Motosiklet Cinayetleri ve Şehir [Haşmet Babaoğlu]

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
hasmetbabaoglu.jpg

Motosiklet cinayetleri ve şehir

34 yaşındaki Sarp Erem yola çıkmak üzere motosikletine binmeden önce dizliklerini, bel koruma kuşağını, eldivenlerini ve kaskını takmış.
Kurallar ne gerektiriyorsa yapmış, gerekli güvenlik önlemlerini almış.
Bunu yeterli sayıp motosikletine atladığı gibi İstanbul’da Barbaros Bulvarı’ndan aşağı doğru ilerlemeye başlamış.
Oysa yetersiz bütün bunlar!
Güvende olmak için yetersiz!
Çünkü bu ülkede başka sürücüleri insan gibi değil bir böcek gibi gören; hatta motosikletliye trafikte varlığı anlam taşımayan bir yaratık gibi davranan sürücüler var.
Hele hele gecenin üçünde trafiğe çıkıyorsan...
Gündüzleri bile şerrinden korkmamız gereken sürücü bozuntularının cirit attığı bir şehirde gecenin üçünde motosiklet kullanıyorsan yaşaman mucize!


***

Nitekim gazetelerde iki gündür çıkan haberlerden de biliyorsunuzdur; Sarp Erem’i önce bir taksi çarpıp yere düşürmüş.

Çarpan hiç durmamış bile, gazlamış gitmiş.

Kazaya tanık olanlar “aman durun” diye yardıma koşarken ve bir yandan da ambulans çağırırken bir başka taksi yeniden çiğnemiş genç adamı...

Artık hayatta değil Sarp Erem.

Daha bir ay önce çevre yolunda genç bir çift motosikletlerini bir arabanın kasıtlı olarak bariyere sıkıştırması yüzünden hayatlarını kaybetmemiş miydi?

Duracak mı bu ölümler?

Durur mu?

Oral Çalışlar geçen gün “İstanbul’da arabalardan değil, o arabaların içindeki insanlardan korkuyorum” diye yazmıştı. O kadar haklıydı ki!


***

Trafikte aşırı hız, kurallara uymama, yanlış sollama gibi nedenlerle çok sayıda hayat kaybedişimizi (daha şu geçtiğimiz bayramda 100 kişi kazalarda öldü, yaralananları hiç saymıyorum!) “terör” olarak değerlendiriyoruz. Doğru!

Ama bir de içimizdeki hastalıklı nefret, kin ve öfkeyi trafiğe taşıyor olduğumuz gerçeği var ki...

O da ayrı bir felaketin habercisi.

Uzun yoldayken dikkatimi çekiyor; birçok sürücü motosikletlilere “nereden çıktınız, çekilin ayağımızın altından” mantığıyla bakıyor.

Şehir içinde ise sürücü kabadayılığının en kolay hedefi haline geldi motosikletliler.

Geçenlerde Levent’te önümdeki arabanın sürücüsü birbirine sarılmış neşe içerisindeki gencecik bir çiftin kullandığı scooter’ı göz göre göre kaldırıma sıkıştırdı.

Yanından geçerken o sürücüye baktım.

Gözlerinde küfürlü bir haset, ağzında pis bir sırıtmayla yoluna devam ediyordu.


***

İstanbul gibi şehirlerde motosiklet kullanmak zaten ya zor bir sevdanın ya da çok tehlikeli bir yolla ekmek parasının peşine düşmek demektir.

Egzoz dumanıyla zehirlenmek, yolda açılmış görünmez bir çukura takılıp takla atmak, refüj sulama işlemi sırasında açık bırakılmış suyun oluşturduğu kaygan zeminde yere serilmek işten bile değildir.

Şimdi bu tehlikelerin yanına bir de zır cahil veya psikopatça gaddar sürücüler eklendi.

İyi de, durum bu diye oluruna bırakabilir miyiz?

Yeni “motosiklet cinayetleri” nin işlenmesini önlemek için neler yapılmalı?

Hem yetkililer hem de medya olarak biraz bu konu üzerinde durup kafa yormalıyız.

9.jpg

Haşmet Babaoğlu / Vatan
[email protected]
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
3,626
çok güzel yazmış ellerine sağlık haşmet abimizin. olaylar bu kadar güzel ve açık anlatılırdı. Umarım trafikte artık bizleride taşıttan sayarlar, bizlere de gereken saygıyı gösterirler.

Tebrikler haşmet abi. sana bir teşekkür maili atasım geldi.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
20 Ocak 2007
Mesajlar
506
Bence cok buyuk bir gosteri yapmalıyız.Bir savas vermeliyiz.Dişe diş olmalı bu gösteri.Sadece toplu surus şeklinde olmamalı.Birşeyler duyurmalı birşeyler başarmalı ve birşeyleri ispat etmeliyiz.Taksici ise taksici,minübüs ise minibüs.İster sivil ister ticari herkese birşeyler göstermeliyiz.Böyle kaybeden hep biz oluyoruz.........

çok güzel yazmış ellerine sağlık haşmet abimizin. olaylar bu kadar güzel ve açık anlatılırdı. Umarım trafikte artık bizleride taşıttan sayarlar, bizlere de gereken saygıyı gösterirler.

Tebrikler haşmet abi. sana bir teşekkür maili atasım geldi.


Sevgili dostum keşke dediğn gibi olsa ancak ben Haşmet Babaoglu gibi açık görüşlü bir insanın yazılarını okuyup ta anlayacak,düşünecek insanların sayısının cok fazla oldugunu düşünmüyorum.Okur gecerler sonra trafikte yine aynı hayvanlıklarını yapmaya devam ederler.(hayvanlardan özür dilerim)
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
979
Bence cok buyuk bir gosteri yapmalıyız.Bir savas vermeliyiz.Dişe diş olmalı bu gösteri.Sadece toplu surus şeklinde olmamalı.Birşeyler duyurmalı birşeyler başarmalı ve birşeyleri ispat etmeliyiz.Taksici ise taksici,minübüs ise minibüs.İster sivil ister ticari herkese birşeyler göstermeliyiz.Böyle kaybeden hep biz oluyoruz.......

arkadaşlar onr.sual haklı adını belirleyemediğim sanki yol babasının malı gibi kulanıp otoyollara 3-5 ytl para veripte kendi yolu gibi kulalananlardan kaç tanesi giripte internete bu yazıları okuyo kaç tanesi haşmet abi gibilerin sözlerini okuyupta birşey anlıyabilir
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
helal olsun haşmet abime gene önemli bir konuya duyarlılık göztermiş bizleri de unutmamış güzel insan..::alkiis::

ben teşekkür ettim.. haşmet abimize..
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Bu yazıyı görmesi gerekenler Haşmet Babaoğlu'nu okumadıkları için böyle oluyor ya zaten....
 

345

Katılım
22 Eyl 2006
Mesajlar
270
Güzel yazı olmuş birilerinin kaza sonrası suçu bizde bulmaması bişeylerin değiştiğini gösteriyor ama trafikte kaç kişi bu abimiz gibi düşünüyor oda ayrı bi soru:silent: En güzeli toplu harekettir ses getirmenin tv lerin gazetelerin bizden bahsetmesi için bu şart.Bence görev burada motosiklet sitelerinin yetkililerine düşüyor birlik olup bi tarih belirlenip yüzlerce binlerce motorlu gösteri yapmalıyız ama bu sadece istanbul la sınırlı kalmamalı her bölgede bi kaç il belirlenip güzel ve büyük bir organizasyon düzenlenebilir.Ben gelmem diyecek kişi sayıda eminim çok az olacaktır...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
289
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
haşmet abi söylediklerinin gerçekleşmesi mucize be abi :) Şu istanbul trafiğinde hergün evden çıkarken ailemi öpüp çıkıyorum. Nereye kadar giderse artık
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
Tebrikler Haşmet Babaoğlu on numara bir yazı yazmışsın...umarım kısa sürede etkileri görülür ve bu düşünce yayılarak çığ gibi büyür...senin gibi duyarlı köşe yazarlarına ihtiyacımız var teşekkürler...:cat:
 
Moderatör (forrap)
Katılım
5 May 2005
Mesajlar
5,132
Teşekkürler Haşmet Babaoğlu:cat: Eline,yüreğine sağlık...

Keşke bu tür yazılar dikkate alınsa,bir şeyleri değiştirebilse..Ama maalesef ki çok etkili olamıyor.Olayın kökeni eğitimsizlikte,insan olamamakta...Keşke bir yazı okumakla düzelse herşey,ama düzeleceğine inanmıyorum,trafikte bunları yapan "insanlar" yazı okuyup o yazıyı özümseyecek zekaya sahip olsalar trafikte zaten o yaptıklarını düşünür ve yapmazlardı.
Daha acısı,bir cinayet haberi gördüklerinde garipseyip " vay anasını be,insanlık ölmüş " diyecek,ama trafikte cana bilerek kast edecek kadar insanlık dışılar.Çekip silahla vurmaktan bu yapılanların ne farkı var ? Daha da iğrençler hatta,bir insanı iki kişi eziyor,ötesi mi var...
Ben yolda ezilmiş kedinin bile tekrar üstünden geçmek istemiyorum..
Peki bu düşmanlık neden ?
Biz can değilmiyiz?Tek suçumuz demir kafesin içinde olmamak mı ?..

Bu tür durumlarda cezaların ağırlığı da çok önemli,insanlık yoksa ceza vardır,o engeller bir şeyi.Ama bizde cezaların ağırlığı malum,ee karşıdakinde insanlıkta yoksa yaşamımız bir iple bağlı hayata.

Herşey de olduğu gibi,yazarların da gördüğünüz gibi iyisi ve kötüsü var.Gel şimdi Haşmet abi ile Yurtsan Atakan ı bir kefeye koy.Hoş Haşmet Babaoğlu nu tanımayan yoktur,Yurtsan ı başka yerde okusam peynir markası sanardım,ilk defa o yazısıyla tanıdım..

Tekrar teşekkürler Haşmet abi.Medya ya bu konuda büyük görevler düşüyor,hatayı yapan kadar hatayı yok sayan,ona göz yumanların da suçu var..

Ben bir teşekkür maili atacağım Haşmet Babaoğlu'na...

Ölen bütün kardeşlerimizin tekrar ruhu şad olsun.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Güzel bir yazı olmuş .Eline sağlık fakat ülkemizde bu tür yazıların dalgaya karşı kürek çekmekten farkı yok. Herşeyden önce karşısındakine saygısı olmayan bir insanın bu yazıdan dersler çıkarması imkansız. Bu saygıda küçük yaşlarda verilebilir. 30-40 yaşına gelmiş bir insana saygıyı anlatmak zordur hemde çok zor.
 
Katılım
22 Ağu 2007
Mesajlar
290
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Artık bu yakarışın motosiklet camiasını aşması ve tüm türkiye genelinde bi silkinişin olması gerekiyor .
yoksa ,,,ancak böyle 'motosikletci motosikletci' üzülüp dururuz (her koyun kendi bacağından asılır misali)...
motosikletin bir kültür aracı olduğunu ,bir haslet aracı olduğunu ,araba gibi ulaşım aracı olduğunu ve kullanıcınında baba,anne,evlat,seni adam eden öğretmen,anneni babanı seni hastalıktan kurtaran doktor,ekmeğinin peşinde koşturan vatandaş,yolda kalsan senin için canını verecek dost olabileceğini tüm türkiyeye anlatılması gerekiyor .eğer gerçekten bu anlatılabilirse halkın motosiklete ve motosikletciye tavrı ,tutumu ve davranışı deyişir he arada pisikopatlar çıkarsada motosikletciler haricinde gelecek halk tepkisiylede siner ve zamanla azalıp onlarda yok olurlar asimile olurlar
ancaaaak!!! motosiklet camiyası bunu halka tek taraflı anlatamaz çünkü yavan olur tek taraflı yakarış serzeniş isyan vs olur .
genel olarak halkın evet biz mahkememizi yaptık ve motosiklet camiasına yapılan bu cinayetleri kınıyoruz yeteeeeer artık demesi gerekir , bu nasıl olur bunun yolları zaten bellidir genelbi uzun vadeli ülke politikası ve görsel,yazılı basın...
he unutmadan aramızdaki; halkı,trafiği tehlikeye atan motosikleti artislik için kullanan çürük elmalarıda (motosiklet üzerinde hayatını kaybeden ve yerinde hız yapan hariç) yok etmek ve halka biz bu deyiliz demekte bu camianın görevi tabiki
yazımda anlam düşüklüğü ,kelime,noktalama hatası varsa özür dilerim ...
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Haşmet abiyi daha çok sevmeye başladım şimdi.Kalemine sağlık.Bu yazıyı kimin gözüne sokmalıyızki bizi duysunlar?
 
Katılım
28 Kas 2005
Mesajlar
1,910
Umarım ilgililerin dikkatini biraz da olsa çekebilir.....
 
Katılım
3 Eki 2005
Mesajlar
707
kendimizi kandırmayalım arkadaşlar bahsedilen katliamı yapan malum yaratıklar zaten bilinçlenmeye meyilli degiller büyük ihtimal .Eğer birşeyler yapmak istiyorsanız
1. örgütlenmek gereklidir (aksi takdirde sadece kalabalık olunur) sesinizi duyurmak için baskın bir kuvvet olmanın yolu da budur
2 gerekli her kurumu ilgili kanunların çıkarılması ,uygulanması konusunda sıkı takibe almak gerekir ( at sineği gibi yapışmak lazım ; söz konusu olan bizlerin hayatları)
3 Medya nın da desteğinin alınması gerekir kısa filmler de olur , gazete dergilerde kücük sloganlar da olur .
tabii laflamak yerine biraraya gelip bir çözüm için uğraşmazsak hiçbirşey olmaz
 
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
2,695
çok güzel bir yazı sanki bir motosiklet sürücüsü gibi yazmış amcam fakat böyle bir yazının gazete okumayan ülkemizde ne kadar işe yarayacağını tahmin edersiniz bence görsel medyada günlerce üstünde durulmalı. Bazı arkadaşlarımızın deyişiyle o hayvanların vicdanına bir şekilde dokunulmalı
 
Katılım
27 Ağu 2005
Mesajlar
1,069
''Oral Çalışlar geçen gün “İstanbul’da arabalardan değil, o arabaların içindeki insanlardan korkuyorum” diye yazmıştı. O kadar haklıydı ki!'' yazmış Haşmet Abi

Trafikdeki insanları bu saatten sonra egitemeyiz ama ilkokullara trafik dersi koymaları beni biraz umutlandırıyor.Belki ilerisi için daha bilinçli yarınlar yetiştirebiliriz...

Bu Motosiklet Terorune karşı kesinlikle tek beden olunmalı ve toplanılıp eylem yapılmalı diye düşünüyorum :cat:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Zaten kişilik olarak az çok beğendiğim bir adamdır. Şimdi daha bir takdir ettim, sanki kendisi de motorcuymuş gibi güzel bir yazı kaleme almış. Bravo. Yurtsan Atakan'da okumuştur umarım bu yazıyı. Haydi Haşmet Abiyi de tebrik ve teşekkür mailne boğalım. :rendeer:
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
15
Maalesef ,bu olumsuzluklar artarak tekrar ediyor.Evet,bir eylem-bir protesto
gerekiyor ve yapilirsa katilirim.Ama,bir protesto ile sonuc alacagimizi sanmiyorum.Ne yazik ki bu bir kultur sorunu.Yurtdisina cikmis olan arkadaslar orada motosikletlere ve yayalara arac suruculerinin nasil davrandigini bilir.
Yaya gecidinin olmadigi hatta kirmizi isikta yaya olarak gecmeye calistiginizda
araclar yavaslar ve sizin gecmenizi bekler,bu konu Kadir Copdemirin bir programinda dahi konu edilmisti izleyenler hatirlar.Bizde ise yesil isikta dahi ezilme tehlikeniz vardir.20 yil once ulkemize gelen Avrupali turistlere ulkelerinde verilen ve Turkiyeyi tanitan brosurlerde '' Karsidan karsiya gecerken dikkat edin yolun tek yonlu olmasi karsidan arac gelmeyecegi anlamina gelmez '' yaziyordu,bugun dahi cok sey degismis degil.Ulke gercegimiz bu maalesef
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst