Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
tıs tıs sesi sanki var gibi motora gaz verip kestikten sonra sanki havalı gibi hırıltılı gelen ses mi acaba ? ama benim motor ısınınca hiç stop etmiyor..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:53 ----------

son olarakta normal kullanım kılavuzunda neden 10-40 dan bahsederler ? tamam standartlar bu şekilde ama sonuçta yağı koyduk kullanıyorsun ve motora daha da iyi geldi diyebiliyorsak bir standartın anlamı da kalmıyor..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:56 ----------



ledler güzel olmuş, bende düşünüyorum ama motorun oturduğumuz kısmının alt tarafına o mafsal mı deniliyor tam oraya 2 adet düşünüyorum ...



dostum standartlara göre bizim motorların ortalama 60km ile 80 km arasında kullanılması gerekiyor bu durumda standartlara uymak saçma oluyor. 10/40 elbette koyacağız ama hava kış ve sıcaklık 0a yakın veya eksilere inince ki benim koyduğum yağ -34 dereceye kadar yağlama özelliğini kaybetmiyor.
ama senin motorun kmsi daha düşük o bakımdan sen 15/50ye devam et 12.000-13.000lere geldiğinde duruma göre koyarsın.

eğer tıs tıs diye hava sesi geliyorsa emme manifolt borusu yırtılmış patlamış veya delinmiştir sesin geldiği tarafı dinle kontrol et.
 
Katılım
27 Ağu 2009
Mesajlar
276
arkadaşlar merhaba dün biraz motor için sipariş vereyim dedim amacım akü almaktı ama debriyaj telini filanda değiştiriyim dedim
arkadaşlar bunları kendim takabilirim sanırım
dikkat etmem gerekenler varsa yardımcı olurmusunuz
he biraz cahilce bi soru olacak ama akümü gelir gelmez taksam sorun olurmu yani daha önce bi işlem uygulanıyormu acaba teşekkrler


Ürünler
- - 303-114 HAVA FİLTRESİ MCT 250cc
- - 154-113 MCT250 DEBRİYAJ TELİ
- - VLM 102-108 VLM AKÜ YTX7L-BS
- - 152-129 MCT250 GAZ TELİ ayarlı
- - 162-123 MCT 250 KM TELİ

bu arda 200 km önce shell 15-50 yağını değiştirmiştim


sanırım iyi bir bakım olacak :)
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
arkadaşlar merhaba dün biraz motor için sipariş vereyim dedim amacım akü almaktı ama debriyaj telini filanda değiştiriyim dedim
arkadaşlar bunları kendim takabilirim sanırım
dikkat etmem gerekenler varsa yardımcı olurmusunuz
he biraz cahilce bi soru olacak ama akümü gelir gelmez taksam sorun olurmu yani daha önce bi işlem uygulanıyormu acaba teşekkrler


Ürünler
- - 303-114 HAVA FİLTRESİ MCT 250cc
- - 154-113 MCT250 DEBRİYAJ TELİ
- - VLM 102-108 VLM AKÜ YTX7L-BS
- - 152-129 MCT250 GAZ TELİ ayarlı
- - 162-123 MCT 250 KM TELİ

bu arda 200 km önce shell 15-50 yağını değiştirmiştim


sanırım iyi bir bakım olacak :)

benim aküde sorun vardı değiştirmiştik ama takmadan önce 2 saat kadar ilk önce içine su koymuştu yanlış görmediysem ve şarja takmıştı sanırım.. biraz araştır derim..
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
arkadaşlar merhaba dün biraz motor için sipariş vereyim dedim amacım akü almaktı ama debriyaj telini filanda değiştiriyim dedim
arkadaşlar bunları kendim takabilirim sanırım
dikkat etmem gerekenler varsa yardımcı olurmusunuz
he biraz cahilce bi soru olacak ama akümü gelir gelmez taksam sorun olurmu yani daha önce bi işlem uygulanıyormu acaba teşekkrler


Ürünler
- - 303-114 HAVA FİLTRESİ MCT 250cc
- - 154-113 MCT250 DEBRİYAJ TELİ
- - VLM 102-108 VLM AKÜ YTX7L-BS
- - 152-129 MCT250 GAZ TELİ ayarlı
- - 162-123 MCT 250 KM TELİ

bu arda 200 km önce shell 15-50 yağını değiştirmiştim


sanırım iyi bir bakım olacak :)

dostum eğer kuru akü ise artıyı artı kutuba eksiyi eksi kutuba takacaksın olay tamamlanacak ki tavsiyem kuru aküdür sulu akü sakın almayasın

geri kalanları yağlayarak koyman ömürlerinin uzun olmasında etkili olacktır
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
161
http://www.youtube.com/watch?v=wUTWRonynBo&feature=related

mondial hd 250 yer arjantin

neden herşeyin en kötüsü türkiyeye gelirdi anlam veremiyorum

Ben geçen sene Şili'ye gittiğimde Del Mar da görmüştüm bizim motoru galeride satıştaydı yaklaşık fiyatı 2000dolar seviyelerindeydi. tek fark görmüştüm 6 vitesti sadece onun dışında her hangi bir fark görmedim. hala yanarım yanarım fotograf makinem elimdeydi ve resmini çekmedim ona yanarım :(

Brezilyada ise Japon makineleri çok fazlaydı özellikle yamaha nın fazlalıgı dikkatimi çekmişti.
 
Katılım
27 Ağu 2009
Mesajlar
276
dostum eğer kuru akü ise artıyı artı kutuba eksiyi eksi kutuba takacaksın olay tamamlanacak ki tavsiyem kuru aküdür sulu akü sakın almayasın

geri kalanları yağlayarak koyman ömürlerinin uzun olmasında etkili olacktır

aküyu kuru aldım ıyı yapmısım ozaman gelır gelmez taksam sorun olmaz demı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:37 ----------

benim aküde sorun vardı değiştirmiştik ama takmadan önce 2 saat kadar ilk önce içine su koymuştu yanlış görmediysem ve şarja takmıştı sanırım.. biraz araştır derim..

hee benım aku kuru sanırım neyse bıraz araştırayım
 
Katılım
20 Şub 2010
Mesajlar
37
selam arkadaşlar , uzun zamandır foruma bakamadıydım tatil vb işler
ben diyorumki istanbuldaki mctciler ile buluşup bir gezi ayarlayalım yaz bitmeden havalar bozmadan
düşünsenize 10-15 tane mct yollarda :)
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
selam arkadaşlar bugün motorum 13000kmye girdi ne mutlu 8100de aldığım motor hazirandan bu yana 4900kmde sorunsuz yol aldı maşallahı var:

yapılacak bakımlar

1: karbüratör temizliği komple
2: yeni manifolt boruları takma
3: hava ayarı
4: subap ayarı ( zaman kalırsa tabi)
5: cant tellerine akort
6: arka dişli takozlarının yenisi
7: zincir temizliği yağlaması
8: fren bakım temizliği ve hidrolik yağı değişimi ( yağ almayı unuttuğum için çarşamba yapıalcak:))
9: kampana fren iç temizliği
10: yağ kontrolü
11: dış görünüm ayarları ve temizliği
12: gevşemiş paslanmış düşmüş vidaların sıkılıp yağlanıp yenilenmesi

resimlerle anlatım olacak.

daha sonra 15000 bakımı eğer satılmazsa olacak :)9

bu arada 2500e keeway supershadow 250cc buldum 3159kmde ne dersiniz iyimi sizce
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
selam arkadaşlar bugün motorum 13000kmye girdi ne mutlu 8100de aldığım motor hazirandan bu yana 4900kmde sorunsuz yol aldı maşallahı var:

yapılacak bakımlar

1: karbüratör temizliği komple
2: yeni manifolt boruları takma
3: hava ayarı
4: subap ayarı ( zaman kalırsa tabi)
5: cant tellerine akort
6: arka dişli takozlarının yenisi
7: zincir temizliği yağlaması
8: fren bakım temizliği ve hidrolik yağı değişimi ( yağ almayı unuttuğum için çarşamba yapıalcak:))
9: kampana fren iç temizliği
10: yağ kontrolü
11: dış görünüm ayarları ve temizliği
12: gevşemiş paslanmış düşmüş vidaların sıkılıp yağlanıp yenilenmesi

resimlerle anlatım olacak.

daha sonra 15000 bakımı eğer satılmazsa olacak :)9

bu arada 2500e keeway supershadow 250cc buldum 3159kmde ne dersiniz iyimi sizce

Motoruna güzel bakıyorsun böyle giderse barışın (arbetüs ) 37000 km olayı yalan olucak gibi :p

bu arada keeway almanda taraftar değilim bana sorarsan,motor bizimkine göre güçlü olabilir evet ama ne servisi nede parça tedariğinden yana sıkıntı yaşatabilir sana...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:44 ----------

selam arkadaşlar , uzun zamandır foruma bakamadıydım tatil vb işler
ben diyorumki istanbuldaki mctciler ile buluşup bir gezi ayarlayalım yaz bitmeden havalar bozmadan
düşünsenize 10-15 tane mct yollarda :)

şu gezi olayı hafta sonu olmazsa bir bakıma katılabilirim ama hafta sonu olursa çoooooook zor daha barışın yanına bile gidemedim tanışmaya hafta sonu izinim olmadığı için :salut:
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
Motoruna güzel bakıyorsun böyle giderse barışın (arbetüs ) 37000 km olayı yalan olucak gibi :p

bu arada keeway almanda taraftar değilim bana sorarsan,motor bizimkine göre güçlü olabilir evet ama ne servisi nede parça tedariğinden yana sıkıntı yaşatabilir sana...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:44 ----------



şu gezi olayı hafta sonu olmazsa bir bakıma katılabilirim ama hafta sonu olursa çoooooook zor daha barışın yanına bile gidemedim tanışmaya hafta sonu izinim olmadığı için :salut:


maalesef dostum yaa onu geçemez çünkü motorun sol kırank rulmanı değişmeli ömrü 20.000km sonra motor inecek ve yenisi takılacak şu sulu benzinden dolayı gümledi.
ama dediğin şu bakımdan doğru olur eğer ben 0 km bir mct alırsam rodajını modajını herşeyini ben yaparsam o zaman ben bu motora kendi adıma söyleyim ufak değişikliklerle 50.000kmye kadar sorunsuz kullanırım cidden kaya gibiler özellikle 3bin tl gibi komik bir rakamlarına rağmen.

evet benim tek sorunum bu yedek parça kısmını düşünmüyorum :) zira mct de bile sıkıntı yaşıyorum bazen çayıroğullarına mecburum onlarda geçirebildiğine davranıyorlar. Ama öte yandan keewaay cidden çok güçlü bizimkine oranlada cidden sağlam bir motor.

neyse bakalım düşüneceğiz tavsiyen için teşekkürler dostum güzel bir uyarıcı oldu valla :D


bu arada gece gece goldwing çalışmalarımdan ışık bölümünü yapasım geldi yaptım foto biraz kötü ama idare eder :D

 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
maalesef dostum yaa onu geçemez çünkü motorun sol kırank rulmanı değişmeli ömrü 20.000km sonra motor inecek ve yenisi takılacak şu sulu benzinden dolayı gümledi.
ama dediğin şu bakımdan doğru olur eğer ben 0 km bir mct alırsam rodajını modajını herşeyini ben yaparsam o zaman ben bu motora kendi adıma söyleyim ufak değişikliklerle 50.000kmye kadar sorunsuz kullanırım cidden kaya gibiler özellikle 3bin tl gibi komik bir rakamlarına rağmen.

evet benim tek sorunum bu yedek parça kısmını düşünmüyorum :) zira mct de bile sıkıntı yaşıyorum bazen çayıroğullarına mecburum onlarda geçirebildiğine davranıyorlar. Ama öte yandan keewaay cidden çok güçlü bizimkine oranlada cidden sağlam bir motor.

neyse bakalım düşüneceğiz tavsiyen için teşekkürler dostum güzel bir uyarıcı oldu valla :D


bu arada gece gece goldwing çalışmalarımdan ışık bölümünü yapasım geldi yaptım foto biraz kötü ama idare eder :D


aynen dostum mesela ben bir motor alacaksam ilk önce servis ağı ondan sonra yedek parça olayına bakarım, istersen dünyanın en sağlam motorunu al parça bulamadıktan sonra bir işe yaramaz bence :farao:

Bu arada ışık güzel olmuş :cat: bende motorun altına mavi renkli led döşemeyi düşünüyorum yolda giderken motor belli olsun diye ama boş vakit bulamıyoruz bu aralar maalesef yoksa 1 saatlik iş ...

ayrıca senin farda iyi gösteriyormuş ha :)
 
Katılım
4 Eyl 2009
Mesajlar
67
maalesef dostum yaa onu geçemez çünkü motorun sol kırank rulmanı değişmeli ömrü 20.000km sonra motor inecek ve yenisi takılacak şu sulu benzinden dolayı gümledi.
ama dediğin şu bakımdan doğru olur eğer ben 0 km bir mct alırsam rodajını modajını herşeyini ben yaparsam o zaman ben bu motora kendi adıma söyleyim ufak değişikliklerle 50.000kmye kadar sorunsuz kullanırım cidden kaya gibiler özellikle 3bin tl gibi komik bir rakamlarına rağmen.

evet benim tek sorunum bu yedek parça kısmını düşünmüyorum :) zira mct de bile sıkıntı yaşıyorum bazen çayıroğullarına mecburum onlarda geçirebildiğine davranıyorlar. Ama öte yandan keewaay cidden çok güçlü bizimkine oranlada cidden sağlam bir motor.

neyse bakalım düşüneceğiz tavsiyen için teşekkürler dostum güzel bir uyarıcı oldu valla :D


bu arada gece gece goldwing çalışmalarımdan ışık bölümünü yapasım geldi yaptım foto biraz kötü ama idare eder :D


Dostum bukadar ışıklı aksesuar ve bu kadar güçlü farlara (yanlış düşünmüyorsam sis farına) rağmen nasıl bu akü dayanıyor :) benim motor aldığım günkü gibi duruyor en ufak bir değişiklik çanta bile yok buna rağmen farlar çok güçsüz ve akü çok zor şarj oluyor gece 2-3 saat dolaştığımda motoru istop ettiğimde tekrar marşa bastığımda bile akım yetersiz kalıyor servise söylediğmde de bütün mctler öyle yapacak birşey yok diyor 50 kere söyledim ve her defasında bana SEN MOTORA ALIŞACAKSIN DİYORLAR ve bu tavırları iyice canımı sıkmaya başladı ya kaç paraysa vereyim garantiden de vazgeçtim halledin şunu diyorum yine aynı cümle ve bende buralarda çözüm aramaya çalışıyorum. Kullandığın akü nedir ben hala orjinal aküyü kullanıyorum farklı bir akü kullanıyorsan birde onu alayım sis farı taktırmak istiyorum çünkü gece hiçbirşey göremiyorum
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
aynen dostum mesela ben bir motor alacaksam ilk önce servis ağı ondan sonra yedek parça olayına bakarım, istersen dünyanın en sağlam motorunu al parça bulamadıktan sonra bir işe yaramaz bence :farao:

Bu arada ışık güzel olmuş :cat: bende motorun altına mavi renkli led döşemeyi düşünüyorum yolda giderken motor belli olsun diye ama boş vakit bulamıyoruz bu aralar maalesef yoksa 1 saatlik iş ...

ayrıca senin farda iyi gösteriyormuş ha :)

uğur dostum bendeki fardan gönderebilirim 5 tl fiyatı ama kargo ne kadar tutar ve sana kadar sağlam kalırmı bilemiyorum ama şöylede bişey yapabilirim farın fotosunu çekerim sende ararsın artık istanbulda:)
öte yandan sadece far yeterli değil yansıtıcı camda önemli senle konuşmuştuk hatırlarsan kt 25 kafası gayet iyi bence onu tak

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:43 ----------

Dostum bukadar ışıklı aksesuar ve bu kadar güçlü farlara (yanlış düşünmüyorsam sis farına) rağmen nasıl bu akü dayanıyor :) benim motor aldığım günkü gibi duruyor en ufak bir değişiklik çanta bile yok buna rağmen farlar çok güçsüz ve akü çok zor şarj oluyor gece 2-3 saat dolaştığımda motoru istop ettiğimde tekrar marşa bastığımda bile akım yetersiz kalıyor servise söylediğmde de bütün mctler öyle yapacak birşey yok diyor 50 kere söyledim ve her defasında bana SEN MOTORA ALIŞACAKSIN DİYORLAR ve bu tavırları iyice canımı sıkmaya başladı ya kaç paraysa vereyim garantiden de vazgeçtim halledin şunu diyorum yine aynı cümle ve bende buralarda çözüm aramaya çalışıyorum. Kullandığın akü nedir ben hala orjinal aküyü kullanıyorum farklı bir akü kullanıyorsan birde onu alayım sis farı taktırmak istiyorum çünkü gece hiçbirşey göremiyorum

kardeşim bende henüz sis farı yok:cat: ben far olayında scooterım varkende epeyce bir zamandan sonra farklı kafa takarak çözüm bulmuştum. mctye tam sis farı aktıracakken mondial kt12 kafasının yansıtıcısın çok iyi olduğunu farkettim daha sonra kesme delme biçme işlemleri uygulayarak özel yapım şapkalı krom kaplı ve tamamen metal bi şapka taktım o yüzden önüm gayet iyi aydınlık ama sis farınıda takmayı planlıyorum 35/35 bulursam hemen monteleyeceğim tabi röleli olarak yoksa zırt pırt patlar.

aküne bak amper değeri neymiş bende vlm 12v7a var ondan evvel orjinal aküsü vardı 5 a kendine hayrı yoktu garibanın o şimdilerde seyyar lambaya enerji sağlamakla meşgul:queen:

öte yandan altındaki yamahada olsa türkiyede motorlu araç işçiliği çok berbat çok nadir ustalar var adam gibi ee onlarada ulaşması zor o bakımdan kendin halledeceksin herşeyini maalesefki.
eğer düzceye gidebilirsen orada engin var adam bu işin piri 2 kere ölümlü motor kazası var ama ölmemiş adam işinin ehli vespa 100cclik motoru 160km hız yapıyor daha ne diyeyim :))
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst