Mondial Mondial 150ZAT hakkında herşey...

Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.

Belli bir süre motor kullanıcısıyım. Sizlerden yardım bekliyorum ama sadece bilgisi olan arkadaşlar yanıtlarsa memnun olurum, lütfen bilgisi olmayan yorumda bulunmasın.

Kullandığım motor bir şekilde pert oldu (motor modeli veya nasıl olduğu hakkında sorular sormazsanız sevinirim). Bir daha 12000tl ye alacak nakitim olmadığı için istanbul şehrinde kullanabileceğim ve gerekirse bir kaç saat yolculuk yapabileceğim uygun fiyata bir motor olarak Mondial 150ZAT almayı düşünüyorum. İyi motorlar kadar olamayacağını biliyorum ama görüntü ve nakit olarak başka motor düşünmüyorum.

Kısaca;
Motor hakkında herşeyi öğrenmek istiyorum. A'dan Z'ye kadar herşeyini..
Forumlarda bu konu hakkında çok bilgi var ama çok fazla kafa karıştırıcı şekilde. İyidir diyen de olmuş kötü diyende, bilende yazmış bilmeyende..
Sizlerden ricam sadece bu motor hakkında yorumlar (bu motoru al bunu alma gibi yorumlar olmasın lütfen) ve bilgisi olmayanda lütfen kafa karıştırmasın. İyi diyenler ve kötü diyenler olacaktır. Buraya motorlarının iyi ve kötü yanlarının hepsiyle açıklayıcı yazarlarsa sevinirim. Ayrıyetten motoru iyi bilenler ve kullananlar açıklarlarsa makbule geçer.

Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim, herkese iyi günler..
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Öncelikle merhaba,
müsaadenizle bilgim var mondial 150 zat ile ilgili ancak bilgi vermeyeceğim..zira konu ile ilgili 237 sayfalık bir başlık hali hazırda mevcut.araştırmadınız sanırım..

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/2907-mondial-150-zat-and-125-mt-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1.html

Not olarak eklemek istediklerimde var..
Bu forumdaki başlaıklara bilende yazabilir bilmeyende bunu engellemek mümkün değil..Bu noktada yazılanlar içinden ayıklama yapabilirsiniz..
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Öncelikle merhaba,
müsaadenizle bilgim var mondial 150 zat ile ilgili ancak bilgi vermeyeceğim..zira konu ile ilgili 237 sayfalık bir başlık hali hazırda mevcut.araştırmadınız sanırım..

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/2907-mondial-150-zat-and-125-mt-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1.html

Not olarak eklemek istediklerimde var..
Bu forumdaki başlaıklara bilende yazabilir bilmeyende bunu engellemek mümkün değil..Bu noktada yazılanlar içinden ayıklama yapabilirsiniz..

Saygılar...
Vermiş olduğunuz adresi daha önceden incelemiştim, bu hususta teşekkürler.
Ama foruma bilgisi olmayanlar yazdığı zaman insanın aklını fazlasıyla karıştırıyorlar. Dediğiniz gibi ama ayıklama yapma şansı olmuyor, sonuçta aklınız takılıyor birkere.
Kullananlardan iyi diyen var, yok şu özelliği kötü diyende var. Bilmeyenler ise direk yok kötü, yok şöyle böyle. Biz ise böyle diyenleri kullanmış bilgisi var diye değerlendirmeye kalkıyoruz.
Neyse arkadaşım, ben burda tam kısıtlama yapmadım zaten. Yazan yine kullanıcısıymış gibi yazar, istediğim bilmeden, kullanıp görmeden bilgi veripte şaşırtmamaları..
Düşüncelerine saygı duyuyorum ama benim bu yöndeki düşüncelerimede saygı duyulmasını isterim.
Herkese motorlarını kazasız belasız kullanmalarını diliyorum..
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Sevgili arkadaşım,
Ben motorumu bu forumu okuyarak beğendim, aldım ve mutluyum..
Demişsiniz ki iyi diyende var kötü diyende..
Bu her motosiklet için söylenir ama..Önemli olan nokta fiyat/kalite paritesinin yüksek olması..Neticede muadilleri (maxi scooter anlamında diyorum) ile arasında 3-4 kat fiyat farkı olan bir motosiklet alıyorsunuz ve beklentiler de 3-4 kat düşük olmalı..
Ha bu noktada bakılacak şey aldığınız motosikletin kronik probleminin olup olmadığı..
150 zatlarda benim gördüğüm 3 kronik sorun var:
1- Ön siperliğin ses yapması
2- Egzos civatalarının gevşemesi
3- kalkışta titreme yapması
ki bu saydığım 3 sorununda çözümü bu başlıkta mevcut..

Dediğim gibi bu başlığı baştan sona okumadan motosikleti almayın..Tamam biraz uzun ama 2 günde okunur herşeyi..
Bir başka incelenesi başlıık olarak ta şunu şiddetle önerebilirim..

Sevgiler..
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Sağol arkadaşım açıklaman için.
Dediğiniz gibi başlığı baştan sonuna kadar ayrıntısıyla okuyacağım, önceden tam okumadım belki ondan tam emin olamadım ama neyse herşey için tekrar teşekkür ederim.
iyi sürüşler..
 
Katılım
21 Ağu 2007
Mesajlar
185
ön siperligin sesini kesebilirsin hemde çok basit..

farlarin arasinda bulunan ince grenajin alt kismina sigara izmariti içindeki süngerden sokustuuru ver olsun bitsin

sakin rüzgarligin vidalarini sikip durmayin sonra vidalari bozarsiniz... :cat:
 
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
1,760
benim ilk motorum zat tı ben biraz hırpalanmış motor aldıgım için her hafta biyeri bozuluyodu misketleri hep biter kayışı sıcak havada tek bir yokuşta çok rahat yakarsın cünkü motorun kalıbı çok büyük 150 cc yetmiyo 2 kişi kullanım için iyi degil agırlık arttıkca motor bayılıyo en ufak düşmede ön granajlar ciziliyo iç döşemeler kırılıyo tip olarak diger cin malı scuterları 1000 basar hs miş bilmem neymiş monzial zat ın şekli on numara benim arkadaşımda 650 drakstar var bide zat 150 var arabası fln da var ama en çok zata biniyo çok konforlu yüz yüze konuşsak ben motoru a dan z ye anlatırım heryerini söktüm onun ustalar bile sorununu cözemezken ben bi bakışta cözüyodum:) arka fren hep saglıksız tutar en sevmedigim yönü zatın yokuş aşşa inerken istop etmesi karbiratöre benzin pompalama cihazından kaynaklanıyo sanırım ben o sorunu cözemedim bütün zat lar istop eder yokuş inerken, rolantisinde hiç tutmaz ısınınca yükselir benzini biraz fazla yakar wala ne bilim parası olmuyana güzel motor ama biraz bütcen varsa marka bişiler alabilirsin bunda şekil var ama sıkıntısı çok digerleri cücük gibi ama dertsiz tasasız
 
Katılım
27 Ara 2007
Mesajlar
234
zat motorun kalkışta titreme yapmaması için 15 x 40 yag koyun yapmıyor normalde 10 x 40 yag kullanıyoruz ve motor yağ yakıyor fazla şekilde ama 15 x 40 koyun az yakar hem daha iyi performance alırsınız
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
55
Birkaç ay sürme fırsatım olmuştu. Görüntü ve ataklığı güzel fakat rüzgarı pek sevmiyor sürekli havalanıp duruyor uzun yola gidilmez bu motorla bilgin olsun.
 
Katılım
27 Ara 2007
Mesajlar
234
dostum şu an za motorum 16.400 km de her motor rüzgar da sorun cıkarır ama ne kadar hızlı gidersen sorun cıkmıyor o bakımdan rğzgarlı havalarda birazcık hızlı kullanacaksın
tabi çüsse büyük olunca normal rüzgardan etkilenmesi
istanbul dan antalya ya giden var zat ile sorun yaşamadan
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Arkadaşlar bir sorum olacaktı.
Motor bugünkü benzin fiyatlarına göre 100km'de kaç litre yakıyor veya km'de ne kadar yakıyor.
Tüm yardımlarınız için teşekkür ederim. Kazasız belasız sürüşler..
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Slm arkadaşlar.
Arkadaşlar şimdiki zat larda rodaj süresi varmı?
Birde deminki mesajımda da dediğim gibi motor (Bugünkü menzin koşullarına göre) km de ne kadar yakıyor?
 
Katılım
23 Tem 2009
Mesajlar
1
Merhaba arkadaslar

Yazligimda kullanmak icin bir ZAT almayi dusunuyorum.

Internette bir 2. el ZAT buldum. 2005 model 22.000 gitmis.

2. el ZAT alirken nelere dikkat etmeli?

Simdinden tesekkurler :)
 
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
40
Merhaba arkadaslar

Yazligimda kullanmak icin bir ZAT almayi dusunuyorum.

Internette bir 2. el ZAT buldum. 2005 model 22.000 gitmis.

2. el ZAT alirken nelere dikkat etmeli?

Simdinden tesekkurler :)

bence yazlık için zat çok fazla ukh yi tercih ederim ama yine sen bilirsin zat la uzun yolada gidersin ama yazlıkta bineceğin en fazla 3 ay tercih senin ama ben olsam ukh yi düşünürüm zat alırken parçalarına çok dikkat etmelisin almadan önce orjinal olup olmadığına şimdiden hayırlı olsunnn:)
 
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
2
Merhaba arkadaşlar.

Belli bir süre motor kullanıcısıyım. Sizlerden yardım bekliyorum ama sadece bilgisi olan arkadaşlar yanıtlarsa memnun olurum, lütfen bilgisi olmayan yorumda bulunmasın.

Kullandığım motor bir şekilde pert oldu (motor modeli veya nasıl olduğu hakkında sorular sormazsanız sevinirim). Bir daha 12000tl ye alacak nakitim olmadığı için istanbul şehrinde kullanabileceğim ve gerekirse bir kaç saat yolculuk yapabileceğim uygun fiyata bir motor olarak Mondial 150ZAT almayı düşünüyorum. İyi motorlar kadar olamayacağını biliyorum ama görüntü ve nakit olarak başka motor düşünmüyorum.

Kısaca;
Motor hakkında herşeyi öğrenmek istiyorum. A'dan Z'ye kadar herşeyini..
Forumlarda bu konu hakkında çok bilgi var ama çok fazla kafa karıştırıcı şekilde. İyidir diyen de olmuş kötü diyende, bilende yazmış bilmeyende..
Sizlerden ricam sadece bu motor hakkında yorumlar (bu motoru al bunu alma gibi yorumlar olmasın lütfen) ve bilgisi olmayanda lütfen kafa karıştırmasın. İyi diyenler ve kötü diyenler olacaktır. Buraya motorlarının iyi ve kötü yanlarının hepsiyle açıklayıcı yazarlarsa sevinirim. Ayrıyetten motoru iyi bilenler ve kullananlar açıklarlarsa makbule geçer.

Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim, herkese iyi günler..

slmlar abı ben mandıal 150 zat kulanıcısıyım 2. el aldım cok memlunum tek sorun cok yakması.. ! uzun yolda basında kask varsa hıc yorma. kısaca otomo bılgbı motrdur .. dedıgım gbı bı sorunu var oda cok yakması :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst