Motosikletlerde Kanser Tehlikesi

Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
2,946
çok komik buldum hocam motosiklette binmenizi tavsiye ederim (atın ölümü arpadan olsun:queen:)
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
976
Tiryakinin biri sigara almış,bakmış üzerinde "Sigara icmek cinsel yönden erkekliğinize zarar verir"yazıyor.Hemen paketi geri uzatmış satıcıya ve "Sen bunun öldüreninden ver" demiş

Çok beğendiğim ve toplumumuzu iyi anlatan bir fıkra...

Radyoaktif paratonerler kullanılırdı eskiden, çalıştığım firmanın tesislerinde bunları söktürüp radyoaktif madde içermeyen yenilerini taktırmıştık. Bir tek çalışanımız dahi "bunlar kanser mi yapıyormuş" diye sormadı ama "abi bunlar erkekliğe zarar veriyormuş diyorlar. doğru mu? bizim tesisteki ne zaman değiştirilecek?" sorularına defalarca maruz kaldım.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
En yoğun motosiklet kullanan grup kuryeler olduğu için bu konuda kurye arkadaşlardan düşüncelerini bekliyoruz.

Bu meslek grubunda bahsedilen kanser türleri yaygın mı?

Konuyu yanlış anlamışsınız.Konu olan motorlar scooter'lar.Her motor kastedilmiyor.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
motosikleti bilmem lakin eğer araç ile istanbul trafiğine giriyorsanız kanser olacağınızı garanti ederim.

ayrıca el kadar küçük cep telefonu deyü teknoloji nimeti olarak soframıza konulan cihazların kanserojen etkisinin motosikletten fazla olacağını anlamak için prof olmaya gerek yok.

motosikletin kanser yapacağını bilsem dahi binmekten vazgeçmem.
milletimizin erken ölüm konusuna coq değinmiş ama tabi avrupada yaşayan cahil insan :p işte hep maddi göz ile bakıyor duruma. üstad Allah sevdiği kulunu erken alırmış yanına :p

yersen ...

ayrıca bilimsel platformda bilimsel olarak yapılmış bir gözlem ya da deneyin kesinliği tartışılır. bkz. domuz gribi
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Konuyu yanlış anlamışsınız.Konu olan motorlar scooter'lar.Her motor kastedilmiyor.

Ya aslında doğru anladım da, eksik sordum.

Konuyu dün biraz araştırdım. Yabancı sitelerde de (pek ciddiye alınmamakla beraber) bu muhabbet dönmüş.

Doktor'un biri "kesin ölürsünüz haa" şeklinde korkunç bir site hazırlayıp bir de üstüne manyetik dalga önleyici sele satmaya başlamış! Olay buradan çıkmış.

Yani uluslararası düzeyde ele alırsak, bu durum sadece Çin motorlarına endeksli değil, bütün motorlarda bu tehlikenin olduğu iddia ediliyor (ya da tüm motorlar pazarlama kapsamına alınmak isteniyor).

Ama dediğim gibi, bu olayı pek ciddiye alan da olmamış görünüşe göre!..

Benim fikrim şu: "bu durum bu kadar büyük bir risk oluştursaydı, motosikletten başka bir şey kullanmayan uzakdoğu ülkelerinde bahsedilen kanser türlerinde patlama yaşanırdı." Ama bu durum oralarda yaşanıyor ve fark edilmiyor da olabilir; tamamen yadsımamak lazım.

Kolon kanserinin (veya kolorektal kanser - kalın bağırsak kanseri) en yaygın olduğu yerler batı ülkeleri, özellikle de ABD. Asya ve Afrika'da daha seyrek görülüyor. Bunun nedeni de temel olarak motosiklet değil, beslenme alışakanlıkları (yağlı yiyecekler, et ürünleri, koruyucu madde içeren hazır yemekler, lifsiz gıdalar vs.). Bahsedilen diğer kanserler hakkında olgu sıklıklarının incelenmesi gerekli.

Yine de motosikletin (ya da manyetik dalgaların) kesinlikle böyle bir etkisi yoktur diyemeyiz.

Motosikletten kolay kolay vazgeçemem ama "Çin'li motor almamak için bir neden daha", diyorum ben. Benim çıkardığım sonuç budur.

Çin'lilerle ticaret yapmış biri olarak söyleyeyim: Bu arkadaşlarla çalışmak çok riskli. Maliyeti düşürmek için aklınıza gelmeyecek şeyler yapıyorlar. Adamların oyuncaklarında bile zehir çıkıyor. Yine de karar sizin.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Motorsiklet kullanan ve onun üzerinde düşmeden yaşayan insanlardan hiç kanser olanına rastlamadım. Ama akşam saatlerinde köprüde sıkışık trafikte bir ömür geçirenlerden akciğer kanseri, beyin tümörü, üreme bozuklukları (yani akşam eve geç ve yorgun gitmesinden dolayı :) ) gibi sağlık sorunları ile karşılaşan çok be çok vatandaş olduğuna eminim.

Kaldıki herhangi bir nedenden dolayı kanser olan bir insan motorsiklet aşkına tutulduğu zaman en azından dötünün altında o titreşimi ellerinde o gücü hissettiğinde bu o hasta olan insana en büyük hayat öpücüğünü verecektir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:24 ----------

Ya aslında doğru anladım da, eksik sordum.

Konuyu dün biraz araştırdım. Yabancı sitelerde de (pek ciddiye alınmamakla beraber) bu muhabbet dönmüş.

Doktor'un biri "kesin ölürsünüz haa" şeklinde korkunç bir site hazırlayıp bir de üstüne manyetik dalga önleyici sele satmaya başlamış! Olay buradan çıkmış.

Yani uluslararası düzeyde ele alırsak, bu durum sadece Çin motorlarına endeksli değil, bütün motorlarda bu tehlikenin olduğu iddia ediliyor (ya da tüm motorlar pazarlama kapsamına alınmak isteniyor).

Ama dediğim gibi, bu olayı pek ciddiye alan da olmamış görünüşe göre!..

Benim fikrim şu: "bu durum bu kadar büyük bir risk oluştursaydı, motosikletten başka bir şey kullanmayan uzakdoğu ülkelerinde bahsedilen kanser türlerinde patlama yaşanırdı." Ama bu durum oralarda yaşanıyor ve fark edilmiyor da olabilir; tamamen yadsımamak lazım.

Kolon kanserinin (veya kolorektal kanser - kalın bağırsak kanseri) en yaygın olduğu yerler batı ülkeleri, özellikle de ABD. Asya ve Afrika'da daha seyrek görülüyor. Bunun nedeni de temel olarak motosiklet değil, beslenme alışakanlıkları (yağlı yiyecekler, et ürünleri, koruyucu madde içeren hazır yemekler, lifsiz gıdalar vs.). Bahsedilen diğer kanserler hakkında olgu sıklıklarının incelenmesi gerekli.

Yine de motosikletin (ya da manyetik dalgaların) kesinlikle böyle bir etkisi yoktur diyemeyiz.

Motosikletten kolay kolay vazgeçemem ama "Çin'li motor almamak için bir neden daha", diyorum ben. Benim çıkardığım sonuç budur.

Çin'lilerle ticaret yapmış biri olarak söyleyeyim: Bu arkadaşlarla çalışmak çok riskli. Maliyeti düşürmek için aklınıza gelmeyecek şeyler yapıyorlar. Adamların oyuncaklarında bile zehir çıkıyor. Yine de karar sizin.

ewet yinede çin malına yani yanlış anlaşılmasın çin üretmi değil(honda yamaha vb.) safi çin malına dikkat etmek lazım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:25 ----------

motosikleti bilmem lakin eğer araç ile istanbul trafiğine giriyorsanız kanser olacağınızı garanti ederim.

ayrıca el kadar küçük cep telefonu deyü teknoloji nimeti olarak soframıza konulan cihazların kanserojen etkisinin motosikletten fazla olacağını anlamak için prof olmaya gerek yok.

motosikletin kanser yapacağını bilsem dahi binmekten vazgeçmem.
milletimizin erken ölüm konusuna coq değinmiş ama tabi avrupada yaşayan cahil insan :p işte hep maddi göz ile bakıyor duruma. üstad Allah sevdiği kulunu erken alırmış yanına :p

yersen ...

ayrıca bilimsel platformda bilimsel olarak yapılmış bir gözlem ya da deneyin kesinliği tartışılır. bkz. domuz gribi

katılıyorum..
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
1,083
motosiklet kısır yapar binmeyin
motosiklet kanser yapar binmeyin
motosiklet grip yapar binmeyin
allah be neymiş bu motosiklet böyle :silent:
 
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
383
Kanser grip gibi tak diye bulaşan bir hastalık değil ki. Kanseri tetikleyen bir sürü etmen var, bunlar zaman içinde kansere neden oluyor. Size kimse çin malı motosiklete binmiş, kanser olmuş demeyecek. Sigara diyecek, alkol diyecek, cep telefonu diyecek ama belki en büyük etmen motosiklet olacak.
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
dün akşam 2 tane motosıklet yedım sonuç ben kansermıyım şimdi:salut:
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
10
Bence Çin Motorlarına Yapılmış Bir İftira...
Ota,Çimene Kanser Yapıyor Diyorlar....
Hadi Kullanım Açısından Romatizma Olursun,Belin Ağırır V.s. Deseler Tamam Eyvallah Ama Kanser Pek İnandırıcı Gelmedi...

arkadaşm artık soluduğn havadan bile kanser alma riskin var. sigara içenlern yanında dururken bile zararlı çıkan sen oluyosun. bence iftira deil.çünkü sana şöyle bişey söyliyeyim. bu yedek parça işiini ben çok iyi biliyorum.artık bütün parçaların yapımı ve ithal yeri ÇİN ;-) o kadar ucuza mal ediyolar. tabiki bişeyler yolunda kötü gider.

bide şöyle bi örnek verim. çinden bi yedek parça getiren şirket biliyorum. tabi bu çinden yeni yeni motor getirme zamanlarıydı ve test aşamasıydı. ÇİN motosikletleri çalıştı ve 3 ay test edilen motorların %70 inde 100 km hızla giderken kontaklarının attığını gördüler.ve bunu düzeltmeye çalıştılar.yani bunu farketmeseydiler motorsiklet kullanıcılarının başına gelmeyen daha kötü şey kalmazdı.yaptılar ama düşünsene dostum.kazadan kaç kişi ölürdü ozaman ;) kanseri bırak hasta olucak olan sen ve seni düşünenler. biraz kendi sağlığını düşün.ucuz diye hayatını teklikeye atamassın ;)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar,Çin malı motosikletlerin ucuz olmasının birinci sebebi ucuz iş gücü.İkinci sebebi ise,hurda metallerden dönüştürülmüş metallerin kullanılmasıdır.Bu hurdaların içinde hatırı sayılır bir miktar savaş artığı metaller vardır.Savaş artığı hurdalar ise yüksek miktarda radyoaktivite içerir.Zırh delici mühimmatların çarptıkları yüzeyi delmeleri için 7000-8000 santigrat derecelik bir sıcaklık gerekir.Bu sıcaklık ancak mühimmat başlığına komulan uranyum ile sağlanır.Hocamızın tespiti doğrudur.

iyi de hacım, bunlar hangi savaştan kalma?
Irak'tan arta kalan hurdalarla kac motor yapılabilir?
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
Yalıtım malzemesi alıp selelerin altını yalıtmak lazım!
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Benim kafama hala yatmadı :silent: O zaman e-bike e-bike diye niye uğraşıyorlar bunca senedir, seri üretim elektrikli motor yapacaklar diye?
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
bide bu çıktı.şimdi hangisi zararlı hangisi zararsız nasıl anlaşılacak????
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Günümüzde kullandığımız hangi ürün kanser etkisi yaratmıyorki...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
9 Eki 2008
Mesajlar
247
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motor kanser yapabiliyorsa o zaman her türlü motor içeren araç Kanser yapar . Motor'da olan parçalar diger araçlarda olmayan parça ne??

Abuk subuk ortaya atilan idda asli olsa bile kanser öylede böylede belli bir yastan sonra olacagiz , belki araçlardan degilde yediklerimizden , havadan sudan topraktan hersey kanser edici varsin motor'da etsin...
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
758
Profesörün oğlu da bizden galiba.. Hoca onu caydırmak için böyle bir iddia attı ortaya..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst