- Katılım
- 10 Eyl 2007
- Mesajlar
- 941
arkadaşlar yaklaşık 1 aydır mct 250 forumuna yazmak nasip olmadı ancak bu sitede 3 4 forumda yazdığım için ve mesai saatlerim el vermediği için kaldığım yerden forumu okudum öncelikle uğur kardeşim nasılsın iyimisin. Seni böyle forumda artık abi olarak görmeye başladıklarını farkettim ve sevindim. Verdiğin cevaplardaki tutarlılık ve mantıklı izahların da çok hoşuma gitti. Arkadaşlar bu motorun aşırı yakıt yakmasının iki sebebi var malesef ikiside bu motorun üretimine ilişkin kronik sorunlar. Birincisi ü yüksek hız yüksek devirlerde ve şehir için kullanımlarda silindirlerin ihtiyacı olan havayı bu karbüratörün hava filtre kutusunun dar olmasından dolayı ememesi ve yakıta yüklenmesi. Daha büyük bir hava kutusu yada açık hava filtresi bu olayın çözümü ramzey 250 lerin daha hacimli ve ağır olmasına rahmen daha az yakmasının bir sebebide büyük hava filtre kutusuna sahib olmasıdır. İkinci etmen karbüratörün yaz ve kış mevsimlerinde ve kullanıldığı bölgenin nem oranına dikkat edilmeden kullanılan hava ayarı. Bir kardeşimiz bunu kurcaladığını ve he riki silindirinde ayarının kaçtığını yazmış. Bu karbüratöre dokanmayın arkadaşlar. Mikrometrik ayarlara dayanan ince hesaplar var. Hava ayar vidasını bu vida tam sıkılı iken geriye doğru 2,75 yada 3 tam tur açın. Ama ikiside eşit olmalı. Motor soğukken çalıştırın eksoz borusunu elinizle yoklayın eşit bir sıcaklık almalısınız ve eksoz çıkışındaki üflemeyi elle gözlemleyin eşit bir üfleme olmalı. Bazı kardeşlerimizin elindeki tornavidayla her vidayı sökme gevşetme yada sıkma gibi bir alışkanlığı var.password48 kardeşim çantaları yerinden sök oto boyacısına hava tabancasıyla motorun rengine uygun boyatman en iyisi ama elle hesaplı olsun dersen güzelce temizle ve sprey boyalarla kendin güzelce boyamayı dene. Boyatınca mutlaka üzerine vernik püskürtmeyi unutma. Bu motor 1 lt benzinle 30 km düz yolda gitmesi lazım. Neden herkes benim motorun çokmu yakıyor diye defalarca soruyor arkadaşlar alın 1 lt benzin koyun düz yola çıkın km yi not alın. Depoyu fullemek ara ara benzin alıp üstün körü hesaplamak size tam bir kesin yakıt tüketimi veremez.Bu değerler karbüratör ve buji ayarları düzgün yapılmış kurcalanmamış bir motorun yakıt tüketimidir. Her yeri bızıklanmış bujisi kurum bağlamış zinciri gergin lastiklerida tırnak kalmamış bi rmotorun yakıt tüketimi çok farklıdır. Titreşim olayı için motoru şaşeye bağlayan bütün vidaların sökülerek pul ve kontra somun takımak süretiyle krom civatalarla değiştirilmesi tek çözüm. Birde küçük arka dişliden uzak durun. Motorunuzu kış aylarında bujinin tırnak aralığını 0,06mm olarak ayarlayabiliyorsunuz yapın yoksa ellemeyin ama her şekilde iki bujininde temiz ve aynıtırnak aralığında olmasına dikkat edin. İik çalıştırmada ara gazları vermeden jikle ile en az 5 dk çalıştırın sonra kapatıp yolunuza devam edin. Jikle ile çalışan motora gaz vermeyin bu olay bujilerinizi kurumlar eksozunuzun içini nemli tutarak borunun çabuk küflenmesine neden olur. Jiklede yakıt oranı değişmeden hava ayarı azaltıldığı için benzindeki yağ tortusu karbüratör memelerini tıkayabiliyor. Opet gibi yaşadışı kaçak akaryakıt getiren bir firmadan da benzin alıyorsanız işiniz daha da zor. Motorunuza mineral yağ kullanmayı alışkanlık edinin.Marka bağımlısı olmayalım. Şimdilik aklıma gelenler bunlardı. babayoko kardeş bu hardisk olayını ben anımsayamadım tam olarak olay neydi bir yazarsan sevinirim.hepinize iyi geceler iyi tatiller.