- Katılım
- 10 Eyl 2007
- Mesajlar
- 941
Hepinize selam arkadaşlar.Artık foruma eskisi kadar sık giremiyorum ve forumu ayakta tutan günlük 3 4 sayfa en az paylaşım yapan arkadaşlarda benim gibi sanırım iş yoğunluğundan fırsat bulamıyordur. Kısaca yeni motor için link atan arkadaşa cevaben yazıyorum. şimdi resimler pek birşey ifade etmez ancak yanına gidip binmek ve sürmek gerekiyor ancak resimlerden anlaşılan uzun süre kenarda durmuş bir motor ve yandan zincirde bir uzama var dişliler arka teker takozları tekerler ve jantlara bakmak lazım.en iyisi sağlam bir motor ustasına baktırmak olacaktır.genelde bu motorların vites sorunu var arkadaşlar özellikle boşa atma ve 2 nci vitese geçirme sorunu en çok gündemde yer işgal eden konudur. Mondial susuzki gn kasası üzerine oturtulmuş bir kadroya sahip.ben vites sorununu kökten şu şekilde çözdüm. debriyaj balataları söktüm vites başına bir balata var ve her birisi arasında ara saçlar var. (debriyaj bataların endura cross racing ve turing türü diziliş şekli vardır. bu konuyu merak eden arkadaşlar olursa modifiye başlığı açar tartışırız.)son balatayı yerleştirdikten sonra sonuncusunun üzerine 1.5 mm kalınlığında krom pul koyarak sıktım.aslında bu 6 ncı balata gibi vazife görmüş oluyor.kavrama sekromençleri ne kadar baskı altında ayırım yaparsa vites geçişleri o kadar kısa ve sert olur.önemli olan bir nokta debriyajınızı değiştirirken asla eski saçları yine takmayın genelde motorcular hemen zımpara yapıp eskiyi geçirirler. Bir hususta ybr 125 balatası takmanızdır.kalite ve ekonomik ömrü daha uzundur. Debriyaj kolununda telinin gerginliğini iyice ayarlamanız da gerekiyor. Jantlar konusunda tel jantların esneme gibi bir özelliği var mevcut amortisörlerin yükünü biraz hafifletiyor.Ve sorun olduğunda çelik jantlardan daah hesaplı tamir ediliyor.Çelik jantlardaki avantaj ise görüntü bakımından göze hitap etmesi. aklıma gelenler bunlardı arkadaşlar yine görüşmek üzere..






