Motosikletlere 50HP sınırı geliyor!

Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
yav fransada 100hp sınırı varsa alın bu neeeee
http://moto.honda.fr/

her türlü motor satılıyor

İlk mesaj nisan 1 şakası olabilir ama 100HP sınırlama konusu ciddi bir mesajdı. Ayrıca verdiğiniz linkte CBR1000 Fireblade 78KW görünüyor oysa Türkiye sitesinde 131Kw.

Diğer yandan böyle bir sınırlama bana çok da saçma gelmiyor. 100hp şehir kullanımında bir motosiklet için bence yeterli bir güçtür.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Fransa'da tum otomobillerin gunduz far yakma zorunlulugu da var.
Ama uygulanmiyor.
Bu 100 beygir sinirlamasi da tipki diger yasa gibi hesapsiz yapilan bir sey ama uygulama yok.
Avrupa bu sinirlamayi ciddi ciddi konusuyor ama uygulayip, uygulayamayacaklari henuz belli degil.
Muhtemelen uygulayamayacaklardir.
Uygulanacak olsa da hersey 5 euroluk bir kabloya bakar.
Bunun denetiminin yapilmasi ise imkansiz.
Polis motoru durdurdugunda beygiri nasil olçecek?
ustelik bu uygulamanin siniri nedir?
Arka tekere mi bakilacak çikisa mi?
Polis yaninda dyno cihazi ile mi gezecek?
Yani nisan baligi muhabbeti bile olsa, iler tutar yani yok.
 
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
70
Telaşlanmaya gerek yok arkadaşlar deneyimle sabittir ki türkiyede bir çok yasak var ama uygulayan kim yada karışan kim ?

Sigara yasağı gibi düşünün, dışarda yere atmak 20 lira ceza örnek bir kaç ceza kesiliyor ve uygulama bitiyor.
İstanbulda ben sigara yasağı olmayan bir çok mekana giriyorum olmayın dediğime bakmayın olmasına rağmen olmayan mekanlar burası....

Yine anayasada maddesi olan tc vatandaşlarının şapka takmasının kanun olduğu bir ülkede zevk dışında şapka takana rastlamıyoruz.

coq'unda yazdığı gibi bunu uygulamasini kim yapabilir ki, ancak polis görür duyarsa durdudur bi ceza keser onada 20 lira çorba parası verirsin yada bi paket malbuş olay kapanır sen yoluna ben yoluma olay bu olur çıkar.
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
407
arkadaşlar haber ajansı ismine dikkat edin ve konu açılış tarihine. kısaca 1 NİSAN
 
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
398
arkadaşlar haber ajansı ismine dikkat edin ve konu açılış tarihine. kısaca 1 NİSAN

bence sende açılan topiği baştan okumalısın.sadece ilk entry e bakarak büyük karakterlerle yorum yapmana gerek yok herkes anladı zaten nisan 1 şakası olduğunu ve açan arkadaşta yazdı zaten bir önceki sayfaya bakarsan...
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
407
bence sende açılan topiği baştan okumalısın.sadece ilk entry e bakarak büyük karakterlerle yorum yapmana gerek yok herkes anladı zaten nisan 1 şakası olduğunu ve açan arkadaşta yazdı zaten bir önceki sayfaya bakarsan...

özür dilerim arkadaşım hata yapmışım.
 
Katılım
24 Mar 2008
Mesajlar
393
50 ya da 100 bg (bu arada neden beygir gücü diye bir terim varken, horse power diyoruz?) sınırının gelmesi için, pratikte bu kanunun uygulanması için, bu sınırın ötesindeki motorlerın satışının yasak olması lazım. Gerçekten polis dinamometreyle mi gezecek? Bir de endurolar, touringler, crusierlar da 50bg üstünde olan ama hız için tasarlanmamış motorlar. Tüm bu motorların üreticilerinden, Türkiye'ye özel üretim yapması da istenilir kanun çerçevesinde. BMW yerinde olsam 50bg'lik bir R1200GS üreteceğime, o motoru, mühendisleriyle birlikte benzin döker yakarım:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst