Motosiklet satışlarında patlama

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bugün bir bayi arkadaşım geldi. Satışlara yetişemiyorum diyor. Çılgın gibi motor satıyorum diyor. Sebebi nedir sizce?
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çıldırmış olmalı.
 
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
730
Millet araba alamıyor artık. Benzin çok pahalı, gaz yinede pahalı. Yürütme giderleri de pahalı, Sıcak iklimde cidden çantalı bir motor günlük 2 kişinin her işini görür, araba gereksiz. Sigorta, muayene, vergi, periodik vs çok daha az. Bakım maliyetleri çok düşük. Çok keyifli üstelik. Sin Pcx imi alan çocuk araba alacakken erteleyip scooter a yönelmiş. Sonrasında yazdığına göre aşırı memnundu.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Yalancıyı nasılsa şey etmiyorlar ya o nedenledir.

Valla kaan adam yalan atmıyor. Son bir ayda Sadece benim çevremde 4 kişi vego aldı. Çevrede bir sürü kanuni seha görmeye başladım. Millet deli gibi motor alıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------

Millet araba alamıyor artık. Benzin çok pahalı, gaz yinede pahalı. Yürütme giderleri de pahalı, Sıcak iklimde cidden çantalı bir motor günlük 2 kişinin her işini görür, araba gereksiz. Sigorta, muayene, vergi, periodik vs çok daha az. Bakım maliyetleri çok düşük. Çok keyifli üstelik. Sin Pcx imi alan çocuk araba alacakken erteleyip scooter a yönelmiş. Sonrasında yazdığına göre aşırı memnundu.

Doğrudur, bir de insanlar parayı bir mala bağlama derdinde. Nasıl olsa zam gelecek alamam diye saldırıyorlar. Talep enflasyonu çok yüksek.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Filo satışlarını da unutmamak lazım motorsiklet paket taşıması kurye işi yapan firmalar kendi motorları ıskartaya çıkardıklarmı yenilerini çekiyor ..
Ayrıca Çin menşeli firmalar çok uzun süreli taksit vade imkanları sunuyor ..
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
arkadaşınız ne marka motosiklet satıyor acaba?
eğer japon malı ise mal az geliyor yetişemiyorum bu sebebten olabilir
çin hint kore taiwan vs ise karta çok güzel imkanlarla veriyorlar insanın yeni motosiklet alası geliyor misal borçu olmasa gider bi tane x pulse 200 alırdım
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
arkadaşınız ne marka motosiklet satıyor acaba?
eğer japon malı ise mal az geliyor yetişemiyorum bu sebebten olabilir
çin hint kore taiwan vs ise karta çok güzel imkanlarla veriyorlar insanın yeni motosiklet alası geliyor misal borçu olmasa gider bi tane x pulse 200 alırdım

Honda yamaha hariç bütün markalar var.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Millet zengin. Hamdolsun reis gibi cumhurbaşkanımız var. Geçen 2 TOGG için para yatırdım, Goldwing'in iki yanına tampon niyetine koyarım artık.
 
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
730
Xpulse la ilgili çok duyum alıyorum. Bu fiyata zaten satmaması mümkün değil.
 
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
436
Sebebi fakirliktir. Evet, millet fakirlikten mal alıyor. Sonra o fiyata bulamayacağı ve parasını da artık ülkemizde normal sayılan döviz ve altın gibi yatırım araçlarıyla bile enflasyona karşı koruyamadığı için...
 
Katılım
28 Şub 2023
Mesajlar
25
Ehliyet kurslarında da yoğunluk mevcut. Motosiklete olan talebin artmasında bir çok etken var. 50 cc motosikletlerin yaygınlaşması, kurye işi yapan kurumsal firmaların yaygınlaşması, diğer motorlu taşıtlara göre motosikletin nispeten daha ulaşılabilir kalması (özellikle çin ve hint modelleri için), yürütme maliyetlerinin arabaya göre daha ucuz olması gibi.

Bunların yanına insanların enflasyona karşı sermayesini mal edinerek koruma isteği de olunca motosiklete olan talep artacak gibi duruyor. Motosiklet kültürünün yaygınlaşması bakımından olumlu bir durum aslında.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Honda yamaha hariç bütün markalar var.

honda yamaha bmw ducati hariç motosiklet alıp parasını enflasyona karşı koruyacağını sanan hata eder çin malları pek bi pirim yapmıyor daha doğrusu talep fazla ama sıfır km olanlarda kredi kartı avantajı var diye millet sıfır alıyor
misal ben spacy sattım para lazım diye 13500 e 5000 tl ye cub aldım 3 sene önce şuan cub 15k spcay olsa 60k yani çin malı 3 sene de 3 e katlamış honda olsa 5 e katlayacaktı
ki sattığıma pişman olduğum tek motosiklet spacy alpha
birde sıfırını almadığıma pişman olduğum t7 var 66000 tl ye 2020 martta bıraktı bayi almadık şuan 330000 tl ederdi :(
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Bence millet zaten araba alamıyoruz bari motor alalım elimizin altında vasıta bulunsun kafasında alıyor olabilir Japon’lar zaten uçmuş gitmiş sıfır pcx alsan 100-110 dan aşağı satan yok Hintliler bile pahallandı..

fiyat olarak gene hem en ucuz hemde en uygun taksit vade imkanlarını çin menşeili firmalar veriyor mt25 benzeri modeller xadv benzeri modeller 30-40 bin tl lerden satıyorlar .. özellikle o xadv benzeri model çok sattı sanırım o kasayı iki üç farklı marka getiriyor her markada farklı özellikler koymuşlar ..
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,651
Piyasada motor yok diyorlardı eğer stoklara yeni girdi ise ilk başlarda yoğun talep olması gayet normal. Sonuçta 84 milyon insan yaşıyor
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
36
x pulse almak için bütün çevre illere sordum zar zor bitane buldum. voge de ona keza.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
honda yamaha bmw ducati hariç motosiklet alıp parasını enflasyona karşı koruyacağını sanan hata eder çin malları pek bi pirim yapmıyor daha doğrusu talep fazla ama sıfır km olanlarda kredi kartı avantajı var diye millet sıfır alıyor
misal ben spacy sattım para lazım diye 13500 e 5000 tl ye cub aldım 3 sene önce şuan cub 15k spcay olsa 60k yani çin malı 3 sene de 3 e katlamış honda olsa 5 e katlayacaktı
ki sattığıma pişman olduğum tek motosiklet spacy alpha
birde sıfırını almadığıma pişman olduğum t7 var 66000 tl ye 2020 martta bıraktı bayi almadık şuan 330000 tl ederdi :(

330.000 mi ederdi ? 2022 model sifiri 314.000 tl.

Vay be,kullanilmis motorlarini sifirdan yuksek fiyat cekenlerden olacaksin demek :)

İnsanimiz boyle iste,firsatinini buldumu affetmez,ama ben serbest piyasaci oldugum icin pek bisey demiyorum sana.
Sadece alan gerizekalilara kizarim,satana degil.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
bayilerin cogu stokculuk yapıyor bir kısmı direk satış yapıyor.

zaten ülke 85 milyon gelen ürün adeti belli. tüm ülke fakir olacak değil ya ben ne kadar fakirleşiyorsam birisi de o kadar zenginleşiyor.

alan vardır, alcaklar da vardır. yırtık corapla gezıyorum ama bırkac aya cc yükselteceğim.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bayilerin cogu stokculuk yapıyor bir kısmı direk satış yapıyor.

zaten ülke 85 milyon gelen ürün adeti belli. tüm ülke fakir olacak değil ya ben ne kadar fakirleşiyorsam birisi de o kadar zenginleşiyor.

alan vardır, alcaklar da vardır. yırtık corapla gezıyorum ama bırkac aya cc yükselteceğim.

Hayırdır başkan, ne düşünüyorsun?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst