- Katılım
- 30 Haz 2018
- Mesajlar
- 63
Yahu ÖTV sıfırlansa ne olur?
Banka kredileri uçmuş gitmiş,ÖTV den kar edeyim desen,banka kredisinden kilitliyorlar adamı.
Eskiden kredi faizleri 0.bilmem kaçlar daydı,şimdi en uygun kredi 1.bilmem kaçlar da yani ÖTV den faydalanmak adına kredi çekecek vatandaşın,aklından çıkarmaması gerekli olan bir şey var,bu kredinin kendisine patlayacak maliyeti.
banka kredileri şu anda eski kredi oranları üzerinden (0.bilmem kaçlar) piyasaya sürülse ve üzerine birde ÖTV indirimi olsa belki piyasa yürür
He diyeceksin ki ÖTV li bedel üzerinden kredi çekse daha fazla çekecek.Doğru diyorsun,buda bir düşünce ama sırf ÖTV kalktı diyede bu belirsizliklerle dolu piyasada kredi yükü altına girmek insanı biraz tedirgin ediyor hele ki işten çıkarmaların olduğu bu piyasada bu iş biraz zor.
Bu ÖTV indirimi cebinde peşin parası olana yarayabilir belki,fakat peşin parası olan içinde piyasada şu çelişki mevcut;
-cebimdeki parayla motosiklet,araba vs.mi alayım,yoksa bu parayla yatırım mı yapayım?
Şöyle ki
altın,dolar,euro bilemedin faize bu parayı yatırırsan,getirisi de fena değil,hele ki dövizdeki dalgalanma şu sıralar oldukça fazla.İnsan 1 günde bir anda bin,iki bin TL kar elde edebiliyor.
Dolayısıyla cebinde peşin parası olmayan kendine şu soruyu soruyor;
Şimdi kredi çekip ÖTV indiriminden faydalanıcam güzel ama çektiğim kredinin maliyeti bana ne olacak?
yani banka beni ne kadar öpecek? yada kredi çektim,işsiz kalırsam ne olacak?bu krediyi nasıl ödeyeceğim?
Cebinde peşin parası olanda kendine şu soruyu soruyor;
şimdi ÖTV olayından yararlanmak adına,bu piyasa koşullarında kazanacağım paradan vazgeçmeye değer mi? kaldı ki yakıtı,sigortası,vergisi bir dünya gider kalemi var bu işin.
sanıyorum ekonomik kriz dediğimiz şeyin tamamı bu çelişkilerden dolayı oluşuyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------
https://imgyukle.com/i/img-20190328-wa0056.682Gf
Banka kredileri uçmuş gitmiş,ÖTV den kar edeyim desen,banka kredisinden kilitliyorlar adamı.
Eskiden kredi faizleri 0.bilmem kaçlar daydı,şimdi en uygun kredi 1.bilmem kaçlar da yani ÖTV den faydalanmak adına kredi çekecek vatandaşın,aklından çıkarmaması gerekli olan bir şey var,bu kredinin kendisine patlayacak maliyeti.
banka kredileri şu anda eski kredi oranları üzerinden (0.bilmem kaçlar) piyasaya sürülse ve üzerine birde ÖTV indirimi olsa belki piyasa yürür
He diyeceksin ki ÖTV li bedel üzerinden kredi çekse daha fazla çekecek.Doğru diyorsun,buda bir düşünce ama sırf ÖTV kalktı diyede bu belirsizliklerle dolu piyasada kredi yükü altına girmek insanı biraz tedirgin ediyor hele ki işten çıkarmaların olduğu bu piyasada bu iş biraz zor.
Bu ÖTV indirimi cebinde peşin parası olana yarayabilir belki,fakat peşin parası olan içinde piyasada şu çelişki mevcut;
-cebimdeki parayla motosiklet,araba vs.mi alayım,yoksa bu parayla yatırım mı yapayım?
Şöyle ki
altın,dolar,euro bilemedin faize bu parayı yatırırsan,getirisi de fena değil,hele ki dövizdeki dalgalanma şu sıralar oldukça fazla.İnsan 1 günde bir anda bin,iki bin TL kar elde edebiliyor.
Dolayısıyla cebinde peşin parası olmayan kendine şu soruyu soruyor;
Şimdi kredi çekip ÖTV indiriminden faydalanıcam güzel ama çektiğim kredinin maliyeti bana ne olacak?
yani banka beni ne kadar öpecek? yada kredi çektim,işsiz kalırsam ne olacak?bu krediyi nasıl ödeyeceğim?
Cebinde peşin parası olanda kendine şu soruyu soruyor;
şimdi ÖTV olayından yararlanmak adına,bu piyasa koşullarında kazanacağım paradan vazgeçmeye değer mi? kaldı ki yakıtı,sigortası,vergisi bir dünya gider kalemi var bu işin.
sanıyorum ekonomik kriz dediğimiz şeyin tamamı bu çelişkilerden dolayı oluşuyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------
250cc üzerine ÖTV %37 kol gibi.
zaten ÖTV indirimi öncesinde de aradaki makas çok fazla idi. %8 nere %37 nere ?
illa 125 cc 250 cc motora mı bineceğiz ???
ÖTV vergileri çok acımasız. Türkyede yaşamanın bedeli bumu ?
https://imgyukle.com/i/img-20190328-wa0056.682Gf
Son düzenleme: