Motosikletli genci vuran polis: Görevimi yaptım

Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
Motosikletle giderken 'dur' ihtarına uymadığı gerekçesiyle arkadan ateş ederek Çağdaş Gemlik'i (18) öldürdüğü belirtilen polis memuru Mehmet Ergün, dünkü duruşmada kendini savundu. Sanık Ergün, "Görevimi yaptım. Vicdanen rahatım." deyince mahkeme salonu karıştı. Sinirlenen Gemik'in yakınları 'katil' diye bağırdı.



Hakimin 'bağıranları tutuklayın' talimatı üzerine 2 kişi gözaltına alındı. Tartışma, duruşmanın ardından koridorlarda da devam edince Çevik Kuvvet çağrıldı. Antalya Özgürlükler Derneği'nin bazı üyeleri ile Gemik'in yakınları polisle kavga etmeye başladı. Çembere alınanlar Çevik Kuvvet ekiplerince zor kullanılarak yere yatırıldı. Direnenlere biber gazı sıkıldı. Olaylarda 15 kişi gözaltına alındı. Yaşanan arbedede Çağdaş Gemik'in babası Haşim Gemik, başından yaralandı. Nöbetçi savcından darp edildiğine dair rapor alarak polislerden şikayetçi olan baba, adliye çıkışında, "Galiba beni de öldürecekler, telsizle kafama vurdular." dedi.

Antalya'da 27 Ekim 2007'de gerçekleşen olayda polis memuru Mehmet Ergün, 'dur' ihtarına uymadığı gerekçesiyle motosikletiyle kaçan Gemik'e tabancayla ateş ederek ölümüne sebep olmuştu. Antalya 3. Ağır Ceza Mahkemesi'nde "kasten insan öldürmek" suçlamasıyla yargılanan tutuklu sanık Ergün'ün dünkü duruşmasına Çağdaş Gemik'in ailesinin avukatları, annesi, babası, yakınları, sanık ile avukatı katıldı.

Gemik ailesinin avukatı Münip Ermiş, Emniyet Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu'ndan gelen disiplin soruşturması raporunu okudu. Raporda, motosikletiyle kaçan Gemik'in, kısa süre içinde silah kullanılmadan yakalanabileceğine dikkat çekildi. Polisin motosikletinin Gemik'inkinden daha güçlü olduğuna işaret edilerek, şahsın kolayca takip edilebileceği belirtildi. Olay sırasında Gemik'in yakalanması için telsizle muhabere yapılmadığı vurgulandı. Polis memurunun yetkisini aştığı, orantısız güç kullandığı, olayda dikkatsizlik, tedbirsizlik ve ihmal olduğunun anlaşıldığı ifade edilerek, eylemin ağırlığı nedeniyle sanık polisin meslekten çıkarılması önerildi. Avukat Ermiş, raporun kendi iddialarıyla uyuştuğunu dile getirdi. Sanık avukatı ise polisin yasanın emrini yerine getirdiğini iddia ederek, tahliyesini talep etti. Hakim, Mehmet Ergün'ün tutukluluk halinin devamı ve Gemik'e ait ayrıntılı Adli Tıp Kurumu raporunun beklenmesine karar vererek, duruşmayı 20 Ağustos'a erteledi.
ANTALYA AA ZAMAN
 

Ekli dosyalar

  • polis-durani.jpg
    polis-durani.jpg
    16.4 KB · Görüntüleme: 4,663
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
1,686
Asıl suç kaçanda,polisin ateş etme yetkisi de var.Allah rahmet eylesin yine de...
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
2 gun boyunca turlu iskenceler sonrasinda hakim karsisina 2 sayfa dolusu devlet hastanesinden aldigim rapor ile dikildim , memur tek fiske vurmadim dedi ve mahkeme orantili guc kullanilmisdir sonucuna vardi , yanimda calisan arkadas uzerimi degistirmem icin kiyafet getirdiginde beni tanimadi yuz yuze bakiyor olmamiza ragmen , ne orani ne gucu , Ali kiran Bas kesen diye bir tabir vardir.

Birde vicdani rahat'mis , nasil bir vicdan ile gorev yapiliyorsa artik bu ulkede..

Insanin kendi vicdanini sorgulayasi geliyor.

neyse ..

Allah rahmet eylesin , geride kalanlara sabir.
 
Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
18 Yaşin da toy bir geç büyük ihtimalle korktugu için kaçmiştir allah bilir motorda kendısının degildir ehliyette yoksa o anın heycanıyla kaçması normaldır dedigim gibi daha 18 yaşinda ayrıca bizim millette bir polıs korkusu vardır bunu bize polısler aşilamiştir her zaman kendilerini farklı güçlü göstererek halbuki kendilerine birileri sıksa onu kovalama gereksımı bile duymazlar (bir cogu) çünkü canları hepimizin oldugu gibi kıymetlıdır tüm bunlara cogu kez tanık olmuşumdur kimse beni yanliş anlamasın.

Amacım polısleri kötülemek degil bir çok polıs arkadaşim ve akrabam vardır ama ben genel olarak konuşuyorum yoksa polıs bu mılletın namusudur en azından ben öyle düşünuyorum. aşaya tükürsen sakal yükarıya tükürsen bıyık
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Çok farklı bir yer, örnekleme yapılması da uygun değildir ama Amerika'da da "Duré" ihtarına uymayanlara ateş etme ve öldürme hakkı vardır. TV'lerde çok kez gördük, adi araba hırsızlarını bile dur ihtarına uymayınca vurup öldürüyorlar. Tabii bizdeki sorun şu: Üstüne doğru elinde satırla gelen sarhoş adamı bacağından bile vurarak safdışı etmeyen (daha doğrusu etmekten korkan polis) motosikletli bir gence niye ateş etsin? Olay anı hakkında detaylı bilgim yok. Orada çatışma falan mı olmuş da bunu zanlı sanmış, yoksa durup dururken sadece "Dur!" demiş de mi durmamış, bunlara da bakmak lazım. Sonuçta her durum içinde bulunulan şartlar altında değerlendirilmelidir. Sonuçta olay üzücü, hiçbir şey gideni geri getirmeyecek. Allah sevenlerine sabır versin.
 
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
973
18 Yaşin da toy bir geç büyük ihtimalle korktugu için kaçmiştir allah bilir motorda kendısının degildir ehliyette yoksa o anın heycanıyla kaçması normaldır dedigim gibi daha 18 yaşinda ayrıca bizim millette bir polıs korkusu vardır bunu bize polısler aşilamiştir her zaman kendilerini farklı güçlü göstererek halbuki kendilerine birileri sıksa onu kovalama gereksımı bile duymazlar (bir cogu) çünkü canları hepimizin oldugu gibi kıymetlıdır tüm bunlara cogu kez tanık olmuşumdur kimse beni yanliş anlamasın.

Amacım polısleri kötülemek degil bir çok polıs arkadaşim ve akrabam vardır ama ben genel olarak konuşuyorum yoksa polıs bu mılletın namusudur en azından ben öyle düşünuyorum. aşaya tükürsen sakal yükarıya tükürsen bıyık

İyi demişsin abim katılıyorum. Ama gencecik bir can giden olayın derinlemesine soruşturulup çocuk suçsuz yere ölmüşse polisin ağır hapis cezası alması gerekmez mi?

Ey polis!

Polis olunca can almak serbest midir? O yetkiyi sana verenlerde suç ama senin hiç mi vidanın yok? Hiç mi içinde insan sevgisi yok? Yazıklar olsun.

Geçenlerde polis çevirmesi vardı Karataş a gidiyordum. Beni genelde durdurmuyorlar(Korumalı giyindiğim için sanırım). Bende biraz hızlı geçmişim. Bir ara ses duyar gibi oldum geçtikten sonra. Ardından yavaşladım dikiz aynamdan bana birşey mi söylendi diye baktım. Sonra baktım kimse ilgilenmiyor devam ettim. Dönüşte onlar durdurmadı ama ben yinede gidip durdum. Sen 1.5-2 saat öncede burdan geçtin değil mi? dedi polis. Evet dedim. Sonraki konuşmalarımızda benim durmamı istediklerini ama benim farketmediğimi anladım. Eğer o polis, bu davadaki adam olsaydı şimdi buraya bu satırları yazamayacaktım. Üstüne üstlük bazı arkadaşlar çıkıp onun(benim yani) hatası, polisten kaçmış diyeceklerdi. Nasıl bu kadar sağduyusuz oluyoruz anlamıyorum. Bizlere de yazıklar olsun.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Ne sekilde olursa olsun bir gencin bu sekilde olmus olusu cok uzucu.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Nereye isabet ettirdiğine bağlı. Çünkü genelde ayaklara sıkarlar. Ateş etme yetkisi olabilir ama bir insanı öldürme yetkileri yok. Polis de olsa suçtur..

ben haberi hatırlıyorum tam boynuna gelmişti . çocukta 125 cc mondial agk tarzı moto vardı sanırım öyle hatırlıyorum.önce polisin yanında durmuş sonra beklerken bir boşluk bulup kaçmış. belki ehliyeti de yoktu ama ayağına sıksaydı.zaten polisler o motoru rahatça da yakalayabilirdi.

ayaklarına sıksa diyorum yani en azından
 
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
zaten direk kaçıp ta bi sıkma yok ki.
önce duruyor.daha sonra birden hızlanıyor ve kaçmaya çalışıyor.
amacının öldürmek olduğunuda düşünmüyorum.kimse istemez böyle bir durumu.
polisi haklı buluyorum.bu benim görüşümdür.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
zaten direk kaçıp ta bi sıkma yok ki.
önce duruyor.daha sonra birden hızlanıyor ve kaçmaya çalışıyor.
amacının öldürmek olduğunuda düşünmüyorum.kimse istemez böyle bir durumu.
polisi haklı buluyorum.bu benim görüşümdür.

ya muhakkak çocuk bi yamuk yapmıştır . bir ters baksa bir laf atsa. kaçarken hareket yapsa. ateş eden polis artçıymış motoru sürerken ateş etmemiş.

yani görmeden bir şey diyemeyiz polis haklı haksız da diyemeyiz bilmiyoruz.


benim düşüncem hiç bir suç işlememiş bir insana dur ihtarı yaptığında kaçıyorsa ya yakalarsın . yada 100 lira 1000lira neyse kaçtığı için ceza kesersin. alkollü araç kullanıp kaçan ne kadar oto şoförü var vurmaya kalksan hangisini vuracaksın
 
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
yaw bu adam terörist olsa milletin canını yaksa nerde polisler diye ses çıkmaya başlar.
ben polisin ifadesini okumuştum.
polis durup kaskını çıkardığını ve o anda çocuğun kaçmaya başlamasının akabinde yere çöküp ateş ettiğini bildiriyor.
bu arada halil seninde böyle bi maceran vardı.iyi vurmamışlar seni:cherry:
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
yaw bu adam terörist olsa milletin canını yaksa nerde polisler diye ses çıkmaya başlar.
ben polisin ifadesini okumuştum.
polis durup kaskını çıkardığını ve o anda çocuğun kaçmaya başlamasının akabinde yere çöküp ateş ettiğini bildiriyor.
bu arada halil seninde böyle bi maceran vardı.iyi vurmamışlar seni:cherry:

valla benimki çok şanssız olmuştu. motorumu denerken arkadan çevik kuvvet siren çalıyordu ben de iyi trafik polisi değil beni durdurmaz basar gider diyordum.
o bastıkça ben de o şimdi gider diyerek çevre yolunda 130 yapmıştım ki önüme kırdı ve beni çevikkuvvet arabasına attılar. abi bana çaldığınızı anlamdım dediysemde götürdüler beni:queen:

ateş ettiklerini düşünemiyorum pisi pisine giderdik
 
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
valla benimki çok şanssız olmuştu. motorumu denerken arkadan çevik kuvvet siren çalıyordu ben de iyi trafik polisi değil beni durdurmaz basar gider diyordum.
o bastıkça ben de o şimdi gider diyerek çevre yolunda 130 yapmıştım ki önüme kırdı ve beni çevikkuvvet arabasına attılar. abi bana çaldığınızı anlamdım dediysemde götürdüler beni:queen:

ateş ettiklerini düşünemiyorum pisi pisine giderdik

:cherry::cherry::cherry::queen:
 
Katılım
11 Haz 2008
Mesajlar
429
Temel sorun, kaçanın yakalanabilecekken ve mukavemet etmezken ateş açılması. Sıkıyoönetim değil ki "DUR" ihtarına uymadı vurayım ? Silahlı olduğunu iddia eden de yok. Kısa bir süre önceişlenmiş bir suçun (soygun, yaralama, öldürme vs) faili de değil. Ateş de etmiyor. Polis, çok uzun kovalamacadan sonra mı silahla ateş etmiş. Kendi söylediğine göre hayır.

Bir can bu kadar ucuz olmamalı. Hele devleti temsil eden Polisin gözünde. Polis ceza veremez. Sadece yakalayabilir. Ama onu da yapmamış görünüyor.

Burada kimseyi mahkum etme şansımız yok. Mahkeme nihai kararını verecek. Ama mağdur da bir çocuk nihayetinde. Motorsikletin lastiğine, bacağına da nişan alabilirdi... onu da yapmamış. Uyarı atışı da yapmamış... Direkt ateş etmiş. Reva mıdır ?
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
973
Ah be çocuk durduktan sonra niye kaçarsın ki? Ya ehliyeti yok ya kaskı ya da ruhsatı. Kaçmakla çok büyük hata yapmış gerçekten. Ben haberi okudum ama durup kaçtığını görmemiştim. Polise bu durumda biraz haksızlık etmişim ama yinede ölüm olmasa keşke ucunda. Her zaman derim olan geride kalanlara olur zaten ölen ölür gider.
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
880
zaten direk kaçıp ta bi sıkma yok ki.
önce duruyor.daha sonra birden hızlanıyor ve kaçmaya çalışıyor.
amacının öldürmek olduğunuda düşünmüyorum.kimse istemez böyle bir durumu.
polisi haklı buluyorum.bu benim görüşümdür.

poliste olsa kimsenin kimseye ateş etmeye hakkı yok, tamam oda ölmesini istememiştir ama aklı ermiyomu o mesafeden nasıl olucakta ayagına isabet ettirecek. Sırf günün kahramanı olmak için hangi niyetle ateş ettiğini hepimiz biliyoruz, bu resmen adam öldürmeye teşebbüs. o zaman ölen cocuunda babası polisin kafasına sıktın.. madem bu ülkede adalet var ikiside aynı şartlarda yargılanır.. :farao:
öyle üniformanın arkasından artislik yapması kolay..
kim ne derse desin bu ülkede namusuyla görevini yapan polislerin sayısı bir elin parmağını geçmez..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst