- Katılım
- 28 May 2007
- Mesajlar
- 289
- Konu Yazar
- #1
Arkadaşlar motorumu alalı yaklaşık 3 hafta kadar oldu ilk kez vitesli motor kullanıyordum ve alışma süreci gerekiyordu ve bu süreci artık aştığıma inanıyorum, benim gibi yeni motosiklet sahibi olupta tecrübe edinmeye çalışan arkadaşlara yardımcı olmak adına bu 3 haftada neler yaşadığımı aktarmak istiyorum.
İlk olarak bayiden motorumu teslim aldım plaka ve ruhsatı yoktu faturasınıda 1 hafta sonra size teslim edeceğiz dediler işi bilmediğimiz için eyvallah dedik.1 adette çin malı siyah bir kaskı hediye olarak ücretsiz istedim ve aldım.Neyse motorun aküsü takıldı servisteki çocuğa anahtar parasını verdikten sonra teslim aldım motoru, satın aldığım bayiyle motoru koymayı planladığım yer arası yaklaşık 8-9 kilometreydi ve bu yolu tecrübesizlikle nasıl kat edeceğimi düşünüyordum satış elemanının ufak bir sürüş dersiyle çıktım asfalta koyuldum yola.Yolda beni bir tedirginlik sardı plakam yoktu ehliyetim yoktu ve tecrübesizdim vitesleri garç gurç geçiriyordum Allaha emanet gidiyordum
1 km gittikten sonra kafamda kask kavşaktaki polisle göz göze geldik hiç bozuntuya vermiyordum ve içimden motorun arkasını görmesin diye dua ediyordum.Işık yeşile döndü ve ben ağır ağır yine bozuntuya vermeden polisin önünden geçtim kendimden emin bir şekilde yoluma devam ettim sonunda gideceğim yere varmıştım.Güzelce garajına koydum üstüne örtüsünü çektim ve arabama atlayıp eve geldim.
Aradan 1 hafta geçti ve bayiden faturamı teslim aldım plaka işlemlerini başlatmak adına takipcime evraklarımı teslim ettim.Güzel bir plaka çıkartmak istiyordum 5 günde öle bekledikten sonra plakam çıktı istediğim plaka olmamıştı ama fena değildi.
Artık motoruma binme vakti gelmişti.2. hafta pazar günü motorumu garajından çıkardım hafta içi bayiden satın aldığım airoh speed fire rise marka kaskımı taktım asfalt üzerinde ilerlemeye başladım 2. saat sonunda 45 km yol katetmiştim vites geçişleri ilk aldığım zamanki sertliğini yavaş yavaş kaybetmeye başlamıştı artık vitesler kolay geçiyordu ve ben gaz debriyaj ayarlarına alışmıştım motoru rahat kaldırıp vites küçülterek ilerliyordum gezimin son vakitlerinde 4,5 saat geçmişti ve motorum 120 km ye gelmişti bu süreç içerisinde 6500 deviri hiç geçirmedim ve hızım max. 75 oldu.
Hafta içi ara ara motoru kullandım alarm taktırdım ve uzaktan çalıştırma gibi bir özellik kazandı geceleri kullanıyordum 40 km de hafta içi yaptım motorum 160 km ye geldi...
3. hafta pazar günü şu an bugün oluyor.Sabah erkenden kalktım motorumu garajdan çıkardım ve keyifle binmeye başladım artık kendimi tecrübeli hissediyordum duruş ve kalkışlarım mükemmelleşti durmaya yakın vites küçülterek motora kompressor yaptırıyordum ve motor frenini kullanıyordum sağ ayak tarafında bulunan arka frenede alışmıştım rahat bir şekilde durmayı başarıyordum.Ayrıca motorum ilk aldığım günlerdeki sağırlığını kaybetmişti ve serileşmişti gaz yiyişi arttı ve daha kolay hızlanmaya başladı bugün ilk olarak 95 km hıza çıktım ve motorda hiç sarsıntı hissetmedim rahat bir şekilde seyrediyordu.Derken yine 4-5 saat lik bir sürüş yaptıktan sonra motorum 268 km ye geldi akşam oldu ve motorumu garajına bıraktım üstüne brandasını çektim hevesle alarmını kurdum kaskımıda brandasının altına sakladım ve eve doğru yola çıktım.
Şimdilik bu kadar ilk 250 km benim tecrübe kazanmama ve motoruma alışmama yetti artık kendimi bir motoru rahat kullanan bir insan olarak hissediyordum.
Motorumun resimleri aşağıda 2007 motomax keeway speed 150
nakit fiyatı :2700 ytl idi antalya nebioğullarında pazarlık ile 2550 ytl ye bıraktılar.
ben axess kredi kartına 12 taksit yaptırdım ve aylık 248 ytl ödeyerek 2976 ytl ye satın aldım.
umarım yeni motor sahibi olmayı planlayan arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir.
VE PLAKAM ÇIKTI
İlk olarak bayiden motorumu teslim aldım plaka ve ruhsatı yoktu faturasınıda 1 hafta sonra size teslim edeceğiz dediler işi bilmediğimiz için eyvallah dedik.1 adette çin malı siyah bir kaskı hediye olarak ücretsiz istedim ve aldım.Neyse motorun aküsü takıldı servisteki çocuğa anahtar parasını verdikten sonra teslim aldım motoru, satın aldığım bayiyle motoru koymayı planladığım yer arası yaklaşık 8-9 kilometreydi ve bu yolu tecrübesizlikle nasıl kat edeceğimi düşünüyordum satış elemanının ufak bir sürüş dersiyle çıktım asfalta koyuldum yola.Yolda beni bir tedirginlik sardı plakam yoktu ehliyetim yoktu ve tecrübesizdim vitesleri garç gurç geçiriyordum Allaha emanet gidiyordum
Aradan 1 hafta geçti ve bayiden faturamı teslim aldım plaka işlemlerini başlatmak adına takipcime evraklarımı teslim ettim.Güzel bir plaka çıkartmak istiyordum 5 günde öle bekledikten sonra plakam çıktı istediğim plaka olmamıştı ama fena değildi.
Artık motoruma binme vakti gelmişti.2. hafta pazar günü motorumu garajından çıkardım hafta içi bayiden satın aldığım airoh speed fire rise marka kaskımı taktım asfalt üzerinde ilerlemeye başladım 2. saat sonunda 45 km yol katetmiştim vites geçişleri ilk aldığım zamanki sertliğini yavaş yavaş kaybetmeye başlamıştı artık vitesler kolay geçiyordu ve ben gaz debriyaj ayarlarına alışmıştım motoru rahat kaldırıp vites küçülterek ilerliyordum gezimin son vakitlerinde 4,5 saat geçmişti ve motorum 120 km ye gelmişti bu süreç içerisinde 6500 deviri hiç geçirmedim ve hızım max. 75 oldu.
Hafta içi ara ara motoru kullandım alarm taktırdım ve uzaktan çalıştırma gibi bir özellik kazandı geceleri kullanıyordum 40 km de hafta içi yaptım motorum 160 km ye geldi...
3. hafta pazar günü şu an bugün oluyor.Sabah erkenden kalktım motorumu garajdan çıkardım ve keyifle binmeye başladım artık kendimi tecrübeli hissediyordum duruş ve kalkışlarım mükemmelleşti durmaya yakın vites küçülterek motora kompressor yaptırıyordum ve motor frenini kullanıyordum sağ ayak tarafında bulunan arka frenede alışmıştım rahat bir şekilde durmayı başarıyordum.Ayrıca motorum ilk aldığım günlerdeki sağırlığını kaybetmişti ve serileşmişti gaz yiyişi arttı ve daha kolay hızlanmaya başladı bugün ilk olarak 95 km hıza çıktım ve motorda hiç sarsıntı hissetmedim rahat bir şekilde seyrediyordu.Derken yine 4-5 saat lik bir sürüş yaptıktan sonra motorum 268 km ye geldi akşam oldu ve motorumu garajına bıraktım üstüne brandasını çektim hevesle alarmını kurdum kaskımıda brandasının altına sakladım ve eve doğru yola çıktım.
Şimdilik bu kadar ilk 250 km benim tecrübe kazanmama ve motoruma alışmama yetti artık kendimi bir motoru rahat kullanan bir insan olarak hissediyordum.
Motorumun resimleri aşağıda 2007 motomax keeway speed 150
nakit fiyatı :2700 ytl idi antalya nebioğullarında pazarlık ile 2550 ytl ye bıraktılar.
ben axess kredi kartına 12 taksit yaptırdım ve aylık 248 ytl ödeyerek 2976 ytl ye satın aldım.
umarım yeni motor sahibi olmayı planlayan arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir.
VE PLAKAM ÇIKTI
