Motoru Açma?

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
118
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abilerim,Motoru açma diye birsey gercekden var mı rodajdan dolayı daha 50 km/h yi gecmedim bile yardımcı olursanız sevinirim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Ara 2007
Mesajlar
1,335
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
doğru.
1000 km 50 yi geçme
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
118
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Peki motoru acma die birsey gercekden var mı? 1000 den sonra sonuna kadar basmam lazım mı
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Evet malesef gercekten var :) motoru uzun süre yüksek devirde kullanmamaya , motoru isindirmamaya çalış..
 
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Arada bir çok yüksek devirlere çıkmak iyidir derler. Kurumları temizliyormuş. Rodajdan sonra ama.

Rodaj döneminde üreticinin talimatlarına uy. Benim motorun üreticisi "ilk 800 km'de yarım gazdan, ilk 1600 km'de 4/3 gazdan fazla vermeyin, sabit düşük hızda kullanmayın, motoru hep aynı devirde tutmayın, ara sıra devir aralığını değiştirin" falan diyordu mesela.
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Hız olayı motordan motora değişir.O yüzden hıza bakma.Devire bakacaksın.Rodaj zamanında fazla devir verme,sürekli sabit devirde gitme ve ilk 500 km'de mutlaka yağını değiştir.
 
Katılım
12 Tem 2006
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu yağı bp de bedava değiştiriyorlar ucuzundan, ondan olur mu ? :mrgreen:
 
Katılım
13 Ağu 2009
Mesajlar
81
sevgili babu kardeşim motoru açma rodajdan sonra yapılan bişey rodajda sakın zorlama motorundan benim gibi sogursun sonra ben 1000 den sonra baya yüklendim motora şimdi 4100 de yağ gibi akıyo bu arada muğlanın neresindensin
 
Katılım
28 Mar 2004
Mesajlar
452
Son on senedir rodaj diye birşey yok diye biliyorum,Eskiden yani eski teknolojiyle üretilen silindir ve pistonlarda çapak vardı bildiğim kadarıyla artık çapaksız üretilebiliyorlar çinde üretilen motorlar farklı olabilir tabi sonuçta ucuz maliyetli motorlar.
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
Son on senedir rodaj diye birşey yok diye biliyorum,Eskiden yani eski teknolojiyle üretilen silindir ve pistonlarda çapak vardı bildiğim kadarıyla artık çapaksız üretilebiliyorlar çinde üretilen motorlar farklı olabilir tabi sonuçta ucuz maliyetli motorlar.

bende Ybr 125 var. abartmadan istediğim gibi sürdüm. gidişinde bir sorun yok. ama daha iyi olabileceğine inanıyorum. Çapak eskiden evet vardı, ama şimdiki teknolojiyle somali malı bile olsa çapak olmuyor motorlarda. rodaj sadece silindir için değil şanzıman ve debriyaj için de gereklidir :bounce::wiinkk:
 
Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
1,434
sen daha 50 il gitmeye devam et motorun 90 veya 100 ü geçmezse neden gitmiyo deme ben 200 e kadar normal bindim 50-60 sonra allah ne verdiyse serin havada çok sıkıştormadan bastım şimdi kendi sınıfımdakileri geçiyorum.50 ile deavm edersen nie gitöiyo bu motor deme sonra
 
Katılım
28 Mar 2004
Mesajlar
452
bende Ybr 125 var. abartmadan istediğim gibi sürdüm. gidişinde bir sorun yok. ama daha iyi olabileceğine inanıyorum. Çapak eskiden evet vardı, ama şimdiki teknolojiyle somali malı bile olsa çapak olmuyor motorlarda. rodaj sadece silindir için değil şanzıman ve debriyaj için de gereklidir :bounce::wiinkk:
Tamam ama bi debriyaj yada şanzıman dişliside artık sıfır hata ile üretiliyor debriyaj değiştiğinde rodajı var yada şanzıman dişlisi değişti 1000 km 50 yi geçmiyim diye bişey yokki debriyaj kavrama yaptıktan sonra 50 ile gitsende 250 ile gitsende o debriyaj kavramıştır hadi debriyaj ve şanzıman için diyelim,scooter dan bahsediyoruz kayış aktarmalı scooterlarda sanzıman yoktur sadece varyator ve debriyaj tası vardır kavramayı kalkışla birlikte tamamlar gaz verdikçe sıyırması diye bişey yoktur...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst