Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
98
ben seni gece eve dönerken servisteyken gördüm. 41 plakalaı volksvagen in içindeydim. bu arada çok çok özür dilerim. geç bi saatte yola çıkınca ekip olarak asabi oluyoruz. bizim servis aniden sağ şeride geçip seni biraz sıkıştırdı kornaya falan bastın soldan bir araba bizi sıkışrıtrıdığ için sağa geçtik. Kasti değildi. :pr: ama tüm gün 2 saatlik uyku ile durduğum için özür dilemek aklıma gelmedi. tekrar kusura bakma. üzgünüm. zaten sen bastın gittin ben 3 saatte eve gidebildim :p

aaa o servistemiydin sen :cyclopsan olum ne küfür yedi sizin söför varya :cherry: harbi çıldırttı beni hani kız olmasa takılıcaktım peşine neyse artık yapıcak bişey yok bidaaki sefere keseriz yolunu seni indirir öle döveriz :wiinkk: ewt bastım gittim gerci benimde ewe gidişim 3 -4 saati buldu :mrgreen:
 
Katılım
18 May 2007
Mesajlar
16
selam arkadaşlar,
Benim mct ile şarköy gezisine gittim. Başıma gelenleri aktarayım.
Tekirdağa yaklaşık 50 km kala 5. viteste normal giderken birden boşa alıp tekrar 5 e atmaya başladı. Sonra bi ara düşük viteslerde de yapmaya başladı ama sonuçta gitmeye devam ettim. Tekirdağ da yarım saat mola verdik, sonrasında normal gitmeye başladı ancak şarköy yolu girişinde yine yaptı aynı şeyi. Gitmeye yine devam ettim, hiç değilse şarköye ulaşayım orada baktırırım diye, ancak yolu yarılamışken stop etti. Motor saat gibi çalışıyor, görünürde hiçbir sorun yok ama vitesi 1 e takar takmaz stop ediyor. Kaldım yolda.
Sağolsun Halis abi yetişti yardıma, çekti motoru şarköye kadar, inceliyoruz motoru tamirci arıyoruz. bi genç geldi, beyin'in olduğu yere bir elini soktu, motor başladı gitmeye, gayet güzel sorunsuz, zannettik beyine giden kablolardan biri çıkmış fark etmemişiz. o gün öyle geçti,
Ertesi gün sabahtan yine sorun yok çalışıyor, tam yola çıkacaz beraber yine yapmaya başladı. Vitese alınca stop ediyo. Parmak atıyorum olmuyor :mrgreen:
Neyse mecbur gittim tamirciye.
Komple söktük motoru, nereye baktıysak sorun yok, deli etti...
Depoyu sökerken benzin kablosu yırtıldı, battı heryer...çıldırdım iyicene,
bu arada bi dedik elektirkçi görsün, oto elektirikçi çağırdık. Adam 3 dakkada halletti. Ne yaptığınıda söylemedi. meslek sırrıymış??
Neyse o gün bu gün çalışıyo, yolculuğu zehir etti ayrı...
Bu arada yolda kalmam sırasında yardımcı olan herkese, başta Halis abi, tekirdağ lı arkadaşlara teşekkür ederim. Sağolunuz...
 
Katılım
3 May 2007
Mesajlar
336
aynı sorunmudur bilmem ama benimki de birazcıkın gaz vermezsen boştan 1. vitese geçerken stop ediyor. debriyaja isteğin kadar bas stop ediyor. kronik olmasın bu sorun.
 
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
heheheh

klasik mct sorunu


stop etmesinin sebebi tahminimce yan sehpa müşürünün arızalanması

yan sehpa müşürüne 3 tane kablo gider kabloları kesip 2 tanesini birbirinr bağlayıp 3.kabloyu açıkta bırakınca sorun hallolur tabi hangi 2 kablo deneme yoluyla bulmamız lazım


sonrada sehpa müşürünü değiştirince sorun kalmaz


elektrikçi amcam bu sır için ne kadar para aldı senden
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
98
bu yüzden naapıoruz yan sehpayı iptal edioruz benimkinde hiç öle bi sorun yasamadım mesela ...:wiinkk:
 
Katılım
18 May 2007
Mesajlar
16
Yok Hayır, sorun müşürde değil. Müşürün sele altı kablolarını çıkartıp deneyincede aynı sorun devam etti. İlk bakım sırasında usta göstermişti bana sele altı müşür bağlantısını iptal etmeyi. Denedim onu. Bizim tahminimiz saşe, topraklama vb. bir sorun olduğu yönünde kaldı en son. 40 ytl verdim. 100 de istese verecektim, o kadar deli oldum...
 
Katılım
18 May 2007
Mesajlar
16
Ben istediğim ayarı tutturdum müşürde. Sehpa açıkken boşta marş alıyo, vitesteyse almıyo. boştayken çalışır vaziyette vitese atarsan stop ediyo. Sehpa kapandığında vitesteyse bile marş alıyor. Sorunsuz kullanıyorum...
 
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
Ben istediğim ayarı tutturdum müşürde. Sehpa açıkken boşta marş alıyo, vitesteyse almıyo. boştayken çalışır vaziyette vitese atarsan stop ediyo. Sehpa kapandığında vitesteyse bile marş alıyor. Sorunsuz kullanıyorum...


eferim valla

2222222222222222222222 karakter
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
98
servisteki ustaya söledim sehpa acılınca motor stop etsin diye yolda seni cileden cıkartır dedi bi bozulursa ayar tutmaz dedi bu sekilde daha ii dedi bende üstüne gitmedim işin
 
Katılım
22 Mar 2007
Mesajlar
35
zincir konusu daha önce gündeme gelmişmiydi? geldiyse bile ben henüz o sayfaya gelememişimdir:)

benim zincirden şıkırtılar geliyo ne yapmalıyım? zincirden olduğunu nerden anladım; öncelikle motor dururker çıkmıyor ben de hareket halinde deneyeyim dedim, giderken debriyaja basıp kırmıcı düğmeden durdurdum motoru sadece arka tekere bağlı kısım çalışıyordu acayip de ses geliyordu. sonra durup zinciri elimle kontrol ettim hafif bollaşmıştı sallayınca bakla ortalarındaki halkalar (olduğunu tahmin ediyorum) şıkır şıkır ses yaptı.

bu sesi nasıl keseriz?

sonra eskiden duracağım zaman vitesleri seri bir şekilde atlatıbilirdim, ama bazen beşten dörde atlayıp orda kalıyor ne kadar bassam vites koluna çare etmiyor debriyajı bırakıp tekrar çekmem gerekiyor. bunun bir çaresi var mı?
 
Son düzenleme:
Katılım
18 May 2007
Mesajlar
16
Vites konusunda bişey diyemeyeceğim, daha bilgili arkadaşlar yardımcı olacaklardır, zincir konusunda ise aynı şeyleri bende yaşıyorum. Tahminim bütün mct lerde de var bu sorun. Zincir belli bir süre kullanıldıktan sonra esniyor ve bollaşıyor. Ses bol zincirin herhangi bir yere sürtmesinden geliyor. Germen gerekli, ben ortalama 500 km de bir geriyorum zinciri, artık germe boşluğunun sonuna kadar geldim. Yakında yeni zincir almak gerekecek. Zaten bildiğim kadarıyla belli bir km sonrasında da yenilemek gerekiyormuş. benim 4000 km oldu.
 
Katılım
3 May 2007
Mesajlar
336
zincir konusu daha önce gündeme gelmişmiydi? geldiyse bile ben henüz o sayfaya gelememişimdir:)

benim zincirden şıkırtılar geliyo ne yapmalıyım? zincirden olduğunu nerden anladım; öncelikle motor dururker çıkmıyor ben de hareket halinde deneyeyim dedim, giderken debriyaja basıp kırmıcı düğmeden durdurdum motoru sadece arka tekere bağlı kısım çalışıyordu acayip de ses geliyordu. sonra durup zinciri elimle kontrol ettim hafif bollaşmıştı sallayınca bakla ortalarındaki halkalar (olduğunu tahmin ediyorum) şıkır şıkır ses yaptı.



mct nin temel sorunlarından bir tanesi, gevşediğinde alt ve üst tarafındaki metallere sürtüyor, her gevşediğinde ayarlayacaksın artık.

bi ara zincir muhabbeti vardı biraz önce arattırdım 12 milyon :pr: başlık çıktı tıkla tıkla alakasız başlıklar o yüzden tekrar yazmak zorunda kalıyorm. az önce cheremoni nikli arkadaşımızın belirttiği sorunu usta ayarlasın hesabı ile yanına vardığımda zincirin değişmesi gerekriğini söyledi. ve takım hakinde değiştirince daha iyi olduğunuda belirtti. şinciiiiiik ön dişli + arka dişli + zinciri değiştiren var mı ? ve fiyatları ne kadar. şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
98
mct nin temel sorunlarından bir tanesi, gevşediğinde alt ve üst tarafındaki metallere sürtüyor, her gevşediğinde ayarlayacaksın artık.

bi ara zincir muhabbeti vardı biraz önce arattırdım 12 milyon :pr: başlık çıktı tıkla tıkla alakasız başlıklar o yüzden tekrar yazmak zorunda kalıyorm. az önce cheremoni nikli arkadaşımızın belirttiği sorunu usta ayarlasın hesabı ile yanına vardığımda zincirin değişmesi gerekriğini söyledi. ve takım hakinde değiştirince daha iyi olduğunuda belirtti. şinciiiiiik ön dişli + arka dişli + zinciri değiştiren var mı ? ve fiyatları ne kadar. şimdiden teşekkürler.

bütün parcaların fiyat listesi burda mevcut istersen bi gir bak
http://www.mondialmotor.com.tr/ana....ol&katid=5&altkatid=0&urunid=15&yedekkatid=46
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
selam arkadaşlar,
Benim mct ile şarköy gezisine gittim. Başıma gelenleri aktarayım.
Tekirdağa yaklaşık 50 km kala 5. viteste normal giderken birden boşa alıp tekrar 5 e atmaya başladı. Sonra bi ara düşük viteslerde de yapmaya başladı ama sonuçta gitmeye devam ettim. Tekirdağ da yarım saat mola verdik, sonrasında normal gitmeye başladı ancak şarköy yolu girişinde yine yaptı aynı şeyi. Gitmeye yine devam ettim, hiç değilse şarköye ulaşayım orada baktırırım diye, ancak yolu yarılamışken stop etti. Motor saat gibi çalışıyor, görünürde hiçbir sorun yok ama vitesi 1 e takar takmaz stop ediyor. Kaldım yolda.
Sağolsun Halis abi yetişti yardıma, çekti motoru şarköye kadar, inceliyoruz motoru tamirci arıyoruz. bi genç geldi, beyin'in olduğu yere bir elini soktu, motor başladı gitmeye, gayet güzel sorunsuz, zannettik beyine giden kablolardan biri çıkmış fark etmemişiz. o gün öyle geçti,
Ertesi gün sabahtan yine sorun yok çalışıyor, tam yola çıkacaz beraber yine yapmaya başladı. Vitese alınca stop ediyo. Parmak atıyorum olmuyor :mrgreen:
Neyse mecbur gittim tamirciye.
Komple söktük motoru, nereye baktıysak sorun yok, deli etti...
Depoyu sökerken benzin kablosu yırtıldı, battı heryer...çıldırdım iyicene,
bu arada bi dedik elektirkçi görsün, oto elektirikçi çağırdık. Adam 3 dakkada halletti. Ne yaptığınıda söylemedi. meslek sırrıymış??
Neyse o gün bu gün çalışıyo, yolculuğu zehir etti ayrı...
Bu arada yolda kalmam sırasında yardımcı olan herkese, başta Halis abi, tekirdağ lı arkadaşlara teşekkür ederim. Sağolunuz...

geçmiş olsun dostum şanzıman sorununu bilmiyorum ama arada bana da yapıyor 5 viteste bazen 5 te unutup vites atınca yapıyor :p vitese atınca stop etmesi bence herzamanki gibi sehpa müşüründe olabilir.


Metin adresimi özelden atayım msn e girmeyeceğim birkaç gün. yıllık izinde olduğum için evdeyim. eve yolla.



sanki bu renk iyi gibi ilk fırsatta motorumu mat siyaha boyatıcam. dur yapma diyenlere kulaklarımı tıkıyıroum şu saatten sonra. bu arada resimle photoshop değil el emeğimdir. motti60 dan kalan depo ve grenajlaı boyadım.

emre-81 :rendeer:
Metin aklımdasın egzos a başliicam.
sağlıcakla.
 
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
mct nin temel sorunlarından bir tanesi, gevşediğinde alt ve üst tarafındaki metallere sürtüyor, her gevşediğinde ayarlayacaksın artık.

bi ara zincir muhabbeti vardı biraz önce arattırdım 12 milyon :pr: başlık çıktı tıkla tıkla alakasız başlıklar o yüzden tekrar yazmak zorunda kalıyorm. az önce cheremoni nikli arkadaşımızın belirttiği sorunu usta ayarlasın hesabı ile yanına vardığımda zincirin değişmesi gerekriğini söyledi. ve takım hakinde değiştirince daha iyi olduğunuda belirtti. şinciiiiiik ön dişli + arka dişli + zinciri değiştiren var mı ? ve fiyatları ne kadar. şimdiden teşekkürler.


dişlileri neden değiştirme ihtiyacı duydun?????????






zincirlerle ilgili sıkıntısı olan arkadaşlarım

http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/28420-zincir-dosyasi-moto-aktuel-subat.html

linkini okusunlar o ring zincirler 70 ytl civarı
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2007
Mesajlar
336
zincirin ayarını kontrol etmesi için ustaya baktırmıştım o söyledi ve netten edindiğim bilgiler ile ustanın söyledikleir aynı. ön dişliyi göremedim ama arka dişli bayağı bir aşınmıştı yani uç kısımları iyice sivrilmiş. zinciri ayar gergisi en son noktaya dayanmış ve dişlinin arka kısmında zinciri çekince arada boşluk oluşuyor. dolayısıyla zincir + ön dişli + arka dişliyi değiştirmem gerekiyor. abicim ilgin ve yardımların için çok teşekkürler.



hay allah razı olsun. kör olmak diye buna derler veya akşam gözlüğümü takmamıştın ondan mı acaba. en az yarım saat dolaştım mondialin sitesinde bakmak ile görmek arasındaki farkı sen hatırlattın şimdi. teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
98
zincirin ayarını kontrol etmesi için ustaya baktırmıştım o söyledi ve netten edindiğim bilgiler ile ustanın söyledikleir aynı. ön dişliyi göremedim ama arka dişli bayağı bir aşınmıştı yani uç kısımları iyice sivrilmiş. zinciri ayar gergisi en son noktaya dayanmış ve dişlinin arka kısmında zinciri çekince arada boşluk oluşuyor. dolayısıyla zincir + ön dişli + arka dişliyi değiştirmem gerekiyor. abicim ilgin ve yardımların için çok teşekkürler.




hay allah razı olsun. kör olmak diye buna derler veya akşam gözlüğümü takmamıştın ondan mı acaba. en az yarım saat dolaştım mondialin sitesinde bakmak ile görmek arasındaki farkı sen hatırlattın şimdi. teşekkürler.

sana faydalı olduysam ne mutlu bana, e sonucta bu sitede birbirmize yardımcı olmak için buluşmadık mı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst