Son on senedir rodaj diye birşey yok diye biliyorum,Eskiden yani eski teknolojiyle üretilen silindir ve pistonlarda çapak vardı bildiğim kadarıyla artık çapaksız üretilebiliyorlar çinde üretilen motorlar farklı olabilir tabi sonuçta ucuz maliyetli motorlar.
Tamam ama bi debriyaj yada şanzıman dişliside artık sıfır hata ile üretiliyor debriyaj değiştiğinde rodajı var yada şanzıman dişlisi değişti 1000 km 50 yi geçmiyim diye bişey yokki debriyaj kavrama yaptıktan sonra 50 ile gitsende 250 ile gitsende o debriyaj kavramıştır hadi debriyaj ve şanzıman için diyelim,scooter dan bahsediyoruz kayış aktarmalı scooterlarda sanzıman yoktur sadece varyator ve debriyaj tası vardır kavramayı kalkışla birlikte tamamlar gaz verdikçe sıyırması diye bişey yoktur...bende Ybr 125 var. abartmadan istediğim gibi sürdüm. gidişinde bir sorun yok. ama daha iyi olabileceğine inanıyorum. Çapak eskiden evet vardı, ama şimdiki teknolojiyle somali malı bile olsa çapak olmuyor motorlarda. rodaj sadece silindir için değil şanzıman ve debriyaj için de gereklidir :bounce::wiinkk: