Motorsiklet satın alma ve kullanmanın olmazsa olmazları

kim

Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
562
Merhaba arkadaşlar;

Her gencin hayali gibi ,bende motor almak için girişimde bulundum ve aldım ancak şunu belirtmeliyimki çok araştırdım, almadan önce sürekli forumları okudum durdum ve arkadaşlarımdan tavsiyeler aldım , parça parça öğrendiğim bu bilgileri benim gibi yeni başlayacak olanlarla paylaşmak istedim,öncelikle şunu belirtmeliyimki, 1993 yılından bu yana araba kullanıyorum ve iyi bisiklete binerim (hareket bmx) bunların benim için avantaj olduğunu düşünüyorum.

Gelelim başlıklara


Motosiklet satın alırken;

1. Öncelikle aldığım tavsiyelerin en önemlisi yeni başlayanların küçük cc motorla başlamaları bu önemli, emeklemeden koşmayalım değilmi ?

2. Asla çin marka motor alma başınız ağrımasın,keyfiniz bir anda çileye dönüşmesin.

3. 2.el veya sıfır motor alırken mutlaka emsallerinin fiyatlarında bakınız,kazıklanmamak için.

4. Mümkünse kışın motor almaya çalışın ,kışın alcağınız motorun fiyatı yazın sezon açıldığından dolayı aynı olmayacaktır ( bu benim fikrim :)

5.Satın almaya giderken mutlaka bu işlerden anlayan bir arkadaşınızla gidin ,eğer yoksa satın alacağınız semtte bir tamirci bulun ve durumu anlatın,ufak bir çay çorba parasına size yardımcı olacaktır.

6. Satın almadan önce tüm belgelerinin eksiksiz olup olmadığına bakın,ceza veya vergiye bakmanıza gerek yok zaten bu noter satışında otomatik olarak çıkıyor.

7. Mutlaka korumalı giysiler alın Kask,Pantolon,ve ceket bunlara da bütçe ayırın hemde sağlam bir bütçe,hayatınız hiç bir şeyden değerli değildir.
AİLENİZİ ÜZMEYE HAKKINIZ YOK


Motorunuzu satın aldınız, gelelim motor kullanırken dkkat etmeniz gereken kurallara



Motor kullanırken;



1.Alkollü,uykusuz,ve asla ve asla dikkatsiz motor kullanmayın,ve aşırı süratten kaçının.

2.Korumalı giysilerinizi mutlaka giyin kasksız veya normal giysilerle sakın kullanmayın.

3.Unutmayın trafikde sizden başklarıda var onlara öncelik tanıyın ,boşverin sizi geçsinler hırs yapıp geçmeye uraşmayın.

4.Sağ şeritte giderken tali yollara yani gittiğiniz yöne katılan tüm yollara sanki her an bir araç çıkcakmış gibi temkinli yaklaşın bir araçın durduğunu dahi görseniz bekleyin çıksın ,sonuçda onun kaportası var sizde o yok

5.Bir aracın önüne geçeceğiniz veya dönüşlerinizde mutlaka sinyal verin,psikolojik olarak bu verdiğiniz sinyal arkanızdakilerin yavaşlamasını sağlar ve dikkatini arttırır.

6.Gündüz ve gece mutlaka farlarınızı yakın çok faydası vardır,sizi görünür kılar

7.Aynalarınız mutlaka kullanın,özellikle siz direk giderken solunuzdan gelip sağınızdaki bir yola aniden kıran bir sürücü sizin kaza yapmanıza neden olabilir,sağ çıkışlara yaklaşırken aynalarınız mutlaka kontrol edin ve hemen orta şerite geçerek sağ şeridi boşaltın.

8.Panik kazanın habercisidir soğukkanlı olun sağınızdan yada solunuzdan son sürat geçen bir araca her zaman hazırlıklı olun.

9.Açılan kapılara karşı dikkatli olun,örneğin sağda park etmiş aracın içinden aniden bir sürücü çıkabilir.

10.Özellikle şehir içinde yayalar çok dikkatsiz ve umursamaz olabiliyorlar ve gözünüzün içine baka baka önünüze atlayabiliyorlar,temkinli olun

11.Yağışlı havalarda süratinizi yarı yarıya düşürün ve yakın takipten kaçının,ilk yağan yağmur çok tehlikelidir,yoldaki tüm mazot ve yağ döküntülerini asfaltın üzerine çıkarır ve bu sizin kayıp düşmenize neden olabilir,mümkünse yağmurun biraz yağmasını ve yolun yıkanmasını bekleyin.

12.Sert rüzgarlara karşı hazırlıklı olun ,sert rüzgarlar genelde köprü ve viyadüklerde,iki bina arasından ve tünel çıkışlarında oldukça etkili oluyor.

13.Son olarak motorunuzu bakımlarını aksatmayın lastik basınçları,diş kalınlığı gibi ayrıca frenlerinizi çalışır ve ışıklarınızın yandığından emin olun.





Alıntı değildir edindiğim bilgilerdir, eklemek isteyen arkadaşlar konu altına ekleyebilir

Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
2. Asla çin marka motor alma başınız ağrımasın,keyfiniz bir anda çileye dönüşmesin.

Asla asla deme. İyi bakılmış ve iyi bakılan, ne olduğu bilinerek kullanılan bir çin malı motosiklet de uzun yıllar hizmet eder sahibine. Onbinlerce km kullanıp sorun yaşamayan onlarca insan mevcut bu forumda bu motosikletleri ki ben de onlardan biriyim. Bu bir imkan meselesidir. Gücünüz yetmiyorsa japon a çin alırsınız keyfinizi yaşamak için. Ama; altınızdaki motorun ne olduğunu bilirsiniz. Ona göre ihtimam gösterirsiniz o da sizi üzmez.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
Merhaba arkadaşlar;

Her gencin hayali gibi ,bende motor almak için girişimde bulundum ve aldım ancak şunu belirtmeliyimki çok araştırdım, almadan önce sürekli forumları okudum durdum ve arkadaşlarımdan tavsiyeler aldım , parça parça öğrendiğim bu bilgileri benim gibi yeni başlayacak olanlarla paylaşmak istedim,öncelikle şunu belirtmeliyimki, 1993 yılından bu yana araba kullanıyorum ve iyi bisiklete binerim (hareket bmx) bunların benim için avantaj olduğunu düşünüyorum.

Gelelim başlıklara


Motosiklet satın alırken;

1. Öncelikle aldığım tavsiyelerin en önemlisi yeni başlayanların küçük cc motorla başlamaları bu önemli, emeklemeden koşmayalım değilmi ?

2. Asla çin marka motor alma başınız ağrımasın,keyfiniz bir anda çileye dönüşmesin.

3. 2.el veya sıfır motor alırken mutlaka emsallerinin fiyatlarında bakınız,kazıklanmamak için.

4. Mümkünse kışın motor almaya çalışın ,kışın alcağınız motorun fiyatı yazın sezon açıldığından dolayı aynı olmayacaktır ( bu benim fikrim :)

5.Satın almaya giderken mutlaka bu işlerden anlayan bir arkadaşınızla gidin ,eğer yoksa satın alacağınız semtte bir tamirci bulun ve durumu anlatın,ufak bir çay çorba parasına size yardımcı olacaktır.

6. Satın almadan önce tüm belgelerinin eksiksiz olup olmadığına bakın,ceza veya vergiye bakmanıza gerek yok zaten bu noter satışında otomatik olarak çıkıyor.

7. Mutlaka korumalı giysiler alın Kask,Pantolon,ve ceket bunlara da bütçe ayırın hemde sağlam bir bütçe,hayatınız hiç bir şeyden değerli değildir.
AİLENİZİ ÜZMEYE HAKKINIZ YOK


Motorunuzu satın aldınız, gelelim motor kullanırken dkkat etmeniz gereken kurallara



Motor kullanırken;



1.Alkollü,uykusuz,ve asla ve asla dikkatsiz motor kullanmayın,ve aşırı süratten kaçının.

2.Korumalı giysilerinizi mutlaka giyin kasksız veya normal giysilerle sakın kullanmayın.

3.Unutmayın trafikde sizden başklarıda var onlara öncelik tanıyın ,boşverin sizi geçsinler hırs yapıp geçmeye uraşmayın.

4.Sağ şeritte giderken tali yollara yani gittiğiniz yöne katılan tüm yollara sanki her an bir araç çıkcakmış gibi temkinli yaklaşın bir araçın durduğunu dahi görseniz bekleyin çıksın ,sonuçda onun kaportası var sizde o yok

5.Bir aracın önüne geçeceğiniz veya dönüşlerinizde mutlaka sinyal verin,psikolojik olarak bu verdiğiniz sinyal arkanızdakilerin yavaşlamasını sağlar ve dikkatini arttırır.

6.Gündüz ve gece mutlaka farlarınızı yakın çok faydası vardır,sizi görünür kılar

7.Aynalarınız mutlaka kullanın,özellikle siz direk giderken solunuzdan gelip sağınızdaki bir yola aniden kıran bir sürücü sizin kaza yapmanıza neden olabilir,sağ çıkışlara yaklaşırken aynalarınız mutlaka kontrol edin ve hemen orta şerite geçerek sağ şeridi boşaltın.

8.Panik kazanın habercisidir soğukkanlı olun sağınızdan yada solunuzdan son sürat geçen bir araca her zaman hazırlıklı olun.

9.Açılan kapılara karşı dikkatli olun,örneğin sağda park etmiş aracın içinden aniden bir sürücü çıkabilir.

10.Özellikle şehir içinde yayalar çok dikkatsiz ve umursamaz olabiliyorlar ve gözünüzün içine baka baka önünüze atlayabiliyorlar,temkinli olun

11.Yağışlı havalarda süratinizi yarı yarıya düşürün ve yakın takipten kaçının,ilk yağan yağmur çok tehlikelidir,yoldaki tüm mazot ve yağ döküntülerini asfaltın üzerine çıkarır ve bu sizin kayıp düşmenize neden olabilir,mümkünse yağmurun biraz yağmasını ve yolun yıkanmasını bekleyin.

12.Sert rüzgarlara karşı hazırlıklı olun ,sert rüzgarlar genelde köprü ve viyadüklerde,iki bina arasından ve tünel çıkışlarında oldukça etkili oluyor.

13.Son olarak motorunuzu bakımlarını aksatmayın lastik basınçları,diş kalınlığı gibi ayrıca frenlerinizi çalışır ve ışıklarınızın yandığından emin olun.





Alıntı değildir edindiğim bilgilerdir, eklemek isteyen arkadaşlar konu altına ekleyebilir

Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.

Akıllı sürücünun önerileri. Şiddetle dikkate alınmalı..:cat:
 

kim

Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
562
sağolun arkadaşlar faydası olduysa ne mutlu
 
Katılım
24 Nis 2011
Mesajlar
118
bu sevdama yenı kavusacak biri olarak tecrubelerınızı aktardıgınız için tesekkurler.
 
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
155
Asla asla deme. İyi bakılmış ve iyi bakılan, ne olduğu bilinerek kullanılan bir çin malı motosiklet de uzun yıllar hizmet eder sahibine. Onbinlerce km kullanıp sorun yaşamayan onlarca insan mevcut bu forumda bu motosikletleri ki ben de onlardan biriyim. Bu bir imkan meselesidir. Gücünüz yetmiyorsa japon a çin alırsınız keyfinizi yaşamak için. Ama; altınızdaki motorun ne olduğunu bilirsiniz. Ona göre ihtimam gösterirsiniz o da sizi üzmez.

Öncelikle verdiğin bilgiler için teşekkür ediyorum.Özellikle yazınızın ikinci bölümündeki uyarılar çok önemli ama ne yazıkki ''Atahualpa'' nın da belirtmiş olduğu gibi,çin malı hakkındaki görüşlerinize maalesef katılmıyorum.Şimdiye kadar üç tane çin malı motorsiklete bindim ve abartıldığı kadar sorun yaşamadım.Vibrasyon ve parça bulunabilirliği açısından (Özellikle bir zamanlar bindiğim Xingfu 250 ve Zealsun ZS-6 da parça konusunda sıkıntı yaşamıştım ama Mondial'de aynı sıkıntıyı yaşamadım) katılıyorum.
Kazasız belasız sürüşler diliyorum.
 
Katılım
18 Ocak 2006
Mesajlar
149
Çin mallarını kötülüyorsunuz fakat Japonların mallarıda dandik çıkabiliyor.1997 yılında İzmir Aşar motordan 0 Honda Titan satın aldım.Altıncı ayda yolda kaldım.Benzin filtresi nin içi pas dolmuş.Deponun içi tamamen pasla kaplanmış ve nikelaj egzosun heryeri pas oldu.
 
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
155
Çin mallarını kötülüyorsunuz fakat Japonların mallarıda dandik çıkabiliyor.1997 yılında İzmir Aşar motordan 0 Honda Titan satın aldım.Altıncı ayda yolda kaldım.Benzin filtresi nin içi pas dolmuş.Deponun içi tamamen pasla kaplanmış ve nikelaj egzosun heryeri pas oldu.

İlginç :cyclopsan.Halbuki Titanları ne kadar da efsaneleştirmiştik :silent:.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
78
güzel kardeşim;
bırakın artık şu çin mallarını kötülemeyi. herkes cebindeki paraya ve zevkine göre seçim yapıyor. herkesin ağzında "sıfır çin malı alacağına 2004 japon al" lafı dolaşıyor. şu bir gerçek ki beğenmediğiniz çin malları olmasa bu forumdaki insanlarınen az yarısı için motora binmek hayal olurdu.
ayrıca evet kötü ün yapmış bazı marka ve modeller var. mesela mondial. 2005 de 125'lik scooter'ını aldım ve 3 sene tahsilatçılık yaptım. hergün en az 250 km. 3 senede sadece 2 kez gaz teli koptu. ama yakın zamanlarda yine mondial olan zc 150 aldım, berbat çıktı büyük zararla takas ettim.
yani evet kalitesiz modellerde var ama kafadan çin diye hepsini silip atıp ilk defa motor sahibi olacak arkadaşların kafasını karıştırmayalım. çin malları düşük bütçeyle bu işe başlamak isteyenler için biçilmiş kaftan..
teşekkürler..
 
Katılım
2 Ara 2011
Mesajlar
38
çin mallından uzak durun cümlesi hariç hepsine katılıyorum ama sen ne kadar motoruna bakarsan oda sana bakar bu böyledir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst