Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
134
tanışırız tabi sorun değil...
ayrıca siyah kask, korumalı deri ceket ve dizlikleri olan (hayatta korumasız motor kullanmam ) motorumun sağ depo tarafında Atatürk imzası olan motor görürsen benimdir gerisi yalan ::queen:

LS2 Carton kask ve siyah-kırmızı-beyaz deri ceketlı bır motorlu gorursen ve ön camındada Özen Bisiklet yazarsa bilki tanıdık bırısı :queen:
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
iyi aksamlar arkadaslar,

benzin cok fazla yakiyor, isik yaninca hemen gidip benzin aliyorum. bu defa isik yansa da kullanmak istiyorum tam ne kadar gittigini gormek icin. ama yolda kalmaktan korkuyorum. soyle bisey duymustum, benzin deposunun altinda yedek benzin varmis, rezerv mi ne, var mi boyle bisey? varsa bu kendinden mi devreye giriyor, yoksa benzin bitince biz mi devreye sokuyoruz bunu?

ben ışık yanmaya başladığında normalde bitene kadar kullanıyorum yaklaşık 40 km giderim, ondan sonrada yedek depoya geçince de bi o kadar daha giderim..yolda kesin kalmak istemiyorsan benim gibi 1 lt pet şişe alırsın ona da benzin koydurursun yanında taşırsın..ben yolda kalma ihtimalinden çok yolda kalmış birisi denk gelirde yardımım dokunur diye taşıyorum..
yani yedek depo var kendisi devreye girmiyor sen elle ayarlıyorsun..yeri de motorun oturduğun koltuğun sol alt tarafında kalıyor görmeme ihtimalin yok zaten :)

ahanda bu da fotolu açıklama :mrgreen:



---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:41 ----------

LS2 Carton kask ve siyah-kırmızı-beyaz deri ceketlı bır motorlu gorursen ve ön camındada Özen Bisiklet yazarsa bilki tanıdık bırısı :queen:

:cat: belleğime kaydettim :)
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
ben ışık yanmaya başladığında normalde bitene kadar kullanıyorum yaklaşık 40 km giderim, ondan sonrada yedek depoya geçince de bi o kadar daha giderim..yolda kesin kalmak istemiyorsan benim gibi 1 lt pet şişe alırsın ona da benzin koydurursun yanında taşırsın..ben yolda kalma ihtimalinden çok yolda kalmış birisi denk gelirde yardımım dokunur diye taşıyorum..
yani yedek depo var kendisi devreye girmiyor sen elle ayarlıyorsun..yeri de motorun oturduğun koltuğun sol alt tarafında kalıyor görmeme ihtimalin yok zaten :)

ahanda bu da fotolu açıklama :mrgreen:

cok tesekkurler cevap icin StyleOscaR,

da, niye 3 konum var? anladigim kadariyla aciktayken rezervdeki benzin de kullaniliyor, yedek depo konumundayken kullanilmiyor ordaki benzin, peki kapali konum ne ise yariyor?
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
cok tesekkurler cevap icin StyleOscaR,

da, niye 3 konum var? anladigim kadariyla aciktayken rezervdeki benzin de kullaniliyor, yedek depo konumundayken kullanilmiyor ordaki benzin, peki kapali konum ne ise yariyor?

çalışma amaçları farklıdır hepsinin..
1.konum olan normal konum ışık yanana ve ışık yandıktan sonra benzinin bitene kadardır(yedek hariç)

2. konum kapalı konum ise benzinin karbüratöre gitmesini durdurur motoru stop edip kullanmadığınız zaman bu seçeneğe almanız gerekir.

3. konum yani yedek depo ise benzin bitme ışığı yanıp 1. konum normal depodaki benzin bittiğinde senin 3. konuma alıp belirli bir km gidip yolda kalmaman için yapılmış bir seçenektir gayette mantıklıdır..

sonuç olarak ışık yandıktan sonra 1. konumda yaklaşık 40 km gidersin, ondan sonra 3. konuma yedek depoya aldığında ise bir o kadar daha gidersin
not: bu km değerleri bendeki verilerdir.

ayrıca motorun deposundaki benzini bitirmek bence en sağlıklı olandır..ben her daim benzin bitene kadar kullanırım, ondan sonra gidip fulllerim şu ana kadar hiç yarım koydurmadım..50 tl ye doluyor depo (lt si 3.7 tl ye göre)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
tekrar tesekkurler StyLeOscaR.

ben isik yandiktan bi sure sonra koyduruyorum benzini, genelde 40tl'ye doluyor depo, ortalama 10tl'lik benzin var daha demek ki. bundan sonra goz onunde bulundurayim bu durumu.
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
mototor kardeşim aküyü görmek için önce yan kapağı sök ve akünün kablolarını güzelce bağlantı noktasından zımparala ve güzelce sık sonra gres yağıyla sürüp kapağı kapat.Sigortanı kontrol et ve yedek bir sigorta bulundurmayı alışkanlık et. Motorun benzini bittiğinde motor kerkinmeye ve silkinmeye başlar ve gaz yemez hemen elinle depo altındaki yakıt vanasını aşağıya çevir yedeğe geçir. Motorun çok yakmasının sebepleri çok. Ancak formu iyi okursan bu konuya ait kapsamlı bilgilere de ulaşabilirsin. Yada 507 349 61 93 beni ara konuşalım neler yapabiliriz bakalım. normalde 1 lt ile 30 km düz yolda 15-17,5 km şehir içinde gitmesi gerekiyor.
Bakoyoko kardeşim rd 350 yamahanın 1980 lerdeki katil motorudur. Genelde sahipleri ölmüştür. Üzerinde turbo sistemi bulunan düz yolda kaç km hıza ulaştığı tam belli olmayan bir motordu. Resmen yer uçağı. Halen sitelerde görüyorum sahiplerinin çoğu kaza yapmıştır. Torgu dehşet bir motordu ve yüksek devirli olduğu için bu motorun ateşleme bobini çok işe yarıyor. BİRDE honda transalp bobini olabilir. Yani yeterki yüksek devirlenen bir motorun bobini olsun.Mevzu bu. ben elimde rd bobini olduğu için onu takmıştım ama sen illa onu tak diyemem.Yakıt ciddi derecede azalıyor hatırlatayım.

abicim merhaba..

bu rd 350 yi yada başka bir bobin takınca benzini ne oranda etkiliyor rakamsal olarak ? birde bu bobini takınca motorun diğer teknik ve elektrik aksamında yıpranma vb etkenler ileride meydana gelirmi ? yani motorun ömründen yermi ? kullanmak ne derecede etkilidir ? + ve - leriyle anlatırsan çok makbule geçer abicim.. saygılar
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Biri avcılar ve Gri MCT mi dedi :cherry:
benım olabılme ıhtımalım %60 civarı diyecektem taki kasksız diyene kadar!
kasksız oldugu ıcın asla ben olamam:cat:
tanışırız tabi sorun değil...
ayrıca siyah kask, korumalı deri ceket ve dizlikleri olan (hayatta korumasız motor kullanmam ) motorumun sağ depo tarafında Atatürk imzası olan motor görürsen benimdir gerisi yalan ::queen:


ehehe tamam bundan sonra kasklı mct sürücüsü arıyıcam avcılarda :queen: aslında pekte dolaşmıyorum avcılarda ama rastlarsam aklımda bulunsun :)
bu arada bi sorum olcak ben 1.83cm boy 75kg'ım mct üstünde resimleriniz varmı bu motor için ideal boy kilo ölçüleri nedir acaba? kalıplı motor gibi gözüküyo ama üstüne oturmadan anlaşılmaz tabi
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
134
ehehe tamam bundan sonra kasklı mct sürücüsü arıyıcam avcılarda :queen: aslında pekte dolaşmıyorum avcılarda ama rastlarsam aklımda bulunsun :)
bu arada bi sorum olcak ben 1.83cm boy 75kg'ım mct üstünde resimleriniz varmı bu motor için ideal boy kilo ölçüleri nedir acaba? kalıplı motor gibi gözüküyo ama üstüne oturmadan anlaşılmaz tabi

Boy 185 cm kg 90 yeterli mi :):cherry:
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
mototor kardeşim aküyü görmek için önce yan kapağı sök ve akünün kablolarını güzelce bağlantı noktasından zımparala ve güzelce sık sonra gres yağıyla sürüp kapağı kapat.Sigortanı kontrol et ve yedek bir sigorta bulundurmayı alışkanlık et. Motorun benzini bittiğinde motor kerkinmeye ve silkinmeye başlar ve gaz yemez hemen elinle depo altındaki yakıt vanasını aşağıya çevir yedeğe geçir. Motorun çok yakmasının sebepleri çok. Ancak formu iyi okursan bu konuya ait kapsamlı bilgilere de ulaşabilirsin. Yada 507 349 61 93 beni ara konuşalım neler yapabiliriz bakalım. normalde 1 lt ile 30 km düz yolda 15-17,5 km şehir içinde gitmesi gerekiyor.

abi ben bu cevabi gormemistim, kusura bakma.

cok tesekkur ederim ayrica, bugun tamirciye gittim maslak'ta, biraz kirec sokucu, biraz gres yagi surdu, bir de fren biraz gevsemisti, onu acip sikilastirdi, 5tl verdim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:26 ----------

bir sey daha merak ettim :)

biz bu mct'nin gidonunu yukseltemiyo muyuz birazcik da olsa? daha havali durur gibi geliyo yuselirse
 
Katılım
10 Kas 2010
Mesajlar
256
ben motoru yeni aldım 7700 de arka fren tutmuyo tutuyoda çok az oda bütün gücümle basarsam. kayseri de usta yok çapulcu çarpıcı hepsi. 7000 de hiç bir motorun arabanın balatası bitmez kampana üzerinde ki somnu da sıktım aynı. hafta sonu arkayı sökmeyi düşünüyorum. daha önce hero puch falan arkayı çok söktüm taktım. mct de karşılaşacağım bi sorun çıkarmı önce sizlere sormak istedim.
 
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
134
ben motoru yeni aldım 7700 de arka fren tutmuyo tutuyoda çok az oda bütün gücümle basarsam. kayseri de usta yok çapulcu çarpıcı hepsi. 7000 de hiç bir motorun arabanın balatası bitmez kampana üzerinde ki somnu da sıktım aynı. hafta sonu arkayı sökmeyi düşünüyorum. daha önce hero puch falan arkayı çok söktüm taktım. mct de karşılaşacağım bi sorun çıkarmı önce sizlere sormak istedim.

Mct de 7000 km ye kadar balatanın demırı bıle bıter :):queen:
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
arkadaşlar şuanda bu modelin 2010 model sıfırı hiçbiryerde yok değilmi?
sahibinden.com da 2007 modeli var 2899tl den ilan açılmış.ve başka bi forumdan okuduğuma göre mondial elindeki eski modelleri bitirmek için mct 250nin 0 ını getirmiyomuş ve 2011 modellerini getirceklermiş ? bunun doğruluk payı nedir acaba ?
uğurmondialin sitesindede mct 250 modeli hala duruyo ve fiyat olarak 3050tl yazmışlar 2011 modeli dedikleri gibi sıfırı gelirmi ve fiyatı ne olur acaba belki 2011 modelde motor üstünde iyileştirmelerde olur mesela jant telleri gibi
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
mondial mct sadece 2005 ve 2006 yılında geldi ve modeli ya 2005 yada 2006 modeldir başkada gelmedi fakat tarafiğe çıkış tarihi 2007 de olabilir 2010 da olabilir ama dediğim gibi model 2005 yada 2006 modeldir
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
436
mrb arkadaşlar şu yedek depo olayını açıklamanız iyi olmuş bende yeni geçtim macite yedek depo hakkında pekte bilgili degildim denk gelmem iyi oldu :)

ya ben geçen sirkeciye gittim ön cam için,kelebek tarzı var uyan bende onu sevmiyorum kibar küçük bişi olsun diyorum birde tek kat film çektinmi güzel olur diye düşünüyorum var mı kelebek tarzı harici ön cam taktıran nası durmuş merak ediyorum ve önerilerinizi bekliyorum :)
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
arkadaşlar 1 çift gri ile bir çift kırmızı sıfır yan çanta satılıktır ilgilenen özelden msj atabilir..
 
Katılım
29 Ara 2008
Mesajlar
50
Fren hakkında.

ben motoru yeni aldım 7700 de arka fren tutmuyo tutuyoda çok az oda bütün gücümle basarsam. kayseri de usta yok çapulcu çarpıcı hepsi. 7000 de hiç bir motorun arabanın balatası bitmez kampana üzerinde ki somnu da sıktım aynı. hafta sonu arkayı sökmeyi düşünüyorum. daha önce hero puch falan arkayı çok söktüm taktım. mct de karşılaşacağım bi sorun çıkarmı önce sizlere sormak istedim.

Merhaba, dostum pedal çok sert basılıyorsa pedalın hareket ettiği noktayı yağla havalı fren gibi olacak şaşıracaksın. Balatalar bitmemiş azalmışsa eğer telin en arkasındaki ayar vidasını sıkmayı dene oda olmazsa balata değiştir. Ama çok hor kullanmadıysan benim motor 14000 de balata daha yeni bitti sayılır. gerçi ben ön fren ağırlıklı kullanıyorum o başka. Kolay gelsin.
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
244
Öncelikle herkese selamlar.Geçen gün bir arkadaş motorun sesini dinliyeceğim diyerek anahtarı aldı ve viteste bıraktığım motorun debriyajını sıkmadan marşa bastı.Haliyle motor kendini ileri yitti ve sol tarafına düştü.Yere bir miktar yağ aktı yani biraz fazla sonra motoru düzeltip sürdüğümüzde tekleme yapıyor motor boşta iken sıkıntı yok sesinde filan ancak viteste iken gaza yüklendiğinde gaz yemiyor gibi tekliyor yitekliyor kendini...İnşallah anlatabilmişimdir varmı bir fikri olan ?? devirli kullandıgında birşey olmuyor zorlandığı yada basmaya çalıştığın zaman tekliyor motor....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst