu sorunun en doğru yanıtı şudur: Canavarlık, empati eksikliğidir...".

Ben bu başlığın altındaki tartışmada bolca empati eksikliği görüyorum ve üzülüyorum. Kendini o zavallı, günahsız çocuğun ve ailesinin yerine koyamayan, kör bir doğruculuk çabası görüyorum ve üzülüyorum. Üstüne üstlük bu kör doğruculuğun saplantılı doğruları evrensel hukuk normlarına, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesine hiç uymuyor. İnsan hakları kavramından habersiz insanları görüyorum ve üzülüyorum.

Sanıyorum polisin sorgusuz sualsiz insan öldürebileceğini, silah taşıması gerektiğini savunan bu kardeşlerim hayatlarında hiç polis şiddetine maruz kalmamışlar, joplanmamışlar, durduk yerde hiç suçları, günahları olmadığı halde aşağılanmamış, hakarete maruz kalmamışlar. Elinden hiçbirşey gelmeyeceğini bilmenin, çaresizliğin acısını hissetmemişler. Umarım gelmez başlarına böyle birşey, umarım kimsenin başına gelmez. Ama yine de üzülüyorum çünkü bu aymazlık sürdükçe bu şiddette sürecek, hem de artarak. Ve eninde sonunda onlarda alacaklar paylarını bu şiddetten. Bunu adım gibi biliyorum.

Üzülüyorum...
 
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
973
Nurnberg mahkemelerini anlatan bir film seyretmiştim. Duruşmalara bir psikolog izleyici olarak katılıyordu. Yargılanan Nazi subaylarını ve ifadelerini inceliyordu. Amacı canavarca hisleri araştırmak, bu duygulara neyin sebep olduğunu bulmaktı.

Filmin sonunda bu psikoloğa soruyorlar, "Araştırmandan bir sonuç alabildin mi? Canavarlık nedir çözebildin mi?" ve o da diyor ki "Sanırım bu sorunun en doğru yanıtı şudur: Canavarlık, empati eksikliğidir...".

Ben bu başlığın altındaki tartışmada bolca empati eksikliği görüyorum ve üzülüyorum. Kendini o zavallı, günahsız çocuğun ve ailesinin yerine koyamayan, kör bir doğruculuk çabası görüyorum ve üzülüyorum. Üstüne üstlük bu kör doğruculuğun saplantılı doğruları evrensel hukuk normlarına, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesine hiç uymuyor. İnsan hakları kavramından habersiz insanları görüyorum ve üzülüyorum.

Sanıyorum polisin sorgusuz sualsiz insan öldürebileceğini, silah taşıması gerektiğini savunan bu kardeşlerim hayatlarında hiç polis şiddetine maruz kalmamışlar, joplanmamışlar, durduk yerde hiç suçları, günahları olmadığı halde aşağılanmamış, hakarete maruz kalmamışlar. Elinden hiçbirşey gelmeyeceğini bilmenin, çaresizliğin acısını hissetmemişler. Umarım gelmez başlarına böyle birşey, umarım kimsenin başına gelmez. Ama yine de üzülüyorum çünkü bu aymazlık sürdükçe bu şiddette sürecek, hem de artarak. Ve eninde sonunda onlarda alacaklar paylarını bu şiddetten. Bunu adım gibi biliyorum.

Üzülüyorum...

Diyecek kelime bulamıyorum. Bu kadar güzel bir anlatıma gerçekten az rastladım. Birçok durumda kullanılabilecek bir yazı. . Tam olarak ifade etmek istediklerimle örtüşüyor, eminim birçok kişi için böyledir. Bilgisayarıma kaydedicem. Teşekkür ederim.:rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
758
Bir önce yazan arkadaş olaya derinlemesine dalınca beni de cesaretlendirdi biraz.

Arkadaşlar ahlak kavramıyla ilgili bir çok fizolof, bilim adamı, psikolog araştırmalar yapmış, fikirler ortaya atmıştır. Bunların en önemlilerinden biri de Kohlberg'dir.
kohlberg'e göre ahlak gelişiminin 3 gelişim evresi vardır. Gelenek Öncesi Düzey, Geleneksek düzey, ve Gelenek Sonrası düzey. Geleneksel düzeyde Kanun Ve Düzen eğilimi denen bir ahlak anlayışı var. Buradaki Polis'in ve onu savunanların davranışının altında yatan ahlak anlayışıdır bu. Bu ahlaksal evrede kurulu sosyal düzen eleştirilmeden kabul edilir. Bu kabul yer yer vicdani değerlerle çatışsa bile...
Ancak Kolhberg'e göre daha üstün bir ahlaksal evre vardır. Kendini gerçekleştirmiş insanların ulaşabildiği ve merkezine insanı koyan, ahlak kavramının özüne uygun bir evre olan Gelenek sonrası düzey. "Bu en yüksek evrede doğru ve yanlış, sosyal düzenin yasa ve kurallarıyla değil, kişinin kendi vicdanıyla ve kendi geliştirdiği ahlak ilkeleriyle tanımlanır. Bu ilkeler somut ahlak kuralları olmayıp genel soyut ilkelerdir. Bunlar, evrensel adalet ilkelerini, insan haklarını ve insana saygıyı içerebilirler."

Peki, nedendi bu laf kalabalığı? Söylemek istediğim şey doğru diye inandımız, hatta bazen üzerinde inatla durduğumuz gerçeklerimiz aslında çoğı zaman toplumun o gün için doğru kabul ettiği geçici şeylerdir.

Ve Hayat hiçbir zaman yasalar, kanunlar, kurallar kadar basit değildir.
 
Son düzenleme:

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@alkadras
Ve Hayat hiçbir zaman yasalar, kanunlar, kurallar kadar basit değildir.
Çok güzel ve doğru bir laf :cat: Bugün yasada birçok açık var ve birçok kişi bu açıklardan yararlanıyor.
 
Katılım
29 Tem 2007
Mesajlar
3,386
aşaya tükürsen sakal yükarıya tükürsen bıyık

aynen ole aydemir.

polis cezayı hakediyor, ağr ceza bence

neden ? kaçan motorlu durmayınca ceza haketmiyormu?

tipik bir polis terörü...bu sefer yanlışlıkla KATİL olmuş...
inşallah müebbet yerde kanundaki boşluklardan yırtmaz...bunu yazan polis çocuğu BEN...

polise bile terör muamelesi yaptın ya helal olsun. yani baba'na....

kaçan suçlu değilde polise suç atmış herkes. valla dondum kaldım. birisi müebbet bile demiş. tvlerde görmüyomusunuz ? dayak atıorlar öldürüyorlar da en fazla meslekten atılıyorlar ama ne hapis ne de para cezası alıyorlar. polis görevini tam anlamıyla %100 yapamadıktan sonra daha çok araba da yakılır ev de soyulur bilmem ne de yapılır.

bi kere kanunlarımız çok gevşek. tutuksuz yargılama ? adamın suçu varsa tutuklu da olsa tutuksuz da olsa yargılanmalı kardeşim. kapkaççılar mesela. buluyorlar hadi serbes. kadın tanınmıycak hale gelmiş yüzü elemanı buluyorlar ama serbes. ne malum bidaha yapmıycağı?

anlamıyorum bu ülkeyi an-la-mı-yo-rum. banka güvenlik görevlisi de bi nevi polistir. can korumak suç oluyor. neyse konuşmucam fazla.
 
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Arkadaşların çok derin açıklamalarına rağmen bilimsel açıklamaların rağmen halen can korumak suç oluyor diye saçma sapan bir yorum yapıyorsun ya bende fazla konuşmucam bu laf üzerine:)

Arkadaş orda polis cezayı hakediyor demiş tek suçlu polistir dememiş :)
 
Katılım
2 Tem 2009
Mesajlar
158
yahu çocugun yaşı 18 ON SEKİZZZZZZZZZZZZZ
içim eridi gitti resmen ya yazık günahhhh
anladık VUR emrin var ama bukadarda diil arkadaşim yavvv
her durmayanı vuracaksak ohoooo işimiz iş

ALLAH RAHMET EYLESİN
yakınlarına Allah sabır Güç versin..
 
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
1,842
vurulan yakının kardeşin, olsaydı yine böyle düşünebilecekmiydin. Elbette kurallar ve kanunlar var. bilirkişi rapru bile polis motoru daha hızlı güç kullanılmadanda bu çocuk yakalanabilirdi diyo.. Vicdan en iyi polistir. o çocuğu vuran polis baba değilmi ..biri onun evladını durmadı diye vursa .. arkadaş görevini yapmış diyebilecekmiydi.

belli ya ehliyeti yoktu yada belgelerinde sorun vardı kaçtı.. kaçmasını haklı göstermiyorum ama neden bu.. cezası ölümmü olmalı .. yazık çok yazık..

En azından bu gibi suçların yargılanabilecek kadar uygarlaştığımız için dua ediyorum daha önce ört bas ediliyodu bu tip suçlar. Kanunları uygulamakla görevli kolluk kuvvetleri en başta kurallara riayet etmekle yükümlülerdir.

sanığın bilirkişi raporu dahilinde verilecek en ağır cezaya çarptırılması kamu vicdanını rahatlatacaktır.

Polisin vurma yetkisi olduğunu ve bunu desteklediğimi, ancak kaçan kişinin öldürülmesine de karşı olduğumu belirtmek isterim.Yaralayarak durdurmak en iyi yöntem.

Ancak yasadaki uygulamaları da uygarlaşma yolunda olumlu bir gelişme olarak nitelendirmek de çok safça olur.Bütün bu yasadaki gelişmeler, polisin elini zayıflatmak ve ülke içinde otorite boşluğu yaratmak için Ab tarafından Türkiye'ye dikte ettirilen ve uygulattırılan içi boş kanunlardır.(Aynı Ab ülkelerinden birinde Türk kökenli adam karısını dövdüğü ve polise mukavemet ettiği için aynı polisler tarafından dövülerek öldürülmüştü.)Bunu da hatırlatmak isterim.

Burada ki temel sorun o rahmetli olan vatandaşımıza ve polise verilen eğitimde.Unutmayalım ki bu ülkede çok yakın zamana kadar ilkokul mezunu olan kişilere kısa bir eğitim sonrası polis olma imkanı veriliyordu.Eğer biz polisimize yeterli bir eğitim verseydik, vatandaşımıza da polisin kaçılacak değil sığınılacak ve yardım istenecek bir kurum olduğunu öğretseydik bugün bunlar olmazdı.Yoksa bu sistemle daha çok havanda su döveriz.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Nurnberg mahkemelerini anlatan bir film seyretmiştim. Duruşmalara bir psikolog izleyici olarak katılıyordu. Yargılanan Nazi subaylarını ve ifadelerini inceliyordu. Amacı canavarca hisleri araştırmak, bu duygulara neyin sebep olduğunu bulmaktı.

Filmin sonunda bu psikoloğa soruyorlar, "Araştırmandan bir sonuç alabildin mi? Canavarlık nedir çözebildin mi?" ve o da diyor ki "Sanırım bu sorunun en doğru yanıtı şudur: Canavarlık, empati eksikliğidir...".

Yukarıdaki yazıyı anlayamayanlar için:

Polisin ateş etmesinin haklı olduğunu savunan arkadaşların kendi çocuklarının, sevgililerinin, eşlerinin , annelerinin, veya babalarının da başına aynısı geldiğinde insan haklarının ne demek olduğunu anlayacaklarını umarım..
Öldürülen / yaralanan kişi ananız, bacınız olduğunda da aynı duruşu sergileyecekseniz sözüm yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
767
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
orantılı güc kullanıcaksın o sana 1 vuruyorsa 3 saniye icinde olabildiğince hızlı yapıstıracaksın onun sucu yok cünki etkiye tepki .. ama silahı bilemem
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
bende suçsuz yere polisten azar işitmiş, şiddet görmüş hatta dayak yemiş biriyim.
o yüzden biliyorumki bu polisler böyle, uzak olsunlar bana
ha dersenizki başın sıkıştığında polis çağırırsın, onuda yaptık, gelmediler.
kısacası şu yaşıma kadar yararları olmadı, zararları çok oldu
sokaktaki adamı polis yaparsan olucağı bu
 
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
16
dıyelımkı vur emrı hakkı var bu durum sılahlı catısmada soz konusu hadı onuda gectım ıkaz atısı yapılmadan dırek sahsı hedef alması bel üstü vurması hem ihraç hemde ceza evi yolu demektir zösün özü budur bu olaylarda ılk bakılan kacan kısının sılahlı sılahsız olusu ve hangı yonden vuruldugudur olan yazıldıgı gıbı ıse polısın burda hıcbır haklılıgı ve hıc sansı olmamalı
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Tem 2004
Mesajlar
1,465
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Allah başımıza vermesin...Çocuklarımızdan uzak etsin...Polisin vurma yetkisi vardır diyenlerede şunu diliyorum..inşallah başınıza gelir..Benim iki tane oğlum var 22 ve 18 yaşında Böğle bir olay başıma gelirse o polisin serbest kalması için elimden geleni yaparım...Yapılan haksızlık ne bu ülkenin adaletine ,,nede diyer dünyanın adaletine bırakılamaz..Herşeyin bir bedeli vardır..ödersin ve ödettirirsin..
 
Katılım
3 May 2007
Mesajlar
336
olayın medyadan yansıdığı şekilde olduğuna katılmıyorum. uygulama esnasında dur çekmiş sonrasında duramayınca da ateş etmiş şeklinde söylemler var. neden peşinden gidip yakalamadı gibi şeyler söyleniyor. eğer ki polis ifadesindeki gibi görevimi yaptım diyebiliyorsa vardır altında birşeyler yoksa hiçbir polis geleceğinin böyle olmasını istemez. geçen günlerde de samsun yerel gazetelerinde şu haber vardı yarış motosikleti faciaya neden oldu. halbuki astı yok astatı yok.
 
Katılım
23 Ocak 2009
Mesajlar
944
kaçanın arkasından polis ateş eder ama direk vurup öldürmez havaya ateş etse belki çocuk durur araba yada motosikletle yakalanabilir yada lastige ateş edilebilir ne bilim çocuk korkmuş poliste gaflete düşmüş ama suçlu polistir
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
olayın medyadan yansıdığı şekilde olduğuna katılmıyorum. uygulama esnasında dur çekmiş sonrasında duramayınca da ateş etmiş şeklinde söylemler var. neden peşinden gidip yakalamadı gibi şeyler söyleniyor. eğer ki polis ifadesindeki gibi görevimi yaptım diyebiliyorsa vardır altında birşeyler yoksa hiçbir polis geleceğinin böyle olmasını istemez. geçen günlerde de samsun yerel gazetelerinde şu haber vardı yarış motosikleti faciaya neden oldu. halbuki astı yok astatı yok.

polis ne şekilde haklı olabilir acaba merak ettim. motoru polisin üstüne sürse bile vuramaz. silah kullanma ancak son çaredir. kendi yada başkalarının hayatı tehlikedeyse kullanabilir.
ha ama ölen çocuk benzin hortumuyla polisin üzerine yürüyüp diğer elindede buji varsa o ayrı tabi, vurabilir.
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
384
Gencecik bir delikanlı ensesinden vurularak öldürülmüş, bunun tartışılacak hiç bir tarafı yok, bir de utanmadan görevini yaptım diyor...

Arkadaşlar bunun savunulacak, şöyledir böyledir denecek, felsefe yapacak bir tarafı yok.. bu başlıbaşına ahlaksızlıktır. Bostancı da takır takır etrafı tarayan,el bombası sallayam teröriste megafondan defalarca TESLİm ol çağrısı yapan, 6 saatlik operasyon düzenleyen poliste bu polistir...Zavallı bir genci durdur,durmadı, yan baktı bilmem ne diye ensesinden vurma diye bir hak yoktur, olamaz...
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
Gencecik bir delikanlı ensesinden vurularak öldürülmüş, bunun tartışılacak hiç bir tarafı yok, bir de utanmadan görevini yaptım diyor...

Arkadaşlar bunun savunulacak, şöyledir böyledir denecek, felsefe yapacak bir tarafı yok.. bu başlıbaşına ahlaksızlıktır. Bostancı da takır takır etrafı tarayan,el bombası sallayam teröriste megafondan defalarca TESLİm ol çağrısı yapan, 6 saatlik operasyon düzenleyen poliste bu polistir...Zavallı bir genci durdur,durmadı, yan baktı bilmem ne diye ensesinden vurma diye bir hak yoktur, olamaz...
aynen katılıyorum. asıl görevini yerine getiremiyor şimdi görev diye savunma yapıyor
.özürü kabahinden beter.
 
Katılım
20 Haz 2009
Mesajlar
72
şimdi polisin tecrübesizliği çok büyük arkadaşlar demiş yurt dışındada dur ihtirana uymayan adi araç hırsızlarını vuruyolar yada diğerlerini evet izliyoruz ama olayın öncesinde kaçan araçlar kamuya zarar halkın can sağlığı vb. şeylere tehtit unsuru oluşturuyorsa dur emrinden sonra silah kullanıyor.. tek kişi ve motorsikletli aklınızda canlandırın 18-20 yaşlarında kime ne gibibir tehtid oluşturur kovala ekiplere haber ver sıkıştırr yap bişiler ne bilim dur aa durdu yok kaçtı bağır olmadı vur ne bu hangi seri katil motorla kaçmışş... yada motorlu intihar komandosu mu görülmüş en fazla kasksız ehileyetsiz olurlar bence vurmanın yeri deildi diye düşünüyorrummm
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst