- Katılım
- 28 Mar 2025
- Mesajlar
- 443
- Motosikleti
- 2014 Hero Thriller 150
- Konu Yazar
- #1
Geçenlerde benim RTR 200'ü satıp yerine çekme belgeli 2014 model bir Hero Hunk 150 aldım. Üstüne kalan parayla da oranın buranın borcunu kapattık. Motor 29.XXX kilometrede, şasesinde yamukluk veya blokta görünür herhangi bir sorun yok. Plaka aydınlatması dışında çalışmayan bir işlevi yok, ampulü değiştirince o da çalışır herhalde. Tek marş çalışıyor, yağ da kaçırmıyor. Kısaca sağlam gözüküyor.
Motorun üstünde 200cc yükseltme kiti, 15T ön dişli, aslen neyin olduğu bilinmez el koruması, aynı şekilde çamurluk, Pulsar NS 200 farı ve ön camı var. Tamircide ilk fotoğrafta gözüken çat-pat yapan çakma akrep egzozu CBF 150 egzozuyla değiştirdim. Patlak keçe de aynı şekilde Honda keçesiyle değişti. Sonra tamirciden motosikleti eve kadar sürerek getirdim de benzin almayı unutunca sabah motoru benzinliğe iterek götürdüm. Sonra dükkana bir köşeye aldık motoru, başladım sökmeye. Aynaları, fren manetini, elcik korumalarını, yanda sarkan "krom" çıtaları, depo altında yarım yamalak kalan LED şeritleri, anahtarını ve kablolarını söktüm. Karenajdaki ufak bir çatlağı İran yapıştırıcıyla iç taraftan tamir ettim, Lastiklerdeki yapıştırma FALKEN yazısını elimden geldiğince kazıyıp çıkarttım. Ön çamurluğu tamir ettim. Kısaca sökmesi ve geri takması nispeten kolay ne varsa söktüm ve tamir edilebilecek parçaları tamir ediyorum. Motoru muayene zamanına kadar (1 hafta) aklayıp paklamak istiyorum.
Gaz telini kola bağlayan parça aşağıya sarkıp duruyor, zincirdeki yağ simsiyaj ve ve çok yapışkan, elciklerdeki tuşlar da biraz sert. Sökülebilecek her şeyi söküp, inceleyip, tamir edip gerekirse değiştirmek istiyorum. Motoru neredeyse dımdızlak yapmışken 1 hafta içinde şuna bak şunu kesin yap dediğiniz ne var? Ayrıca benim ellerim küçük, babamınkiler ise büyük olduğu için sağ-sol manetleri ayarlanabilir olanlarla değiştirmek istiyorum ancak motora özel mi seçmem gerekiyor yoksa başka bir motordan manet kullanabilir miyim? Aklınıza ne geliyorsa yazın. Uzun sürecekse muayeneden sonra halletmeye çalışırım. Her türlü tavsiyeniz için şimdiden teşekkür ederim.
Motorun üstünde 200cc yükseltme kiti, 15T ön dişli, aslen neyin olduğu bilinmez el koruması, aynı şekilde çamurluk, Pulsar NS 200 farı ve ön camı var. Tamircide ilk fotoğrafta gözüken çat-pat yapan çakma akrep egzozu CBF 150 egzozuyla değiştirdim. Patlak keçe de aynı şekilde Honda keçesiyle değişti. Sonra tamirciden motosikleti eve kadar sürerek getirdim de benzin almayı unutunca sabah motoru benzinliğe iterek götürdüm. Sonra dükkana bir köşeye aldık motoru, başladım sökmeye. Aynaları, fren manetini, elcik korumalarını, yanda sarkan "krom" çıtaları, depo altında yarım yamalak kalan LED şeritleri, anahtarını ve kablolarını söktüm. Karenajdaki ufak bir çatlağı İran yapıştırıcıyla iç taraftan tamir ettim, Lastiklerdeki yapıştırma FALKEN yazısını elimden geldiğince kazıyıp çıkarttım. Ön çamurluğu tamir ettim. Kısaca sökmesi ve geri takması nispeten kolay ne varsa söktüm ve tamir edilebilecek parçaları tamir ediyorum. Motoru muayene zamanına kadar (1 hafta) aklayıp paklamak istiyorum.
Gaz telini kola bağlayan parça aşağıya sarkıp duruyor, zincirdeki yağ simsiyaj ve ve çok yapışkan, elciklerdeki tuşlar da biraz sert. Sökülebilecek her şeyi söküp, inceleyip, tamir edip gerekirse değiştirmek istiyorum. Motoru neredeyse dımdızlak yapmışken 1 hafta içinde şuna bak şunu kesin yap dediğiniz ne var? Ayrıca benim ellerim küçük, babamınkiler ise büyük olduğu için sağ-sol manetleri ayarlanabilir olanlarla değiştirmek istiyorum ancak motora özel mi seçmem gerekiyor yoksa başka bir motordan manet kullanabilir miyim? Aklınıza ne geliyorsa yazın. Uzun sürecekse muayeneden sonra halletmeye çalışırım. Her türlü tavsiyeniz için şimdiden teşekkür ederim.
Son düzenleme: