Motor Tavsiyesi

Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
350
Arkadaşlar anlaşılan 250 cc için öneriler sınırlı 600 cc ölüm makinası yahu ne alacağız biz :) valla kaldık arada... hyosung modeli ve kawasaki modelleri dışında model yok sanırım...

Speirs hocam araştırdım ama bulamadım bulsaydım zaten oradan devam etmeyi bırak baştan sona okurdum.
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
Arkadaşım, evli ve çocuk sahibiymişsin.
Ben ilk motorumu 40 yaşında, birkaç ay önce aldım. Motor almadan üç yıl önce ehliyet ve iyi bir eğitim almıştım.
Anlaşılan super sport modelleri beğeniyorsun. Çevrende ve bu sitede super sport modelleri beğenen, tutan epeyce arkadaş vardır. Sözümü, tavsiyemi dikkate alır mısın bilmem ama;

ilk motor olarak ss alma. hele tutup 600 cc.liğini hiç alma.

Sitede başta Donald Duck'u ve başka bölümleri oku, faydasını göreceksin.
Beğendiğin modeller 3 saniyenin altında 100 km. hıza, 5 saniyede 200 km hıza ulaşan modeller.
En beğenmediğin 50 cc.lik skuter bile 70-80 km hıza çıkar, 50 km ile yapılan çarpışma testlerinde koca arabalar ne hale geliyor, görüyoruz.

Kendine 150 cc bir commuter, mesela Honda CBF 150, Yamaha YBR 125 al ve bir sene kullan, en az 2-3 bin km yap. Kararını daha sonra ver.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:37 ----------

İlk motoru cbr 600rr olup hayatta kalan yok mu diye sormuş vatandaş.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/69210-ilk-motoru-cbr600rr-olup-hayatta-kalan-yok-mu.html
 
Katılım
29 Tem 2009
Mesajlar
92
beğendiğin olsun

merhaba ,

yaş 37 , adım Kaan ve istanbul...

Bu aşamalarddan 3 ay önce geçen biri olarak bende cevap vermek istedim.

öncelikle cc konusuna değinelim, Türkiyede motora başlama genelde 30 yaş ve üzerinde. Bu nedenle genel olarak, aklı başında, görmüş geçirmiş, sorumluluklarını bilen biri olduğunuz kabul edilir. Bunlar sizde yoksa lütfen scooterla başlayın. Eğer sizde bu saydıklarım gibiyseniz CC konusu çok önemli olmayacaktır.

Ancak süpersport yani race tarzı almamanız gerekir. Motorlar çok agresiftir hata affetmezler bunedenle cc si ne olursa olsun bu tarzdan uzak durun.

Enduro yada naked denen tarzlar ve birde tabii ki chopper lar var.

Bunlardan brine seçin diyeceğim ama bu seferde nasıl diyeceksiniz.

Banada dedilerki amacın uzun yollara gitmek, dağ tepe bayır gezmekse enduro al. İyi de çalışıyoruz, senede 2 kere uzun yol yapıcam ama kalan zamanda şehir içindeyim. Haaa dediler o zaman naked al. :wiinkk: ama yaş 37 kilo 90 boy 180 dedim. O zaman da abi sen kesin chopper al dediler.

yani durum karışıktı anlıyacağın.
Ama tavsye verenler çok haklılar motor kişisel bir şey ve özel bir eşya sahip olan için. ne alırsan al sevmen, beğenmen gerek.

Ben Kawasaki ER6N aldım. 650 CC.. iyiki almışım. sadece benzin alıyorum. yaklaşık 1000 km yaptım daha ancak süper bir keyif benim için er6N kullanmak.
beğenmeyende bir dünya adam var.

Ne alırsan al , mutlaka eğitim al. Ben hem temel sürüş, hemde ileri sürüş teknikleri eğitimlerini aldım. Güvenlik ekipmanını da full aldım.

Motor 72 beygir ve 210-220 yaptığı söyleniyor ben daha 120 yi görmedim.

Nedenmi ? motor gider de gerek varmı diyorum hep kendime...

Ben keyif almak istiyorum motordan ve keyfim için ne kendimi ne de başkalarını tehlikeye atmamam gerek.
Ben motorlu taşıtım aynı araba gibi ve aynı araba gibi kullanıyorum. BAşıma glen bir tehlike olmadı bile diyebilirim. Ufak tefek olaylar dışında.

aile babası biri olarak sorumluluklarınız var , bunları hatırladığınız sürece ne aldığınız çok farketmez. RACE olmasın , çok Ağır olmasın başlangıç motorunuz ve mutlaka ama mutlaka üzerine oturduğunuzda, karşıdan baktığınızda işte bu benim motorum diyebileceğiniz bir motor olmalıdır. Bütçenizden 500 TL eğitim için (10 saat temel derse yeter) , 2000 TL ekipman için (kask,pantolon,mont,balaklava,bot,zincir,disk kilidi,file,lastik köpüğü,sprey zincir yağı,branda,eldiven,windstopper içlik,yağmurluk vb...) için ayırın mutlaka.
alım satımda yaklaşık 400-500 TL tutacaktır. Kasko şart bence oda yaklaşık 1000-2000 arasına yapılabiliyor. 3-5 bin tl lik motor için yaptırmayın ancak 8-10 bin tl lik motora kasko şart...

eh kalana bütçenize göre bir motor alabilirsiniz.

sonuç olarak benim tavsiyelerim;


kawasaki ER-6N naked
honda CBF 250 naked
kawasaki Er-5 naked
Hyosung 250 comet naked
Yamaha FZ1 naked

keeway land cruiser chopper
Yamaha Virago ( özellikle bu motor başlangıç için çok rahat ettirebilir derim ) chopper

Hyosung GV 250 chopper
Yamaha dragstar chopper
sevgiler,,
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
407
eğitimini almadan sakın yüksek hacme ve beygir gücüne sahip motor kullanma. benim ilk motorum mz 251 sonra ybr 125 aldım şimdi ise suzuki gsr 600 kullanıcısıyım. motor konusunda usta değilim. şu an kullandığım motorumla yaklaşık 10.000 km yaptım. şu anda kullandığım motor 0 - 100 km/sa hıza 4 sn gibi bi sürede çıkıyor hemde 1. viteste 6. vites sonu 280 - 290 km/sa görebiliyor (kullanım şekli, yol şartları, kullanıcı ağırlığı, yakıt ve aksesuar ağırlıkları, lastik durumu ve şekli gibi değişkenlere bağlı olarak). ki benim motorum naked. hele birde ss leri düşün. bir ay kadar kısa bir süre için honda 600 rr kullandım çok agrasif bir araç. benim sana tavsiyem 2 tekerin ne olduğunu anlayabilmen için öncelikle motor hacmi ve gücü düşük olan bir makine seçmen. yine tavsiyem honda cbf 150. herhangi bir sorunla karşılaşmadan honda güvencesiyle motorun ne olduğunu öğrendikten sonra yükselteceğin hacme, beygir gücüne ve silindir sayısına sen karar verebilirsin.
 
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
350
motorlord hocam çok çok teşekkürler halimden anlayanların çoğu zaten yakın zamanda bu duruma düşenler ve gerçekten daha çok yardımcı oluyorlar... çok teşekkürler...Düşünceleriniz çok önemli benim için ve inanın değerlendireceğim... Hiç bakmadığım bir açıdan bakmışsınız sağolun.
 
Katılım
9 Ağu 2008
Mesajlar
361
Ben sana Honda CBF 500 ve sürücü kursu dışında bu işe ciddi şekilde eğilen kuruluşlardan temel sürüş eğitimi öneririm. CBF 500, hataları olabildiğince kaldıran sürüş dinamiği ile, elbetteki eğitim ile birlikte başlangıç motoru olabilecek bir motosiklet. Yine de 250 cc üzerini çok düşünme. İlle de orta sınıf diyorsan CBF 500...
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eyl 2008
Mesajlar
118
Şİmdiden hayırlı olsun...

Yazacaklarıma pek çok kişi kızacaktır belki ama ben genede fikrimi söyleyeyim: Motor sevdasına tutulmuşsunuz geçmeyecektir motor almazsanız daha da artarak devam edecektir ama öncelikler burada daha önemli. Bence 1 nci öncelik Temel sürüş eğitimi ( ben zaten kullanıyorum demeyin bilmediğiniz okadar da fazla şey olduğunu görünce sizde şaşıracaksınız) 2 nci sırada ehliyet var bu arada ehliyet sınavını beklerken temel sürüş eğitimine devam bunu yaparken milli eğitim sertifikalı adı sanı bilinen hocalardan bu eğitimi almak önemli. Zaten eğitmeniniz size hangi bg ' ne kadar başa çıkabileceğinizi hangi motorun size daha uygun olduğunu söyleyecetir. Ben başlarken 45 bg de 650 cc enduro ile başladım ama önce eğitim aldım, benim çok yakın arkadaşım 15 saat temel eğitim ve 18 saat ileri sürüş eğitiminden sonra 1000 cc varadero ile başladı, onun ders aldığı hoca Türkiye çapında ünlenmiş ve kendini kanıtlamış bir hocaydı. Kimisine " sen 250 cc den yukarı çıkma şukadar km yap sonra eğitime devam, durumuna göre bg yükseltebiliriz " diyen bir hoca, demek istediğim sizin yetenekleriniz, ilginiz çok alakalı. Pek çoğunun dediği gibi cc den çok bg önemli.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Ben sana Honda CBF 500 ve sürücü kursu dışında bu işe ciddi şekilde eğilen kuruluşlardan temel sürüş eğitimi öneririm. CBF 500, hataları olabildiğince kaldıran sürüş dinamiği ile, elbetteki eğitim ile birlikte başlangıç motoru olabilecek bir motosiklet. Yine de 250 cc üzerini çok düşünme. İlle de orta sınıf diyorsan CBF 500...

yuhh be hocam, cbf 500 mü hata affeder?? toleranslı makineler arasına 500cc sokulur mu Allah aşkına...
 
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
47
hocam senin bu alacağın motoru nerde kullanacağında önemli kullanma alanını yazmamışsın göremedim. ama eğer şehir içi 5 10 km dersen günlük kullanırım al bi commuter sonra motoru öğrenince kendine haftasonu gezmelik alırsın bi ss lerden 2. motorun olarak durur. malum türkiye yollarında ss kullanmak hiç kolay değil ki benzin desen başka bi masraf. benim tavsiyem şehir içinde kullanacağın bi motor al cbf150 ybr125 gibi. sonra zaman geçince yazın gibi alırsın motorunu 12 13 bin tlyede 2sinede yeter 2.el için.
 
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
350
Arkadaşlar kararımı verdim. 250 cc bir motor düşünüyorum. kawasaki 250 yada hyonsung 250 arasında gidip geliyorum... ikisinden birisini alacağım ama bir soru sormak istiyorum. hyonsung 650 R diye bir modeli var bu model diger R sınıfı motorlardan farklı olarak 2 silindir (4 SİLİNDİR DEGİL) acaba buda hiç bilmeyen birisi için fazla mı gelir? bu tamamen bir arkadaşımın sorusu :)
 
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
47
hocam sorun hiçbir zaman silindir yada hacimde değil tamamen kaç beygir olduğunda.
 
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
782
Hyosung GT 250 R Cok kral motordur Abicim. Ben cok heves ettim almak icin param yetmedi. Simdi CBF 150 alıcam. ama sana en iyi gidiceq olan motor Bence o. Saygılar.
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
42
Sevgili hsorin benim konuma yorum yaparken sanki 40 yıllık biniciymişsin gibi yorumlamıştın şimdi kendin 600cc likten bahsediyosun:):):) beni bir kere daha haklı çıkardın sağol... bana yazdığın yorumu da ekliyorum aşağıda!!! Ben okuduğumu çok iyi anlıyorum ve ne istediğimi biliyorum sadece muhalefet olmak için bişiler yazmıyorum!!!

BU ARADA SEN HANGİ MOTORDA MUTLU HİSSEDECEKSEN ŞÖYLE KARŞISINA GEÇİP Bİ SİGARA YAKTIĞINDA İÇİN ERİYECEKSE ONU AL DERİM. BENİM TAVSİYEM O PARALARA 2005-2006 HONDA CBR600RR :):):)



Önce okuduğunu anlamak lazım ardından iyice bi düşünmek lazım ardından da yazmak lazım... Bu işler oyle binerim demekle olmuyor valla atı filan geçtim insan deveye bile binerken bacakları titriyor... bu RR tarzı motorlara binerken ben olsam 50 kere düşünürdüm... 125 CBR a bindim hiç beklediğim gibi gelmedi o bile fazzla geldi neredeyse
 
Katılım
2 Eki 2009
Mesajlar
71
Hocam şuan da benimde motorum yok ancak uzun bir süredir siteyi takip ediyorum diğer sitelere bakıyorum çoğu kişi başlangıç için en ideali 125-250cc arası diyorlar... bende 150cc bir motor alacağım... Benim tavsiyemi dikkate alırsın almazsın ama bence 250cc geçmeyen bir motor al... Unutma ki seni bekleyenler var...
 
Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
1,277
valla hiç doğru dürüst yeni model bi ss motorum olmadı ama hiç de motorsuz kalmadım en son ben de düşündüm 250 cc yeni model bişey alıyım diye ama yok arkadaş kesmedi ama hyoya kawasaki motoru koysalar olacaktı ki kawa bile pahalı geldi bana yani bu işler biraz da cep işi

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:08 ----------

bu arada başlangıç için en uygun bence scoter önceden kinetix v.b vardı şimdi onların da 250 cc olanı var ama 150 cc iyi bence
 
Katılım
30 Eyl 2009
Mesajlar
37
yeni motor...

selam arkadaşlar ben de ocak ortasında bir ybr125 veya cbf150 alayım diyorum ama honda servisinde bindin üzerine cbf150'nin ve ayak uçları ile yere deyiyorum.ybr125'te sanki ayaklarım yere deyebiliyordu.boy:1,63-kilo:73 sizce ne olur dersiniz.bir de bu arkadaşımın dediği gibi hyosung gt250 alsam boydan kaybeder miyim bir de bana ileride yedek parça sıkıntısına sokar mı?
not:daha önce ramzey QM125T-10E scooter kullandım ve 4 ay içerisinde 3400 km yapıp sattım vitesli alacağım diye bu bazı yorumlar kafamı çok karıştırıyor.biri diyor cbf biri diyor ybr ne alsam bilemiyorum yahu bunların ikisini de deneme imkanımız olsa ne güzel olur değil mi?:silent:
bir de hyosung 250 naked'i de tabi ki
:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst