1- km önemli değil önemli olan temiz kullanılmış olması
2- sen yinede şüphe duyarsan 10000 15000 km olanlarından al için rahat olsun ama km az diye temizliğine güvenme
3- evet bazı parçaları bulmakta sıkıntı çekiliyor.Bulduğun zamanda alternatif olmuyor. ama sonuçta şimdilik bulunuyor. mondialin fabrikasında bile bazı parçaların tükendiği ve üretilmediği söyleniyor. gelecekte ne olur allah bilir. şahsi düşüncem ise yedek parça için ham demire elimde zımpara ile şekil vermek zorunda da kalsam
yinede MCT. KM konusunda ise 6,000 7,000 km mct ler var hastasında üç beş fazla verir onlardan alırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Evet...Bir malı satarken değil alırken kar edilir. Ama bu motor zevk için kullanılan bi motor,mct nin piyasası 2500 3000 tl mi sen 3500 4000 tl verecen sıfır gibi en fazla 5000 km motorunu alacan.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-sahibinden-sifir-215260621/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...006-model-4500-km-de-tertemiz-213624443/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...temiz-mct-250-orjinal-1700-km-209357947/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...yakiti-doldurup-keyfini-surun-177188563/detay
bunlar örnekler ama bakıp incelemeden hiç birinin garantisi yok. Son ve en önemlisi motoru alıp sadece bineceksen,stop ettikten sonra kontağı üzerinden alıp arkanı dönüp gideceksen,pazardan pazara temizleyeceksen, sezondan sezona bakımını yapacaksan kesinlikle mct alma. Hem kesene hem motora yazık edersin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------
Merhabalar arkadaşlar. Yaklaşık 2 aydır mct ile tecrübe kazanmaya çalışıyorum. aldıktan hemen sonra yağ değişimi yaptım. debriyaj ve fren ayarlarını yaptırdım. şu anda tek sıkıntım YAKIT... 12 LT benzinle 180 km oldu kırmızı ışık yandı.benzin aldığımda da kırmızı ışık yeni yanmıştı. yaşadığım şehirde (Şırnak) tanıdığım veya bu işi çok iyi yaptığını düşündüğüm bir tamirci yada servis bulunmamakta. Zaten motoru götürüp ' ustam bizim makina çok mu yakıyor ? bunun bi çözümü yok mu?' yada ' ön fren çok sert dokununca anında kapıyo' dediğimde 'abi bunlar böyle , çok yakar, frene yapacak bişey yok' gibi şeyler söyledi...
forumdaki teçrübeli arkadaşlarımdan yardımlarını istiyorum. Normal midir bu yakıt tüketimi. değilse ne yapmam gerekiyor. Karbüratör ayarını nasıl yapabilirim? ön frene yapacak bişey var mı?
bu arada 180 km'nin tümünü şehir içinde, çok fazla dur kalk yapmadan, genelde sakin bir kullanımda yaptım .
Herkese güzel, sakin, güneşli ve zevkli sürüşler...
az bi fazlası var çok mühim bişey değil. ama motorun performansıda önemli faktör burada. kırmızı ışık seni yanıltabilir. ben 2,5 lt pet şişeye alarım benzini atarım çantaya benzin nerede bitti orda km sıfırlar benzini depoya boşaltırım. 2,5 lt pet şişe azına kadar dolu benzinle 50 km hiç göremedim 48 49 dedi bitti. ha evet daha da az yakabilir. Ama o zamanda 2 kişi ile düz yolda 130 demez. yüksek devirde giderken bi anda motor kesilir, motor soğukken kendine gelmesi uzun sürer,kırmızı ışıktan kalkarken doğan şahin bile seni geçer. bende ilk aldığım zaman bu yakıt olayına çok takıldım yapmadığım ayar kalmadı en stabil çalışma ayarları bence bu şekilde. km de 10 kuruş 15 kuruş yakıyor diyenlere inanma. mesela bizim kayseride bi abimiz var 6 7 yıldır aynı mct ye biniyor 3 ayda bir falanda ara ara görüyorum. O beni hatırlayamıyor galiba. Her gördüğümde sırf gülmek için gidip soruyorum "abi motorun çok güzelmiş kaç lira yakıyor bunlar diyorum" her seferinde farklı bişey söylüyor en son geçen hafta sordum vallaha yiğenim 20 liralık alıyorum bir ay boyunca hergün talasa gidip geliyorum işte diyor. Bu .... adama ilk sorduğumda motorumdan soğutmuştu beni " bir depoyla 550 600 km gidiyorum" demişti. Sen onlara inanma senin motorunun çok azbi fazlası var yanılma paylarını da hesaba katarsan normal sayılır. auzbek arkadaşınki de normal gibi. Ama karbüratör ve sübap ayarları yaklaşmış acelesi yok ama yapılsa iyi olur. motor soğukken çalıştır (rölanti de) ellerini egzoz manifoltlarının üzerine koy 1 dk kadar bekle bak bakalım eşit ısınıyormu. silindirlerin dengesiz çalışması yakıt sarfiyatını ve özellikle motorun çekişini büyük oranda etkiler.