Motosiklet Kullanıcısı Virajda Neden Yatar?

Katılım
1 Ocak 2004
Mesajlar
929
bugece_yokum' Alıntı:
malum yanlış yanlıştır,bu yüzden kendimi savunmak gibi bir niyetim

Bravo kardeş... Sana da bu yakışırdı.. :thumleft:
Hepimizin böyle sıkıntılı anları oluyor.. Ne dediğimizi bilmiyoruz...Önemli olan üstüne gitmeyip" haklısın kardeş" demek.. Tekrar teşekkürler.
Hoş sohbetler..
Biz bir aileyiz.. :eek:lympic:
---------------

Biz bu arada bisikletle virajlara yatmaya devam .. :cherry:
Ne olursa olsun çok sarıyor.. Bisiklet deyip geçmeyin.. Adrenalin yaşanmak isteniyorsa yaşanıyor. Biraz uğraşsam diz bile değdirecem ya neyse :cherry:
 
Katılım
18 May 2004
Mesajlar
489
honda bendede var nen velespit. abi valla ben yatıyorum viraja da dizler yere değmiyo. lastikler ince. şimdi eski bi fiber su deposu arıyorum. cbr ye benzeticem :cherry:
 
Katılım
28 Ağu 2004
Mesajlar
162
virajı yürüyerek almak en güzeli yatarak girdiğimiz virajların çıkışlarında acaba ne var sorusunu sormak yerine yürüyerek girmek güzel ama yatarak girmenin zevkide başka :sunny:
 
Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
merkezkaç kuvvetini azbuçuk bilen herkes bilir işte ..bir çaycının elindeki çay tepsisini içinde dolu çay bardakları varken tepsiyi bir tur havada çevirip bardakların hiç birini düşürmemesi gibi işte :cherry:
 
Katılım
20 May 2003
Mesajlar
729
Prometheus' Alıntı:
...........................
Dur bir örnek de ben vereyim, (hani biz salağız diye basit örnek vermek istemişsin ya...) yemek yerken de görgü kurallarını bilmemize gerek yok, sonuçta doyuyoruz.

Peki bana ne oluyor da bunları yazdım? :sunny:
Böyle saldırgan bir yazıyı görünce dayanamadım kusura bakmayın :queen:

En dogrusunu yapmissin, bu benim gozumdan kacmis...ben gorseydim herhalde aynini yazardim. :queen:

Meyva veren agac taslanir...kendi bir sey uretemeyen adam ancak beskalarini karalamayi becerir.
 
Katılım
18 May 2004
Mesajlar
489
hişii donald amca promethus boşverin ya. ne alınıyosunuz ya? adam motor olayına yeni girmiş, belli. bırakın konuşsun. sende dök içini bilader arada kaynıyosun işte.. :pl:
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
227
benim lise yılların dan aklım da kaln lar şöyle
lisede hocamız aynen buna benzer örneii bisiklet için sormuştu
ödevdi bu
ben de arştırmış bulmuş ve hocanın gözüne girmiştim aklımda kalan ları aktarıorum
olay merkez kaç kuvveti ile ilgili
şöle anlatııım

formulu aynen budur
r yi hatırlayınca donecem sıze
şimdilik bunun la yetının
heheh:queen: :queen: :queen:
 
Katılım
22 May 2004
Mesajlar
236
Tebrik ederim çok güzel açıklamışsın sanırım mühendislik var biraz bu yazıyı yazan arkadaşta :p .
 
Katılım
29 Ocak 2006
Mesajlar
315
Bu yaziyi yazan kisi kendisi motosiklet surmuyor. Motosiklet ve fizik dersi vermeden once kendisi bir olayi anlasa bence daha iyi olur.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
onrbab' Alıntı:
benim lise yılların dan aklım da kaln lar şöyle
lisede hocamız aynen buna benzer örneii bisiklet için sormuştu
ödevdi bu
ben de arştırmış bulmuş ve hocanın gözüne girmiştim aklımda kalan ları aktarıorum
olay merkez kaç kuvveti ile ilgili
şöle anlatııım

formulu aynen budur
r yi hatırlayınca donecem sıze
şimdilik bunun la yetının
heheh:queen: :queen: :queen:

r viraj yarıçapıdır. :wiinkk:

hortlatmışınız ama yararlı bilgiler bence.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
227
hade ya r yarı çap mıydı
ben bulamadım evde kitap falan hiç bişey kalmamış ya
neyse saolsın yılmaz ellerine sağlık:cat:
 
Katılım
29 Ocak 2006
Mesajlar
315
onrbab' Alıntı:
benim lise yılların dan aklım da kaln lar şöyle
lisede hocamız aynen buna benzer örneii bisiklet için sormuştu
ödevdi bu
ben de arştırmış bulmuş ve hocanın gözüne girmiştim aklımda kalan ları aktarıorum
olay merkez kaç kuvveti ile ilgili
şöle anlatııım
formulu aynen budur
r yi hatırlayınca donecem sıze
şimdilik bunun la yetının

r = Radius.

Burada ne hesaplamak istedigni anlamadim. Galiba bir motosikletin bir rampadan ziplamasi icin gereken hizin yaklasimini hesaplamak istiyorsun.

Aci hizini (omega) hesaplamak istiyorsan bundan biraz daha zor.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Ylmzzz, yaklaştın ama motosiklet için tam böyle değil. Asıl jiroskobik etkiyi çizim ve formülasyonla anlatabilecek babayiğit gelsin. Bunu gerçekten soruyorum, dalgasına değil.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Seko' Alıntı:
Ylmzzz, yaklaştın ama motosiklet için tam böyle değil. Asıl jiroskobik etkiyi çizim ve formülasyonla anlatabilecek babayiğit gelsin. Bunu gerçekten soruyorum, dalgasına değil.


ne yaklaşması ne çizimi. arkada r yi hatırlayamamış bende yarıçap dedim. alıntı diğer kısımlar. ben yarıçap dediğime göre sadece bunun neresine yaklaştım neresi tam böyle değil söyler misin? ne yani r viraj yarşçapı değilmi :mrgreen:

ayrıca derslerde bunları ayrıntılı görüyorum mühendislik okuduğum için. ama burda bunlarla uğraşamam
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst