Motosikletlerin Gerçek Yakit Tüketimleri

Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
1,968
marka: keeway
model: matrix 150
vites: otomatik
kullanım şekli: %70 artçı ile
trafik durumu: şehir içi
yakıt tüketimi: 100km/3.3lt
yakıt tipi: 95 oktan
 
Katılım
23 Ara 2005
Mesajlar
399
honda xlr 125 Niksar-Samsun 188 KM 16 YTL 16/188= 85 YKR Normal sürüş durumunda. Virajlı, bol makaslı :)
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ağu 2006
Mesajlar
228
valla bende gilera vxr200 var belkı ınanmassınız nerdeyse hergun en iyi 2 günde bi 10 tl doldurmak zorunda kalıorum.servıse mı goturmelıyım bı sorun var sanırım motorda .böle konulara çok uzağım hiç tecrübem yok daha önce ben göturmedım servıse hıc.akrabamdan yenı aldım motoru
 
Katılım
6 May 2007
Mesajlar
31
Marka :Honda Beat
Vites: otomatik
Kullanım: Uzun yol ( tam gücün %90 ı ile ve artçılı)
Yakıt: 97 oktan
yakıt tüketimi : 39,4 km / lt Tam depo 6 lt ile :236 km.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sanırım ilkini deneyeceğim
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
2,633
100km'de 3 lt.
Zongshen Zs 200
95 kursunsuz

Dag yolu yokus Tepe.. Üstelik 2 kişi
 
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
379
sakin kulanım 80-100 km/h gibi 3,3 litre
120-150 km/h 4,5 litre
şehir içi bol aragazlı:) 5 litre
hyosung gt 250
 
Katılım
2 Ara 2006
Mesajlar
196
zealsun 150-19 kullanıyorum.
Silindir hacmi:149.5 cc
Şanzıman:5 vites
Kullanım şekli:Yüksek devirde
1 litre benzinle şehir içi trafikte 36 km yaptım.(deneme için 1 litre benzin aldım.Kadranı sıfırladım.Benzinim bitti yolda kaldık.Ve kadrana baktım 36,1 km gösteriyordu.)Uzun yola çıktım ama deneme fırsatım olmadı.
 
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
158
Derbi senda 125 SM 4t
manuel şanzıman
Kullanım şekli : neredeyse tamamı uzun yolda 8000-9000 devirde tek kişi tam güçte 670 km nin ortalaması.
şehirdışı kmde : 0.027 lt
Artçı ile olursa : 0.038 lt
95 oktan
Söylendiğine göre motorun makinesi yamaha ybr ile aynıymış, değerlerde benziyor zaten..
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Haz 2007
Mesajlar
3
bende mondial 110ft var.
100km 2 lt hatta uzunyolda dahada düşüyor.birazda sakin kullanırım onunda etkisi var ama ister inanın ister inanmayın durm bu.:)

100km de 2lt mondial 110ft
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Asya 19A Scooter
Otomatık sanzıman
Toplam yolun 90 km uzun yol gerısı sehırı ıcı normal trafık
Kullanım seklı : ortalama 65 - 70 km sakın kullanım
5 lıtre ıle 204 km yaptı
 
Katılım
19 Haz 2007
Mesajlar
117
Çok doğru

cc'ler düşük olduğu halde otomobiller ile aradaki fark çok fazla değil ! 1600 cc bir araba da şehir içi kullanımda ortalama 7-7,5 litre yakar 100 Km'de,bu da kilometrede 200-225 kuruşa gelir....150 cc motorla 1600 cc bir araba arası cc farkı ve kilo farkı düşünülerek farkın daha fazla olması gerekmez miydi ?

Bu konu benim de kafamı kurcalıyor... yani, 150 cc motorla 100km'de 3 Litre harcıyorum. O zaman 1600 cc araba motorunun 100km'de 30 Litre yakması gerekmez mi???
 
Katılım
23 Mar 2007
Mesajlar
6
masaı kullanan arkadaslar varsa onlarda bılgı verbılırler mı acaba ??
marka: KYMCO
model: MOVIE(99 model) 50cc
otomatik vites
en ıyı 1 lt ıle 48km
en kotu 1lt ıle 37km(cok sıkıstırınca)
genellikle 1 lt ile 42-43 km gidiyor.
bu degerlerın hepsı sehır ıcı
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
20 Haz 2007
Mesajlar
142
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Marka: Presto 125t-7
Model:125 cc
Vites:eek:tom.
kullanım şekli: normal
trafik durumu : karışık
en son t. yakıt miktarı: 10 ytl 140km
Yakıt tankı:4 lt
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Haz 2007
Mesajlar
1
marka: kymco people s 200
kullanım seklı: yuksek devırlı
trafık: sehır ıcı
yakıt: 17 YTL e ye 125 km/H gıdıyorumm..
depom 17 18 arası gıbı doluyoo bukadar kmh gıdebılıyorumm.. sizce normal mı ??
 
