Motorum ve ilk 250 kilometrem...

Katılım
28 May 2007
Mesajlar
289
Arkadaşlar motorumu alalı yaklaşık 3 hafta kadar oldu ilk kez vitesli motor kullanıyordum ve alışma süreci gerekiyordu ve bu süreci artık aştığıma inanıyorum, benim gibi yeni motosiklet sahibi olupta tecrübe edinmeye çalışan arkadaşlara yardımcı olmak adına bu 3 haftada neler yaşadığımı aktarmak istiyorum.

İlk olarak bayiden motorumu teslim aldım plaka ve ruhsatı yoktu faturasınıda 1 hafta sonra size teslim edeceğiz dediler işi bilmediğimiz için eyvallah dedik.1 adette çin malı siyah bir kaskı hediye olarak ücretsiz istedim ve aldım.Neyse motorun aküsü takıldı servisteki çocuğa anahtar parasını verdikten sonra teslim aldım motoru, satın aldığım bayiyle motoru koymayı planladığım yer arası yaklaşık 8-9 kilometreydi ve bu yolu tecrübesizlikle nasıl kat edeceğimi düşünüyordum satış elemanının ufak bir sürüş dersiyle çıktım asfalta koyuldum yola.Yolda beni bir tedirginlik sardı plakam yoktu ehliyetim yoktu ve tecrübesizdim vitesleri garç gurç geçiriyordum Allaha emanet gidiyordum :) 1 km gittikten sonra kafamda kask kavşaktaki polisle göz göze geldik hiç bozuntuya vermiyordum ve içimden motorun arkasını görmesin diye dua ediyordum.Işık yeşile döndü ve ben ağır ağır yine bozuntuya vermeden polisin önünden geçtim kendimden emin bir şekilde yoluma devam ettim sonunda gideceğim yere varmıştım.Güzelce garajına koydum üstüne örtüsünü çektim ve arabama atlayıp eve geldim.

Aradan 1 hafta geçti ve bayiden faturamı teslim aldım plaka işlemlerini başlatmak adına takipcime evraklarımı teslim ettim.Güzel bir plaka çıkartmak istiyordum 5 günde öle bekledikten sonra plakam çıktı istediğim plaka olmamıştı ama fena değildi.

Artık motoruma binme vakti gelmişti.2. hafta pazar günü motorumu garajından çıkardım hafta içi bayiden satın aldığım airoh speed fire rise marka kaskımı taktım asfalt üzerinde ilerlemeye başladım 2. saat sonunda 45 km yol katetmiştim vites geçişleri ilk aldığım zamanki sertliğini yavaş yavaş kaybetmeye başlamıştı artık vitesler kolay geçiyordu ve ben gaz debriyaj ayarlarına alışmıştım motoru rahat kaldırıp vites küçülterek ilerliyordum gezimin son vakitlerinde 4,5 saat geçmişti ve motorum 120 km ye gelmişti bu süreç içerisinde 6500 deviri hiç geçirmedim ve hızım max. 75 oldu.

Hafta içi ara ara motoru kullandım alarm taktırdım ve uzaktan çalıştırma gibi bir özellik kazandı geceleri kullanıyordum 40 km de hafta içi yaptım motorum 160 km ye geldi...

3. hafta pazar günü şu an bugün oluyor.Sabah erkenden kalktım motorumu garajdan çıkardım ve keyifle binmeye başladım artık kendimi tecrübeli hissediyordum duruş ve kalkışlarım mükemmelleşti durmaya yakın vites küçülterek motora kompressor yaptırıyordum ve motor frenini kullanıyordum sağ ayak tarafında bulunan arka frenede alışmıştım rahat bir şekilde durmayı başarıyordum.Ayrıca motorum ilk aldığım günlerdeki sağırlığını kaybetmişti ve serileşmişti gaz yiyişi arttı ve daha kolay hızlanmaya başladı bugün ilk olarak 95 km hıza çıktım ve motorda hiç sarsıntı hissetmedim rahat bir şekilde seyrediyordu.Derken yine 4-5 saat lik bir sürüş yaptıktan sonra motorum 268 km ye geldi akşam oldu ve motorumu garajına bıraktım üstüne brandasını çektim hevesle alarmını kurdum kaskımıda brandasının altına sakladım ve eve doğru yola çıktım.

Şimdilik bu kadar ilk 250 km benim tecrübe kazanmama ve motoruma alışmama yetti artık kendimi bir motoru rahat kullanan bir insan olarak hissediyordum.

Motorumun resimleri aşağıda 2007 motomax keeway speed 150

nakit fiyatı :2700 ytl idi antalya nebioğullarında pazarlık ile 2550 ytl ye bıraktılar.

ben axess kredi kartına 12 taksit yaptırdım ve aylık 248 ytl ödeyerek 2976 ytl ye satın aldım.

umarım yeni motor sahibi olmayı planlayan arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir.


nokiaphoto1307tc2.jpg


nokiaphoto1348od6.jpg



VE PLAKAM ÇIKTI

nokiaphoto1354xe4.jpg
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
314
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hayırlı Olsun İnşallah :) ALLAH Kaza Bela Vermesin AMİN :)

Kazasız Sürüşler Dileği İle :cat: Paylaşım İçin Teşekkürlerr :)
 
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
404
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hayırlı olsun :rendeer: Darısı basıma :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hayırlı uğurlu olsun.
böyle uzun uzadıya ve detaylı bilgiler vererek olayı anlattığın için teşekkürler.
eminim yeni motosiklet alanlar fazlası ile istifade edeceklerdir.
tebrik ederim.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Sana bir tavsiyede bulunayım....

Motoru durdurmak için sadece frenleri kullan...Kompresöre bindirme....Motor ömrünü yarı yarıya azaltırsın....

Unutmaki frenler aracı durdurmaktan ziyade yavaşlatmak için de yapılmıştır...Motor sadece ileri götürmek için....Durdurmak ve yavaşlatmak motorun görevi değildir....

Çok nadir anlarda kompresyon lazım olabilir...O zamanlar bu söylediğimi unut...
Senden kıymetli değil....:cat:
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
tamam iyi hoş güzelde bu konudışı değilki konunun tam içi taziye tebrik ve kutlamalara aldım
 

R3N

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Ağu 2006
Mesajlar
1,773
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
siyah renk te pek güzel oluyor yau , görünmeyi zorlaştırıyor ama güzel oluyor :) hayırlı ugurlu olsun
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
hayırlı olsun...allah kazasız belasız kullanmayı nasip eder inşallah...
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
588
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler...
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin km lerin sonu gelmesin yollar bitmesin :) arka fren diskmi ?
 
Katılım
28 Ocak 2006
Mesajlar
94
Eradnan kardeşim kaskı kaça aldın? Aynısından ben de var 1 yıldır kullanıyorum inanılmaz kaliteli bir kask özellikle vizörüne dikkat et çizme. Yağmurda damlaları yüzeyde tutmuyor ve çok sağlam. Motorunda kaskında hayırlı olsun ama böyle devam edersen senin motor 10 sene sonra ancak 3-5 bin km de olacak.
 
Katılım
6 Ocak 2007
Mesajlar
36
hayırlı olsun arkadasım. aynı motordan bendede var gayet güzel bi motor. Ben 2500 km deyim. Benzini koy gez. Eksozun susturucusu ses yapıyo sadece oda garantiden değişişecek. İnş. Motomax gönderirse tabii bekliyok 2 aydan beri.. Rüzgarlı günler bütün motor severlerin olsun..
 
Katılım
28 May 2007
Mesajlar
289
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin km lerin sonu gelmesin yollar bitmesin :) arka fren diskmi ?

Evet arka fren disk




Eradnan kardeşim kaskı kaça aldın? Aynısından ben de var 1 yıldır kullanıyorum inanılmaz kaliteli bir kask özellikle vizörüne dikkat et çizme. Yağmurda damlaları yüzeyde tutmuyor ve çok sağlam. Motorunda kaskında hayırlı olsun ama böyle devam edersen senin motor 10 sene sonra ancak 3-5 bin km de olacak.

kardeşim kaska 155 lira para verdim iyi bakıyorum yanında bide taşıma çantası hediye ettiler ağzı büzgülü torba şeklinde...
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
hayırlı,uğurlu olsun motorunuz,güle güle kullanın
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst