Mondial Mondial 180 Z-One Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Arkadaşlar bu motora arka koruma yani arka slider taktıran oldu mu?
Olduysa hangi model uyar?
Önüne koruma demiri alıyorum ama arkayı da korumak isterim düşmelere karşı..

Bir de bu motoru birkaç santim alçaltabilen oldu mu? Nasıl yaptınız?

Çok teşekkürler! -t

Oooo müdürüm :)
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
Arkadaşlar merhaba.. bu motora
1) Arka takozu (devrilince arkayı korumak için) bulan oldu mu? (ön koruma demiri buldum aldım bir de arka alayım dedim)
2) Elciklerin titremesini azaltmak için ağırlık alan oldu mu?

Yani ikisinde de soru aynı: Hangisi uyar bu motora?
Çok teşekkürler!
-turgut
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkadaşlar merhaba.. bu motora
1) Arka takozu (devrilince arkayı korumak için) bulan oldu mu? (ön koruma demiri buldum aldım bir de arka alayım dedim)
2) Elciklerin titremesini azaltmak için ağırlık alan oldu mu?

Yani ikisinde de soru aynı: Hangisi uyar bu motora?
Çok teşekkürler!
-turgut

Ben RKS'de bir ara gidon içine kum doldurmayı düşünmüştüm, ağırlık artınca gidonda hissedilen titreşim azalır diye hesap ettim ama ustam "düşük hızda manevra kabiliyeti azalabilir" diye vazgeçirdi. Elciklere sünger takmak da titreşimin bir nebze hissedilmesini azaltabilir. Ürünün karşıma çıkan ilk linkini aşağıya koyuyorum, belki işinize yarar.

https://urun.n11.com/yedek-parca/mts-elcik-sungeri-manet-sungeri-4lu-set-P391851002
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
Merhaba. Bu motorda durunca benzini kapatmak lazım mı? Yoksa zaten vakumlu koruması falan var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------

Vay sanki bu motor: http://en.zongshenmotor.com/product/showproduct.php?lang=en&id=293
 
Katılım
13 Mar 2017
Mesajlar
183
Arkadaslar motoru yeni aldim ikinci el. 16 model. motorum 100 u gecmiyor. Ayrica jiklede gitmek zorundayim. Eger jikleyi kapatirsam stop ediyor. Sorun ne olabilir karburator ayari filan var mi?
 
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
95
Arkadaşlar motorumu 2014 model olarak ikinci el aldım mavi renkte çok memnunum. Ancak plastik kısımlar çamurluk ve far muhafası güneşten sararmış solmuş durumda. Ben ise bunları yeniledim fakat merak ettiğim nokta nekadar süre solmadan gider ? Veya branda ile örtsem bu sorunun önüne geçebilirmiyim ?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkadaşlar motorumu 2014 model olarak ikinci el aldım mavi renkte çok memnunum. Ancak plastik kısımlar çamurluk ve far muhafası güneşten sararmış solmuş durumda. Ben ise bunları yeniledim fakat merak ettiğim nokta nekadar süre solmadan gider ? Veya branda ile örtsem bu sorunun önüne geçebilirmiyim ?

Aşağıda link bıraktığım videoda adamlar siyah ve solmuş tampon plastiğine ısı tabancasıyla girişiyorlar ve o solgun plastik, yeni alınmış gibi simsiyah oluyor. Sizin motorda da solan yerler bu yöntemi uygulamak için elverişliyse bence görünümü toparlarsınız.

https://youtu.be/RLJGG-0Xacg
 
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
95
Yok ustam sanmıyorum tahminimce ısıdan ateşten dolayı kararmaya başladığı için videodaki araç renkleniyor. Benimkinde olacağını sanmıyorum ki yeni parçalar sipariş ettim zaten sorunum çözüldü fakat sadece ileride tekrar bu solmalar olsun istemiyorum. Ne yapabilirim onu düşünüyorum branda ile örtmeyi felan düşünüyorum.
 
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
95
Arkadaşlar motorsikletimin 2. sahibiyim ve aldığımda ön dişli 14 arka dişli 38 idi. Geçenlerde değişmesi gerektiği için değiştirdim. Arka dişli yine 38 ön dişli ise 15 yaptırdım bu kez orjinal olsun diye. Ancak 14 ön dişliyle 140 ı zorlayan motorsikletim şuan 130u neredeyse göremiyor 125 126 da kalıyor. Bu neden olmuş olabilir ? Acaba motorun torkumu yetersiz geliyor ? Yine 14 dişli taksam sorun düzelirmi ?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkadaşlar motorsikletimin 2. sahibiyim ve aldığımda ön dişli 14 arka dişli 38 idi. Geçenlerde değişmesi gerektiği için değiştirdim. Arka dişli yine 38 ön dişli ise 15 yaptırdım bu kez orjinal olsun diye. Ancak 14 ön dişliyle 140 ı zorlayan motorsikletim şuan 130u neredeyse göremiyor 125 126 da kalıyor. Bu neden olmuş olabilir ? Acaba motorun torkumu yetersiz geliyor ? Yine 14 dişli taksam sorun düzelirmi ?

Bu işin belli bir matematiği vardır, hele ki düşük cc motorda kafanıza göre dişli oranlarında değişiklik yaparsanız motorunuzun tadı tuzu kalmaz. Orijinal ebat 14-38 ise eski ayarlara dönmeniz son hızınızı tekrar arttıracaktır.
 
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
95
Bu işin belli bir matematiği vardır, hele ki düşük cc motorda kafanıza göre dişli oranlarında değişiklik yaparsanız motorunuzun tadı tuzu kalmaz. Orijinal ebat 14-38 ise eski ayarlara dönmeniz son hızınızı tekrar arttıracaktır.


Hocam orjinal ebat olarak ön dişli 15 zaten önceki sahibi 14 e düşürmüş ben tekrar 15 yaptığımda hız kaybı yaşadım nedenini merak ettim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arka dişlinin büyütülmesi ya da ön dişlinin küçültülmesi motorun kalkışında atiklik kazandırırır, torkta artış var gibi hissedersiniz ama son hız düşer.

Arka dişlinin küçültülmesi ya da ön dişlinin büyütülmesi motorunuz yeteri kadar güçlü değilse kalkışı ve atikliği olumsuz etkilerken son hızı yükseltir.
 
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
95
Arka dişlinin büyütülmesi ya da ön dişlinin küçültülmesi motorun kalkışında atiklik kazandırırır, torkta artış var gibi hissedersiniz ama son hız düşer.

Arka dişlinin küçültülmesi ya da ön dişlinin büyütülmesi motorunuz yeteri kadar güçlü değilse kalkışı ve atikliği olumsuz etkilerken son hızı yükseltir.

Peki hocam bende ön dişlinin büyültülmesi aksine son hızda kayıp yaşattı. Bu ne anlama geliyor ?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Motorun arka dişlisi orjinal mi ? Eğer orjinalse öncelikle bir karbüratöre baktırın. Ayrıca süpap ayarı falan da bozuk olabilir. Motor zaten şu anda jiklesiz çalışmıyormuş. İlk önce bir normale döndürün sonra dişli işine bakarsınız.
 
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
95
O zaman motorun torku çok düştüğü için o hızlara gelemiyor demek ki o dişliyi kaldıramıyor motor. Kaç diş büyüttünüz ön dişliyi?

Hocam bildiğim kadarıyla orjinal ön dişli 15t ben bunu ilk sahibinden alırken adam 14 yaptığını söyledi. Bende tekrar 15 yaptım 1 dişli büyülttüm. 14 yapsam düzelirmi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------

O zaman motorun torku çok düştüğü için o hızlara gelemiyor demek ki o dişliyi kaldıramıyor motor. Kaç diş büyüttünüz ön dişliyi?

Hocam bildiğim kadarıyla orjinal ön dişli 15t ben bunu ilk sahibinden alırken adam 14 yaptığını söyledi. Bende tekrar 15 yaptım 1 dişli büyülttüm. 14 yapsam düzelirmi ?
 
Katılım
4 Ağu 2021
Mesajlar
7
Arkadaşlar on fara ihtiyacım var bulamıyorum hicbir yerde başka uyan far var mi şimdiden çok teşekkür ederim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst