Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Tem 2013
Mesajlar
105
geçmiş günlerden birkaç foto atalım :)
13934707_10209141468667761_4585900665097669569_n.jpg

13906652_10209141471227825_8308042717780705714_n.jpg

13925298_10209141484468156_2431331244315064980_n.jpg

13925147_10209141463747638_707693116150541379_n.jpg

13912373_10209141371945343_2562945995792566228_n.jpg

13962659_10209141375065421_1462683560442751493_n.jpg

14045933_10209141421386579_4184057854601680700_n.jpg

13932721_10209141307983744_1501100600632772949_n.jpg

14022179_10209141262462606_3620184414508890233_n.jpg

13895582_10209141261982594_714381508010381734_n.jpg

14045800_10209141267822740_2486211716744279137_n.jpg

14051742_10209141269302777_6996370772936298350_n.jpg

14045597_10209141272422855_6339242736149389038_n.jpg

14054201_10209141274862916_5912522287887150211_n.jpg

13939561_10209141226101697_4244923468488214633_n.jpg

13912843_10209141229221775_7930205526964593348_n.jpg

14022265_10209141230701812_7043724563274989479_n.jpg

14054035_10209141232701862_6210532425324783182_n.jpg

13906966_10209141003096122_6945910213140512466_n.jpg

13901496_10209141020256551_113338105903265482_n.jpg



10 bin km deyim yolda hiç bırakmadı. Stop sorunu evet var fakat marş yapına çalışıyor. enson beyin ve oksijen sensörü değişimi yaptım 3 gün kullandım motoru ve stop etmedi. inşallah sık kullandığım zzamanlarda da sorun ortadan kalkmıştır. sevgilerimle...
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Değerli Kaldera Üstadım, Siz soruyu Mithat Hocamıza sordunuz. Zannediyorum kendi biraz
meşgul herhalde. Nazilli dönüşü kendisiyle tlf ile görüştüm. Onun affına sığınarak
yazıyorum. UMA'dan dönerken stopla ilgili hiçbir problem yaşamadığını herhalde bu sorunun artık bitmiş olduğu kanaatini aktardı. VESSELAM.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Hüseyin bu Fotolarda plaka 61 görünüyor ya ,yeşil ve beyazı bir arada görünce acaba
BURSA mı diye tereddüt ettim. Hani nerede yeni görüntüler. Bekletme bizleri.
Daha nice nice 10000 km lere. Rüzgar sevdalarınız hiç bitmesin.
 
Katılım
22 Tem 2013
Mesajlar
105
Hüseyin bu Fotolarda plaka 61 görünüyor ya ,yeşil ve beyazı bir arada görünce acaba
BURSA mı diye tereddüt ettim. Hani nerede yeni görüntüler. Bekletme bizleri.
Daha nice nice 10000 km lere. Rüzgar sevdalarınız hiç bitmesin.
teşekkür ederim .
İnşallah hepimizin nice 10 bin leri olur. Yeniler gelince paylaşım atarım.
resimlerin tam olanlarını face de oluşturduğum grup sayfasında paylaşıyorum, grupları seymeyen ve motosiklet net üzerinden takip eden arkadaşlarımız için burayada kısmen atıyorum.
Sevgilerimle....
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Değerli Kaldera Üstadım, Siz soruyu Mithat Hocamıza sordunuz. Zannediyorum kendi biraz
meşgul herhalde. Nazilli dönüşü kendisiyle tlf ile görüştüm. Onun affına sığınarak
yazıyorum. UMA'dan dönerken stopla ilgili hiçbir problem yaşamadığını herhalde bu sorunun artık bitmiş olduğu kanaatini aktardı. VESSELAM.
STop etme probleminin çözüldüğüne sevindim.
sıkıntı hangi parçalardan kaynaklanıyormuş.?sorunu nasıl çözmüşler...?
detaylarını kendi aktarır artık...

Ayder e her gelişimde kaplıcanın yanındaki ahşap otelde kalırdım...yangın merdivenide ahşaptı..:cherry: ne gülmüştük:p
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Motorun stop etme problemi ne oldu..?motoru nazilliye istediklerine göre teşhis ve tedavi yapmışlardır herhalde..Nedir son surum?

Değerli kaldera, tam bir gün motor fabrikada kaldı. bende nazilliyi dolaştım.ertesi sabah aldığımda motoru incelediklerini sorunu büyük oranda çözdüklerini düşündüklerin söylediler.ufak tefek fiziki bakımları saymaz isek benim tahminimce fabrikadaki aletlerle yazılım güncellemesi gibi bir şey yaptıklarını düşünüyorum. dönüş yolunda 4000 km bakımını incirliocada Ahmet ustaya yaptırdım. ve 700 km yolu sorunsuz geldim ,şimdilik sorun yok gibi .. inşaallah olmazda huzur ile motoruma binerim.. uzun yolda motor daha bir başka oluyor bunuda öğrendim.. vesselam..
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Mitmuallim Bey günaydın. Sormadın mı hiç bir gün kaldı motor ne yaptınız niye oluyor diye.
Sormam mı sordum tabi verilen cevap kontroller yapıldı.test edildi. İrudyum buji takmıştım onu kendi bujisijle değiştirmişlèr o kadar
Dedim ki bu stop sorunu şu sebeptendi bunu şöyle hallettik diyecebileceğiniz ne var dedim.
Biz bakımları yaptık dedi.
Oldu oldu olmadı bundan ötesi çin dedim.
Biz yine yaparız dedi.
Tebessüm ettim.
Bakalım zaman ne gösterecek
Vesselam...
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Belki de cozdukleri sorunun ayrintilarini sadece servislerle paylasacaklar. Herhalukarda size gecmis olsun. Insallah zahmetinize degmistir ve tekrarlamaz.

Ben de bu arada aydinciga geldim. Denizi guzel buranin. Insallah 2 gun kalip alanyaya, orada da 1 gun kalip (incekum orman kampi) antalyaya devam edecegim. Artik sonrasinin planini insallah antalyada yapacagim. Selamlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

Not: Bora beyin dedigi gibi 3 tunel vardi. Ancak sadece birisinin icinden geciliyor. Bir de uzaktan 4. tuneli gordum.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
iridyum buji yi takmadan oncede stop etme sorunu varmiydi acaba..
Bu bujilerin faydasindan cok zarari var..bunlar cok ozel amaclar icindir..direk buji takmakla olmaz..araya mutlaka kit koyacaksiniz...
Gecmiste 5 sene once bununla ilgili konu gectiginde demisimki....
Tekrar selamlar..
Farklı amaçlar için üretilen bu bujilerin kullanım alanları genelde performans arttırımı içindir.
Hiç birimizin bu tür bujilere ihtiyacı yok derken modifiye edilmemiş standart çalışma düzeneklerinin değiştirilmemiş, kurcalanmamış motorları kastediyorum..
Ticari amaçla raflarında bulunduran servisler vs bunları bir şekilde motorlarına daha iyi baktıklarını,veya
herşeyin en iyisini kullanma düşüncesinde olan kişilere, birazda överek satıyorlar..

Ancak burada gözardı edilen veya bilinmeyen tarafları şudur ki;
birincisi ihtiyacımız olmayan ve motorumuzun standart olarak desteklemediği yüksek teknolojili bu bujilere daha fazla ödemek..

ikincisi ve en önemlisi bu bujiler yüksek ateşleme yapabilmeleri için tasarlandıkları için;
amperi yüksek bir aküye ihtiyaç vardır..nedeni ise iridyum veya platin bujiler standart bujilerin içindeki bakır çubuklara göre daha yüksek bir kütlesi olan tıpkı civa gibi olan iridyumun ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli akü gerekir. Nasılki daha iyi aydınlatma için xenon farın ayrı bir elektirik düzeneği gerekiyorsa bu bujiler içinde farklı bir yapı gerekir..
Ben mutllaka bu bujileri kulanacağım diyorsanız o zaman ateşleme bobininide değiştirmeniz gerekir..
sadece bujiyi alıp takarsanız standart yapı ile uyuşmayacağı için tam aksine güç kaybı ve zaman zaman stop etme sıkıntı yaşarsınız..
motorların üreticileri tarafından yapılmış ise eğer bu performans bobin sistemlerinden alabilirsiniz..
daha sonra buji kablolarınıda ipek kablolar ile değişmeniz gerekir..

tüm bunları değiştirdik diyelim.. eğer motorumuz 750 cc den aşağı ise hissedilir bir fark,performans göremezsiniz..

üçüncüsü uygun düzenek temin edilmez ise bu bujilerin çok hassas olup çok çabuk arızalanmasıdır.

Netice itibari ile bu imkanları sağlayamıyorsak eğer ve amacımızda performans olup güç artışı peşinde değilsek bunları kullanmayalım..asla faydasını göremeyeceğimiz için motorumuza kötülük yapmış oluruz..
Birde şunu merak ettim...
Sizi nazillide misafir ettilermi yani otel konaklamada....
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Tem 2016
Mesajlar
16
Selamlar ben onumuzdeki sezon bu motordan almayi planliyorum , bu stop etme problemi 2016 larda da varmidir yoksa giderilmismidir acaba bilen varmi ?

Ben motorsiklette yeni olsam da iridyum veya platinum bujilerin motora zarar verecegini dusunmuyorum zira buji ler farkli amperajla calismaz atesleme bobininden gelen akim hep aynidir ! Ha eger diyorsaniz soyledikler kadar verimli olmaz ; evet bu mumkundur
Bildigim kadariyla degisik elementlerle buji yapilmasinin amaci iletkenligi arttirmak dolayisyla daha iyi ve saglikli atesleme yapmaktir, fabrika cikisi orijinal atesleme bobini kullanarak
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Şu halde standart bujilere sahip otolar motosikletler iyi ve sağlıklı bir ateşlemeye sahip değiller.

Bunu düzeltmekde iridyum buji takarak bizler gibi son kullanıcılara kalıyor..
 
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
83
Dedim ki bu stop sorunu şu sebeptendi bunu şöyle hallettik diyecebileceğiniz ne var dedim.
Biz bakımları yaptık dedi.


Neyi saklıyorlar acaba? Burada bu kadar insan şimdi merak ediyor.Yanlış anlamayın size sormuyorum, alıntıyı sizden yaptım ama ben genel olarak soruyorum.Firmanın tavrını sorguluyorum.Bu şark kurnazı kafası herhalde hiç bitmeyecek.
 
Katılım
30 Tem 2016
Mesajlar
16
Bu stop etme problemi ortaya ciktiginda , ariza isigi yaniyormu acaba ?
Oxygen sensor unden olusabilecek bir problem fakat ariza isigi yakacaktir eger sebep buysa,
Onceki postlarda ecu degistirdiler diye bir yazi okudum acaba yazilimi yenilediler mi demek istenmis ? Cunku o2 sensorunun okudugu degerler degistirilerek problem ekarte edilmis olabilir, arabalarda siklikla olan bir durumdur
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Insallah kisa surede acilir. Eger acilirsa anamura kadar yol neredeyse tamamen bitmis olacak.
 
Katılım
29 Haz 2016
Mesajlar
6
Herkese cümleten selamlar, öncelikle çok şükür ciddi bir durum yok ama dün akşam ne yazık ki ayna kullanma özürlüsü bir araç sürücüsü yüzünden hiç olmayacak yerde kaza yaptım. TEM otoyolu dudullu sapağında "boyalı alanda" (sapağa girişi geçtikten sonra)40'la falan giderken duran trafikten sapağa girmek niyeti ile bir anda önüme kafa çıkardı, duramayacağımı ve kaçamayacağımı anlayınca çarpmaktan başka çarem kalmadı. Allah'tan tam da ön koruma demirlerine denk gelmiş çarpışma noktası attı beni kaportanın üzerinden hava bir takla atıp belimin üstüne düştüm. Kask mont eldiven vardı üzerimde ondan sadece belimde ve dizimde yüzeysel zedelenmeler var. Motorda da o anda görebildiğim kadarı ile koruma demirlerinin yamulması ve plastik parçaların kırılması dışında bir hasar yok gibi. Beni ambülansla götürdükleri için de çektiler motoru tabi.

Şimdi benim başıma ilk defa böyle bir olay geliyor ve buradaki tecrübeli abilerimden ve kardeşlerimden bilgi almak itiyorum. Ben bu araç şöföründen şikayetçi oldum, yalnız kaza tutanağını daha ben ordayken gelen trafik polisi, ben ambülansla gittikten sonra, kusuru %50 / %50 denk getirecek şekilde tutmuş ve olayın gelişimi benim aleyhime olabilecek şekilde biraz yanlış anlatılmış. (Araç seyir halindeyken yazılmış mesela, halbuki duruyordu sıkışık trafikte)Bilenlerden rica ediyorum, nasıl bir yol izlemeliyim, avukat tutmam gerekiyor mu? Karşı tarafın ad soyad ve plakası dışında bir bilgi yok mesela bende. Cevaplarınızı bekliyorum, sağlıcakla kalın.
 
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
179
Motosikleti
2018 SHERCO 250 2021 SYM Symphony 200 2024 TVS Ntorq.
Şimdi benim başıma ilk defa böyle bir olay geliyor ve buradaki tecrübeli abilerimden ve kardeşlerimden bilgi almak itiyorum. Ben bu araç şöföründen şikayetçi oldum, yalnız kaza tutanağını daha ben ordayken gelen trafik polisi, ben ambülansla gittikten sonra, kusuru %50 / %50 denk getirecek şekilde tutmuş ve olayın gelişimi benim aleyhime olabilecek şekilde biraz yanlış anlatılmış. (Araç seyir halindeyken yazılmış mesela, halbuki duruyordu sıkışık trafikte)Bilenlerden rica ediyorum, nasıl bir yol izlemeliyim, avukat tutmam gerekiyor mu? Karşı tarafın ad soyad ve plakası dışında bir bilgi yok mesela bende. Cevaplarınızı bekliyorum, sağlıcakla kalın.

Geçmiş olsun.

Trafik polisinin ihlalleri yazıp bırakması gerekiyor. Kusur oranını sigorta şirketleri belirliyor.

Sigorta işin içine girince bol fotoğraf ve gerekli belgeler(Ehliyet fotokopi vb.) ile servise çekiyorsun motoru, sen yada servis bir sigorta eksperi ayarlar, dosya açılır, bu arada kusur oranını da belirler, tutanağı polis tuttu ise itirazı mahkemeye yapmalısınız. İspat için de tutanak harici bilgi belge tanık varsa işiniz kolaylaşır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst