Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
MOTORUN DURUŞUNDA AKSAKLIK OLDUĞUNU ÜŞÜNÜYORUM SİZLERİN DE FİKRİNİ ALMAK İSTEDİM BU KONUDA YARDIMINIZA İHTİYACIM VAR. KORKULUK DEMİRİ KIRIK YAMUKLUĞU BELLİ OLUYO ASIL PROBLEMİM MOTORLA ÖN LASTİK ARASINDAKİ MESAFE SİZCE DE Bİ PROBLEM YOK MU SOL AYAĞIN ORDAKİ ŞASİ KIRIK KAYNAKLA DÜZELMESİ MÜMKÜNMÜDÜR EĞER MÜMKÜN DEĞİLSE TAVSİYELERİNİZ NELERDİR ŞİMDİDEN DUYARLLILIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER ...

dostum fotoları biraz daha uzaktan çekseydin daha makbule geçerdi.. ama fikrimi söylemek gerekirse şase motorun kemikleridir..kaynak yapmak ne kadar sağlıklı olur bilemicem..ama şu varki böyle motor kullanmak çok bariz tehlikeli..ayağı kırık koşmaya çalışan bir insan düşün ne derecede sana daha çok zararı varsa o derecede tehlikeli..
komple şasi almaya kalksan 350 tl ederi var işciliği hariç.. netten baktım şimdi..

bence sen motoru kullanma hiç tavsiye etmem..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:16 ----------

selam mct kullanıcıları, ben kışa girerken lastiklerimi değiştirmek istiyorum motorumuz için önerdiğiniz ya da önermediğiniz bir marka model var mı ? orjinal lastikleri var şu anda üstünde 10bin km den sonra kabak oldu iyicene.

ayrıca kışın motor ile ilgili ne yapılması gerek ? ekstra bi önlem almak gerekirmi siz ne yapıyorsunuz karda kışta, ben kapının önüne bağlıyorum iki tanede örtü örttüm üstüne bir sorun olmadı ama oladabilir mi ?

paraya kıyarım dersen eğer, metzeller, michelin veya bridgestone alabilirsin..yok ben fazla pahalı olmasın dersen IRC marka lastik var.. eski sayfalarda bu lastiği kullanan mevcut sürücüler vardı.. ben hiç değiştirmediğim için tam olarak şunu al diyemem.. birazda bütçe meselesiyle ilgili bir durum ama lastikler motorun en önemli kısımlarından birisidir..
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
arkadaslar ben motora petrol ofisindan aldigim 2 zamanli motorlar icin olan yagdan koydum, sorun olur mu?

dun aksam ve bu sabah kullandim motoru, hic sorun yok, canavar gibi, ama cikar mi bir sorun?
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
arkadaslar ben motora petrol ofisindan aldigim 2 zamanli motorlar icin olan yagdan koydum, sorun olur mu?

dun aksam ve bu sabah kullandim motoru, hic sorun yok, canavar gibi, ama cikar mi bir sorun?

dostum hemen o yağını değiştir..2 zamanlı motor değilki bizimkisi.. sorun yok diyorsun ama o ilerde patlak verirse çıkacak zararı tahmin edemezsin..

koyacağın yağ 4 zamanlı olmalı.. motoru bu şekilde yağlanacak şekilde üretilmiştir çünkü...
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
dostum hemen o yağını değiştir..2 zamanlı motor değilki bizimkisi.. sorun yok diyorsun ama o ilerde patlak verirse çıkacak zararı tahmin edemezsin..

koyacağın yağ 4 zamanlı olmalı.. motoru bu şekilde yağlanacak şekilde üretilmiştir çünkü...

haklisin uzun vadede mutlaka zarari olacaktir.

peki kis aylarina girdik ya, motoru garaja koyucam. bu yag bu sure icin motorda kalsa, yazin motoru cikarinca degistirsem sorun olur mu acaba?
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
haklisin uzun vadede mutlaka zarari olacaktir.

peki kis aylarina girdik ya, motoru garaja koyucam. bu yag bu sure icin motorda kalsa, yazin motoru cikarinca degistirsem sorun olur mu acaba?

olmaz ama içinde bir damla dahi bırakmayacak şekilde iyicene süzülmeye bırakman gerek.. mümkün olduğu müddet forumun geçmiş sayfalarını okuyun arkadaşlar çok faydalı bilgiler mevcuttur.. ayrıca okurkende not tutmanızı tavsiye ederim..

herkese kazaısz sürüşler..
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
93
arkadaşlar slm.
depodaki mondial yazısını sökmeye çalışım ancak yazının alt kısmı depoya yapışık kaldı nasıl temizleyebilirim.
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
olmaz ama içinde bir damla dahi bırakmayacak şekilde iyicene süzülmeye bırakman gerek.. mümkün olduğu müddet forumun geçmiş sayfalarını okuyun arkadaşlar çok faydalı bilgiler mevcuttur.. ayrıca okurkende not tutmanızı tavsiye ederim..

herkese kazaısz sürüşler..

tesekkurler StyleOscar,

bir de 10/40 ile 20/40 yaglari arasinda ne fark var, 10/40 daha iyi muhtemelen, daha pahali cunku. peki, 20/40 kotu mu?
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
tesekkurler StyleOscar,

bir de 10/40 ile 20/40 yaglari arasinda ne fark var, 10/40 daha iyi muhtemelen, daha pahali cunku. peki, 20/40 kotu mu?

20 40 yağ , 10 40 a göre daha katı yani anlıyacağımız dilde daha kalın yağdır..

10-40 yağ, 20 40 a göre daha çabuk ısınır ve soğur..çok teknik detaylarını bilmiyorum ama bizim motora koyucak tür yağın standartı kitapçıktada belirttiği gibi 10-40 tır..hangi motor olursa olsun kitapçıkta yazan yağ, o motor için maksimum performans ve motor ömrü için olan değerdir..
 
Katılım
10 Kas 2010
Mesajlar
256
arkadaşlar mct nin arka lastik kaç lira 100 dediler kulaklarıma inanamadım ney ki kadar pahalı. iki yıl ne oluyor hero puch vardı ona aldık 12 dedi pazarlıkla 8 aldık. mct nin parçasına pazarlık yemiyor neyse
 
Katılım
22 Kas 2010
Mesajlar
60
arkadaşlar mct nin arka lastik kaç lira 100 dediler kulaklarıma inanamadım ney ki kadar pahalı. iki yıl ne oluyor hero puch vardı ona aldık 12 dedi pazarlıkla 8 aldık. mct nin parçasına pazarlık yemiyor neyse

Pahalı mı? senin lastik fiyatlarından haberin yok galiba, 100 lira dedğin çançinçon marka, bir de yukarıda arkadaşın bahsettiği markalara bakarsan (metzeller, michelin veya bridgestone) 300-350 liraya satıyorlar.. Lastik mct parçası değil ki, sonuçta mct de belli bir ebatta lastik kullanıyor.. Ben de lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum, bayağı bir araştırdım ve en uygun ist/bahçelievlerde bir firmada buldum. O da duro ve ırc marka =90-95 tl arka, michelin=105 ön..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:57 ----------

Üstteki msjı dikkate almayın..

Pahalı mı? senin lastik fiyatlarından haberin yok galiba, 100 lira dedğin çançinçon yada taiwan marka, bir de yukarıda arkadaşın bahsettiği markalara bakarsan (metzeller, michelin veya bridgestone) 250-350 lira aralığına satıyorlar.. Lastik mct parçası değil ki..! Ben de lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum, bayağı bir araştırdım ve en uygun ist/bahçelievlerde bir firmada buldum. O da duro=95 tl arka, 40tl ön
 
Katılım
10 Kas 2010
Mesajlar
256
çokkk..ben bile şehir içi kullanımda dur kalk çok yapmama rağmen yedek dahil 330 dan aşağıya inmedim hiç..

nasıl düşürebilrim yakıtı dün hava ayarına baktım tabi dogru tahmin ettiysem karburatörün altında iki vida var onlar mı. biri iiiice sıkılmış içte, digeri gevşek dışta bana bi acayip geldi. sonuna kadar bastım 110 yaptı hızıda düşük demi. biride kelebek ayarı bozuk bunun diyo aslı var mı
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
nasıl düşürebilrim yakıtı dün hava ayarına baktım tabi dogru tahmin ettiysem karburatörün altında iki vida var onlar mı. biri iiiice sıkılmış içte, digeri gevşek dışta bana bi acayip geldi. sonuna kadar bastım 110 yaptı hızıda düşük demi. biride kelebek ayarı bozuk bunun diyo aslı var mı
hava ayarını ayarlamayı bilmiyorsan ellemesen daha iyi..

o 2 vida tam sıkılı konumdayken 3.5 tam tur döndüreceksin, 2 side eşit olmalı..kelebek ayarı derken neyden bahsettin anlamadım açıkçası :pale:

motoru çok yakan arkadaşlar öncelikle şunları uygularsanız illaki farkeder:

- hava filtresini temizleyin baktınız filtre kötü filtrenizi değiştirin..
- hava ayar vidalarını 2 si eşit olacak şekilde 3,5 tur çevirin ve sürekli ayarlarla oynamayın..
- motor iyicene ısındıktan sonra motorun rölanti devrini kontrol edin yüksek ise rölantisini kısın..
- bujilerinizi temizleyin..ngk yada diğer kaliteli marka buji kullanın servisteki bujiler iyi değil..
- lastik basınçlarını kontrol edin..
- jiklenin tam kapalı konumda olduğunu iyi kontrol edin..

ayrıca bunların dışında ise;

- motorunuzu yüksek devirli ve agresif kullanımdan kaçının..
ani gazlamalar aragaz vermeler de çok etkiler ayrıca motorun ömründen de yer..altınızdaki motorun racing olmadığını unutmayın bunlar sürat motoru değil keyif motorudur..
- şehir içi kullanım motorun yakıtını etkiler dur-kalk olayı özellikle..
- hızınız 80 km nin üstüne çıkınca makine fazla yakmaya başlar..

motorunuzun max hızı ayarlarıyla ve parçalarıyla oynanmadığı sürece 110 bilemediniz 120 zar zor görür ve uzun süre bu hızda gitmez..bu motorun max ideal hızı 100 km hızdır..bu şartları geçmediğiniz sürece motorunuz şehir içi tam depoyla 350 km gitmesi gerek..bendeki değerler böyleydi..

illaki hızlı gitsin derseniz benim gibi motorun keyfini çıkarıp kullandıktan sonra satıp, başka bir model veya tarz almayı düşünmeniz gerekir..


aklıma gelenler bunlar şimdilik..
 
Katılım
4 Ocak 2011
Mesajlar
4
Bende Aranıza Katıldım

Arkadaşlar bende yaklasık 1 ay önce Mct 250 aldım motordan ilk hafta boyunca hava sovukta olsa üstünden inmedim : ) ama 3 haftadır kullanmıyorum ve sovukta duruyor. dün çalıştırmayı denedim çalışmıyor. motorun kontağını ceviriyorum marşa basıyorum ses geliyor ama çalışmıyor. jikle'yi sık dedi bi arkadaş ama jikle neresinde bulamadım bi yardımcı olan olursa çok sevinirim.

(Kullanım klavuzu flan varsa linkini verirseniz veya resim üzerinde jiglenin bulundugu alanı kırmızı boyayarak gösterirseniz sevinirim.)
:pr:
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
93
ben de motoru 1 hafta çalıştırmadım hafta sonu çalıştırmayı denedim çalışmadı. sanırım akü zayıfladı ondandır. jikle sol elciğin yanında. ama onunla ilgisi yok sanki.
 
Katılım
4 Ocak 2011
Mesajlar
4
ben de motoru 1 hafta çalıştırmadım hafta sonu çalıştırmayı denedim çalışmadı. sanırım akü zayıfladı ondandır. jikle sol elciğin yanında. ama onunla ilgisi yok sanki.

Sol elcigin Yanında derken Rica etsem bi resmini bulup üzerini cizebilirmisin.
Tam görünür bir şekilde. Alttaki Resimde Görünen Yermi.?



Uploaded with ImageShack.us
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst