Motorsevenlere bir darbe daha: "gümrük vergisi"

Katılım
17 May 2006
Mesajlar
541
Merhaba arkadaşlar; devlet baba motosikletlerde ö.t.v den sonra şimdide gümrük vergisi adı altında bir vergi alıyo. Buda doğal olarak fiyatlara yansıdı. yani bu şu demek küçük cc li motorların fiyatlarına otomatik 300 ile 500 ytl arasında zam demek.
Ha unutmadan devlet babaya kızmayalım lütfen aslında çok doğru bir şey yaptı. Bunu yaparken ki amaçları ithalatı frenlemek elbette ülkemizden yurtdışına oluk oluk para akmasını engellemek. kalitesiz çin malları ülkemize giriyor dolayısıyla kalitesiz olduğu için yedek parçasıda geliyo ve biz bunlara para veriyoruz.tabiki kurunun yanında yaşta yanıyo (japon malları yani) ama yerli üretim yapanlara böyle bir şey yok(gümrük vergisi yani)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
kaynak varmı bu konuda hangi kanuna göre veya tasarıya göre yazdın hocam...link yazsana...
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
71
bilimiyorum ama bu vergiyi en başta koymak gerekirdi piyasaya bu kadar cok motor girdikten sonra degil şimdi yedek parçada pahalı gelecek arızayıda pahalıya onarıcaz.
 
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
974
Sezon başlıyor ya geçen seneden satışlara bakarak kazanç ı yükseltmeyi düşünen şirketlerin stratejisi 1900 YTL olan Scooter 2600 fiyat çekiyorlar.
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Ötv veya Taşıt alım vergilerindeki artışlar motor fiyatlarına yansıyor elbetteki. ancak bu sanki birazda yaz ayında kampanya yapabilmek için zemin hazırlığı gibi geliyor bana. Çünkü şu aralar alımlar neredeyse durmuş durumda. Diğer taraftan kötü malların yavaş yavaş piyasadaki akibetleri ortaya çıkmaya başladı. Bu nedenle bazı firmalar kendilerini bu segmentten ayrı tutmaya çalışıyor ve bunu ispata yönleniyor olabilirler.

Ayrıca hala burada 1500-1750 arası motor satılıyor (0km)
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Nis 2005
Mesajlar
1,770
ula keko böyle kaynakmı olur...:p resmi bişey yokmu...:cherry:
benim can kardeşim mete'cim gene güldürdün beni :mrgreen: uzun zamandır haberleşemiyoruz ama bizi bizi biliyoruz:wiinkk: mutlu yıllar sana bu arada ve inşallah bu haber doğru değildir:) kendinize iyi bakın....
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Merhaba arkadaşlar; devlet baba motosikletlerde ö.t.v den sonra şimdide gümrük vergisi adı altında bir vergi alıyo. Buda doğal olarak fiyatlara yansıdı. yani bu şu demek küçük cc li motorların fiyatlarına otomatik 300 ile 500 ytl arasında zam demek.
Ha unutmadan devlet babaya kızmayalım lütfen aslında çok doğru bir şey yaptı. Bunu yaparken ki amaçları ithalatı frenlemek elbette ülkemizden yurtdışına oluk oluk para akmasını engellemek. kalitesiz çin malları ülkemize giriyor dolayısıyla kalitesiz olduğu için yedek parçasıda geliyo ve biz bunlara para veriyoruz.tabiki kurunun yanında yaşta yanıyo (japon malları yani) ama yerli üretim yapanlara böyle bir şey yok(gümrük vergisi yani)

evet devlet babanız yerli üretice destek veriyo tabi tabiiii...

geçenlerde bir girişimci türk olmasına ve türkiyede yaşamasına ragmen tekstil fabrikasını Bulgaristan!a açtı. bunun nedeni soruldugunda adamın cevabı şu oldu;
ülkemi seviyorum insanlarını veriyorum fakat Türkiye'de bizlere yüklenen vergi oranlarından dolayı Bulgaritan'a fabrika açtım.

tamam gümrükdeki vergi oranları ile ithalatı frenlemeye çalışıyo ama yerli üreticiyede uçuk vergiler çıkartıyo. yani ne ithal edebiliyoruz nede üretebiliyorum.
 
Katılım
20 Şub 2006
Mesajlar
1,105
motor alımını pazartesiye erteleyen hondacılara kötü bir süpriz geliyor!
 
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
1,842
bilimiyorum ama bu vergiyi en başta koymak gerekirdi piyasaya bu kadar cok motor girdikten sonra degil şimdi yedek parçada pahalı gelecek arızayıda pahalıya onarıcaz.

Bu vergi yedek parçaya değil komple kurulu olarak gelen motorlar için geçerli cat:

Ayrıca motoru parça halinde getirip burada montaj yapan firmalar bu vergiden etkilenmeyecek :rendeer:
 
Katılım
20 Şub 2006
Mesajlar
1,105
eyw metehan abi bu arada doğumgününde kutlu olsun,nice mutlu,sağlıklı yaşlara:)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
sağol kanka...ayıptır sorması cbf 150 kaç olacak...söz kimseye söylemicem...
 
Katılım
20 Şub 2006
Mesajlar
1,105
ukalalık gibi olmasın ama ''ticaret=sırdır'' derler hep büyüklerimiz.onun için biraz daha beklemek lazım:)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
ukalalık gibi olmasın ama ''ticaret=sırdır'' derler hep büyüklerimiz.onun için biraz daha beklemek lazım:)

vayyy ticaret ambiansı hemi...okey bana özelden çak o zaman...la valla söz aramızda kalacak ...bence 3650 olacak...plaka dahil...3850...:p :wiinkk:
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Asıl mesele motor değilki.Asıl mesele ekipman,vergi,tamir-bakım,ehliyet ve yakıt masrafları.Ben özellikle Çin menşeeli motor satanların yerinde olsam bedava veririm.Nasıl olsa alanlar yine sana dönecek.Avrupadaki mobil telefon operatörlerinin yaptığı taktik.Telefonu bedava veriyor,üzerine sözleşme imzalatıyor ve seni 1 yıllığına bağlıyor.Kaşıkla verip kepçeyle çıkarma taktiği.:cherry:
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
konulan verginin adı yerli tüketiciyi korumak adına çinden ithal edilen motorlara anti damping vergisidir. yerli üreticimiz dışarıdan montajlı motoru yerli montaj sistemi ile vatandaşa daha karlı satmalarına zemin hazırlayacak bir sistem. olan yine vatandaşa oluyor. üretici olduğunu iddia edenler yine karlı çıkacak
 
Katılım
13 May 2006
Mesajlar
24
arkadaşın dediğine katılıyorum vergileri şişiriyorlar sonra yatırımcıları kaçırıyorlar yazık alacak olanlara geçmiş olsun. şimdi sitelere girdim baktım ort. 250 - 300 YTL civarı bir artış var (bazıları daha fazla) nefes alsak vergi alacaklar nerdeyse :pr:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst