Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Haz 2010
Mesajlar
52
arkadaşlar 25.05.1994 doğumluyum. 16.04.2011 tarihli a2 ehliyet sınavına girebilirmiyim.yoksa 02.07.2011 tarihindeki sınavımı bekliyeceğim?? yardım edin ??
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
arkadaşlar geçen gün bu motoru bakmaya gittim http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-sahibinden-satilik-40651290/detay
resimde gözüktüğü gibi temiz ama sahibiyle birlikte bindik biraz titreşim vardı sanki bide bastı biraz ben arkada artçıydım baya rahatsız ediciydi bu motorları daha rahat aletler olarak görüyodum yada benim bindiğim öyleydi.1800 e indi en son ben 1500tl dedim olmaz dedi en son deponude fulliyim yollayım dedi 13lt lik depo zaten full lese nolur :)
bu arada benim ilk motosikletim olacağından motordan hiç anlamıyorum bi komşumuz var motorcu ona götürcektim baktığım motorları ama adam memleketine tatile gitti 15gün yok.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...ir-kadar-temiz-orjinal-mondial-33292437/detay
bide bu linkteki motora gidip bakmayı düşünüyorum ama satıcılara güvenemiyorum hiç ,motordanda anlamıyorum nasıl motor alıcam ben yardımcı olabilirmisiniz?nelere dikkat etmem gerekli ? :salut:
 
Katılım
30 Haz 2010
Mesajlar
52
arkadaşlar 25.05.1994 doğumluyum. 16.04.2011 tarihli a2 ehliyet sınavına girebilirmiyim.yoksa 02.07.2011 tarihindeki sınavımı bekliyeceğim??
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
arkadaşlar geçen gün bu motoru bakmaya gittim http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-sahibinden-satilik-40651290/detay
resimde gözüktüğü gibi temiz ama sahibiyle birlikte bindik biraz titreşim vardı sanki bide bastı biraz ben arkada artçıydım baya rahatsız ediciydi bu motorları daha rahat aletler olarak görüyodum yada benim bindiğim öyleydi.1800 e indi en son ben 1500tl dedim olmaz dedi en son deponude fulliyim yollayım dedi 13lt lik depo zaten full lese nolur :)
bu arada benim ilk motosikletim olacağından motordan hiç anlamıyorum bi komşumuz var motorcu ona götürcektim baktığım motorları ama adam memleketine tatile gitti 15gün yok.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...ir-kadar-temiz-orjinal-mondial-33292437/detay
bide bu linkteki motora gidip bakmayı düşünüyorum ama satıcılara güvenemiyorum hiç ,motordanda anlamıyorum nasıl motor alıcam ben yardımcı olabilirmisiniz?nelere dikkat etmem gerekli ? :salut:


şimdi titreşim olayı var evet.. ama abartılacak kadar yok..arka artçı yeri biraz kötü evet o konuda haklısın.. koltuğunun büyük ve sünger takviyesi yapılması lazım..

şimdi motorun km si o ise eğer, soracağın şeyler belli.. bakımlarını soracaksın,yağını ,bujilerini hangi sıklıkta değiştiriyormuş vb şeyler.. sen bu forumu tam okumadın sanırım.. çünkü biz burada kaç km de neler yapılması gerektiğini az çok yazıyoruz ve neler yaptığımızı da belirtiyoruz.. burdan tüyo kapman lazımdı :) tanıdığın usta falan yokmu başka ? bu arada sen avcılarda oturuyordun, hangi motorcu bu tanıdığın ?
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
şimdi titreşim olayı var evet.. ama abartılacak kadar yok..arka artçı yeri biraz kötü evet o konuda haklısın.. koltuğunun büyük ve sünger takviyesi yapılması lazım..

şimdi motorun km si o ise eğer, soracağın şeyler belli.. bakımlarını soracaksın,yağını ,bujilerini hangi sıklıkta değiştiriyormuş vb şeyler.. sen bu forumu tam okumadın sanırım.. çünkü biz burada kaç km de neler yapılması gerektiğini az çok yazıyoruz ve neler yaptığımızı da belirtiyoruz.. burdan tüyo kapman lazımdı :) tanıdığın usta falan yokmu başka ? bu arada sen avcılarda oturuyordun, hangi motorcu bu tanıdığın ?
forumu okuyodum düzenli olarak ama motoru görünce sorcak hiçbişe gelmiyo aklıma:queen: Çağrı motor ahmet taner kışlalı caddesinde.ben bu km olayına hiç güvenmiyorum bunu anlamanında bi yolu yok sanırım başka tanıdığımda yok hiç :pale:
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
forumu okuyodum düzenli olarak ama motoru görünce sorcak hiçbişe gelmiyo aklıma:queen: Çağrı motor ahmet taner kışlalı caddesinde.ben bu km olayına hiç güvenmiyorum bunu anlamanında bi yolu yok sanırım başka tanıdığımda yok hiç :pale:

aslında var.. bakım olaylarını soracaksın dediğim gibi..birazda motoru iyicene inceleyeceksin.. civatalarında paslanmaya meyil varmı ? egzos çıkışına falan bakacaksın..jantlarına bak..lastiklerini kontrol et..vida yerlerine bakıver çok aşınmışmı ?_birazda motorun sesi de farkettirir.. tabi o da kulak alışkanlığıyla alakalı.. mesela ben arkadaşımın mct sini kullandım geçen gün.. garip sesler duydum.. motoru inceledim biraz bide baktım karbüratöre giden manifolt borusunun birisi tam oturmamış yerine :queen: yani birazda tecrübeden..
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
aslında var.. bakım olaylarını soracaksın dediğim gibi..birazda motoru iyicene inceleyeceksin.. civatalarında paslanmaya meyil varmı ? egzos çıkışına falan bakacaksın..jantlarına bak..lastiklerini kontrol et..vida yerlerine bakıver çok aşınmışmı ?_birazda motorun sesi de farkettirir.. tabi o da kulak alışkanlığıyla alakalı.. mesela ben arkadaşımın mct sini kullandım geçen gün.. garip sesler duydum.. motoru inceledim biraz bide baktım karbüratöre giden manifolt borusunun birisi tam oturmamış yerine :queen: yani birazda tecrübeden..
işte o tecrübede bende olmayan bişey:queen: hocam senle gidelim şu 2. motoru bakmaya olmamı :silent::)
 
Katılım
21 Şub 2007
Mesajlar
232
arkadaşlar 25.05.1994 doğumluyum. 16.04.2011 tarihli a2 ehliyet sınavına girebilirmiyim.yoksa 02.07.2011 tarihindeki sınavımı bekliyeceğim??


kardeşim ay olarak da doldurmanı bekleyeceksin diye biliyorum ben. ama en iyisi netten bir kurs numarası bul ve oraya danış. kesin yanıtı oradan alırsın.
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
İkinci el motor almaya gittiğinizde karşılaşabilecğeiniz bin türlü tuzak ve üçkağıt yöntemi var kardeşim. Motorun mekiniğinden anlıacaksın sesini dinlediğinde neresinde ne noksan farkediceksin öyle tepesine binip te 2 3 km sonra abi motor kıyakmış deyip el şıkışırsan hemen arka caddedeki serviste soluğu alırsın. Motorun dik karşısına geciceksin duruşuna bakıcaksın ön kısımda geometrik bir yamukluk yada çaprazlamasına bir eğim varmı. Ön maşalar indiyse zaten o motor hayır etmez kimisi uyanıklık edip eski amortisörler çok sertti kros amortisörü taktım on numara oldu diye yutturmaya kalkabilir oysa vatandaş önden kaza yapmış yada havada akrobasi denemeleri yapmıştır buna kılıf bulmaktadır. Arka tekeri elinize sıkıca kavrayın sağ ve sola doğru sallayın yerinde bir boşluk alabiliyorsanız arka takozlar aşınmış yada arka göbek bilyeleri dağılmış demektir. Sert çukura hele hele 2 kişi girmenin bir bedelidir bu. Kaldıki eğer bir motorun karbüratörü eğer kurcalandı ise hiç yanından bile geçmeyin hava ayarını açar yakıtı kısar binersin üstüne az yakıyor sanırsın. Ama sen aldıktan sonra iş değişir çok dikkatli olmak gerekiyor muhakkak yanınıza motordan iyi anlayan birisini alın. İyi anlamak sadece motoru kullanmak demek değildir. Sürmek ayrı bir marifet motordan anlayarak kullanmak ayrı bir marifettir. Burda bahsedilen tüm bu kandırmacaları anlayarak olayı kavrayacak motorcudur. Dikkatli olun arkadaşlar bu sahibinden.com sitesi üzerinden bugüne dek yüzlerce alışveriş yaptım 4 5 sefer dolandırıldım ancak vasıta ilanlarına özellikle dikkat etmek gerekiyor. Motorun önceki sahibi ve kullanan kişi hakkında da bilginizin olması lazım. Size başka bir önerimde şu. Motoru size satmaya çalışan kişi yani motorun sahibiyle 3 4 km lik bir tura çıkın. Motoru o kullansın arkasına da ya siz yada size yardım etmeye gelen motordan anlayan kişi binsin sakın siz kulanmayın izleyin bakalım vatandaş motorunu nasıl kullanıyor vitesleri frenlemeli durması kalkması nasıl. Eğer özenli ve olması gerektiği gibi ise sorun yok ama motoru bağırta bağırta yolda yüksek devir düşük vites asni durmalar kalkışlar varsa zaten balık baştan kokar. Elimizden onlarca motor geçti bir laf vardır mal sahibinin aynasıdır. Önce sahibine bakıcaksın adam mı soförmü diye sonra motora talipolucaksın. Görüşmek dileğiyle:
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
İkinci el motor almaya gittiğinizde karşılaşabilecğeiniz bin türlü tuzak ve üçkağıt yöntemi var kardeşim. Motorun mekiniğinden anlıacaksın sesini dinlediğinde neresinde ne noksan farkediceksin öyle tepesine binip te 2 3 km sonra abi motor kıyakmış deyip el şıkışırsan hemen arka caddedeki serviste soluğu alırsın. Motorun dik karşısına geciceksin duruşuna bakıcaksın ön kısımda geometrik bir yamukluk yada çaprazlamasına bir eğim varmı. Ön maşalar indiyse zaten o motor hayır etmez kimisi uyanıklık edip eski amortisörler çok sertti kros amortisörü taktım on numara oldu diye yutturmaya kalkabilir oysa vatandaş önden kaza yapmış yada havada akrobasi denemeleri yapmıştır buna kılıf bulmaktadır. Arka tekeri elinize sıkıca kavrayın sağ ve sola doğru sallayın yerinde bir boşluk alabiliyorsanız arka takozlar aşınmış yada arka göbek bilyeleri dağılmış demektir. Sert çukura hele hele 2 kişi girmenin bir bedelidir bu. Kaldıki eğer bir motorun karbüratörü eğer kurcalandı ise hiç yanından bile geçmeyin hava ayarını açar yakıtı kısar binersin üstüne az yakıyor sanırsın. Ama sen aldıktan sonra iş değişir çok dikkatli olmak gerekiyor muhakkak yanınıza motordan iyi anlayan birisini alın. İyi anlamak sadece motoru kullanmak demek değildir. Sürmek ayrı bir marifet motordan anlayarak kullanmak ayrı bir marifettir. Burda bahsedilen tüm bu kandırmacaları anlayarak olayı kavrayacak motorcudur. Dikkatli olun arkadaşlar bu sahibinden.com sitesi üzerinden bugüne dek yüzlerce alışveriş yaptım 4 5 sefer dolandırıldım ancak vasıta ilanlarına özellikle dikkat etmek gerekiyor. Motorun önceki sahibi ve kullanan kişi hakkında da bilginizin olması lazım. Size başka bir önerimde şu. Motoru size satmaya çalışan kişi yani motorun sahibiyle 3 4 km lik bir tura çıkın. Motoru o kullansın arkasına da ya siz yada size yardım etmeye gelen motordan anlayan kişi binsin sakın siz kulanmayın izleyin bakalım vatandaş motorunu nasıl kullanıyor vitesleri frenlemeli durması kalkması nasıl. Eğer özenli ve olması gerektiği gibi ise sorun yok ama motoru bağırta bağırta yolda yüksek devir düşük vites asni durmalar kalkışlar varsa zaten balık baştan kokar. Elimizden onlarca motor geçti bir laf vardır mal sahibinin aynasıdır. Önce sahibine bakıcaksın adam mı soförmü diye sonra motora talipolucaksın. Görüşmek dileğiyle:

saolun hocam bunları dikkatlice okudum, size kesinlikle hak veriyorum .bakmaya gittiğim mctlerden birinin sahibinin arkasına oturdum motoru racing gibi kullanıyodu. zaten ondan sonra direk soğudum o motordan.sırf bu 2.el sakatlığı yüzünden 0 bi scooter alabilirim. çünkü benim alcağım motor aldıktan sonra taksikleri bitene kadar bakımları dışında masraf çıkartmaması lazım:silent: sizin bu konuda tavsiyeniz nedir? mondial 125zn lere bakıyorum aynı zamanda ama biraz küçük geliyolar bana çok kararsızım
 
Katılım
10 Kas 2010
Mesajlar
256
beycinan abi dedigin hava ayarını yaptım mbi sorun nvar galaba tutmadı 3 tur 4 de 4.5 de buldum ayarını sorun ne olabilir 3 turda verdigim gazı yemiyordu 5 turda motor rolentide çalışırken sallanıyor tiplar gibi. 4.5 de sorun yok. abi bida benim şase kırık ya onu kaynattıracam tornacı ben ancak görünen yerini kaynatabilirim dedi sarı kaynagı mı ne olacakmış argon yada elektrot kaynagı olmazmış. resim yüklemesini bilmiyorum yoksa resimleri var ama atamıyorum. kırık sol tarafta arka ayakçagı tutan iki vidanın tam üzerinde salıncagın hizasında. sadece görünür yerini kaynattırmak içime sinmiyor arkayı kaldırsam lastigi söksem amörtsörleri söksem salıncak aşşagı dogru sallanıp kırık yerin arkasını boşa çıkarır mı yoksa salıncagın esneme payı azmı. kırık borunun arkasına 10 cm kadar lama demir koydurup hemde kırık yerin etrafınıda kaynattırırsam daha saglam olur diye düşünüyorum. siz ne dersiniz arkadaşlar
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
felon kardeşim mondial 125 zn lerde race type diye bir ibare var ben o motoru kısa sürede olsa kullanma sanşım olmuştu gerçekten 125 lik bir motorun ötesinde hız ve rahatlığa sahip ancak yedek parçası ve malzeme kalitesinde malesef iyi bir işçilik yoktu. Şehir içi düz yollarda ise ideal bir motor olduğunu yazabilirim sana.Ancak sıfırını alırsan başın çok ağrımaz snein için iyi bir seçim olur diye düşünüyorum abicim.fatihçim seninde bu kaynak işin eğer elektrok kaynağı olucak ise çok kısa sürede bu çapaklı kaynak yerinden kopacaktır kardeşim o kısımı tam soyman lazım sen tekeri yerinden al arka mafsalıda yerinden sök çıkart iyice sıcak sarı kaynak yaptır zaten argon kaynağı tutmaz diye düşünüyorum. Hava ayarı 2.75 ile 3 tur arasında olabilir ancak her ikiside eşit olmalıdır.Bu ayarda açık hava filtresi takılıysa biraz yükseltilerek yolda denenerek gerçek değer yakalanabiliyor abicim. şu an küçükçekmecedeyim yakn olsaydın sana yardım ederdim.kendinize iyi bakın arkadaşlar.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
felon kardeşim mondial 125 zn lerde race type diye bir ibare var ben o motoru kısa sürede olsa kullanma sanşım olmuştu gerçekten 125 lik bir motorun ötesinde hız ve rahatlığa sahip ancak yedek parçası ve malzeme kalitesinde malesef iyi bir işçilik yoktu. Şehir içi düz yollarda ise ideal bir motor olduğunu yazabilirim sana.Ancak sıfırını alırsan başın çok ağrımaz snein için iyi bir seçim olur diye düşünüyorum abicim.fatihçim seninde bu kaynak işin eğer elektrok kaynağı olucak ise çok kısa sürede bu çapaklı kaynak yerinden kopacaktır kardeşim o kısımı tam soyman lazım sen tekeri yerinden al arka mafsalıda yerinden sök çıkart iyice sıcak sarı kaynak yaptır zaten argon kaynağı tutmaz diye düşünüyorum. Hava ayarı 2.75 ile 3 tur arasında olabilir ancak her ikiside eşit olmalıdır.Bu ayarda açık hava filtresi takılıysa biraz yükseltilerek yolda denenerek gerçek değer yakalanabiliyor abicim. şu an küçükçekmecedeyim yakn olsaydın sana yardım ederdim.kendinize iyi bakın arkadaşlar.

teşekkürler hocam artık hangisine karar verirsem ondan alcam:)
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
felon kardeşim mondial 125 zn lerde race type diye bir ibare var ben o motoru kısa sürede olsa kullanma sanşım olmuştu gerçekten 125 lik bir motorun ötesinde hız ve rahatlığa sahip ancak yedek parçası ve malzeme kalitesinde malesef iyi bir işçilik yoktu. Şehir içi düz yollarda ise ideal bir motor olduğunu yazabilirim sana.Ancak sıfırını alırsan başın çok ağrımaz snein için iyi bir seçim olur diye düşünüyorum abicim.fatihçim seninde bu kaynak işin eğer elektrok kaynağı olucak ise çok kısa sürede bu çapaklı kaynak yerinden kopacaktır kardeşim o kısımı tam soyman lazım sen tekeri yerinden al arka mafsalıda yerinden sök çıkart iyice sıcak sarı kaynak yaptır zaten argon kaynağı tutmaz diye düşünüyorum. Hava ayarı 2.75 ile 3 tur arasında olabilir ancak her ikiside eşit olmalıdır.Bu ayarda açık hava filtresi takılıysa biraz yükseltilerek yolda denenerek gerçek değer yakalanabiliyor abicim. şu an küçükçekmecedeyim yakn olsaydın sana yardım ederdim.kendinize iyi bakın arkadaşlar.

sen buralara kadar gel bi haber verme oldumu abi şimdi :(
 
Katılım
11 Ocak 2011
Mesajlar
80
AKU&HAVA FİLTRESİ KAPAKLARI
HAVA FİLTRESİ KOMPLE(KUTU&FILTRE)
BENZİN DEPOSU
Depo grenajları
KUTUKLUK SAG-SOL
aynalar
JİKLE TELİ
CDİ
Marş rölesi
Buji koruma kapakları
Arka salıncak korumaları(nikelajlı)
Arka Sele
ARKA DİŞLİ 34T
BENZİN FİLTRESİ&BENZİN MUSLUGU


yazdıgım parcalardan ıhtıyacı olan varsa yardımcı olurum.

slm benim motora jikle kolu lazım muğla da bulamadım konya da baktım yine yok sadece gidonda ki açma kapama kolu lazım ayarlayabilirmisin bana?
 
Katılım
22 Kas 2010
Mesajlar
60
Arkadaşlar dün akşam itibari ile mct250 mi satmak üzere ilan vermiş bulunmaktayım. Sebebini sorarsanız gönlümdeki aslan yamaha 650 dragstar'a bir adım daha yaklaşmak üzere hyosung gv250 almaya niyetlenmem. Motor ile ilgili ayrıntıları ilanımda yazdım. Diğer herhangi bir konuda sorusu olan olursa cevaplamaya çalışırım. MOtoru İstanbul Maltepe ya da işyerim olan Pendik civarında görebilirsiniz.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...afige-cikisli-cok-temiz-mct250-41928691/detay
 
Katılım
10 Kas 2010
Mesajlar
256
akü kapagı dedigin yan kapak demi mct 250 yazan yermi

AKU&HAVA FİLTRESİ KAPAKLARI
HAVA FİLTRESİ KOMPLE(KUTU&FILTRE)
BENZİN DEPOSU
Depo grenajları
KUTUKLUK SAG-SOL
aynalar
JİKLE TELİ
CDİ
Marş rölesi
Buji koruma kapakları
Arka salıncak korumaları(nikelajlı)
Arka Sele
ARKA DİŞLİ 34T
BENZİN FİLTRESİ&BENZİN MUSLUGU

yazdıgım parcalardan ıhtıyacı olan varsa yardımcı olurum.
akü kapagı dedigin yan kapak demi mct 250 yazan yermi
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
slm benim motora jikle kolu lazım muğla da bulamadım konya da baktım yine yok sadece gidonda ki açma kapama kolu lazım ayarlayabilirmisin bana?

ijikle kolu ayrı satılmıyor.kumandayla bırlıkte alacaksın.mondıal'ın sıtesıne gırıp ıstanbuldakı yedek parcacıları ara ellerınde varsa hesaplarına odeme yap onlarda gondersınler

bu arada bendede jikle kolu yok.gerektıgınde karburatorun oradan parmagımla cekiyorum :)




akü kapagı dedigin yan kapak demi mct 250 yazan yermi

dogrudur evet.yanlız mct yazısı sokulu vazıyette sıyah renkte
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst