Motosiklet Kullanıcısı Virajda Neden Yatar?

Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Yarıçaptan dolayı demiyorum. Formül tekerleğin yere temas noktası için doğru ama başlık motosikletin devrilmesi ile ilgili olduğundan o kısmı açıklamıyor. Bu yüzden öyle dedim. Ben de derslerde bunları ve çok daha ilerisini ayrıntılı olarak gördüm.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
onrbab arkadaşımın mesajı o. git ona söyle işte. ylmzzz yaklaştın filan demişin.

ayrıca bu konunun babayiğitlikle ne ilgisi var anlamadım. edebiyat okuyanlar babayiğit olamaz illa müh. olacak :mrgreen:
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Yerlere yakından bakarak ıslak mı değil mi anlamak için yatmıyor muyduk :silent: :silent:
 
Katılım
10 Nis 2005
Mesajlar
175
Khutuck' Alıntı:
Yerlere yakından bakarak ıslak mı değil mi anlamak için yatmıyor muyduk :silent: :silent:
Aa hayır ne alakası var sende hiçbişey bilmiyomuşsun,
sürtünme kuvvetini azaltıp motor daha az yaksın diye yatıyoruz. :p
Yürürken bile dene bak daha az yorulduğunu göreceksin :)
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
929
Hoca odeil de Racingle yatmadan viraj dönebilen warmı onu bi söle sen ?
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
227
ya hay yazmaz olaydım ya bu nedir bea relax biraz :rendeer:
ylmzzz eywallah kardes saolssın
nese seko hocam ben yazdım o formulu ok?
sakin:rendeer:
 
Katılım
29 Ocak 2006
Mesajlar
315
Seko' Alıntı:
Yarıçaptan dolayı demiyorum. Formül tekerleğin yere temas noktası için doğru ama başlık motosikletin devrilmesi ile ilgili olduğundan o kısmı açıklamıyor. Bu yüzden öyle dedim. Ben de derslerde bunları ve çok daha ilerisini ayrıntılı olarak gördüm.

Hadi bakalim, "babayigit". Goster kendini, sen bizi degil, biz seni bir sinava tutalim. Yaw, roll ve steer ustune, formul, aciklama ve ornek istiyorum.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
saykoshey' Alıntı:
Hadi bakalim, "babayigit". Goster kendini, sen bizi degil, biz seni bir sinava tutalim. Yaw, roll ve steer ustune, formul, aciklama ve ornek istiyorum.

seko kaçtı heralde :queen: ya da deney yaparken virajda uçtu :p
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Kas 2005
Mesajlar
472
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
- Motosiklet kullananlar virajda neden yatar?
- Delikanlıysa yatmasın!..
 
Katılım
24 Mar 2006
Mesajlar
16
Biraz geç de olsa viraj konusuna küçük bir katkı.

İnsan beyni dönüşlerde 15 derece yatışa kadar tolerasyon gösterir. 15 dereceden fazla yatmalarda, bilinç dışı olarak düşeceğini veya düşmek üzere olduğunu düşünür ve size bir "karşı tepki" verme komutu verir. Kazalar da bu tepkilerin uygulanması sırasında ortaya çıkar genelde.

Bunun üstesinden gelmenin bir yolu da, belirli eğitim senaryolarının, trafiğe kapalı alanda bol bol tekrarlanarak, billinç-altınıza 15 dereceden fazla yattığınızda düşmeyeceğinizi ona göstermek.

Diğer bir püf noktası ise, gideceğiniz yöne bakmanızdır. dönüşlerde önünüze veya cockpit'e değik, döneceğiniz virajın görünebilen son noktasına bakarak dönmelisiniz. Herkesin bildiği gibi "baktığın yere gidersin". Eğer çapmamak için kaldırıma bakarsanız, kaldırıma çıkarsınız.

Bu eğitimi karayolunda yapmanız risk taşır. trafiğe kapalı alanda yapmanızı öneririm.

Sevgiler
 
Katılım
24 Mar 2006
Mesajlar
16
ATV esasen şehir içi kullanım için hiç uygun olmayan bir araç. zaten birçok ülkede de ATV'lere plaka verilmiyor bu sebepten ötürü. ATV kullanımdaki amaç YAVAŞ - YÜKSEK TORK ile engelleri aşmak. Kısacası yatmaya gerek de yok zaten.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst