Motosikleti aldığım kişi beni dolandırmış-kandırmış.

Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
80
haşa, motosiklet olduğu yerde düşmüştür ama o esnada yanından geçen arabaya çarpmıştır. Ben bugüne kadar ilanlarda olduğu yerde düşmesi olan motordan başka kazalı motor görmedim. Ne hikmetse hepsi olduğu yerde düşmüş,ufak çizikli
 
Katılım
24 Haz 2005
Mesajlar
2,329
bence ortada bir dolandiricilik yok. zaten dustugunu belirtmis. ve kayitlardada hasar kaydi gozukuyor. mahkemeye bile verseniz hic bir sonuc elde edemezsiniz. sadece pert kaydi varsa ayipli mali gizlemekten iade edebilirsiniz. nekadarki hasar kaydi grenaj degismis olabilir plastik parca degistiginide exper anlamiyor anlasa bile otomobilde boyali ve degisenden sayilmiyor
 
Katılım
15 Şub 2017
Mesajlar
588
emniyet şeridinde duran arabanın sol arka tarafına vurmuş ufak bi kaza dediği bu demek yalan söylememiş ki tırın altında kalmaya göre ufak bi kaza
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Hasar kaydını zamanında ortaya çıkarsaydı "Bir hasar olmadı. Sigorta şişirmiş" diyecekti :)
 
Katılım
31 Tem 2018
Mesajlar
121
Öncelikle herkese hayırlı ramazanlar dostlar.

Şubat ayının sonlarına doğru ilk motosikletim olan Hero Hunk 150'yi facebook üzerinden bulduğum bir arkadaştan satın aldım. Motosikleti görmeden önce ufak bir kaza yaptığını, düştüğünü, koruma demirinde çizik ve bir kaç yerde kılcal çizik olduğunu söyledi. Motosikleti görmek için buluştuğumuzda stock lastikler yüzünden kayıp düştüğünü söyledi. Görünürde motosiklet temiz, bahsedilen koruma demiri çiziği ve kafa grenajında küçük bir iz var. Ben de motosikletten hiç anlamam, bilmem. Ustaya götürdük, binmeden sesini dinleyerek iyi vs. dedi. Güvendim, aldım.

Gelelim asıl meseleye, bugün eksper ofisinde çalışan bir yakınım motosikletimin plakasını istedi. Ver, öyle bir bakalım falan, ben de kazasız sanıyorum ya, dedim bir şey çıkmaz ama al bak. Velhasıl bir kazası gözüktü, emniyet şeridinde duran arabanın sol arka tarafına vurmuş. Elimde kazaya dair tutanak ve kazanın fotoğrafları var. Tam anlamıyorum motosiklette ciddi bir şey var mı yok mu diye ama sonuçta bir kaza söz konusu. Motosikleti alalı da 3 ay olmak üzere 100 km yapmamışımdır daha acemiliğimden, anlamıyorum yani.

Aldığım kişiye bu durumdan bahsettim, whatsapp üzerinden yazdım. "Karanej degisti ama motoru etkileyen birsey yok onuda atlamisim kusura bakma" ve bir çok salağa yatma karşılığı ile geçti. Hakkımı helal etmeyeceğim deyince de beni engelledi. Hani belki çok ciddi bir durum söz konusu değil ancak insanlara olan güven gerçekten sıfıra iniyor. Daha önce de ticaret yaparken bilgisayarımı çaldırmıştım, alıcı kişiye.

Konudan bahsetmek istedim öyle, yorumlarınız nedir diye merak ettim. Aldığım arkadaş bu forumda da üye bu arada, ama ifşa etmeyeceğim.

Birader yoksa sen dh'daki üye misin? Bilgisayar takip kodunu alıcıya veren hani kargoyu iptal ediyordun sonra adam tekrar kargoyu onaylıyordu.
 
Katılım
18 Eyl 2018
Mesajlar
136
Biraz geç dönüş yapmış olacağım, kusura bakmayın. Öncelikle hasar kaydı sorgulaması yapmak, inanın bir kez olsun aklıma gelmedi. Kaza yaptım, lastiklerden dolayı düştüm deyince sonrasını sorgulamak hiç aklıma gelmedi.

Eski sahibine yazma sebebim bunları bilerek bana satmış ve söylememiş olmasından dolayı vicdanı rahatsızlık duymasını istememdi.

En yakın zamanda dediğiniz gibi bir ustaya gösterip şasisine vs. baktıracağım.

Kutluay nickli arkadaşa cevaben; dh'deki o kişi ben değilim ancak ben de zamanında bi başlık açmıştım.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
iyi yanından bak hadi diyelimki bu olay başına gelmedi tertemiz sorunsuz bir motor aldın. bu motoru sürdün acemiliğini attın artık tamam ben yüksek hacime geçiyim dedin 20-30 bin liralık belki borca harca krediye flan girip bir motor aldın.. hadi bu yaşadıklarını o motorda yaşasan ne olurdu öyle düşün .. düşünki aldığın o 20-30 bin liralık motorun şasesi kaynaklı yada ağır hasarlı falan adam satarken sana söylemedi sende adamın lafına itimat ettin araştırmadın aldın motoru.. elinde patlar dı yani kalırdı o motor leş fiyatına büyük zarar ederek satmak zorunda kalırdın..

en azından bu olay daha motor hayatının başında sana bir tecrübe oldu.. olaya iyi yanıdnan bak artık kimsenin lafına itimat etmessin almadan önce gerekli kontrolleri yaparsın..
 
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
162
Dolandırıcılık olması için senin basit araştırmalarla öğrenebileceğin bir takım durumların olması gerekiyor.
Şuan için bahsettiğin durum basit bir telefon sorgulamasın da öğrenilebilecelek birşey.
Geçmiş olsun sadece söze güvenmemek adına tecrübe olmuş diyelim.
 
Katılım
18 Eyl 2018
Mesajlar
136
iyi yanından bak hadi diyelimki bu olay başına gelmedi tertemiz sorunsuz bir motor aldın. bu motoru sürdün acemiliğini attın artık tamam ben yüksek hacime geçiyim dedin 20-30 bin liralık belki borca harca krediye flan girip bir motor aldın.. hadi bu yaşadıklarını o motorda yaşasan ne olurdu öyle düşün .. düşünki aldığın o 20-30 bin liralık motorun şasesi kaynaklı yada ağır hasarlı falan adam satarken sana söylemedi sende adamın lafına itimat ettin araştırmadın aldın motoru.. elinde patlar dı yani kalırdı o motor leş fiyatına büyük zarar ederek satmak zorunda kalırdın..

en azından bu olay daha motor hayatının başında sana bir tecrübe oldu.. olaya iyi yanıdnan bak artık kimsenin lafına itimat etmessin almadan önce gerekli kontrolleri yaparsın..

Aynen öyle artık hocam, tecrübe olmuş olacak benim için.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst