- Katılım
- 5 Haz 2006
- Mesajlar
- 1,037
- Konu Yazar
- #1
Kara yolları ve köprülerdeki gişe geçişlerinde yığılma ve trafik aksamalarını önlemek amaçlı oluşturulan OGS mutlaka ki çok kullanışlı ve modern bir sistem. Bence; Kara yolunu kullanan bir araca sahip olan kişinin nasıl ki zorunlu trafik sigortası yaptırması yasa ile mecbur tutuluyor ise, her araç sahibinin de mutlaka bir adet OGS cıhazı satın alınması mecburiyeti getirilmeli diye düşünüyorum. Artık Ülkemizin birçok yerinde paralı otobanlar hızla yayılıyor. Taşrada kullanılan bir aracın paralı otobana girmeyeceği konusunda da bir sınırlama yok. Kartlı ve peşin ödeme gişelerinin de kaldırılması düşünüldüğüne göre OGS cıhazı olmayan bir aracın gişelerde tıkanıklığa ne şekilde sebep olacağını hepimiz biliyoruz.
Araçlar dingil sayısına göre sınıflara ayrılarak ücretlendirmeye tabi tutulduğuna göre; Motosiklet kara yolunu kulanan motorlu araçlar içinde dingil sayısı, Taşıdığı kişi sayısı, Net ağırlığı, Motor gücü, silindir hacmı vs. olarak tüm araçlardan en geri planda olanı olduğuna göre hangi değerlendirmeye tabi tutularak otomobillerle aynı miktarda bedel tahsil ediliyor. Bunu anlayan bir arkadaşımız varsa açıklama getirmesini rica ediyorum.
Araçlar dingil sayısına göre sınıflara ayrılarak ücretlendirmeye tabi tutulduğuna göre; Motosiklet kara yolunu kulanan motorlu araçlar içinde dingil sayısı, Taşıdığı kişi sayısı, Net ağırlığı, Motor gücü, silindir hacmı vs. olarak tüm araçlardan en geri planda olanı olduğuna göre hangi değerlendirmeye tabi tutularak otomobillerle aynı miktarda bedel tahsil ediliyor. Bunu anlayan bir arkadaşımız varsa açıklama getirmesini rica ediyorum.