motorsiklet ses sorunu

Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
apache sıkıştırma oranı yüksek vuruntulu çalışması normal. daha önce apache kullanıyordum bolca söktüm deneyimim var. sese göre üst taraftan gelen bir şıkırtı var.

bu tarz arızalarda ucuzdan pahalıya doğru kontrol edilebilir:
önce 20w50 yağ ile denenmeli.
sonra supap ayarı. motor soğukken iyi bir usta ile sentil çakısıyla yapılmalı,
sonra egzantrik zinciri ve gergisi,
en son egzantriğe bakılmalı.
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Eski bir rtr150 apache sahibi olarak bana çok rahatsız edici bir ses gelmedi. Biraz sesli karakterli motorlardır apacheler. Yokuşlarda çekişten düşüyorsa ve gaza yüklenince subap şıkırtısı varsa subap ayarı istiyordur. Ama apache nazlıdır, işin ehline yaptırmak lazım subap ayarını. Motor tamamen soğukken (tercihen akşamdan sabaha beklemiş) emme subap boşluğu 0.07 mm, egzos 0.11 olacak diye kalmış aklımda. Tabiki filler(sentil) çakısı kullanarak yapılacak ayar. Yağ olarak İzmirde 15w50 Shell Advance ya da motul 5100 kullanırdım ve memnundum.
 
Katılım
30 Tem 2016
Mesajlar
4
TEŞEKKÜR EDERİM ÖNCE SUBAPLARA BAKTIRAYIM EMME 0.06 EGZOZ 0.08 YAZIYO KİTAPCIĞINDA
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst