Motosikletlerdeki ÖTV kaldırılsın! [İmza Kampanyası]

Katılım
18 Eyl 2013
Mesajlar
59
Birde Daha etkili olabilmek için BİMER e direk dilekçe ile mesajınızı yollarsanız iyi olur.

Bimer’in resmi sitesi: http://www.bimer.gov.tr

http://www.bimer.gov.tr/Forms/pgApplication.aspx

https://www.turkiye.gov.tr/bimer-basvuru (e-devlet şifresiyle)


Örnek dilekçe,


Sayın Yetkili;

Motosiklet gerek yakıt gerekse maliyet açısından en hesaplı ulaşım aracıdır. Bu sebeple lüks ürünlere uygulanan ÖTV vergisi motosikletlerden kaldırılması motosikletlere eğilimi artıracaktır. Bu şekilde hem trafik yoğunluğu hem de yakıt tüketimi azalacaktır. Aynı zamanda İstanbul gibi otomobil trafiğinin çok yoğun olduğu şehirlerimizde iş gücü ve zaman kaybı ciddi ölçüde azalacak ve tüm Türkiye kazanacaktır.

Motosikletlerdeki ÖTV’nin kaldırılmasını talep ediyoruz.

Saygılarımla,
{İSİM SOYİSİM}

 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
1.sı motosıkletler en az benzını yakmaz ,125 cc kullanılacaksa ancak
2.sı 250 cc den otv %8e dusuruldu fakat yabancı şirketler fıyatı arttırdı
3.su otv nedır ozel tuketım vergısı dolayısıyla bır kışi 250 cc yukarsını almak isyerse normal bır otomobilden nazaran millet zevk gozuyle bakmaz mı ,hatta herkez olum o fıyata araba alırdın dıyor.dolayısıyla otomobile oranla daha ozel konumdadır
4.su ancak bu dedığınız turk bir şirket vasıtasıyla olur sızı boyle anlamsızca yonlendırenın vede hazır komik bir şablon yazdıranın ufkuna saglık.
 
Katılım
23 Ağu 2005
Mesajlar
269
@motorcu48, senin mantığına göre 250cc altı özel bir konumda değil. O halde %8'i de almasınlar. Buradaki talep ÖTV'nin tamamen kaldırılmasıdır, 250cc üzeri ÖTV'nin düşürülmesi değil.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ocak 2014
Mesajlar
501
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hotspot shield ile ip gizleyerek farkli hesaptan imzalar gibi coklu imza atin 23 tane imza yapistirdim :D ( not her imzadan once Cerezleri silin :mrgreen: ) androidte program mevcuttur.
 
Katılım
23 Ağu 2005
Mesajlar
269
Hotspot shield ile ip gizleyerek farkli hesaptan imzalar gibi coklu imza atin 23 tane imza yapistirdim :D ( not her imzadan once Cerezleri silin :mrgreen: ) androidte program mevcuttur.
Bunu yaparsak bugün çok eleştirilen, ÖTV'yi başımıza bela eden iktidardan farkımız kalır mı?
Amaca ulaşmak için her yol mübah değildir. Saygı görmek istiyorsak, önce aynaya bakacağız.
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
indirim derken bunda da 100 lüklere vergi gelmesin :D
shell ne zaman zam yapacak olsa önce bir indirim yapıyor arkasından şakır şakır zamı dayıyor

lpg ye nasıl dönüşüm yapılır ondan bahsedin
dönüşümün önündeki engeller kaldırılsın
gerekirse referandum yapalım bu maddeyi de arada onaylatalım
güya vatandaş yönetiyor ülkeyi demokrasi var falan da sorun bakalım kim memnun 5 liraya benzin almaktan memnun???
milli iradeymiş kendi kendini yönetmekmiş pehhh
dünyanın en pahalı benzinini almak akıl karı mı?
bari 2. olsak :D
 
Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
204
indirim derken bunda da 100 lüklere vergi gelmesin :D
shell ne zaman zam yapacak olsa önce bir indirim yapıyor arkasından şakır şakır zamı dayıyor

lpg ye nasıl dönüşüm yapılır ondan bahsedin
dönüşümün önündeki engeller kaldırılsın
gerekirse referandum yapalım bu maddeyi de arada onaylatalım
güya vatandaş yönetiyor ülkeyi demokrasi var falan da sorun bakalım kim memnun 5 liraya benzin almaktan memnun???
milli iradeymiş kendi kendini yönetmekmiş pehhh
dünyanın en pahalı benzinini almak akıl karı mı?
bari 2. olsak :D

Gelecek zaten 100 cc ve altı dahil her motosiklete de vergi gelecek :) ::facepalm::
 
Katılım
5 Haz 2009
Mesajlar
90
indirim derken bunda da 100 lüklere vergi gelmesin :D
shell ne zaman zam yapacak olsa önce bir indirim yapıyor arkasından şakır şakır zamı dayıyor

lpg ye nasıl dönüşüm yapılır ondan bahsedin
dönüşümün önündeki engeller kaldırılsın
gerekirse referandum yapalım bu maddeyi de arada onaylatalım

güya vatandaş yönetiyor ülkeyi demokrasi var falan da sorun bakalım kim memnun 5 liraya benzin almaktan memnun???
milli iradeymiş kendi kendini yönetmekmiş pehhh
dünyanın en pahalı benzinini almak akıl karı mı?
bari 2. olsak :D

Teoridekiyle pratikteki aynı olmuyor maalesef kardeşlerim.

Otomobilde ötv'yi motorun hacmine göre alıyorlar. 1600cc üzerine dayadılar ÖTV'yi, üretciler de piyasaya 1600cc altında mercedes-bmw çıkardılar 0km.
Her zamankinden daha fazla satmaya başladı bu araçlar. Bi nevi ters tepti.

Tam emin değilim ama en çok satılan motosikletler 250 ccye kadar olanlardı.
250ccye kadar olandan ötv almasa bu sefer ithalatın önüne geçemeyecekler. Cari açık zaten had safhada.
Eleştiri yapan arkadaşlar, siz daha kaliteli motosikletler kullanacaksınız ama cari açığı kapatmak için ne gibi çabanız olacak? Bu konuda aydınlatın beni. Kullandığımız otomobiller (satılan her yüz araçtan 80'i ithal), yakıt, motosiklet hep ithal. İthal peynir bile var. Bu size birşey ifade ediyor mu?

Herkes parayı zor şartlarda kazanıyor, ben de. Dövizdeki artıştan ve ötv zammından etkilendiğim halde ben sizin kadar tepki vermiyorum.
Gerçek tablo bu, uzaktan sallamakla olmuyor. Yerli motosiklet yapalım diyen yok, habire vergi indirimi isteriz. Zaten Türk milleti olarak en büyük eksikliklerimizden birisi hazırcılığımız.

Yılda 800bin araç satılan bir ülkede (motosiklet satış rakamlarını bilmiyorum, üzerine ilave edin artık)
benzini 5 TL yerine 3 TL'ye köfteci gibi sürümden kazanalım mantığıyla satarsa devlet, sonumuz Ukrayna gibi olur 2 sene içinde. Tata Nano trafiğe çıkmasın diye oluşturulan baskıyı hatırlayanlar olacaktır.
Burada sallayan arkadaşlar idareci olsa ilk önce ötv ve akaryakıta zam yaparlar. Buna da eminim.
Vatandaşa tenekeden imal edilen fiat arabasına bin deyip kendileri 12 silindirli alman arabalarına biner. Kaymakam a8'e biner.

Makam aracı sayıları: Türkiye 125.000, Almanya 15.000, İngiltere 12.000, Japonya 10.000(alıntıdır).

Maliye Bakanı işe bisikletle gitmekten bahsediyor. Vehametin farkında olduğundan galiba.
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
Teoridekiyle pratikteki aynı olmuyor maalesef kardeşlerim.

Otomobilde ötv'yi motorun hacmine göre alıyorlar. 1600cc üzerine dayadılar ÖTV'yi, üretciler de piyasaya 1600cc altında mercedes-bmw çıkardılar 0km.
Her zamankinden daha fazla satmaya başladı bu araçlar. Bi nevi ters tepti.

Tam emin değilim ama en çok satılan motosikletler 250 ccye kadar olanlardı.
250ccye kadar olandan ötv almasa bu sefer ithalatın önüne geçemeyecekler. Cari açık zaten had safhada.
Eleştiri yapan arkadaşlar, siz daha kaliteli motosikletler kullanacaksınız ama cari açığı kapatmak için ne gibi çabanız olacak? Bu konuda aydınlatın beni. Kullandığımız otomobiller (satılan her yüz araçtan 80'i ithal), yakıt, motosiklet hep ithal. İthal peynir bile var. Bu size birşey ifade ediyor mu?

Herkes parayı zor şartlarda kazanıyor, ben de. Dövizdeki artıştan ve ötv zammından etkilendiğim halde ben sizin kadar tepki vermiyorum.
Gerçek tablo bu, uzaktan sallamakla olmuyor. Yerli motosiklet yapalım diyen yok, habire vergi indirimi isteriz. Zaten Türk milleti olarak en büyük eksikliklerimizden birisi hazırcılığımız.

Yılda 800bin araç satılan bir ülkede (motosiklet satış rakamlarını bilmiyorum, üzerine ilave edin artık)
benzini 5 TL yerine 3 TL'ye köfteci gibi sürümden kazanalım mantığıyla satarsa devlet, sonumuz Ukrayna gibi olur 2 sene içinde. Tata Nano trafiğe çıkmasın diye oluşturulan baskıyı hatırlayanlar olacaktır.
Burada sallayan arkadaşlar idareci olsa ilk önce ötv ve akaryakıta zam yaparlar. Buna da eminim.
Vatandaşa tenekeden imal edilen fiat arabasına bin deyip kendileri 12 silindirli alman arabalarına biner. Kaymakam a8'e biner.

Makam aracı sayıları: Türkiye 125.000, Almanya 15.000, İngiltere 12.000, Japonya 10.000(alıntıdır).

Maliye Bakanı işe bisikletle gitmekten bahsediyor. Vehametin farkında olduğundan galiba.




125 bin makam aracı
bir o kadar da özel şoför
kendileri bilmez araç kullanmayı ülke yonetmeyi bilir ama

bisiklet neden kullanmazlar onu da beceremezler
Hz. Ömer un cuvalini sirtina alip götürürdü fakire .

karizma yapma derdi yoktu çünkü

bir ara satıldı makam araçları
yerine daha üst model yenileri alındı :D

madem cari açık var kardesim
devlet ne kadar kurum varsa satıyor ozellestiriyor
sana da kolaylık sağlamıyor
anca varsa yoksa vergi vergi vergisinin de vergisi hatta
benzine %65 vergi
elin amerikali gavuruna 1 tl
gariban ciftciye vatandasa 4.65 tl 5 tl
bu müdür yönetim

devlet is bulma kurumu değil demisti birisi
yolumhane de değil devlet
anca yolunuyoruz
ALLAH a şükür durum guzel milletin para var ki araba alıyor

elestiri de vatandaş olarak hakkımız
imparatorluk da yasamiyoruz degil mi

sus yoksa devlet seni de fisler
sus derin devlet dinler
masal anlatmaya döndü iş

devlet destek olsun vatandaşın is kurmasina
tesvik olsun
verginin orani bellidir 5 te 1 yuzde 70 değil

millet araba motor alıyor da koltuk ne kadar rahat da olsa diken ustunde biniyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------

Gelecek zaten 100 cc ve altı dahil her motosiklete de vergi gelecek :) ::facepalm::

kanki şaka olduğunu söyle :(
 
Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
204
[/QUOTE] ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------

[/COLOR]



kanki şaka olduğunu söyle :([/QUOTE]

Bir haberde okumuştum maalesef ki
 
Katılım
10 Mar 2012
Mesajlar
260
bu kampanya ne zaman sonlandırılıcak sonucunu ne zaman öğrenebileceğiz arkadaşlar.Gerçi başarı alma oranı epey düşük ama demişya umut fakirin ekmeği işte :))
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst