öncelikle herkese merhabalar.Ben de artık yıllardır takip ettiğim bu değerli sayfanın bir üyesiyim ve umarım bu yazım yeni başlangıç motoru alacaklara faydalı bir yazı olur ; Yıllardır içimde saklı kalan motor tutkusunu hayata geçirmek için 2014 yazında cebimde kredi kartım honda bayisine (cbf 150 almak için) giderken tesadufen yolda görüp durduğum ve işte o an bu olmalı diyerek aldığım mondial z 180 onela gerçeğe dönüştürdüm.Hiç aklımda yokken bir 180 cclik bir mondial sahibi oldum...Bu motorla ilgili daha önce ne bir araştırma yaptım nede diğer bayi ve şehirlerde kaç para diye baktım tamamen tesaduften ote geçemez...Tabi bu arada bundan 1 sene sonra ne tarz bir motor alacağım racingci mi endrucu crosscu mu olacağımı dahi bilmiyordum ama şunu çok iyi biliyorum ki çok doğru bir karar vermiş ve başlangıç için bu motoru almışım.Gelelim sebeplerine ;
1-Motorun görüntüsü muadil tüm rakiplerinden daha güzel
2- Kullanılan parçalar ister kaporta granaj isterse iç aksam diğer tüm muadilleriyle yarışır.
3- Son hız olarak hiç bir muadilinin ulaşamadığı hızlara ulaşıyıor 1. 50 km 2. 90km 3. 110 km 4. 130 5. 140 145 km max. hız (yalnız şunu belirmeliyim kullandığım yağ ve benzine çok dikkat ediyorum hiç bir bakımını aksatmıyorum ve bunu servisinde değil güvendiğim işi bilen ustalara yaptırıyorum) Bu yazarken şunu da belirteyim bu motorla güvenli tarafta kalmak için uzun yolculuklarda yapmanız gereken max hızının 120 yi geçmemeli...
4-Motor hem asfalt hem stable bozuk zeminde çok ama çok güven veren bi yapıda, zira yaptığım km'nin yarısından daha fazlasını antalyanın toroslarında yayla yollarında yaptığımı belirtmeliyim...ve son olarak nisan ayı içerisinde artık motorumu büyütmeye karar verip xt 660r ve ya transalp arayışlarına girmişken yeni çıkacak olan Mondial RX3 ü gördükten sonra kararımı verdim...