Katılım
29 May 2006
Mesajlar
66
marka: Zealsun zs15019 chopper 150cc
kullanım seklı: yuksek devırlı
trafık: sehır ıcı ve trafik
yakıt: 10 ytl ye 100 km gidiyorum ama daha fazla gittiği de oluyor bu ortalamadır. Defalarca denedim 10 ytl ile ve artık alışkanlık oldu 10ytl den fazla benzin koymuyorum 100-120 arası gidiyor ben fix 100km olunca 10 ytl koyuyorum :D

Depom 14 lt lik. ve ortalama 100-120 arası hızlarda gidiyorum. Ama en az 100 yokuşlar dahil.
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Tikkat Tikkat, honda Beat yakıt tüketimi: 2,70 lt/100km.:cat:

Merak eden arkadaşlar için not: motosiklet motorları zaten az yaktığı düşünülerek verimi çok göz önünde bulundurularak imal-dizayn edilmezler genelde. Motor gücü ve motor ağırlığı uğruna verim biraz daha ikinci planda kalır. Motor yakıt verimi olarak aslında Uluslararası standart Low Calorific Value yani lcw dir. Yani= 1 beygir gücü 1 saat boyunca üretebilmek için harcanan Yakıt Miktarı. Ancak uyanık üreticiler bu amprik değeri vermekten çekinirler. Örnek verirsek ki bunlar genelde yakıt tüketiminin bilinmesinin olmazsa olmaz Gemi dizelleri içindir. ağır devirli bir iki zamanlı dizel gemi makinesi 116 grBHP/Hour yakıt harcar. aynı güçte bir 4 zamanlı orta devirli gemi dizel makinesi 260 grBHP/Hour harcar. yani bu rakamları 24 saat ve üretilen beygir ile çarparsanız günlük toplam yakıt harcamını buluruz.:silent:
Yannış yere mi yazıyorum diye düşündüm şimdi yaa:)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
sanırım herkes tarafından gözardı edilen bir konu bu aslında çoğu motosiklet o kadarda az yakmıyor
arabalar kadar değil ama km de 10 ykr den fazla yakan motosiklet ekonomik değildir bu da o motosikleti lükse sokar

bu başlık altında tüketim değerlrini şu şekilde toparlayabilir daha sonrada gerçek bilgilere ulaşabiliriz

Marka:abc..
Model:motor cc dahil
Vites:eek:tm./yarı.otm./manuel
kullanım şekli: Spor (devirli) / normal / ekonomik ( devirsiz )
trafik durumu :yoğun trafik / karışık / uzun yol
en son tüketilen yakıt miktarı: ( 100 ) km/litre
yakıt tipi ( hazır el atmışken oktan sorununuda çözelim )
ölçme metodu olarak birkaç yöntem uygulanabilir.

1. depo tıka basa doldurulur bitene kadar gidilir.
2. depo normal doldurulur 100 km gidilir tekrar normal olarak doldurulur dolum miktarı / km bize kesin rakamı verir ama bu en az 3 defa üst üste tekrarlanmalı ortalama alınmalı
3. sürekli yakıt tüketimi kontrol edilir alımlarda takometre sıfırlayarak her seferinde hesaplanması ( bu benim gibi yakıt konusunda dikkatli insanların yaptığı birşeydir )

Şunu belirtmeliyim ki aracıma şu kadar yakıt koydum bütün gün gezdim yada şuraya buaya gittim hala var cinsinden yorumlarınızı buraya yazmayın bu şekilde bir ölçme sistemi yok.

bu başlık küçük büyük bütün tip ve türleri kapsar

senden ricam topik sahibi olarak bu yazılan modelleri ilk mesjına eklermisin...yani bilgi bankası olur ama kim uğraşcak şimdi dimi...:pale:

Gemi dizelleri içindir. ağır devirli bir iki zamanlı dizel gemi makinesi 116 grBHP/Hour yakıt harcar. aynı güçte bir 4 zamanlı orta devirli gemi dizel makinesi 260 grBHP/Hour harcar. yani bu rakamları 24 saat ve üretilen beygir ile çarparsanız günlük toplam yakıt harcamını buluruz.:silent:
Yannış yere mi yazıyorum diye düşündüm şimdi yaa:)


arkadaşım milletin kafasını neden karıştırıyorsun...buras gemi forumumu...:queen:motosiklet sitesinde gemi konuşmak pek abes bir durum...sizi şiddetle ve kırbacla kınıyorum...:p


foreeeeeeeesıghtttttttttt efsaneeeeeeeeeeeee....aldıktan sonra bi yanaklarımdan öp be abi...:queen:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst