motor fiyatları çok değişecek bi öneri

Katılım
26 Nis 2016
Mesajlar
1,671
o zaman skntı olucak , vıdeoları ızledım , sıyahı goremedım .abd,mılano fuarlarında.Bırde her zaman gercek hayatta gorerek alma taraftarıyım,r25 de bıle bayıde 3 rengıde mevcuttu,gercegını gorunce aklımdakı fıkır degısmıstı ve farklı bır renk almıstım.Fuara getırır yamaha dıye tahmın edıyorum 2017 r6 yı , en buyuk yenılıklerınden bırı , cok buyuk hata eder.Su an 47.5 2016 modelı , pazarlıkla cok daha guzel bır fıyata ınerler.Gsxr600 ıcın eylulde bayı ıle konustum 45.500 e kdr ındı sonra ıstanbul dısında bır bayı aradım 43 e kdr ındı gel al dedı , eger 17 r6 bu kdr begenmesem sımdıye coktan almıstım gsxr ı 16 modelı. Umarım yamaha fuara getırmemek gıbı bır sacmalık yapmaz. Bırde ılgınctır yamaha Turkıye 2 rengını koymus sıtesıne sıyah ve mavı , fakat gumus grı beyaz bır rengı daha var. Bırde abd de quıck shıfter dahıl deıl , avrupa modellerınde dahıl, yukarı yonlu calısıyor sadece. Orjınal quıck shıfeter da 250 usd kendı sıtesınde r6 ıcın, yanı cok cok buyuk bır rakam deıl aslında. Boyle ufak tefek farklar var .Ingıleterede 10.400 gbp olarak satıs fıyatı konmus 17 r6 nın.

bu da lınk ı abd yamaha ve r6 nın

https://www.yamahamotorsports.com/supersport/models/yzf-r6
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Honda ve Yamaha'nın Türkiye satış politikaları çok farklı.
Karşılaştırma yapmanız için avrupa satış fiyatı ile Türkiye fiyatları arasında bir karşılaştırma yaptım.
Buna bakarak 2017 model motosikletlerin avrupa satış fiyatları belli olduğunda Türkiye fiyatlarını da az çok tahmin edebilirsiniz.

CBR 1000 RR Freblade modeli avrupada 16.099€
Türkiye satış fiyatı ise 54.700 lira
Euro kurundan hesaplarsak 15.194€ yapıyor.
Yani Honda Türkiye bu motoru avrupadan daha ucuza satıyor.
2017 Cbr 1000 RR avrupa fiyatının 17.000€ olacağı tahmin ediliyor.
Honda Türkiye satış politikasına baktığımızda 2017 Cbr1000RR modelinin en fazla
61.200 Lira
olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.(Farklı model fiyatları farklı olacaktır)

Yani yeni yılda Honda düşünen arkadaşlar bu fiyatlara hazırlıklı olsunlar.
Fakat şunu unutmayın.
Honda model yeniiyor.
Bugün 54.700 liraya Cbr alıp 2017 de 60.000 liraya satabileceğinizi zannetmeyin.
Model değişmeseydi en az aldığınız paraya belki de bir kaç bin lira yukarı satabilirdiniz.


Gelelim Yamaha'ya.
Yamaha Honda gibi değil.
Türkiye'de çakallık üzerine kurulu bir satış sistemleri var.
2016 R1 avrupa fiyatı şu an 18.499€
Oysa Türkiye satış fiyatı 79.000 lira
Bunu euroya çevirdiğimizde yaklaşık
21.944 Euro
yapıyor.
Yani Yamaha R1 modelini Türkiye'de avrupadan yaklaşık 3.500€ pahalıya satıyor.
Kısaca 2017 R1 bir model değişikliği olmadığı için yine 22bin € civarında satılmaya devam edecektir.
Tabi kur artarsa TL cinsinden fiyatta artacak hazırlıklı olun.

Bir arkadaşımız yeni R6'yı almak istediğini yazmış.
Aynı hesabı onun için de yapalım.

2016 R6 Türkiye fiyatı şu an
47.500 lira
Bunu euroya çevirirsek
13.200€
civarı bir fiyatı var.
Bu motorun avrupa satış fiyatı ise
12.999€
Yani Yamaha Türkiye R6 modelini avrupadan 200€ fazla fiyata satıyor.
2017 yılında R6 model yenilediği için yaklaşık 1000€ fark koyacaklardır.

2017 R6'nın avrupa satış fiyatı 13.500-13.900€ arasında bekleniyor.
Yamaha Türkiye fiyat politikasını bu rakama eklersek yeni R6'nın en az 14.500€ olacağını tahmin edebiliriz.
Yani Türk lirası olarak bu rakam bu gün için
52.200 Lira

Tabi kur bu şekilde çıldırmaya devam ederse Tl karşılıkları maalesef böyle olmayacaktır.
 
Katılım
26 Nis 2016
Mesajlar
1,671
Gayet gerceklere yakın bir fiyatlama modeli olmuş. Katılıyorum. Teşekkür ederim modelleme için.
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ülkeye gelmez demiyorum, fuara getirmiyorlar. Yeni modellerin girişi nisanı ncak buluyor. Bizim uyanıklar genelde eski modelleri getirip ucuza satıyor, yeni modeller için önsipariş alıyor. Rengini göreyim dediniz ya, ondan söylüyorum.
Mart ayından önce R6 görmek mümkün değil.
Şu an fuarlarda görülen model prototip değil ama ticari de değil.
Süper sport yarışları için yaptıkları modeli sergiliyorlar.
Yani o model satılmayacak.
Satışa çıkacak olan modeli en erken mart ayında görmek mümkün olacak diye bekleniyor.
Doğrusu web sitelerinde görmesem R6 üretilmeyebilir bile diyebilirdim.
Hala kafamın bir köşesinde acaba! Var.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Bu isi bilenlerin hepsi bosa cene yoruyor. Zamaninda ben de cok anlattim. Bosa anlattim.

Ozet geceyim, yamaha honda ducati kawasaki bajaj mondial 1000 liraya da motor satsa mutsuz olacaksiniz. Cunku mutsuz olmaktan hoslaniyorsunuz. Aglak bir milletiz. Ama is dunyanin geri kalanina gelince ALAYINA REST. yahu, gotunde donun yok, elin japonuna italyanina laf yetistiriyosun motor icin. sen kim onlar kim aga? Japonlar italyanlar bizim gotuboklu ulkemizin motosiklet kullanicilarinin veryansinina cevap verir diye mi cemkiriyorsunuz?

Problem motosiklet degil, markalar da degil. Hatta problem bizim ulkemiz de degil. Problem biziz, bu hale gelmeye musade eden biziz.

Ince mesaj verebildigime inaniyorum su an.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Dövizi anladıkta adam başlıkta ÖTV demiş ya la:p

İki tekerde değil 4 tekerde ÖTV değişimi oldu. halk böyle oldukça afedersiniz bindiren çok olur:farao:
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
tama döviz arttı. etkileyecek o kesin de ötv zammı ne? motosiklette ötv değişmedi ki. neyin kafası bu...
 
Katılım
31 Ara 2015
Mesajlar
79
Honda ve Yamaha'nın Türkiye satış politikaları çok farklı.
Karşılaştırma yapmanız için avrupa satış fiyatı ile Türkiye fiyatları arasında bir karşılaştırma yaptım.
Buna bakarak 2017 model motosikletlerin avrupa satış fiyatları belli olduğunda Türkiye fiyatlarını da az çok tahmin edebilirsiniz.

CBR 1000 RR Freblade modeli avrupada 16.099€
Türkiye satış fiyatı ise 54.700 lira
Euro kurundan hesaplarsak 15.194€ yapıyor.
Yani Honda Türkiye bu motoru avrupadan daha ucuza satıyor.
2017 Cbr 1000 RR avrupa fiyatının 17.000€ olacağı tahmin ediliyor.
Honda Türkiye satış politikasına baktığımızda 2017 Cbr1000RR modelinin en fazla
61.200 Lira
olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.(Farklı model fiyatları farklı olacaktır)

Yani yeni yılda Honda düşünen arkadaşlar bu fiyatlara hazırlıklı olsunlar.
Fakat şunu unutmayın.
Honda model yeniiyor.
Bugün 54.700 liraya Cbr alıp 2017 de 60.000 liraya satabileceğinizi zannetmeyin.
Model değişmeseydi en az aldığınız paraya belki de bir kaç bin lira yukarı satabilirdiniz.


Gelelim Yamaha'ya.
Yamaha Honda gibi değil.
Türkiye'de çakallık üzerine kurulu bir satış sistemleri var.
2016 R1 avrupa fiyatı şu an 18.499€
Oysa Türkiye satış fiyatı 79.000 lira
Bunu euroya çevirdiğimizde yaklaşık
21.944 Euro
yapıyor.
Yani Yamaha R1 modelini Türkiye'de avrupadan yaklaşık 3.500€ pahalıya satıyor.
Kısaca 2017 R1 bir model değişikliği olmadığı için yine 22bin € civarında satılmaya devam edecektir.
Tabi kur artarsa TL cinsinden fiyatta artacak hazırlıklı olun.

Bir arkadaşımız yeni R6'yı almak istediğini yazmış.
Aynı hesabı onun için de yapalım.

2016 R6 Türkiye fiyatı şu an
47.500 lira
Bunu euroya çevirirsek
13.200€
civarı bir fiyatı var.
Bu motorun avrupa satış fiyatı ise
12.999€
Yani Yamaha Türkiye R6 modelini avrupadan 200€ fazla fiyata satıyor.
2017 yılında R6 model yenilediği için yaklaşık 1000€ fark koyacaklardır.

2017 R6'nın avrupa satış fiyatı 13.500-13.900€ arasında bekleniyor.
Yamaha Türkiye fiyat politikasını bu rakama eklersek yeni R6'nın en az 14.500€ olacağını tahmin edebiliriz.
Yani Türk lirası olarak bu rakam bu gün için
52.200 Lira

Tabi kur bu şekilde çıldırmaya devam ederse Tl karşılıkları maalesef böyle olmayacaktır.

kesinlikle sana katılmamak elde değil.bilhassa YAMAHA TÜRKİYE "nin " ÇAKALLIK" üzerine olan satış politikasını önceki yazımda belirtmiştim.Yamaha bayisi arkadaşımın yüzünede cekinmeden söylediğim üzere hemde "Panayır çakalı" bunlar.
diğer konu 2017 de fuara gelip gelmeyeceği konusu. fuara kesinlikle geleceği bilgisini aldım.fakat ön talep mi alırlar,orada ödeme yapıp sıraya geçip nisan sonunu mu bekleyeceğiz bilmiyorum.
salurbey arkadaşımın fikrine de katılıyorum.şu an gri ve mavi düşünüyorum .ancak resimde görmek yerine birebir görmeyi tercih ederim.
 
Katılım
26 Nis 2016
Mesajlar
1,671
kesinlikle sana katılmamak elde değil.bilhassa YAMAHA TÜRKİYE "nin " ÇAKALLIK" üzerine olan satış politikasını önceki yazımda belirtmiştim.Yamaha bayisi arkadaşımın yüzünede cekinmeden söylediğim üzere hemde "Panayır çakalı" bunlar.
diğer konu 2017 de fuara gelip gelmeyeceği konusu. fuara kesinlikle geleceği bilgisini aldım.fakat ön talep mi alırlar,orada ödeme yapıp sıraya geçip nisan sonunu mu bekleyeceğiz bilmiyorum.
salurbey arkadaşımın fikrine de katılıyorum.şu an gri ve mavi düşünüyorum .ancak resimde görmek yerine birebir görmeyi tercih ederim.

eyw aksılık cıkmazsa fuarda ıslemlerı halledıcem en yakın zamanda gelsın r6 gun sayıyoruz.
 
Katılım
26 Nis 2016
Mesajlar
1,671


Abd siparişleri almaya başlamış. Mart teslim. Bizde fuar da gördükten sonra mart ortası gibi gelmiş olur.
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
3,156
Dostlar herkes bulunmayacak telaşıyla motorunu saklayıp yeni yılda satma derdinde ama alacak adam biraz araştıran biriyse yeni sisteme uygun motorlar modeller almak istemez mi
 
Katılım
8 Kas 2016
Mesajlar
49
bu konu biraz canımı sıkıyor, bari birkaç bişey de ben yazayım.

benim tahminim yeni yılda iyi motosiklet fiyatları +5000'e yakın üzerine ekleyecektir. pahalı alanlar euro4'e uyumlu, 17 model felan diye sevinecekler. yeni dönemde satanlar ucuza alıp pahalı sattım diye sevinecekler. şimdi alanlar ise iyi ki erken aldım ucuza geldi diye sevinecekler yani her türlü bizim mantıkta böyle olacak. tek problem asgari ücretle geçinip her ay kenara 300-500 koyup "...seneye iyi bir motosiklet 'nihayet' alıcam aga...", "...seneye motosiklete başlıyorum..." diye konuşan gariban kesime olacak zira bu arkadaşlar en az 1 yıl daha hayallerini erteleyecekler, tabi dolar, yen, euro felan yine seneye artmazsa.

döviz birkaç ayda +%30 koymuş, üretim de olmadığı için hayat dolara endeksli olmuş, enflasyon tavan yapmış, tüik in enflasyon hesabına göre herşey güllük gülistanlık. misal tavuk etinin kilosu bile 15 liraya dayanmış ama tüik "defne yaprağı"na göre enflasyon hesabı yapıyor. insanlar bunları sorgulamadan bi haber. dünyanın en pahalı benzinini vs. kullanıp, en pahalı hayatını en ucuz asgari ücretle yaşayan adamların, bu kadar vergi öderken sesi çıkmıyorsa; yok şu kadar artacak, şu olacak; bu olacak demekte yanlış.

kısaca sorgulamaktan bi haber olan bir toplum olarak +3000-5000'in koyacağı kesim sadece gariban kesimdir. bu arkadaşlarda takriben en fazla 250cc'lik motosiklete yönelen "yeni başlayacak olan" arkadaşlardır. diğerleri için zamların pek birşey ifade edeceğini düşünmüyorum zira eski modelleri erkenden alıp, elindekini geç satınca "kâr yaptığını" da sanacak bu arkadaşlar.

ne yetinmeyi öğreneceğiz, ne sorgulamaya başlayacağız. bizim milletin tek problemi hak ettiğini yaşarken ağlamayı kesmemesi olacak.
 
Katılım
9 Ağu 2016
Mesajlar
1,243
bu konu bıraz karmaşa gibi whitedeamon arkadasın dedıgı gıbı ben de 3 yıl aradan sonra tekrar motosıklet surucu olacam ama hanı su an populer olan makınayı bıle örnk:r25 10.000 lıraya verseler almam yanlıs anlasılmasın ama hem yenı gelecek modellerı merak edıyorum hemde bıraz fazla verırım daha yenı teknolojı , hem sıfır hem de daha uzun soluklu kullanabılecegım bı makına bakacam . ornek veremıyorum cunku dedıgım gıbı ne gelıp gıdecek bılmıyorum fuar zamanı gelsın bakıp gorecez bakalım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst