Motosikletlerdeki ÖTV kaldırılsın! [İmza Kampanyası]

Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
Kardeşim herşeye boyun eğicek he diyim geçiceksen yazık sana. Zaman geliyor 1 kişi bile dünyayı değiştirebiliyor. Tarihte bunun örnekleri çok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------


boşa kurek sallamak bu kardeş .boyun eğmek değil önce düşünmek gerek
250 cc vergi indirimi yaptılarda ne oldu aradan bir sene geçmeden fiyatları eskisindende pahalıya çektiler siz ötv yi kaldırdınızı varsayın ama kendi üretim teknolojiniz yok yabancı firmaların pazarısınız adamlar üretim yerındeki gibi ucuz mu satıcaklar sanıyorsunuz

başka şeylerin savunucusu olunuz örneğin ülkeden her yıl onca muhendis çıkıyor neden bir yerli motosiklet üretemiyoruz devlet bunun adımını atıp bizlere nitelikli ucuz mal sunmuyor demiyosunuzda 3,5 kuruş indirim kovalıyorsunuz pes doğrusu:pr:
 
Katılım
21 Ara 2013
Mesajlar
441
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Konu üstte kalsın sürekli güncel tutalım arkadaşlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------

< güncel >
 
Katılım
21 Ara 2013
Mesajlar
441
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
< güncel >
 
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
209
Evet belki istenilen oy seçimler için ancak bazı arkadaşların yorumuna istinaden ekliyorum.


An İtibari ile 5.951 kişi imzalamış.

Haydı arkadaşlar.
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
544
Kanun hükmüne dayalı konuların değiştirilmesini talep etmek , hele ki söz konusu devletin vergi elde ettiği bir konuysa , imza ile çok zor .
Bu konuda net ele avuca gelir dayanaklar sunmanız gerekir.
Motosiklet daha az yakıt tüketir. yalan . bir motosiklet bir kişi taşır. 5 kişi , 5 motosiklet mi az yakıt yakar 1 arabadaki beş kişi mi .

motosiklet trafik sorununu çözer, yalan , trafik ve şerit kurallarına uysanız aralardan geçmeseniz , emniyet şeridine girmeseniz siz de bütün arabalar gibi trafikte beklersiniz , sizi trafikte bekletmeyen şey trafik kurallarına uymamanızdır.

Motosiklet daha güvenlidir. hayır değildir : kaza , yaralanma oranlarını düşünün ; araba kazaları sayısının yaralı veya ölüm oranı ile motosiklet kazaları sayısının ölü, yaralı oranlarına bakarsanız motosiklet katil gibi kalır.

Şuna kısaca şu vergiyi kaldırın da biz de ucuza motora binelim keyfimize bakalım desenize.
 
Katılım
5 Eyl 2013
Mesajlar
76
Kanun hükmüne dayalı konuların değiştirilmesini talep etmek , hele ki söz konusu devletin vergi elde ettiği bir konuysa , imza ile çok zor .
Bu konuda net ele avuca gelir dayanaklar sunmanız gerekir.
Motosiklet daha az yakıt tüketir. yalan . bir motosiklet bir kişi taşır. 5 kişi , 5 motosiklet mi az yakıt yakar 1 arabadaki beş kişi mi .

motosiklet trafik sorununu çözer, yalan , trafik ve şerit kurallarına uysanız aralardan geçmeseniz , emniyet şeridine girmeseniz siz de bütün arabalar gibi trafikte beklersiniz , sizi trafikte bekletmeyen şey trafik kurallarına uymamanızdır.

Motosiklet daha güvenlidir. hayır değildir : kaza , yaralanma oranlarını düşünün ; araba kazaları sayısının yaralı veya ölüm oranı ile motosiklet kazaları sayısının ölü, yaralı oranlarına bakarsanız motosiklet katil gibi kalır.

Şuna kısaca şu vergiyi kaldırın da biz de ucuza motora binelim keyfimize bakalım desenize.

Bence yanlış düşünüyorsun.

Burada kimse trafikteki bütün araçların motosiklet ile değiştirilmesini istemiyor. Motosiklet kullanımının teşvik edilmesinden bahsediliyor. Şimdi sırayla cevap vereyim dediklerine;

1) "bir motosiklet bir kişi taşır. 5 kişi , 5 motosiklet mi az yakıt yakar 1 arabadaki beş kişi mi"

Aşırı düz mantık yapmışsın. 5 kişilik bir aile gidip ulaşım için 5 motosiklet alırsa ancak senin dediğin gibi olur. Mantıklı olan 5 kişilik bir ailenin dört tekerlekli bir araç almasıdır zaten.

Ama birbirinden bağımsız 5 vatandaş motosiklet uygun gelmediği için gidip ortak araba almaz :) her biri kendine bir araba alır. Kısacası böyle bir durumda da 5 motosiklet ile 5 otomobilin yakıt tüketimlerini karşılaştırmak daha sağlıklı olur.

2) "motosiklet trafik sorununu çözer, yalan , trafik ve şerit kurallarına uysanız aralardan geçmeseniz , emniyet şeridine girmeseniz siz de bütün arabalar gibi trafikte beklersiniz , sizi trafikte bekletmeyen şey trafik kurallarına uymamanızdır."

Motosiklete teşvik ile birlikte motosiklet kullanımı ve trafik ile ilgili bilinçlendirme çalışmaları da başlarsa ve gerçekten almayı hak edenin ehliyet almasını sağlayan bir sistem de oluşturulursa ortak şerit kullanımı kültürü sağlıklı bir şekilde gelişebilir. Bu durumda trafik oldukça rahatlar. Avrupa'nın büyük şehirlerinde -özellikle Akdeniz ülkelerinde- çok fazla örneği görülebilir.

3) "Motosiklet daha güvenlidir. hayır değildir : kaza , yaralanma oranlarını düşünün ; araba kazaları sayısının yaralı veya ölüm oranı ile motosiklet kazaları sayısının ölü, yaralı oranlarına bakarsanız motosiklet katil gibi kalır."

Bu bilinçlendirme ve denetleme ile azaltılabilir. Ölümlü ve ciddi yaralanmalı motosiklet kazalarına baktığınızda bir kısmında aşırı hız, koruma malzemelerinin kullanılmaması, dikkatsizlik/kural hatası, veya alkollü araç kullanımı gibi sebepler vardır. Bir kısmı da diğer sürücülerin hatalarından kaynaklanmaktadır. İlk kısım motosiklet sürücülerinin bilinçlendirilmesi ile, ikinci kısım da trafikteki diğer sürücülerin bilinçlendirilmesi ile azaltılabilir. Ama her şeyden önce gerçekten hak edenin ehliyet alabildiği ve zor bir sistem, adil ve katı bir denetim sistemi gerekir.

4) "Şuna kısaca şu vergiyi kaldırın da biz de ucuza motora binelim keyfimize bakalım desenize."

Evet, bunu da diyorum; şu vergiyi kaldırın da olması gereken fiyatlara motora binelim, keyfimize bakalım. :)
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
@emocan adlı arkadaş neyin kafasını yaşıyor bilemedim...

1)Özellikle büyükşehirlerde araçların içine bir baksın bakalım kim 5 kişi doluşup işe gitmeye çalışıyor veya bir yere ulaşmaya çalışıyor.Çoğu vatandaş tek başına arabayla ulaşım sağlamaya çalışıyor.Haliyle trafik kitleniyor zaman kaybediyor üstüne fazladan yakıt tüketiyor otopark için dünyanın parasını ödüyor havayı fazlasıyla kirletiyor.

2)Trafik sorunu tabiki çözülür çünkü trafikteki 1 otomobil 4 motosiklet kadar yer kaplar haliyle bu tek başına otomobiliyle işe giden vatandaşların tıkadığı trafik 3/4 oranında azalıcaktır.Ha birde aralara girmemize laf etmiş napıcaktık kağnı gibi arabanın arkasında bekleyip otomobillerin trafiği tıkadığı yetmezmiş gibi bizdemi trafiği tıkayalım aralara girmeyeceksek motora binmenin esprisi nerede.

3)Adam gibi giyinip kuşanırsa hödük şöförler sıkıştırmazsa aşırı sürat yapılmazsa ölümlü kaza olmaz arkadaşım.Adam gibi eğitim alınacak adam gibi bilinçlendirilecek adam gibi ehliyet sistemi konulacak.

4)Kimse kusra bakmasında devletin bizleri inek gibi sağmasından artık bıktık bıraksınlarda iki kuruşluk motor zevkimizinde içine etmesinler.
Siyasi olucak ama baştaki kişilerin ceplerini doldurması için vergilerin şişirilmesine karşıyım adam gibi hizmet olsa aldım kabul ettim.
Tabii memleketimde ''onlar cami yol yaptı helal olsun '' diyen koyun sürüsü çoğaldığı için bırakın vergilerin kaldırılmasını %100 daha arttırılmaz yeni yeni vergiler icat edilmez ise iyi...
 
Katılım
8 Ocak 2014
Mesajlar
465
Kanun hükmüne dayalı konuların değiştirilmesini talep etmek , hele ki söz konusu devletin vergi elde ettiği bir konuysa , imza ile çok zor .
Bu konuda net ele avuca gelir dayanaklar sunmanız gerekir.
Motosiklet daha az yakıt tüketir. yalan . bir motosiklet bir kişi taşır. 5 kişi , 5 motosiklet mi az yakıt yakar 1 arabadaki beş kişi mi .

motosiklet trafik sorununu çözer, yalan , trafik ve şerit kurallarına uysanız aralardan geçmeseniz , emniyet şeridine girmeseniz siz de bütün arabalar gibi trafikte beklersiniz , sizi trafikte bekletmeyen şey trafik kurallarına uymamanızdır.

Motosiklet daha güvenlidir. hayır değildir : kaza , yaralanma oranlarını düşünün ; araba kazaları sayısının yaralı veya ölüm oranı ile motosiklet kazaları sayısının ölü, yaralı oranlarına bakarsanız motosiklet katil gibi kalır.

Şuna kısaca şu vergiyi kaldırın da biz de ucuza motora binelim keyfimize bakalım desenize.

Bu ülkede zenginin süsü pırlantaya ötv yok ise bende motoruma ötv ödemek istemiyorum emocan, benim için konu bu kadar basit..
 
Katılım
21 Ara 2013
Mesajlar
441
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
< güncel >
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst