Motorsuz bir kış geçirmek

Katılım
21 Haz 2011
Mesajlar
221
motorun bakımlı ve ekipmanın tam ise hiç sorun yok. motorcu dediğin adam hertürlü hava şartında motoruna binen adamdır bana göre
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
hava yağmurlu değilse biniyorum...
çekilmiyor bana göre yağmurlu havada...
bu tip durumlarda jazz a talim ediyorum:)
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
Aranızda kış deneyimi olan var ve benimde size sorularım var :) Motosikletimle ilk kışım ve kışın da binmek istiyorum önerileriniz var mı acaba :)

korumalarınız tammı bilmiyorum ama kesinlikle eldivensiz çıkmayın. korumalı montunuzla , eğer yoksa rüzgarlığınız ile eldivenleriniz birleşmeli hava almamalılar.
kot pantolonla kesinlikle çıkmayın. ben hep çıkıyorum diyenler olur bir zararı yok derler üşümüyorum derler ama ileriki yaşlarda romatizma yapar o zaman yazın bile 40ı geçtiğinizde dizleriniz sızlar ( malesef babam da durum böyle ). pantolonunuzda rüzgar geçirmesin, karizmaya çok önem vermeyin içten yünlü giyin bacaklarınızı özellikle diz ve ayak eklemlerini sıcak tutun.
kışın çok rüzgar olur en muhteşem kaskın bile yalıtımına güvenmeyin. 2-3 tlye satılan kulak tıkaçlarından alın. 1 saat rüzgara maruz kalsanız bile uğultu olabiliyor.
kask takarken balaklava yı ihmal etmeyin. yüzünüz sıcak kalmalı.

kısacası üşüdüğümüzde sıcak bir yere girip 5 dk da ısınabiliyoruz ama malesef ileri ki yaşlarda romatizma denilen illete yakalanıyoruz. motosiklet ölmeye değer ama hasta olmaya sakat kalmaya değmez lafına katılıyorum.

motosiklet sürüşüyle ilgili olarak, yazıklarım sağnak yağış ve kar için geçerli, kar lastikleri olsa bile dönüşlerde kesinlikle hızlanmayın/yavaşlamayın. hızını koruyun. dönmeden önce hızı ayarlayıp öyle viraja girin. asla ve asla frenlere dokunmayın!
yavaşlayacağımız zaman frenlerden önce asıl tercihimiz debiryaj olmalı. motoru orta/yüksek devir kullanıp, viteslerden faydalanarak yavaşlayın. fren mesafesi yazınki kadar kısa olmayacaktır. siz uzun olan mesafeyi daha da uzatın. kırmızı ışık yanıyorsa ışığa kadar gazla gitmek yerine ağır ağır yavşalayın. sadece durulacağı zaman frenlere dokunmaya özen gösterin. arka teker bir derece ama asla ön tekeri kitlemeyin.
aynı şekilde hızlanırken gazı köklemeyin. yazın olduğu gibi ön kalkmaz, arka atar. çok hızlı kalkınca debiryaja geri bastığımızda bile genelde çok geç olur motor 90 derece dönmüştür ve sizi üzerinden atar.
motorun içindeki yağ donabilir. bunu engellemek için yağa katkı maddeleri koyun.
her halukarda içindeki yağ katılaşacaktır. çalıştırır çalıştırmaz yürürsek yağın içinde hareket eden pistonlar yağın katılığıyla çizilir. ilk çalıştırma da en az 2 dk rolantide gaz vermeden beklemeli, zaman varsa bunu 5 dkya çıkarmalı zaman yoksa üzerine atlayıp düşük devirlerde motorun yağı tam olarak ısıtmasını beklemeliyiz.
yağmurda diğer araçların sizi farketmesi zorlaşır, ekstra ışık , fosfor vari şeylerle motoru donatınız.

biraz uzun oldu ama kar üzerinde kullanım böyle. 4 ay pozantıda 151 rs ile takılmıştım buna dayanarak tecrübelerimi anlattım.
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
korumalarınız tammı bilmiyorum ama kesinlikle eldivensiz çıkmayın. korumalı montunuzla , eğer yoksa rüzgarlığınız ile eldivenleriniz birleşmeli hava almamalılar.
kot pantolonla kesinlikle çıkmayın. ben hep çıkıyorum diyenler olur bir zararı yok derler üşümüyorum derler ama ileriki yaşlarda romatizma yapar o zaman yazın bile 40ı geçtiğinizde dizleriniz sızlar ( malesef babam da durum böyle ). pantolonunuzda rüzgar geçirmesin, karizmaya çok önem vermeyin içten yünlü giyin bacaklarınızı özellikle diz ve ayak eklemlerini sıcak tutun.
kışın çok rüzgar olur en muhteşem kaskın bile yalıtımına güvenmeyin. 2-3 tlye satılan kulak tıkaçlarından alın. 1 saat rüzgara maruz kalsanız bile uğultu olabiliyor.
kask takarken balaklava yı ihmal etmeyin. yüzünüz sıcak kalmalı.

kısacası üşüdüğümüzde sıcak bir yere girip 5 dk da ısınabiliyoruz ama malesef ileri ki yaşlarda romatizma denilen illete yakalanıyoruz. motosiklet ölmeye değer ama hasta olmaya sakat kalmaya değmez lafına katılıyorum.

motosiklet sürüşüyle ilgili olarak, yazıklarım sağnak yağış ve kar için geçerli, kar lastikleri olsa bile dönüşlerde kesinlikle hızlanmayın/yavaşlamayın. hızını koruyun. dönmeden önce hızı ayarlayıp öyle viraja girin. asla ve asla frenlere dokunmayın!
yavaşlayacağımız zaman frenlerden önce asıl tercihimiz debiryaj olmalı. motoru orta/yüksek devir kullanıp, viteslerden faydalanarak yavaşlayın. fren mesafesi yazınki kadar kısa olmayacaktır. siz uzun olan mesafeyi daha da uzatın. kırmızı ışık yanıyorsa ışığa kadar gazla gitmek yerine ağır ağır yavşalayın. sadece durulacağı zaman frenlere dokunmaya özen gösterin. arka teker bir derece ama asla ön tekeri kitlemeyin.
aynı şekilde hızlanırken gazı köklemeyin. yazın olduğu gibi ön kalkmaz, arka atar. çok hızlı kalkınca debiryaja geri bastığımızda bile genelde çok geç olur motor 90 derece dönmüştür ve sizi üzerinden atar.
motorun içindeki yağ donabilir. bunu engellemek için yağa katkı maddeleri koyun.
her halukarda içindeki yağ katılaşacaktır. çalıştırır çalıştırmaz yürürsek yağın içinde hareket eden pistonlar yağın katılığıyla çizilir. ilk çalıştırma da en az 2 dk rolantide gaz vermeden beklemeli, zaman varsa bunu 5 dkya çıkarmalı zaman yoksa üzerine atlayıp düşük devirlerde motorun yağı tam olarak ısıtmasını beklemeliyiz.
yağmurda diğer araçların sizi farketmesi zorlaşır, ekstra ışık , fosfor vari şeylerle motoru donatınız.

biraz uzun oldu ama kar üzerinde kullanım böyle. 4 ay pozantıda 151 rs ile takılmıştım buna dayanarak tecrübelerimi anlattım.


Cevabınız için çok teşekkürler.Korumalarım eksiksiz olduğu için beni soğuk değilde yol durumu endişelendiriyordu.Bu önerilerinizi bir yere not edeceğim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst