Motorum kitlendi :(

Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
Bendede 200gy vardı, bak garajda yatıyo, motor kısmını çöpe attık bile. büyük ihtimalle açtığında pistonunun ortadan ikiye kırıldığını görüceksin. silindirine sıkışmış olucak, benimde başıma 2-3 evet 2-3 kere geldi ondan biliyorum.
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
Bendede 200gy vardı, bak garajda yatıyo, motor kısmını çöpe attık bile. büyük ihtimalle açtığında pistonunun ortadan ikiye kırıldığını görüceksin. silindirine sıkışmış olucak, benimde başıma 2-3 evet 2-3 kere geldi ondan biliyorum.


Yani ? 200 gy lerde bu olaya normal mı bakmamız gerekiyor ? Birde henüz 4300 küsür km de bi motor . O zaman dediğin gibi ise benimde çöpe atmam lazım herhal . :/
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Çok geçmiş olsun,Gölcük'teyim demiştiniz. Hangi tamirciye götürüyorsunuz bakımlar için. Genelde iyi tamirciler vardır Gölcük'te. Umarım çok masraf çıkarmaz tamiri.
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
daha önceden de sürekli çok zorlayarak kullandıysan da olabilir.küçük motorlar kimi yerde 110 120 zorlanmadan gider,
kimi yerde rüzgardan veya başka engelleyici sebeplerden 80i bile geçemeyebilir.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
yeni yağ koyduğunu söylüyor arkadaşımız. Yağ tapasından kaçmadıysa yağ, yağla bi alakası yoktur diye düşünüyorum. Malzeme kalitesizliğindendir. Çoğu şikayet eden arkadaşlarımızında motorları çin malı. Ben kendi motorumda öyle bişey denk gelmedim. 10 yıldır aynı motora biniyorum ve 96 model. İnce yağ koyduğumda 10 w 40 yağ değişimlerinde 500 gr yağ çıktığı bile oldu okadar zorlamaya kitleseydi benimki kitlerdi. Simdi 20 w 50 kullanıyorum problem yok
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
120 giderken aniden bir kitlenme dengeyi sarsıp kaza nedeni olabilirdi bence herşeyden önce dua et çocuklara şeker dağıt
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Ben 1lt yağ verdim motorcuya onu koydu yani . eğer problem 1 lt 'de ise suç tamamen bende . heralde 300-400 e patlıcak bu bana :pr:

ethemm76 bu arada bende Gölcük'lüyüm ..

Keşke 1300 gram yağ temin etseydin servise giderken. Neyse, sana bişey olmamış olması sevindirici. Gölcük' ten olmana sevindim. Umarım bi gün tanışma fırsatı buluruz. Motorunla ilgili gelişmelerden haberdar edersin.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
Ustalar motoru şimdi getirdim şükür . Yağı aynen duruyor yerinde . Yani sonuç aşırı hızdan dolayı olmuş sizlerden anladığım kadarıyla :/ Yarın motorcuya götürücem . Madem motor gitti diyorum ki 250 cc yaptırıyım .. Sizce uyar mı ?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
sorun pistondamı, kranktamıymış? Problemi neymiş öğrenebildinmi?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
300 gr eksik yağdan bir şey olmaz. Alternatör tarafında rotör civatalarından biri gevşeyip statörü dağıtmış olabilir.
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
300 gr eksik yağdan bir şey olmaz. Alternatör tarafında rotör civatalarından biri gevşeyip statörü dağıtmış olabilir.

Henüz motorcuya götürmedim . Bugun götürcem inşAllah . Yalnız dediğiniz gibi bir arıza varsa ne kadar masraf yapar bana ? Dediğim gibi motor madem açılcak 250 cc yaptırıyım diyorum mantıklıysa ? Yani ben pek anlamıyorum bu işlerden yardım :sunny:
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
10-40 yag motor kıtlemez. kısın normal yag kalınlıgı. o degılde 120 yapacak derdınız neydı onu anlayamadım. allah muhafaza arka teker kıtlense sızı ustunden fırlatsa o zaman ne yapacakdınız ?
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
Bende de Asya AS 200 GY-TAY var.Şuan 5000 km'de.Her seferinde 1 litre yağ koyuyorum çünkü 1300 ml koyduğum anda fazlasını atıyor.Yağ eksikliğinden değildir bence durum.Motosiklet kanımca fazla zorlanmış seninle ve senden önceki sahibiyle.Rodajını nasıl yapmıştır Allah bilir.Çin mallarının bu tarz sorunlarda namı vardır ama bu motosiklette senle birlikte iki kişide duydum.Çinlilere nazaran iyi motordur ama sanırsam gerçekten fazla yormuşlardır.Arazi şanzımanlı bir motorun o süratlerde kullanılması pek doğru değil.

Bu arada çok geçmiş olsun.Debriyajı çekmeniz hayatınızı kurtarmış olabilir.
 
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
67
sagolun. Yani dusmedigim icin tabiki şükür . Önce can snra canan sonucta motorumun taksit odemeleri bitmeden bana boyle bi olay yasatmasına uzuldum . Bu ariza asyanin bu modelnde kronikmiş zaten. Dedignz gibi bu motoru narin kullanmam gerekiyormus . Ama benim bu motoru almamdaki sebep zatem 120-130km hiza cikabilmekte .işim icabı yaklask 50km yol yapmak zorunda kaliyorum anayolda bazı zamanlar. Yanlıs motor seçimi yaptım sanirim.
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
yeni yağ koyduğunu söylüyor arkadaşımız. Yağ tapasından kaçmadıysa yağ, yağla bi alakası yoktur diye düşünüyorum. Malzeme kalitesizliğindendir. Çoğu şikayet eden arkadaşlarımızında motorları çin malı. Ben kendi motorumda öyle bişey denk gelmedim. 10 yıldır aynı motora biniyorum ve 96 model. İnce yağ koyduğumda 10 w 40 yağ değişimlerinde 500 gr yağ çıktığı bile oldu okadar zorlamaya kitleseydi benimki kitlerdi. Simdi 20 w 50 kullanıyorum problem yok
dostum m otorun ne?
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
599
CBF 150 de başıma geldi aynı olay 110 120 arası hızda giderken tak tuk sesler geldi hemen devriyaja bastım tırların arasında zor kurtuldum teker kitlemedi
sağa çektim marşa basınca marş motoru boşa dönüyordu dedim yandık :(
sabah hemen servise götürdüm motoru açıp baktık eksantrik zinciri atmış kırılmıştı ufak cc li motorlar ile hız yapmayalım arkadaşlar çok tehlikeli

yağ dan olması imkansız bazen oluyor cbf te 500 gr yağ kalıyor ama tıkır tıkır işliyor motor epeydir kullanıyorum yani yağdan değil..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst