Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
19
Yağ değişimi motoru illaki etkiler ama performans olarak etkiler titreşim olarak yani tabiki etkisi olur.Birde eksozu açarken sağını solunu sıktıysanız buda etkiler vibrasyonu:D

Hepinize Hayırlı bayramlar Temenni eder saglıklı temiz düzgün ve mct'li bir yaşam geçirmenizi dilerim.....:p
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Tem 2008
Mesajlar
52
bütüm motor aşkıyla yanan yanmayan herkesin bayramını en içten dileklerimle kutlarım
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Arkadaşlar Ramazan Bayramınızı En İçden Dileklerimle Kutlarım Hepinize Hayırlı Bayramlar
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
İyi bayramlar herkese...
Bu arada otoparka vermiyordum motoru biliyorsunuz.Branda aldım.45 ytl ye.Kapının önüne zincirliyorum.Dikkat etmem gereken birşey var mı? Koruma demiri ufak ufak pas yapıyor.Birde vidalarının başları.Vazelinsürün diyorlar ne derece doğru bilemiyorum.Bu arada sert bir çukur sonrası zincir koruma demirini kırdım.Söküp tamir mi etmeye çalışayım yoksa değiştireyim mi?Kaç liradır biliyorsanız bilgi verir misiniz?
 
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
19
İyi bayramlar herkese...
Bu arada otoparka vermiyordum motoru biliyorsunuz.Branda aldım.45 ytl ye.Kapının önüne zincirliyorum.Dikkat etmem gereken birşey var mı? Koruma demiri ufak ufak pas yapıyor.Birde vidalarının başları.Vazelinsürün diyorlar ne derece doğru bilemiyorum.Bu arada sert bir çukur sonrası zincir koruma demirini kırdım.Söküp tamir mi etmeye çalışayım yoksa değiştireyim mi?Kaç liradır biliyorsanız bilgi verir misiniz?

Öncelikle merhaba ve geçmiş olsun!
Motorunu kapının önüne zincirlemişsin brandalıyarak fakat: O bırandalardan bizde satıyoruz içi elyaf dışı naylonumsu bence ona fazla güvenme Allah korusun birisi sigara felan atar Birde dediğin gibi pas yapar ne vazalin nede başka bişey koruyamaz tam anlamı ile ya daha kalın bişeyler ile sar üstüne bıranda at yada en güzeli garaj eger imkanınız varsa Saygılar iyi bayramlar...
 
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
146
Derdimi anlatmaya yetmiyor lisan,
Esaret altında köle kalmış müslüman,
Bak bülbüller susmuş, bahçe perişan.
Bayramsa, bayramınız kutlu olsun!
 
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
125
Hepinizin bayramı mübarek olsun arkadaşlar. Malumunuz aile ziyareti Erdek-Eskişehir yaptım gidiş geliş toplam 560 km maşallah bizimkinde tık yok(canavar,canavar) 40ytl lik benzinle 275 km yaptı buda kmde 14,5 ykr yapıyor. Sizce normal mi? Yoksa biraz fazlamı (dişli standart ve 90dan aşağı düşmedim diye bilirim)...
 
Katılım
10 Tem 2008
Mesajlar
332
benim de sorduğum soru bunun içindi acaba az yakmak için dişli, yağ değişimi aşırı yük buji vs gibi seylerin dışında başka ne var.çünkü ne yaptıysam 160 ytl altına inmedim.millet 70-80 ykr/km den bahsediyor hadi anladık bizimki 250cc ama fazla gibi.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
93
Hocam yaktırabileceğin en düşük limit 13 ykr..oda 60-70km hızda uzun yolda.70-80ykr yakıyor diyenlerin hepsi yalan konuşuyor birçok motora bindik kullandık bizim sınıfımızda olmayan ybr125 bile 2,8-3lt yakıyor cup motor hariç oda innova falan olucak yoksa 250lik makina 10 krş yakmıyor bu bir gerçek.
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Kuruş lira anlamam arkadaşlar ben sakin kullanımda bakımlı motorda 100 km de şehiriçinde 2.9 litre gördüm.80 i geçmeden düzgün vites arttırarak.Beni üzmediği için güncel bir değer ölçmedim bu da dişli değişimi yapılmamış standart MCT. Şimdi karışık kullanımda tahminen 3.5 gibi bir değer çıkar.Buda benim için makul bir değer.İstanbulda yaşıyorum.20 ytl benzinle gitmeyeceğim yer yok.Tam gaz giderseniz yakar orası ayrı. Edirneye gidiş geliş 2 kişi 100 - 110 süratle araba gibi yaktı.100 km 5-6 lt gibi sanırım.Egzost manüfoltunda kaçırma sorunu yüzünden de olmuş olabilir.Ben keyif motoru olarak kullandığım için belkide memnunum.

Herneyse bugün hava güzel ben dolaşmaya çıkıyorum biraz.Turlamanın tadına doyum yok:) Sevgiler.


Yeni yakıt değerini ölçerim diyeceğim ama yalan söylememem gerekir !Neden mi ?Mahallenin veletleri rahat bırakmıyorki.Sürekli üzerinde oynuyorlar bir bakıyorum.Km sıfırlanmış:)Aynaları ile oynanmış:)Onlardan izin alabilirsem biniyorum.:)
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
146
bugün benim macitin sinyallerinin yanmadığını farkettim. Tık yok. Sinyal rölesi ve sigortası nerde bunların? bilen varmı?
 
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
125
Arkadaşlar benim zincir bir gevşiyor bir sıkılaşıyor neden yapar böyle birşeyi, görünüşte herşey normal gibi motorun zincirini kontrol ediyorum normal gevşeklikte, şöyle 1-1,5 metre ileri alıyorum zincir acayip gergin. Bende zinciri baya bi gevşettim am bu seferde gaz kestiğim zaman zincir korumaya çarpıp çok ses yapıyo. Sizinde başınıza böyle bişey geldimi? Yoksa öndeki küçük dişlinin bağlı olduğu (şanzımandan çıkan) mili mi yamulttum acaba? Ne dersiniz.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
93
Arkadaşlar benim zincir bir gevşiyor bir sıkılaşıyor neden yapar böyle birşeyi, görünüşte herşey normal gibi motorun zincirini kontrol ediyorum normal gevşeklikte, şöyle 1-1,5 metre ileri alıyorum zincir acayip gergin. Bende zinciri baya bi gevşettim am bu seferde gaz kestiğim zaman zincir korumaya çarpıp çok ses yapıyo. Sizinde başınıza böyle bişey geldimi? Yoksa öndeki küçük dişlinin bağlı olduğu (şanzımandan çıkan) mili mi yamulttum acaba? Ne dersiniz.

yok yok yamulma falan değil bizimkilerde öyle oluyor.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Arkadaşlar benim zincir bir gevşiyor bir sıkılaşıyor neden yapar böyle birşeyi, görünüşte herşey normal gibi motorun zincirini kontrol ediyorum normal gevşeklikte, şöyle 1-1,5 metre ileri alıyorum zincir acayip gergin. Bende zinciri baya bi gevşettim am bu seferde gaz kestiğim zaman zincir korumaya çarpıp çok ses yapıyo. Sizinde başınıza böyle bişey geldimi? Yoksa öndeki küçük dişlinin bağlı olduğu (şanzımandan çıkan) mili mi yamulttum acaba? Ne dersiniz.

Arkadaşım aynı sorun bendede vardı zinciri söküp temizledim fakat iki bakla taş kesmişti biraz esnettim ama eskisi gibi esnek hale getiremedim bir noktada gerdiriyorum güzel oluyor motorun üstüne binin ce takır takır ses yapıyor biraz gevşetince senin dediğin gibi oluyor .
Bu sorunu oringli zincir takarak çözdüm daha önce kısa aralıklarla zincir ayarı yapıyordum şimdi 2500 km oldu daha ayar yapma ihtiyacı duymadım.
Umarım sende böyle çözersin sorunu.
 
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
19
Arkadaşlar benim zincir bir gevşiyor bir sıkılaşıyor neden yapar böyle birşeyi, görünüşte herşey normal gibi motorun zincirini kontrol ediyorum normal gevşeklikte, şöyle 1-1,5 metre ileri alıyorum zincir acayip gergin. Bende zinciri baya bi gevşettim am bu seferde gaz kestiğim zaman zincir korumaya çarpıp çok ses yapıyo. Sizinde başınıza böyle bişey geldimi? Yoksa öndeki küçük dişlinin bağlı olduğu (şanzımandan çıkan) mili mi yamulttum acaba? Ne dersiniz.

Selam kardeşim Öncelikle korkulacak birşey yok!Gerek forumda okuduğum kadar gerekse kendi motorumda bu sorunla karşılaştım ve çağreler aradım!arkadaşlarımızın dediğine bir tamirci olarak şiddetle katılıyorum orlingli zincir şart.Üzerinceki zincir bilindiği üzre çin malı ve kalitesiz ben bunu bisiklet zincirlerinden biliyorum bizzat iplikten daha beter pıtır pıtır kopuyor!Çağre olarak zinciri sök yıkamacıda yıkat cıcak suyla bi güzel tel fırçayla temizle ve kurut sonra tek tek kotrol et baklaları sonuna kadar dönsün sonrada bi güzel yağlayın sprey yağlar var onlarla yağlayın özellikle castrol var sprey arada yağlamanızı tavsiye ederim saygılar....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst