Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Nis 2005
Mesajlar
132
250 MCT Lastik Basınçları

Kitapçıkta lastik basınçları kPa olarak verilmiş. Yani Ön teker: 175 kPa, arka teker: 280 kPa

Standart alıştığımız psi sistemine göre 250 MCT lerde Ön teker: 26 psi, Arka teker: 40 psi

Dönüştürme formülü ise:
1 psi = 6.895 kPa = 0.06895 bar
1 kPa = 0.145 psi = 0.01 bar
1 bar = 14.503 psi = 100 kPa
 
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
arkadaşlar peki ışık yadığı zaman araş kaç km yol alıyor bilmediğm için ışık yanınca çok tedirgin oluyorum


vede tam anlamıyla ranızda km de ne kadar yaktığını ölçen arkadaşım varmı
 
Katılım
28 Nis 2005
Mesajlar
132
MCT 250 Kullanım Kılavuzu Burada

Arkadaşlar,

Belki kaybedeniniz veya 2. el motor alıp bu kitapçıktan olmayan arkadaşlar için hiç bir fedakarlıktan çekinmeyerek :queen: MCT250 kullanım kitabını scan ettim. Aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. İndirilecek dosya 7 mb kadardır ve ziplidir. Zipli dosyayı açmak için Acrobat Reader programına ihtiyacınız olacaktır (PDF dosyası)

Mondial 250 MCT Kullanım Kılavuzu:
http://www.zorlu.org/download/MondialMCT250.zip


Ayrıca Motosikletiniz ve Siz isimli çok kullanışlı bir döküman daha yükledim. (İngilizce)

Motosikletiniz ve Siz:
http://www.zorlu.org/download/MotorunuzveSiz.zip
 
Katılım
6 Eki 2005
Mesajlar
72
hakanz cim,

Allah razı olsun senden kullanım klavuzum kayıptı ve Uğur dan istemeyi düşünüyordum.Sıkı bi çalışma olmuş yoruyoruz valla sizi...

Bir gerçek varki sayende bizim topic en çok bilgi akışının olduğu bir topic oldu.Tüm 250 mct ciler adına sana teşekkür ederim...:cat: :rendeer:
 
Katılım
24 Eki 2005
Mesajlar
76
cok sagol adaş benimki de ıslandı ama kuruladım yarım yamalak ıdare edıyodum ama ıyı oldu teşkrl:cat:
 
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
HakaNz Sen Varya Sen Yaw Ne Dİyeyİm SÜpersİn Be Baba Bu Arada BebİŞİn Durumu Nasil
 
Katılım
28 Nis 2005
Mesajlar
132
MCT 250 Musluk Konumu (Fotoroman) :)

Fuel yazısı düzse açık demektir...







 
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
birde gidonlarınızda bir sorun varmı boşluk felan bende biraz var özelliklede ön freni pompalayınca tıkır tıkır boşluğun sesini duyuyorum


ayrıca bugün yeni kaskıma kavuştum çeneden açılmalı kalite derseniz orta halli çok kötü değil çok iyide değil ama koruma söz komusuysa kesinlikle iş görür

sirkecide motora uygun bir ön cam bulamadım

geçen gün sevpa yı aradım ön koruma demirine 100 ytl dediler bana çok pahalı geldi siz ne dersiniz birde sancar motora bakacam

hakaz cım sana imreniyorum valla benim kız oldu 5 yaşında bu aralarda bebeklere karşı acayipo ilgim artmaya başladı acaba 2.zamanı geldimi
 
Katılım
6 Eki 2005
Mesajlar
72
Kask tutucuyu kullanıyormusunuz?

Sol tarafta artçı ayakayaklığının üzerindeki kask tutucu benim oldukça işime yarıyor kısa süreli parklarda.



 
Katılım
28 Nis 2005
Mesajlar
132
Benzin Bittiğinde

Benzin bittiğinde veya benzin musluğunu kapalı unuttuğumuzda karbüratörde benzin kalmayınca makina zor çalışır. Bunun en kolay yolu;

Seleyi çıkarıp hava filtresine ulaşıyoruz.



Daha sonra tozsuz ve biraz benzinle nemlendirdiğimiz bir bezi filtrenin üzerine tıkayıp marşa basıyoruz.



Benzinin buharıyla kısa sürede motor çalışacak ve depodaki benzini vakumlayacaktır.
 
Katılım
28 Nis 2005
Mesajlar
132
choppersile' Alıntı:
Sol tarafta artçı ayakayaklığının üzerindeki kask tutucu benim oldukça işime yarıyor kısa süreli parklarda.

Kullanıyorum ben choppersile

Benim kaskın halkası kısa kaldığından ayaklığı açıp elimi 5.000 yerden içeri sokup öyle takıyorum kaskı:)
 
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
ben hiç kullanmadım hiç ama hiç bugün bir deneme yapacam gerçi alışmamış ..... don durmazmış ama
 
Katılım
6 Eki 2005
Mesajlar
72
hakanz,

Aştık be kardeşim.Saatli maarif takvimi gibi görselli faydalı bilgiler oldu.
Şaka biyana desteğini çekme topicten...Gerçekten çok faydalı bilgiler...
 
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
abiler bizlerde bir iki foto yapalım da topci okuyan arkadaşları bilgilendirelim


birde sizin makinalar ne yakıyor bi yazalım lütfen nolur...............

çünkü benimki biraz fazla yakıyor galiba karbüratörden kynaklanıyor sanırım
 
Katılım
24 Eki 2005
Mesajlar
76
metemen' Alıntı:
abiler bizlerde bir iki foto yapalım da topci okuyan arkadaşları bilgilendirelim


birde sizin makinalar ne yakıyor bi yazalım lütfen nolur...............

çünkü benimki biraz fazla yakıyor galiba karbüratörden kynaklanıyor sanırım

arkadaşlar ötv yasası onaylanmış hepimize gecmiş olsun. bu arad metemen benım depo daha bıtmedı bıtınce sana net bi fiyat söylerim arakdaşım
 
Katılım
6 Ağu 2005
Mesajlar
94
zincir hakkında soran arkadaşlar sorununuz zincirinizin bol olmasından kaynaklanıyo serviste biraz geridirin kendinizde yapabilirsiniz arkada tekerin iki yanında iki tane vida var onları sıkın zincir gerginlesir ama cok solsa arka tekeri sabitleyen vidaların ayarlanması gerekir ki bunu serviste yaptırın allah korusun yalpa falan yapar
 
Katılım
6 Ağu 2005
Mesajlar
94
hakaz bu arada hayırlı olsun allah analı babalı buyutur işallah (motora binerken iki kere dusunursun artık :p )
 
Katılım
9 Kas 2005
Mesajlar
15
Arkadaşlar merhaba,

Bende bir MCT 250 sahibiyim. Epeydir foruma bakmıyordum. Bu başlığın açılması çok iyi olmuş. Merak etmeyin 6 kişi değilsiniz. :)

Benim motosikletin çalışmama problemi var. Motor soğukken ilk çalıştırmada çok zor çalışıyor hatta çalışmıyor. (Çalıştırma şeklim jikle çekili halde gaz vermeden marşa basma şeklinde) Motor çalışmamakta o kadar direniyorki marşa basmaktan akü bitiyor. Birkaç defa yiterek çalıştırmak zorunda kaldım. Hatta bi keresinde akü bitti, yiteleyerek de çalışmadı, servisi çağırmak zorunda kaldım. Buji değişimi sonrası çalıştı ama problem hala devam ediyor. Motor çalışsa bile gaz verdiğinizde hemen stop ediyor. Onun için jikle çekili halde motor iyice ısınıncaya kadar (15-20dk.) beklemek zorunda kalıyorum. (Motor biraz ısındıktan sonra boğulmasın diye jikleyi kapatıyorum.) Serviste depo+karbüratör temizliği, subap ayarları, karbüratör ayarı, hava filtresi temizliği vs. hepsi yapıldı ancak sorun hala devam ediyor. Çözümü hakkında bir fikriniz varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Çünkü oldukça can sıkıcı bir durum. :(

Bu arada sormak ve eklemek istediğim bir kaç şey var,

- Önceki mesajlarda lastik basınçlarının 26 ve 40 psi olduğu belirtilmiş. Evet katalog bilgilerine göre bu değerler doğru. Bende kPa-psi dönüşümünü internetten bulup bakmıştım ama arka teker için verilen 280 kPa (40psi) değeri bana çok yüksek geldi. Yanlış hatırlamıyorsam arka lastiğin üzerini kontrol etmiş ve max. lastik basıncının 40psi olduğunu görmüştüm. Onun için ben 180 kPa (28psi) vuruyorum. Konu hakkında net bir bilgisi olan arkadaşlar doğru lastik basınçlarını verirse çok iyi olur çünkü bence önemli bir konu.

- Motoru aldığınızda takım çantasından hangi parçalar çıkıyor. Benden sadece 2 adet açık anahtar ve düz ve yıldız olabilen çift taraflı tornavida çıktı. Buji anahtarının çıkmaması bence normal değil. Bi yerlerde yedek buji verildiğini bile okumuştum. (Motosikleti 2005'in 7. ayında aldım.)

Hepinize kazasız sürüşler diliyorum...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst