Günaydın abilerim, Cumartesi motoru bakıma bıraktım. Subap ayarı da yapılacak genel bakımı da yapılacak. Abi senin şu sentil çakına bi bakim dedim. İzeltaşın standart sentil çakısı 0,05 - 0,10- 0,15-0,20 diye gidenlerden. Abi bize 0,06 - 0,08 lazım dedim. Yav sen çok noktalı virgüllü konuşuyon ben öyle anlamam sen bırak ben onu hallederim dedi.) Çekirdekten yetişme usta. Tabii ki her motorumda olduğu gibi güvenip bıraktım. Çıkarken bi isteğin var mı dedim. ''Sabır'' dedi. Çünkü biliyorum ki motorun işini 1 haftadan önce bitirmez.
Bakalım artık bir süre otobüsle devam
)
inşallah ayar tutturabilirler
inşallah valla ben de ne olacağını bilmiyorumAli express ten sipariş vermiştim sentil çakısı ama daha yeni sipariş geçtim gelmesine nerden baksan 20 gün var. Türkiyede de varmış N11 de 29 liraymış kargo dahil. Bileydim direkt türkiyeden verirdim. BGS filler çakısı diye geçiyor. Dün ustaya tekrar yazdım abi emme subabı için jilet tam oturuyormuş diye. En azından 0,05 olmuş olur. çünkü tölerans emme için 0,04-0,06 arasıymış
inşallah valla ben de ne olacağını bilmiyorumAli express ten sipariş vermiştim sentil çakısı ama daha yeni sipariş geçtim gelmesine nerden baksan 20 gün var. Türkiyede de varmış N11 de 29 liraymış kargo dahil. Bileydim direkt türkiyeden verirdim. BGS filler çakısı diye geçiyor. Dün ustaya tekrar yazdım abi emme subabı için jilet tam oturuyormuş diye. En azından 0,05 olmuş olur. çünkü tölerans emme için 0,04-0,06 arasıymış
Kazım, izeltaşın 002-035" sentil çakısı var. inç dediğine bakma metrik karşılkları da var. 0,05 den başlıyor.0,08-0,10-0,13 diye gidiyor.
Ustan işleme başladı ise yapacak bir şey yok. ancak Ankara gibi bir yerde uygun sentillere ulaşabileceğini düşünüyorum.
kolay gelsin
arkadaşlar bugün 90 bindeki driftime bindimde bizim evoların vitesler takır tukur geçtiğini farkettim debriyaj ayarım düzgün manette 1-2mm boşluk var

Cümleten hayırlı cumalar
başlamıştır çoktan abi, başlamadıysa bile öyle noktalı virgüllü sentil çakılarıyla uğraşamam ben dediBakalım kısmet
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------
bizim rx3 lerin vitesler genelde öyle geçiyor. Debriyaj manetinde 3-4 mm boşluk bende de var hatta her vites değiştirişimde takıntı olmuş debriyaj manetini ileri itiyorum. Bunun için debriyaj telinin motora bağlandığı yere plastik körüğün oraya küçük bir yay takıyorlar bildiğim kadarıyla
Aşağıda anlatmaya çalıştığım yerin yaysız resmi var .
[url]https://i.hizliresim.com/oX97ER.jpg[/url]
usta eğer harbi ustaysa karışma işine o işini bilir.. biz arkadaşın piaggio x9 komple revize ye sokmuşduk bizim ustanın kafasının etini yedik adam en sonunda 5 gün motora dokunmadı bile kapris yapdı :mrgreen: ne oldu dedik sizi bekliyorum o kadar biliyorsunuzya gelin yapın dedi baklava aldık gittik gönlünü aldık.. :mrgreen:
Gerçekten iyi iş yapan, kafası çalışan eski ustalar var, lakin teknolojiyi ne kadar takip ettikleri soru işareti. Şahsen sentil kullanmayıp, ben elle gözle ayarlarım diyen ustaya da pek güvenemem. Çünkü çok hassas bir konu, debriyaj ayarı yapmaya benzemez bu iş.
Evet abilerim kardeşlerim,
motoru ustadan aldım, bakımı yapıldı yağı değişti, emme subabının biri çok sıkıymış onu biraz gevşettim egzoz subabına dokunamadım bile oraya alet sokmam imkansız dedi.
Tahmin ettiğiniz gibi stop problemi devam ediyor.
Şimdi önerilerinizi bekliyorum. Oksijen sensörü hata vermiyor ama yine de almalı mıyım sizce? Ali express te 100 lira.
Fikirlerinizi bekliyorum.
Ayrıca yolda giderken sanki sağır gibi gidiyor motor, sanki biri arkadan çekiyormuş gibi,
Saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------
verdim oksijen sensörü siparişini abicim, bakalım gelsin takalım görecez yine
Evet abilerim kardeşlerim,
motoru ustadan aldım, bakımı yapıldı yağı değişti, emme subabının biri çok sıkıymış onu biraz gevşettim egzoz subabına dokunamadım bile oraya alet sokmam imkansız dedi.
Tahmin ettiğiniz gibi stop problemi devam ediyor.
Şimdi önerilerinizi bekliyorum. Oksijen sensörü hata vermiyor ama yine de almalı mıyım sizce? Ali express te 100 lira.
Fikirlerinizi bekliyorum.
Ayrıca yolda giderken sanki sağır gibi gidiyor motor, sanki biri arkadan çekiyormuş gibi,
Saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------
verdim oksijen sensörü siparişini abicim, bakalım gelsin takalım görecez yine
Zaten hem sentil cakisi hem oksijen sensoru siparisi verdim. Bi sekilde yapacaz Allahin izniyle bakalim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------
Sentil ayarı, gaz kelebeği temizliği hatta enjektör temizliği kendim yapmayı düşünüyorum oksijen sensörü işe yaramazsa. Karenajları ve koruma demirlerini sökmek çok gözümü korkutmuyorda açıkçası depoyu sökmek korkutuyor beni biraz, tek başıma olacağım için. Daha önce söken arkadaşlar tek başına depoyu sökmek konusunda fikir verirlerse çok mutlu olurum.