MOTOSİKLET LASTİK HAVA BASINCI KAÇ OLMALI?

Katılım
20 Kas 2021
Mesajlar
1
Arkadaşlar selam 2 adet motorum var birisi Ktm 390 adventure diğeri Honda Dio internette dolaştım ama lastik hava basıncı tablosu bulamadım bu konuda yardımcı olabilirmisiniz ?
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Kitapçıkta da yazar, egzozun tersi tarafta arka maşada da yazar genelde. Motorun üretim yılı da önemli hava basıncı için. 2016 ile 2018 R25 arasında baya fark var mesela.
 
Katılım
6 Ocak 2008
Mesajlar
119
Motosikleti
vespa gts 250 super
lastiğin üstünde de yazıyor.yani benimkinde yazıyor.bridgestone marka ama mantıken hepsinde yazmalı.
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hava basmak tehlikeli bir iştir.

 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Haz 2020
Mesajlar
937
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Duke adv icin 29/29 psi...
Honda icin 22/29

https://www.manualslib.com/manual/2005036/Ktm-390-Adventure-2020.html?page=199#manual
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
KTM Kıllanma Kılavuzu
a7e0deffdb03fb4f24f242e4e5735a65.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Kitapçıkta da yazar, egzozun tersi tarafta arka maşada da yazar genelde. Motorun üretim yılı da önemli hava basıncı için. 2016 ile 2018 R25 arasında baya fark var mesela.

Bunu tam anlamadım.
Lastik ebatlarımı farklı?
Ağırlıklarmı farklı?
Lastik tipimi farklı? (Radyal/çapraz karkas gibi)

Hiçbiriyse bir yerde terslikmi var?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkadaşlar yanlış biliyorsam düzeltin, kitapçıklarda lastik hava basıncı bilgisi verilir ama sanırım 70 kg bir sürücü var ve artçı yokmuş gibi hesap edilir. Velhasıl sizin kilo fazlaysa, artçı ya da yük taşıyorsanız "ama kitapçıkta böyle yazıyor" diye birebir o basınç değerlerini kullanmamak lazım.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Arkadaşlar yanlış biliyorsam düzeltin, kitapçıklarda lastik hava basıncı bilgisi verilir ama sanırım 70 kg bir sürücü var ve artçı yokmuş gibi hesap edilir. Velhasıl sizin kilo fazlaysa, artçı ya da yük taşıyorsanız "ama kitapçıkta böyle yazıyor" diye birebir o basınç değerlerini kullanmamak lazım.

Benim xmax'ın kitapçığında artçı yok ve varkenki basınçları ayrı ayrı yazmışlar.
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ktnJYt.jpg
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Şu Japonları bukadar büyütme yahu.
Hintli benim motorda hem kitaba hemde maşaya artçılı ve artçısız hava basınçlarını yazmış...

Yok be abi makara yapıyorum, Espresso ile forum dışında da konuştuğum için anlar dedim. Yoksa bana ne Japondan? Benim motor yağ kaçırıyor, çözüm bulsun sıkıysa elin Japonu.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,026
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Arkadaşlar yanlış biliyorsam düzeltin, kitapçıklarda lastik hava basıncı bilgisi verilir ama sanırım 70 kg bir sürücü var ve artçı yokmuş gibi hesap edilir. Velhasıl sizin kilo fazlaysa, artçı ya da yük taşıyorsanız "ama kitapçıkta böyle yazıyor" diye birebir o basınç değerlerini kullanmamak lazım.

Çok doğru, kitapçıktaki başlama noktası; (aynı sürücü/motor için) mevsim, rota/zemin, sürüş stili/agresifliği vs. hepsine göre ayrı ayrı tecrübe edilip ayarlanabilir bir unsur.

Şöyle bir video var:

https://www.youtube.com/watch?v=XaIuWKfnGEI

Özet: Çok fazla parametre var, hepsini metodolojik bir şekilde test ederek duruma göre "kendi" ideal lastik hava basınçlarınızı belirleyeceksiniz.
 
Katılım
24 Mar 2019
Mesajlar
479
Motosikleti
MSX-125 & X-Pulse 200 & Hornet 750
lastiğin üstünde de yazıyor.yani benimkinde yazıyor.bridgestone marka ama mantıken hepsinde yazmalı.

Yanlış biliyor olabilirim ama lastiğin üzerindeki basınç değeri, o lastik için maksimum basınç değeri diye biliyorum. Motosiklete uygun değer olmayabilir. Dolayısıyla kitapçıktaki değeri kullanmak lazım.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
lastiğin üstünde de yazıyor.yani benimkinde yazıyor.bridgestone marka ama mantıken hepsinde yazmalı.

Lastiğin üzerinde maksimum kaç psi a kadar dayanabileceği yazar , aynı ebat lastik farklı motosikletlerde farklı basınçla kullanılır..sizin motosikletinize özel basınç değerini sadece katalogda yahut varsa motosikletin üzerinde bir etikette bulabilirsiniz..
 
Katılım
6 Ocak 2008
Mesajlar
119
Motosikleti
vespa gts 250 super
Lastiğin üzerinde maksimum kaç psi a kadar dayanabileceği yazar , aynı ebat lastik farklı motosikletlerde farklı basınçla kullanılır..sizin motosikletinize özel basınç değerini sadece katalogda yahut varsa motosikletin üzerinde bir etikette bulabilirsiniz..

evet haklısın benim kitapçığında yazan değerle arka lastik max değeri aynı olduğu için öle düşünmüşüm.ön lastiğe baktım onda da 42 yazıyor ama kitapçık değeri 36 psi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst